Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani asuvat rivarin päätyasunnossa . Viereinen asunto myytiin ja nyt uudet asukkaat valittavat jatkuvasti äidin tupakkoinnista

Vierailija
14.09.2025 |

Edellisten asukkaiden kanssa  ei ollut mitään ongelmaa. Vanhempani ovat asuneet asunnossa 30 vuotta.

Joo onhan tupakointi huono tapa,mutta sanopa tuo nyt 76 vuotiaalle. Ja kyseessä on kuitenkin oma piha, Mielestäni tuossa voisi nyt hemmetti vieköön vähän  joustaa!

Kommentit (331)

Vierailija
201/331 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän äitiäsi kovin hyvin!

Itsekin olen polttanut noin 60 vuotta. Kohdalleni sattui erinomaisen innokas lekuri, joka naama punaisena märisi, että se polttaminen pitää nyt lopettaa. Oli niin pelottavan oloinen nuori partanaama, että sanoin kiltisti juu juu. Merkkasi omakantaan, että nyt se lopettaa.

Arvatkaa, lopetinko! Meidän taloyhtön partsilla saa polttaa...

Ei se sillä lopu, että lekuri mäkättää. 

Turhauttavaa yrittää hoitaa potilasta, jonka vaivat johtuvat pääosin tupakoinnista. Täydellistä resurssien tuhlausta. Jos voisi tehdä sopimuksen, että jos et lopeta tupakointia, sinua ei tarvitse hoitaa, ainakaan julkisin varoin. 

Itseä ei ole koskaan säälittänyt tupakoitsijan kohtaamat tupakasta aiheutuneet kuolinkivut tai vaivat. Täysin saman hoidon annan toki,

En minä säälistä ketään hoida, enkä lajittele potilaita antaakseni toisille extraa, jonka joltain toisilta eväisin. Toimintasi vaikuttaa epäeettiseltä, eikä vastaa yhdenvertaisuuden periaatetta. Voitko ammatillisesti olla toiminnastasi ylpeä? Toivottavasti ei olla edes samassa sairaalassa töissä, puistattava ajatus, että joku noin toimii. 

Vierailija
202/331 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakointi häiritsee, tupakoijan tulee muuttaa käytöstään, esim. tupakointipaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän valittavat. Olen asunut rivarissa päätyasuntomeluapinan naapurina, eikä touhuun auttanut taloyhtiölle valittaminen eikä poliisi, vaan se että muutin pois. Minä kun olin ainoa jota kyseisen sählynpelaajan yöelämä häiritsi.

Rivari on asuinmuodoista se kaikkein vihoviimeisin, kerrostalo- ja omakotiasumisen molempien huonot puolet.

Vierailija
204/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän valittavat. Olen asunut rivarissa päätyasuntomeluapinan naapurina, eikä touhuun auttanut taloyhtiölle valittaminen eikä poliisi, vaan se että muutin pois. Minä kun olin ainoa jota kyseisen sählynpelaajan yöelämä häiritsi.

Rivari on asuinmuodoista se kaikkein vihoviimeisin, kerrostalo- ja omakotiasumisen molempien huonot puolet.

No ei se nyt ihan noinkaan ole. Itse olen asunut samassa rivarissa jo kohta 30 vuotta ja ollut tyytyväinen tähän koko sen ajan. On omaa rauhaa, pihaa ja sopivasti pihatöitä. Itse sanoisin, että tässä ovat kaikki omakotitalon hyvät puolet pienemmässä paketissa. Meillä on sama tilanne, kuin aloittajalla. Yhdessä asunnossa asuu tupakoitsija. Hän ei käryytä omalla pihallaan ollenkaan, vaan menee aina kauemmaksi polttamamaan. 

Vierailija
205/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa yhdistyy kaikkien asumismuotojen huonot puolet, ihan kammottava tapa asua.

Vierailija
206/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on passiivisenakin erittäin vaarallista. Se on myös inhottavan hajuista. Jos edelliset ei kehdanneet valittaa, niin uudet naapurit kehtaavat. 

Vierailija
207/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ihan noinkaan ole. Itse olen asunut samassa rivarissa jo kohta 30 vuotta ja ollut tyytyväinen tähän koko sen ajan. On omaa rauhaa, pihaa ja sopivasti pihatöitä. Itse sanoisin, että tässä ovat kaikki omakotitalon hyvät puolet pienemmässä paketissa. Meillä on sama tilanne, kuin aloittajalla. Yhdessä asunnossa asuu tupakoitsija. Hän ei käryytä omalla pihallaan ollenkaan, vaan menee aina kauemmaksi polttamamaan. 

Sinulle on sitten varmaan ollut onnea ja osunut kivat naapurit. En ole sama, mutta minullakin on huonohko kokemus rivari asumisesta. Se pieni oma piha on kiva kyllä, mutta sitten on ihan vierivieressä naapureiden pihat. Jotta siinä viihtyy, kaikkien pitäisi osata ottaa muut huomioon. 

Vierailija
208/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitalossa yhdistyy kaikkien asumismuotojen huonot puolet, ihan kammottava tapa asua.

Olen monesti tällaisia kommentteja lukiessa miettinyt, että millaisissa paikoissa ihmiset oikein mahtavat asua. Itse olen tyytyväinen rivitaloasuja, samoin mieheni vanhemmat, monet ystäväni ja sukulaiseni. Kaikki viihdymme. Että niitäkin rivitaloja ilmeisesti on, missä naapurit häiriköivät ja metelöivät kaiken päivää. 

Vierailija
209/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan naapurit vuorostaan alkaa terrorisoimaan äitiäsi. Huutelevat hävyttömyyksiä ja musiikki pauhaa. Biletystä vieraita jne.. Voisivat tehdä tympeälle äidillesi mahdollisimman turvattoman olon, niin röökimuija muuttaisi pois. 

Vierailija
210/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla inhottava saa kunnossa kämppä kun siellä on tupakoitu 30 vuotta....

Onnea vaan myyntiyrityksille....en ikänä menisi vuokralle kämppään jossa on tupakoitu niin syvällä on se tupakka huoneen rakenteissa..

Oysonointi ja kevyt pintaremppa. Pikku juttu. 

Otsonointi? Eipä välttämättä riitä. Voi vaatia villojen vaihtoa, jos sisällä poltettu.

Vierailija
211/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti pihatöitä tarkoittaa varmaan sen oman pikku pläntin hoitamista. Usein on säästetty huoltoyhtiön kustannuksissa, jolloin niin sanotulla vuoroviikollasi (joka saattaa osua vaikkapa syyslomaviikolle, joten ei sitten matkusteta minnekään, jos velvoitteet meinaa hoitaa) hoidat koko jumalan taloyhtiön pihat nurmikonleikkuut, haravoinnit, kolaukset ja sen semmoiset. Töitä on ihan julmetun paljon enemmän kuin omakotitalossa!

Olen asunut semmoisessakin rivarissa jossa yhtiön hallituksen pj oli halunnut säästää lämmityskuluissa, jolloin vesikiertoisessa lämmityksessä lämpöä ei riittänyt reunimmaisiin koppeihin. Eikä tälle ollut mitään tehtävissä, koska pj:n lukaali oli tietenkin lämmittämöä lähellä, ja enemmistö oli tyytyväinen tilanteeseen eikä halunnut vastikkeisiin nousua, vaikka osalla oli viileät kämpät.

Eli joo, säkällä voi osua hyväkin yhtiö. Mulla on ollut sitä huonompaa säkää.

Vierailija
212/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pihat voivat olla nin pienet, että tupakointi häiritsee naapuria. Asuin itse rivarissa, jossa naapurit polttivat eikä se mitenkään minua tupakoimatonta astmaatikkoa häirinnyt. 

Vierailija
213/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pihat voivat olla nin pienet, että tupakointi häiritsee naapuria. Asuin itse rivarissa, jossa naapurit polttivat eikä se mitenkään minua tupakoimatonta astmaatikkoa häirinnyt. 

Eihän tupakoitsijan nyt oman parvekkeenoven vieressä polta vaan ne menee tonttinsa laitaan lähelle naapuria. Ihan samoin kuin trampoliinit pistetään mahdollisimman kauas eikä siihen keskelle pihaa, missä se häiritsisi naapureita mahdollisimman vähän.

Vierailija
214/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koneellinen IV veti aina naapurin ukon tupakansavut koko asuntoomme. Ilmanotto oli takaterassin päällä ylhäällä. Onneksi muutettiin omakotitaloon.

Vierailija
215/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koneellinen IV veti aina naapurin ukon tupakansavut koko asuntoomme. Ilmanotto oli takaterassin päällä ylhäällä. Onneksi muutettiin omakotitaloon. 

Ei varmaan tosiaan ongelma jossain mädäntyneessä valesokkelirivarissa, jossa ei edes ole toimivaa ilmanvaihtoa. Jos joku polttaa kämppänsä terassilla niin ei siinä ole mitään taikaseinää terassien välissä johon se savu pysähtyy vaan kyllä se ihan meidän puolelle aina tuli. Ja tuuli toki saattaa pahentaa tai parantaa asiaa riippuen suunnasta.  

Vierailija
216/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sopivasti pihatöitä tarkoittaa ruohonleikkuuvuoroa kahdesti kesässä ja lumitöitä talkoilla talvella. Ruohonleikkuuvuoroa osaamme vaihtaa, jos emme ole silloin kotona. Haravointi tehdään kahdesti vuodessa, keväällä ja syksyllä, sekin talkoilla. Niitä talkoita oikein odotetaan, kun niiden jälkeen on yhteistä makkaranpaistoa yms. ja kiva jutella naapureiden kanssa, kun heitä ei oikein muuten koskaan näekään. Omat pihat on toki myös, mutta niitä kaikki tuntuvat hoitavan mielellään kukkaloistoista ja kasvimaista päätellen.

Mikähän siinä muuten on, että omakotitaloasujalle ruohonleikkaus kerran viikossa on ihan normaalia toimintaa, mutta se muuttuu aivan järkyttäväksi riesaksi joidenkin mielestä rivitalossa, jos sen joutuu kerran tai kahdesti kesässä tekemään.

Vierailija
217/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla inhottava saa kunnossa kämppä kun siellä on tupakoitu 30 vuotta....

Onnea vaan myyntiyrityksille....en ikänä menisi vuokralle kämppään jossa on tupakoitu niin syvällä on se tupakka huoneen rakenteissa..

Oysonointi ja kevyt pintaremppa. Pikku juttu. 

Otsonointi? Eipä välttämättä riitä. Voi vaatia villojen vaihtoa, jos sisällä poltettu.

Röökihuoneiston remontti ei ole mikään pikkujuttu. Nikotiini ja kaikki paska, mitä röökistä tulee, leviää, imeytyy ja tarttuu ihan joka paikkaan, kaikkiin pintoihin, niihinkin, mitkä eivät ole näkyvillä. Jos joku remppafirma antaisi lausunnon, että otsonointi ja kevyt pintaremppa riittää vuosikymmeniä röökatussa asunnossa, en uskoisi heidän toimivan vastuullisesti ja huolellisesti. 

Vierailija
218/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakansavu voi aiheuttaa astmakohtauksen. Ihmettelen, miksi yhä edelleen kauppojen ovien pielissä poltetaan ja miksi bussipysäillä poltetaan tupakkia.

Vierailija
219/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on päätyasunto, niin eikö pysty menemään edes sinne toiseen reunaan tupakalle? 

Minulla oli yksi naapuri, joka meni toiseen reunaan tupakoimaan. Ei juurikaan huomattu, onneksi. Eli se voisi olla ratkaisu.

Mutta kun kävin heillä, niin siellä haistoi tupakan selvästi, vaikka hän tupakoi vain ulkona. Tupakanhaju pysyy hengityksessä ainakin varttitunnin ja oli tullut sisälle.

Vierailija
220/331 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti tällaisia kommentteja lukiessa miettinyt, että millaisissa paikoissa ihmiset oikein mahtavat asua. Itse olen tyytyväinen rivitaloasuja, samoin mieheni vanhemmat, monet ystäväni ja sukulaiseni. Kaikki viihdymme. Että niitäkin rivitaloja ilmeisesti on, missä naapurit häiriköivät ja metelöivät kaiken päivää. 

Rivitaloja on joka lähtöön ja niihin onnistuu jostain syystä muuttamaan ne kaikkien tietämät tai tuntemat tyypilliset inhokkinaapurit. Olet onnekas jos olet heiltä säästynyt. 

Oman kokemuksen perusteella selvittäisin melkein heti tuon tupakointijutun. Vaikka naapuri olisi niin sanotusti kiva niin jatkuva tupakalla ramppaaminen on savuttomalle sekä ärsyttävää että haisevaa. Lisäksi mitä iäkkäämpi tai pinttyneempi tupakoitsija on niin sitä varmemmin hän ravaa sauhuilla myös yöllä. Ovesta kulkeminen ei häiritse vaan ilmanvaihdon kautta tuleva haju. Nuoremmat taas istuvat iltaa kavereiden kanssa ja alkoholi mukana kuviossa mikä lisää meteliä ja kirosanojen määrää.