Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1030)

Vierailija
1001/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulumisketjuissa on ollut miesvihaa. Nyt kantsii katsos Areenasta Berit - parempi mies

-sarja. Sivuaa somen roolia, miesvihaa, feminismiä. Norjalainen, rohkea ja ennakkoluuloton. 

Minä katsoin tuon sarjan. Et näköjään oppinut siitä mitään, kun sarjan sanoma oli anteeksi anto ja toisten auttaminen sekä syyn käsittäminen mikä aiheuttaa vastaavaa. Mieluummin käsiteltiin syytä mikä saa miehet vihaamaan naisia ja syy taustalla oli oma pahoinvointi mikä sitä aiheuttaa. Hyvä sarja kyllä, mutta sanoma pitäisi sisäistää katsomisen jälkeen. Sivusta. 

Onkohan mun pääkoppa muuttunut lasiseksi, kun muut on ruvenneet näkemään mitä ajattelen? 

Jos kuitenkin kerron. Juttu varoitti mielestäni  siitä, ettei miesten ja naisten maailmat saisi päätyä liian kauas toisistaan. Tasa-arvo, keskinäinen kunnioitus ja yhteistyö on paras kaikkien kannalta. Nykymenon satiirina kyllä onnistunut.

Vierailija
1002/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuiii, joko aloitetaan postilaatikolla juoksu, kohta ystävänpäiväkortteja alkaa tulla sadoittain. Mä muistan raportoida tänne aina kun lähden laatikolle. 

Voi ettäs, joululiinat ihan silittämättä ja kauppalistaa mietin. Huomiselle. Harmony Sisters laulaa uusimpiaan. Ilta. Metsä. Pimeä. Minäkin. 

Kuulumisiin....

Unohdit: lyhdyt! Miten voit unohtaa lyhdyt!!! Nättiä. Naurattaa. Hymyilyttää. Voi sitä puheensorinaa. Oiettäs. Krookukset eikun hyasintit. Tietäjät tietää. Pihasauna. Ehkä.

Kiitos mukava! Hyvä kun muistutit. Mullat on otettu jo esille, mullat kukille. Huomenna. Ehkä. Tai mulle. Multien alla. Hiljaista. Rauhallista. Hymyilyttää.

Kiitos kiva! Hyvä Sinä:) Nättiä. Iltapalaksi luonnonjugurttia, mustikoita, ripaus sokeria, mysliä, cashew-pähkinöitä. Naminam. Oiettäs. Hymyilyttää. Pihasauna. Ei tänään. Auton päällä lunta. Ehkä. Broilerisalaatti. Törppö. Eiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä Sinulle viisas E nainen !💚 Tule toistekin.

Vierailija
1004/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille

Vierailija
1005/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta peiton alle kirjan kanssa. 

Mutta ensin öljyän laminointikoneen. Kohta rupeaa postilaatikko täyttymään. Ystäväkortteja. Itse kirjotin. Monen nimissä. Höhlät ei älyä. On niitä. Sitten laminoin. 

Vierailija
1006/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Nokia - connecting people.'

Nelikymppiset ja päälle, ah, 

me muistamme tuon

ysärillä suolletun

legendamainoksen.

// 2026: social media

~ DISconnecting ppl. //

[Eräs työnantaja kertoi, ettei

kukaan 2000-luvulla syntynyt 

juniori vastannut hänen puheluunsa.

'Voiksä laittaa viestin ku mä en ikinä

ota puhelui, kiitti.']

...

Mikäli tänne joskus raapustan,

niin en ilman signeerausta.

Minun viestini perässä on aina

lukeva E/OgE. 

[En milloinkaan lähetä anona].

Jälkeeni tulleet lyhyet 

'rööki/pillerit' ynnä muut 

aika tavalla trollaukselta

kalskahtavat > eivät minulta. 

Huoneeni tunnelma 

on seesteinen ja rauhoittava.

Himalajan suolalamppu vierelläin

ionisoi ja raikastaa lämpimän

ambransävyisellä

Laita rivinväli pienemmäksi. Vaikea muuten lukea.

Vierailija
1007/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ensin öljyän laminointikoneen. Kohta rupeaa postilaatikko täyttymään. Ystäväkortteja. Itse kirjotin. Monen nimissä. Höhlät ei älyä. On niitä. Sitten laminoin. 

Hyvä Sinä:) hyvä me!! Hypitään tyhmät yli. Kirjotin joulukortit. Eiku. Törppö. Minä. Tsiisus. Oiettäs. Kortti kuin kortti. Hymyilyttää. Raasu. Minä. 

Vierailija
1008/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle jaksamista:) Kirja? Mikä? Mä luen aina saman. Hiljaiset sillat.  Uskoo ken tahtoo. Luen. Ajatuksia päähän. Mulle tulee. Uskoo ken tahtoo. Jankkaus on kielletty. Uskoo ken tahtoo. Kuulumisiaaa...

Vierailija
1009/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂🤣👍

Vierailija
1010/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuiii, joko aloitetaan postilaatikolla juoksu, kohta ystävänpäiväkortteja alkaa tulla sadoittain. Mä muistan raportoida tänne aina kun lähden laatikolle. 

Voi ettäs, joululiinat ihan silittämättä ja kauppalistaa mietin. Huomiselle. Harmony Sisters laulaa uusimpiaan. Ilta. Metsä. Pimeä. Minäkin. 

Kuulumisiin....

Unohdit: lyhdyt! Miten voit unohtaa lyhdyt!!! Nättiä. Naurattaa. Hymyilyttää. Voi sitä puheensorinaa. Oiettäs. Krookukset eikun hyasintit. Tietäjät tietää. Pihasauna. Ehkä.

Kiitos mukava! Hyvä kun muistutit. Mullat on otettu jo esille, mullat kukille. Huomenna. Ehkä. Tai mulle. Multien alla. Hiljaista. Rauhallista. Hymyilyttää.

Kiitos kiva! Hyvä Sinä:) Nättiä

🤣😂💯👍

Vierailija
1011/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle jaksamista:) Kirja? Mikä? Mä luen aina saman. Hiljaiset sillat.  Uskoo ken tahtoo. Luen. Ajatuksia päähän. Mulle tulee. Uskoo ken tahtoo. Jankkaus on kielletty. Uskoo ken tahtoo. Kuulumisiaaa...

Hyvä Sinä:) Hiljaiset sillat. Aina. Jarkko Ahola. Miljoonasade. Pihasauna. Uskoo ken tahtoo. Oiettäs. Hernekeitto laita currybroilerikuutioo, hyvä minä. Naminam. Vissy. Kuutamo. Hymyilyttää.

Vierailija
1012/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Sinä:) hyvä me!! Hypitään tyhmät yli. Kirjotin joulukortit. Eiku. Törppö. Minä. Tsiisus. Oiettäs. Kortti kuin kortti. Hymyilyttää. Raasu. Minä. 

👍💯

Vierailija
1013/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirja kun kirja. Etkö höhlä tajua. Kovat kannet on. Sivuja monta. Selaan. Sivistyn. Minä, kaikkein sivistynein. Minä, minä. Tietäjät tietää.  Jankkaanko? Jankkaan. Kastaja saa kuulla. 

Vierailija
1014/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää oot melkoinen runoniekka ja oot kyllä hyvä tiivistämään, on helppo lukea eikä mene kauaa viestin lukemiseen, on vähän niinkuin sellanen sähkösanomatyyli, mutta tulee kyllä sanoma selväksi ja aivan erityinen tunnelma on näissä viesteissä että hienoa, kun meitä näin illan päätteeksi viihdytät.

Vierailija
1015/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Sinä:) Hiljaiset sillat. Aina. Jarkko Ahola. Miljoonasade. Pihasauna. Uskoo ken tahtoo. Oiettäs. Hernekeitto laita currybroilerikuutioo, hyvä minä. Naminam. Vissy. Kuutamo. Hymyilyttää.

Tsiisus. Hämärää. Mun päässä. Mullat. Leijonankita. Rakkaus on lumivalkoinen. Kokkaan.  Kohta kylille. Sunnuntaiajelu. Naurattaa tämä taideteos.  Hymyilyttää.  Eiku... Ettäs. 

Vierailija
1016/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos Sinulle,

öiden toivottelija. 😴

...

Minulta lähtee

tasapuolisesti teille

jokaiselle levolliset 

yötoivotukset - aina

Inarista Hankoon!💤

[*Kirjoitan E viesteihini,

muistakaa. Tämän

sanottuani minun ei tarvitse 

korjata 'trullihanduja' ja

muita copycat viritelmiä

'tämä ei minulta' - tekstein].

'Doriksen' olisin mielelläni 

nähnyt itsensä esittelemässä,

mutta ei hän saapunut.. 🤔

Minä en siis ole kyseinen

'Doris', enkä esiinny täällä 

alteregoina/käytä sivunimiä.

*Toisinaan trulli on 

ollut kovin röyhk#ä

ja signeerannut pokkana

tekstejä jopa OgEna.

Valitettavasti näin. 

...

Lämmin kiitos seurastanne.

E 💫🌟 ^_^

Vierailija
1017/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus. Hämärää. Mun päässä. Mullat. Leijonankita. Rakkaus on lumivalkoinen. Kokkaan.  Kohta kylille. Sunnuntaiajelu. Naurattaa tämä taideteos.  Hymyilyttää.  Eiku... Ettäs. 

Hyvä Sinä:) eiku Hyvä Minä:) Lyhdyt. Muista lyhdyt. Nättiä. Pannari ja omenahillo. Naminam. Keskiolut. Keppana. Reppana. Vpn. Muista vpn. Ällö. Vpn. Muista jankata. Merisää. Tietäjät tietää. Hymyilyttää. Oiettäs. 

Vierailija
1018/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijat kirjoittivat:

'Sulle jaksamista:) Kirja? Mikä? Mä luen aina saman. Hiljaiset sillat.  Uskoo ken tahtoo. Luen. Ajatuksia päähän. Mulle tulee. Uskoo ken tahtoo. Jankkaus on kielletty. Uskoo ken tahtoo. Kuulumisiaaa...'

...

'Kirja kun kirja. Etkö höhlä tajua. Kovat kannet on. Sivuja monta. Selaan. Sivistyn. Minä, kaikkein sivistynein. Minä, minä. Tietäjät tietää.  Jankkaanko? Jankkaan. Kastaja saa kuulla.'

Nämä eivät minulta. 👋

Poistun nyt ketjusta.

E

Vierailija
1019/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa juoksemista. Viikko toisen perään. Ei lopu ikinä, nälkä ikuinen.

Vierailija
1020/1030 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirista tuli mieleen asiaa. Ensinnäkin minusta ei ole ok jos koiria lenkittää vapaana. Ne voivat toki pysyä hienosti siinä vierellä, mutta ohikulkijan ei kai pitäisi joutua miettimään sitä edes täällä maalla. Samoin jos autolla ajaa ja pimeässäkin tuollainen pari kulkee niin vaikka koiralla olisi heijastimet niin melko ikävää ohittaa se, kun ei tarkkaan edes näe missä koko koira menee ja toivoo vaan sen pysyvän tuen reunassa. Samoin en olisi koirani kanssa halunnut kohdata vapaana olevaa koiraa. Joku luottaa liikaa siihen, että koira pysyy vieressä. 

Oma koirani kulki monesti 10 metrin fleksissä, mutta oli hallinnassa täällä maalla silti. Tarkkailin kuin kärppä silti autoja ja ihmisiä. Koiralleni opetin sanan auto ja tuli heti viereeni sen kuultuaan. Näin ei tarvinnut alkaa koiraa kiskomaan sieltä metrien päästä viereen, kun tuli itse takaisin sanan auto kuullessaan. Sana auto sen takia, että auto oikeasti tuli silloin kauempaa. Muuten käytin sanaa tänne. 

Sitten toisaalta monet eivät opeta maaseudun koiria ihmisiin. Isokin koira alkaa sieltä jopa 100 metrin päästä haukkumaan ihmistä. Tämä on ok ja voin vaihtaa suuntaa. En koiria yleensä pelkää. Silti tuollaista koiraa ei tee mieli kohdata esim pyörällä kulkiessa kulman takaa sen tullessa vastaan. Tulee ajatus pysyykö hallinnassa, vaikka hihnassa onkin vai onko omistaja kumossa. Veti omanikin, mutta en rähistä antanut ja vierellä ohitti muut. 

Sitten vielä maatalojen isot pihoissa vapaana olevat koirat. Monesti ok ja en minäkään pelkää moniakaan. Tiedän, että haukkuvat ja se siitä. Sitten on pari joiden ohi en halua enää mennä. Näin pitäisikö aidata pihat jos koira tulee aina tielle kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän