Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1030)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuiii, joko aloitetaan postilaatikolla juoksu, kohta ystävänpäiväkortteja alkaa tulla sadoittain. Mä muistan raportoida tänne aina kun lähden laatikolle.
Voi ettäs, joululiinat ihan silittämättä ja kauppalistaa mietin. Huomiselle. Harmony Sisters laulaa uusimpiaan. Ilta. Metsä. Pimeä. Minäkin.
Kuulumisiin....
Unohdit: lyhdyt! Miten voit unohtaa lyhdyt!!! Nättiä. Naurattaa. Hymyilyttää. Voi sitä puheensorinaa. Oiettäs. Krookukset eikun hyasintit. Tietäjät tietää. Pihasauna. Ehkä.
Kiitos mukava! Hyvä kun muistutit. Mullat on otettu jo esille, mullat kukille. Huomenna. Ehkä. Tai mulle. Multien alla. Hiljaista. Rauhallista. Hymyilyttää.
Kiitos kiva! Hyvä Sinä:) Nättiä. Iltapalaksi luonnonjugurttia, mustikoita, ripaus sokeria, mysliä, cashew-pähkinöitä. Naminam. Oiettäs. Hymyilyttää. Pihasauna. Ei tänään. Auton päällä lunta. Ehkä. Broilerisalaatti. Törppö. Eiku.
Hyvää yötä Sinulle viisas E nainen !💚 Tule toistekin.
Kohta peiton alle kirjan kanssa.
Mutta ensin öljyän laminointikoneen. Kohta rupeaa postilaatikko täyttymään. Ystäväkortteja. Itse kirjotin. Monen nimissä. Höhlät ei älyä. On niitä. Sitten laminoin.
Vierailija kirjoitti:
'Nokia - connecting people.'
Nelikymppiset ja päälle, ah,
me muistamme tuon
ysärillä suolletun
legendamainoksen.
// 2026: social media
~ DISconnecting ppl. //
[Eräs työnantaja kertoi, ettei
kukaan 2000-luvulla syntynyt
juniori vastannut hänen puheluunsa.
'Voiksä laittaa viestin ku mä en ikinä
ota puhelui, kiitti.']
...
Mikäli tänne joskus raapustan,
niin en ilman signeerausta.
Minun viestini perässä on aina
lukeva E/OgE.
[En milloinkaan lähetä anona].
Jälkeeni tulleet lyhyet
'rööki/pillerit' ynnä muut
aika tavalla trollaukselta
kalskahtavat > eivät minulta.
Huoneeni tunnelma
on seesteinen ja rauhoittava.
Himalajan suolalamppu vierelläin
ionisoi ja raikastaa lämpimän
ambransävyisellä
Laita rivinväli pienemmäksi. Vaikea muuten lukea.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ensin öljyän laminointikoneen. Kohta rupeaa postilaatikko täyttymään. Ystäväkortteja. Itse kirjotin. Monen nimissä. Höhlät ei älyä. On niitä. Sitten laminoin.
Hyvä Sinä:) hyvä me!! Hypitään tyhmät yli. Kirjotin joulukortit. Eiku. Törppö. Minä. Tsiisus. Oiettäs. Kortti kuin kortti. Hymyilyttää. Raasu. Minä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle jaksamista:) Kirja? Mikä? Mä luen aina saman. Hiljaiset sillat. Uskoo ken tahtoo. Luen. Ajatuksia päähän. Mulle tulee. Uskoo ken tahtoo. Jankkaus on kielletty. Uskoo ken tahtoo. Kuulumisiaaa...
Vierailija kirjoitti:
😂🤣👍
Huuiii, joko aloitetaan postilaatikolla juoksu, kohta ystävänpäiväkortteja alkaa tulla sadoittain. Mä muistan raportoida tänne aina kun lähden laatikolle.
Voi ettäs, joululiinat ihan silittämättä ja kauppalistaa mietin. Huomiselle. Harmony Sisters laulaa uusimpiaan. Ilta. Metsä. Pimeä. Minäkin.
Kuulumisiin....
Unohdit: lyhdyt! Miten voit unohtaa lyhdyt!!! Nättiä. Naurattaa. Hymyilyttää. Voi sitä puheensorinaa. Oiettäs. Krookukset eikun hyasintit. Tietäjät tietää. Pihasauna. Ehkä.
Kiitos mukava! Hyvä kun muistutit. Mullat on otettu jo esille, mullat kukille. Huomenna. Ehkä. Tai mulle. Multien alla. Hiljaista. Rauhallista. Hymyilyttää.
Kiitos kiva! Hyvä Sinä:) Nättiä
🤣😂💯👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle jaksamista:) Kirja? Mikä? Mä luen aina saman. Hiljaiset sillat. Uskoo ken tahtoo. Luen. Ajatuksia päähän. Mulle tulee. Uskoo ken tahtoo. Jankkaus on kielletty. Uskoo ken tahtoo. Kuulumisiaaa...
Hyvä Sinä:) Hiljaiset sillat. Aina. Jarkko Ahola. Miljoonasade. Pihasauna. Uskoo ken tahtoo. Oiettäs. Hernekeitto laita currybroilerikuutioo, hyvä minä. Naminam. Vissy. Kuutamo. Hymyilyttää.
Hyvä Sinä:) hyvä me!! Hypitään tyhmät yli. Kirjotin joulukortit. Eiku. Törppö. Minä. Tsiisus. Oiettäs. Kortti kuin kortti. Hymyilyttää. Raasu. Minä.
👍💯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirja kun kirja. Etkö höhlä tajua. Kovat kannet on. Sivuja monta. Selaan. Sivistyn. Minä, kaikkein sivistynein. Minä, minä. Tietäjät tietää. Jankkaanko? Jankkaan. Kastaja saa kuulla.
Sää oot melkoinen runoniekka ja oot kyllä hyvä tiivistämään, on helppo lukea eikä mene kauaa viestin lukemiseen, on vähän niinkuin sellanen sähkösanomatyyli, mutta tulee kyllä sanoma selväksi ja aivan erityinen tunnelma on näissä viesteissä että hienoa, kun meitä näin illan päätteeksi viihdytät.
Hyvä Sinä:) Hiljaiset sillat. Aina. Jarkko Ahola. Miljoonasade. Pihasauna. Uskoo ken tahtoo. Oiettäs. Hernekeitto laita currybroilerikuutioo, hyvä minä. Naminam. Vissy. Kuutamo. Hymyilyttää.
Tsiisus. Hämärää. Mun päässä. Mullat. Leijonankita. Rakkaus on lumivalkoinen. Kokkaan. Kohta kylille. Sunnuntaiajelu. Naurattaa tämä taideteos. Hymyilyttää. Eiku... Ettäs.
Lämmin kiitos Sinulle,
öiden toivottelija. 😴
...
Minulta lähtee
tasapuolisesti teille
jokaiselle levolliset
yötoivotukset - aina
Inarista Hankoon!💤
[*Kirjoitan E viesteihini,
muistakaa. Tämän
sanottuani minun ei tarvitse
korjata 'trullihanduja' ja
muita copycat viritelmiä
'tämä ei minulta' - tekstein].
'Doriksen' olisin mielelläni
nähnyt itsensä esittelemässä,
mutta ei hän saapunut.. 🤔
Minä en siis ole kyseinen
'Doris', enkä esiinny täällä
alteregoina/käytä sivunimiä.
*Toisinaan trulli on
ollut kovin röyhk#ä
ja signeerannut pokkana
tekstejä jopa OgEna.
Valitettavasti näin.
...
Lämmin kiitos seurastanne.
E 💫🌟 ^_^
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus. Hämärää. Mun päässä. Mullat. Leijonankita. Rakkaus on lumivalkoinen. Kokkaan. Kohta kylille. Sunnuntaiajelu. Naurattaa tämä taideteos. Hymyilyttää. Eiku... Ettäs.
Hyvä Sinä:) eiku Hyvä Minä:) Lyhdyt. Muista lyhdyt. Nättiä. Pannari ja omenahillo. Naminam. Keskiolut. Keppana. Reppana. Vpn. Muista vpn. Ällö. Vpn. Muista jankata. Merisää. Tietäjät tietää. Hymyilyttää. Oiettäs.
Vierailijat kirjoittivat:
'Sulle jaksamista:) Kirja? Mikä? Mä luen aina saman. Hiljaiset sillat. Uskoo ken tahtoo. Luen. Ajatuksia päähän. Mulle tulee. Uskoo ken tahtoo. Jankkaus on kielletty. Uskoo ken tahtoo. Kuulumisiaaa...'
...
'Kirja kun kirja. Etkö höhlä tajua. Kovat kannet on. Sivuja monta. Selaan. Sivistyn. Minä, kaikkein sivistynein. Minä, minä. Tietäjät tietää. Jankkaanko? Jankkaan. Kastaja saa kuulla.'
Nämä eivät minulta. 👋
Poistun nyt ketjusta.
E
Kaupassa juoksemista. Viikko toisen perään. Ei lopu ikinä, nälkä ikuinen.
Koirista tuli mieleen asiaa. Ensinnäkin minusta ei ole ok jos koiria lenkittää vapaana. Ne voivat toki pysyä hienosti siinä vierellä, mutta ohikulkijan ei kai pitäisi joutua miettimään sitä edes täällä maalla. Samoin jos autolla ajaa ja pimeässäkin tuollainen pari kulkee niin vaikka koiralla olisi heijastimet niin melko ikävää ohittaa se, kun ei tarkkaan edes näe missä koko koira menee ja toivoo vaan sen pysyvän tuen reunassa. Samoin en olisi koirani kanssa halunnut kohdata vapaana olevaa koiraa. Joku luottaa liikaa siihen, että koira pysyy vieressä.
Oma koirani kulki monesti 10 metrin fleksissä, mutta oli hallinnassa täällä maalla silti. Tarkkailin kuin kärppä silti autoja ja ihmisiä. Koiralleni opetin sanan auto ja tuli heti viereeni sen kuultuaan. Näin ei tarvinnut alkaa koiraa kiskomaan sieltä metrien päästä viereen, kun tuli itse takaisin sanan auto kuullessaan. Sana auto sen takia, että auto oikeasti tuli silloin kauempaa. Muuten käytin sanaa tänne.
Sitten toisaalta monet eivät opeta maaseudun koiria ihmisiin. Isokin koira alkaa sieltä jopa 100 metrin päästä haukkumaan ihmistä. Tämä on ok ja voin vaihtaa suuntaa. En koiria yleensä pelkää. Silti tuollaista koiraa ei tee mieli kohdata esim pyörällä kulkiessa kulman takaa sen tullessa vastaan. Tulee ajatus pysyykö hallinnassa, vaikka hihnassa onkin vai onko omistaja kumossa. Veti omanikin, mutta en rähistä antanut ja vierellä ohitti muut.
Sitten vielä maatalojen isot pihoissa vapaana olevat koirat. Monesti ok ja en minäkään pelkää moniakaan. Tiedän, että haukkuvat ja se siitä. Sitten on pari joiden ohi en halua enää mennä. Näin pitäisikö aidata pihat jos koira tulee aina tielle kuitenkin.
Onkohan mun pääkoppa muuttunut lasiseksi, kun muut on ruvenneet näkemään mitä ajattelen?
Jos kuitenkin kerron. Juttu varoitti mielestäni siitä, ettei miesten ja naisten maailmat saisi päätyä liian kauas toisistaan. Tasa-arvo, keskinäinen kunnioitus ja yhteistyö on paras kaikkien kannalta. Nykymenon satiirina kyllä onnistunut.