Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2

Vierailija
14.09.2025 |

Saapi kertoa.

Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.

Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.

Kommentit (1111)

Vierailija
801/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saattaisin kertoa ensimmäisenä Trumpin kuulumiset.

Kansainvälinen politiikka on nyt koko ajan esillä mediassa. Suurvallat tekevät omia siirtojaan ja Euroopan johtajat suunnittelevat uusia strategioita muuttuneessa maailmantilanteessa.

Enää ei puhuta Vietnamista tai Iranista, vaan Ukrainasta, Grönlannista ja Tanskasta. 

Tuskin meidän kenenkään elinaikana tilanne on ollut näin hälyttävä. Suomi on väistämättä mukana kaikessa. Mistä löytyvät Euroopan uudet liittolaiset jenkkien politiikan mahdollisesti muuttuessa? 

Olemme Suomen kansalaisia ja tämä vaikuttaa meidän elämäämme ja tulevaisuudennäkymiimme. Erikoista olisi, jos emme näitä asioita pohdiskelisi.

Sama koskee vaikka polarisaatiota, ilmastonmuutosta, poliittista päätöksentekoa, rikollisuutta, sananvapautta, korruptiota, työttömyyttä, hyvinvointivaltion kriisiä. 

Kaikki ne vaikuttavat meidän elämäämme.&nbsp

Just näin. Ei huvita lukea pelkästään leipomisesta, kauppareissuista, kutomisesta ym mitä me kaikki joskus teemme muutenkin. Pitää kertoa kaikesta mitä mielessä ja mitä kuuluu.

Vierailija
802/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin menisitte lomalle jos aika ja raha ei olisi ongelmana?

Samaan paikkaan kuin yleensä. Kiertelen siellä eri kohteissa. 

Matkajuttuja ei tänne oikein uskalla kirjoitella. Niitä on poistettu ja väännetty seksimatkoiksi aiemmin. Joku kertoi, että ne herättää liikaa kateutta. Joku sanoi, ettei ne kuulu otsikon aiheeseen. 

Peräseinäjoelle voi ehkä matkustaa, mutta liikaa ei sitäkään kannata hehkuttaa. Matkakuvaukseksi riittää: Räntää satoi, auto särkyi, hotellissa oli luteita ja ruoka kylmää.

Tästä viestistä minäkin tykkäsin. Ja uskallan paljastaa: Olen käynyt Peräseinäjoella. Ei ollut seksiä. Muuta en uskalla paljastaa.

Mitä mielenkiintoista tai nähtävää olisi Peräseinäjoella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä sinä sitä määrää, mistä täällä pitää kertoa, jokainen valitsee ihan itse mistä kertoo.

Vierailija
804/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lähteä vielä happihölkälle vai kehtaako tähän aikaan illasta enää. Mietin kun täällä meidän tuppukylässä ihmisten valot sammuu viimeistään klo 21 ja ketään ei näy enää missään.

Vierailija
805/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Helsingin seudulle on jämähtänyt tällainen kylmänkolea sumusää?

Liekö jokin vahva läntinen kostea ilmavirtaus sitten kyseessä. No, pian on pakkaset taas palaamassa ja sää kirkastumassa vaihteeksi, ehkä aurinkokin ilmestyy vielä.

Vierailija
806/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin lähteä vielä happihölkälle vai kehtaako tähän aikaan illasta enää. Mietin kun täällä meidän tuppukylässä ihmisten valot sammuu viimeistään klo 21 ja ketään ei näy enää missään.

Toivottavasti siellä ei olisi liukasta. Itsekin liikun pimeällä, enkä halua kaatua jäisillä teillä.

Vierailija
807/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grönlannin tilanne kuumenee. Maailma on sekaisin.

Vierailija
808/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurja tuo Espanjan junaonnettomuuskin. Suomalaisia ei kait mukana.

Vierailija
809/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa. Sodat, väkivaltaisuudet, onnettomuudet.

Siksi varmaan täälläkin suosin keveämpiä aiheita. Uutisia kuitenkin seuraan tarkkaan.

Vierailija
810/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurja tuo Espanjan junaonnettomuuskin. Suomalaisia ei kait mukana.

Toivottavasti ei. Olisikohan ratakiskoissa ollut jotain vikaa? Matkustin pari vuotta sitten itäisessä Suomessa junalla, vauhti hurjaa ja rata huonossa kunnossa junan kallistellessa. Silloinkin tuli mieleen, että matkustajat ovat aika avuttomia, jos jotain menisi pieleen.

Vierailija
811/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin latupohjaa keräten risuja pois. Ihana nuoskalumi narisi jalkojen alla. Tuuli humisi puissa ja ilma oli utuisen valkea. Lämmin tuli, kun lenkin jälkeen vielä tein lumitöitä. Huomenna voi lihaksia kivistää.

Siispä voinkin hyvillä mielin lukea, kutoa ja ottaa lungisti.

Hyvää, rauhallista yötä

Vierailija
812/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä sinä sitä määrää, mistä täällä pitää kertoa, jokainen valitsee ihan itse mistä kertoo.

Jos tarkoitut tuota matka-asiaa. Missasit pointin. Kerroin läpällä, miten minua ja joitain muitakin on asiassa rajoitettu ja neuvottu. Mulla ei tarvetta puuttua asiaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin menisitte lomalle jos aika ja raha ei olisi ongelmana?

Samaan paikkaan kuin yleensä. Kiertelen siellä eri kohteissa. 

Matkajuttuja ei tänne oikein uskalla kirjoitella. Niitä on poistettu ja väännetty seksimatkoiksi aiemmin. Joku kertoi, että ne herättää liikaa kateutta. Joku sanoi, ettei ne kuulu otsikon aiheeseen. 

Peräseinäjoelle voi ehkä matkustaa, mutta liikaa ei sitäkään kannata hehkuttaa. Matkakuvaukseksi riittää: Räntää satoi, auto särkyi, hotellissa oli luteita ja ruoka kylmää.

Tästä viestistä minäkin tykkäsin. Ja uskallan paljastaa: Olen käynyt Peräseinäjoella. Ei ollut seksiä. Muuta en uskalla paljastaa.

Mä en ole koskaan käynyt edes Seinäjoella, mutta olen kyllä haaveillut muuttavani vielä joskus sinne. Ihan vaan tämän biisin takia :D

Vierailija
814/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuota tuppukylätunnelmaa, olen itsekin nuorena asunut sellaisessa. No ok, on Maarianhamina sentään kaupunki, mutta onhan siellä sellainen pienen kylän unelias tunnelma, varsinkin sillä alueella missä me asuttiin. Tuntui, että kaikki eli just sitä samaa rytmiä, maanantaista perjantaihin kahdeksaksi töihin ja lapset kouluun ja päiväkotiin, iltapäivällä lähdetään töistä neljältä, haetaan lapset ja kotiin. Iltapäivällä tai alkuillasta omia ja lasten harrastuksia ja sitten vetäydytään sinne omaan kotiin. Yhdeksältä nukkumaan.

Vierailija
815/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuningas mutta haluaisin olla prinsessa.

No ei sitten muuta kuin sukupuolenvaihdosleikkaukseen :) Vähän hormonihoitoja ja plastiikkakirurgiaa lisäksi. 

Voi olla, että nämäkin nimitykset pian muutetaan sukupuolineutraaleiksi. Sitten ei tarvi tehdä mitään. Hallutsija, varahallitsija jne.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuningas mutta haluaisin olla prinsessa.

No ei sitten muuta kuin sukupuolenvaihdosleikkaukseen :) Vähän hormonihoitoja ja plastiikkakirurgiaa lisäksi. 

Voi olla, että nämäkin nimitykset pian muutetaan sukupuolineutraaleiksi. Sitten ei tarvi tehdä mitään. Hallutsija, varahallitsija jne.

Totta. Nykyisinhän voi identifioitua ihan miksi vaan haluaa. Mä olen ajatellut identifioitua huopatossuksi. Tarpeeksi muumiomainen identifiointi :D

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on kyllä aika sekaisin. Olen tänään aika paljonkin pohtinnut sitä, mitä kaikkea mun elinaikanani vielä tuleekaan tapahtumaan. Ja ei ehkä pitäisi sanoa näin, mutta sanonpa kuitenkin, että olen tosi iloinen siitä, että omat lapseni päättivät pysyä lapsettomina. Olisi aika kurjaa, jos pitäisi miettiä, millainen tämä maailma on sitten, kun lapsenlapset olisivat aikuisia. 

Vierailija
818/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte vielä pitkän päivän jälkeen ja maailmanpolitiikan melskeen keskelle hyvää mieltä tuovan uutisen, niin annan vinkin:

Maikkarin nettisivuilla on juttu ja video, kuinka koirasiskokset olivat karkumatkalla Helsingissä ja lopulta pääsivät onnellisesti takaisin omistajan luo. Voi mua itketti ilosta.

Hyvää yötä.

Vierailija
819/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuota tuppukylätunnelmaa, olen itsekin nuorena asunut sellaisessa. No ok, on Maarianhamina sentään kaupunki, mutta onhan siellä sellainen pienen kylän unelias tunnelma, varsinkin sillä alueella missä me asuttiin. Tuntui, että kaikki eli just sitä samaa rytmiä, maanantaista perjantaihin kahdeksaksi töihin ja lapset kouluun ja päiväkotiin, iltapäivällä lähdetään töistä neljältä, haetaan lapset ja kotiin. Iltapäivällä tai alkuillasta omia ja lasten harrastuksia ja sitten vetäydytään sinne omaan kotiin. Yhdeksältä nukkumaan.

Ja just tuo tunne, että jos lähtee jonnekin eri aikaan kuin muut, tarvii tyyliin selityksen. Teininä tykkäsin kyllä pyöräillä siellä aikaisina kesäaamuina, itäkautta keskustaan, keskustan ympäri ja länsikaitta takaisin. Ihanan rauhallista.

Vierailija
820/1111 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jätettäis nuo ruumiintoiminnot ja - ääntelyt ketjusta pois.

Ei ole kovin kohteliasta. Eikä tietysti herjaviestit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi