Onko kuorsaamiseen olemassa mitään apua?
En ole ylipainoinen enkä keskivartalolihava. En nuku selälläni. Teen työtä, jossa liikutaan paljon, eli en vietä suurinta osaa päivästä istuen. Onko tähän olemassa mitään apua?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Onhan siihen nenäteippejä ja muita nenään laitettavaa apuvälineitä, siis jos on lievää. Jos on vaikeampaa niin on leikkaushoito.
Noita ajattelin itse asiassa kokeilla, vaikka Ylellä (?) oli juttu, ettei niistä ole juuri apua. Jos vähentäisi edes hiukan.
Mun sedälle tehtiin se leikkasu ja hänen kohdallaan se oli yhtä tyhjän kanssa, joten suhtaudun hieman skeptisesti siihen...
Ap
ei ole, ei mitään, ei sitten mitään.
On myös suuhun yöksi laitettava hammassuojan näköinen tekele, mutta suosittelen uniapnea testiä ensin. Voi olla aivan rakenteellinen ongelma. Joillain on myös auttanut nenään tai nieluun tehtävä pienehkö opertaatio. Toiset saavat apua ihan vaan oikein mallisesta tyynystä.
Vierailija kirjoitti:
On myös suuhun yöksi laitettava hammassuojan näköinen tekele, mutta suosittelen uniapnea testiä ensin. Voi olla aivan rakenteellinen ongelma. Joillain on myös auttanut nenään tai nieluun tehtävä pienehkö opertaatio. Toiset saavat apua ihan vaan oikein mallisesta tyynystä.
Mulla on itse asiassa tehty uniapneatutkimus kerran. Silloin ei ollut hengityskatkoja, mutta olen ihan varma, että mulla oli niitä aiemmin (siis ennen kuin sain laitteen kotiin). En kuorsaa jatkuvasti, välillä on pahempia ja välillä parempia jaksoja. Nyt on pahempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itse asiassa tehty uniapneatutkimus kerran. Silloin ei ollut hengityskatkoja, mutta olen ihan varma, että mulla oli niitä aiemmin (siis ennen kuin sain laitteen kotiin). En kuorsaa jatkuvasti, välillä on pahempia ja välillä parempia jaksoja. Nyt on pahempi.
Ap
Veikkaan nenässä olevaa ahtautta varsinkin kun huonompi jakso osuu tälläisen pölyaikaan. Muutamalle tutulle tehty avartava operaatio ihan päiväkirurgisena operaationa. Vissiin aika yleinen rakenteellinen vaiva suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Veikkaan nenässä olevaa ahtautta varsinkin kun huonompi jakso osuu tälläisen pölyaikaan. Muutamalle tutulle tehty avartava operaatio ihan päiväkirurgisena operaationa. Vissiin aika yleinen rakenteellinen vaiva suomalaisilla.
Ok, kiitos tiedosta! Mä oon kuullut vain siitä, missä operoidaan enemmän pehmytkudoksia ja kuulostaa suoraan sanottuna hirveältä.
Ap
On myös yksi apu: Eri huoneeseen nukkumaan.
Toimii meillä. Tosin välillä olisi mukava nukkua vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
On myös yksi apu: Eri huoneeseen nukkumaan.
Toimii meillä. Tosin välillä olisi mukava nukkua vierekkäin.
No ei se auta mun huonoihin uniin mitenkään.
Ap
kääntyy kyljelleen niin ei enää kuorsaa. muija aina herätttää mut yöllä ja käskee kääntymää kyljelleen nii loppuu heti kuorsaus.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut toiset nenäsuihkeesta tai ruokavalion/lääkityksen korjaamisesta. Ruoka-aineallergiat tai jotkut esim verenpainelääkkeet aiheuttaa limakalvoturvotusta. Nämä kun korjaa, kuorsaamimen voi loppua tai uniapnea parantua.
Vierailija kirjoitti:
kääntyy kyljelleen niin ei enää kuorsaa. muija aina herätttää mut yöllä ja käskee kääntymää kyljelleen nii loppuu heti kuorsaus.
Nukun aina kyljelläni.
Ap
Mä kokeilin nyt niitä nenäteippejä! Sanoisin, että niistä on apua. Viime yönä en herännyt kuorsaamiseen lainkaan ja nukuin hämmästyttävän hyvin koko yön. Kahtena aikaisempana yönä, kun niitä käytin, kuorsasin kyllä jonkin verran, mutta huomasin erittäin vaikeasti selitettävän eron siinä.
Mä tuossa ehkä kuukausi sitten katsoin erään fysioterapeutin videoita ja niiden kautta huomasin, että hengitän kaulan lihaksilla sen sijaan, että käyttäisin palleaa. Mietin tässä, voisiko kuorsaus olla osa väärää hengitystapaa. Olen yrittänyt harjoitella palleahengitystä.
Ap
Tyyny niskaa tukevaksi muttei saisi painaa, koroke, närästyslääke, allergian hoito, hoikentuminen. Kurkussa voi olla kurkkupurje, kitarisat ja nielurisat vaikuttamassa, ellei ole leikattu.
Onhan siihen nenäteippejä ja muita nenään laitettavaa apuvälineitä, siis jos on lievää. Jos on vaikeampaa niin on leikkaushoito.