Annika, 34, osti asunnon Vantaalta 144000 eurolla - neljässä vuodessa arvo pudonnut puoleen
Ei ole kyllä nykypäivänä asunnon ostaminen enää järkevää.
Kommentit (130)
"Tämä on ihan kivaa aluetta"
Ai Hakunila? :D Ei käy kyllä lintuaivoa sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto kannattaa osta asumista varten, ei sijjoitukseksi. Mitä se haittaa jos sen arvo heittelee vuosien mittään mtien tahansa.
Juuri näin ja kun asuntolaina maksettu niin asumiskulut putoaa. Itse maksoin rivarikaksion pois ja nyt asuminen maksaa noin 300€/kk sisältäen vastikkeen, veden ja sähkön.
Mulla rivarikaksion vuokra 450e/kk sisältää samat. Montakohan vuotta menee että asunnosta maksettu summa on 150e/kk tahdilla kuoleentunut ja alkaa oikeasti pääsemään plussalle.
Siinä vaiheessa viimeistään tulee jo remppa jos toinenkin kun alkaisi päästä plussalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Annika olisi ostanut kämpän sijasta 150 000 eurolla kultaa, ja asunut vuokralla yksiössä neljä vuotta, mikähän mahtaisi olla rahatilanne nyt?
Annika tuskin olisi mistään saanut lainaa yli 100 000 e kullan ostoon, ainakaan järkevällä korolla. Tuskin kovin hyvä rahatilanne olisi kun olisi maksanut jotain ihan tajuttomia korkoja siitä lainasta.
Kuka tässä on lainasta puhunut mitään? Voihan asunnon tai kultaa ostaa ihan pankissa olevilla omilla varoilla, etenkin jos on saanut perinnön tai pienen lottivoiton.
Tai jos on myynyt aiemman asunnon ja saanut siitä fyrkat tilille.
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisuus laskee alueen arvoa niin se vain on.
Monikulttuurisuus on rikkaus -fraasia voisi muuttaa realistisemmaksi:
Monıkulttuurisuus lisää köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Annika maksoi ylihintaa, jos putkiremppa on tulossa lähivuosina. Taloyhtiö voi olla velkainen/niin huonossa kunnossa, että pankki ei myönnä lainaa jne. Isoja riskejä potentiaaliselle ostajalle.
Kuka kertoisi suomalaisille, että varallisuus ei kasva seinissä? Siellä kasvaa home ja sädesieni.
Varallisuutta kannattaa kerryttää muulla tavalla.
Näinä ankeina aikoina sijoitan vain kultaan. Eipä kasva hometta tai sientä ja arvo pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annika maksoi ylihintaa, jos putkiremppa on tulossa lähivuosina. Taloyhtiö voi olla velkainen/niin huonossa kunnossa, että pankki ei myönnä lainaa jne. Isoja riskejä potentiaaliselle ostajalle.
Kuka kertoisi suomalaisille, että varallisuus ei kasva seinissä? Siellä kasvaa home ja sädesieni.
Näinä ankeina aikoina sijoitan vain kultaan. Eipä kasva hometta tai sientä ja arvo pysyy.
Joku voi varastaa sun kullat.
Alunperin maksettu liikaa ja putkirempan ollessa ajankohtaista arvo laskee, tietenkin. Omiaan tuskin saa takaisin, voittoa ei saa takuulla.
Ehkä heidän pitäisi jäädä kyseiseen asuntoon itse ainakin pariksi vuodeksi. Näin itse tekisin. Muutenkin asunto ostetaan itselle useamman vuoden käyttöön jolloin hintatason heilahtelut ei pitäisi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi varastaa sun kullat.
Ei pysty, ei kykene. Niin hyvässä jemmassa.😁
Annika on itse äänestänyt vihervasemmistoa ja nyt hän on sen takia menettänyt paljon rahaa.
Sitä saa mitä tilaa arvon naiset ja vihervasemmiston perseilijät.
Mulla rivarikaksion vuokra 450e/kk sisältää samat. Montakohan vuotta menee että asunnosta maksettu summa on 150e/kk tahdilla kuoleentunut ja alkaa oikeasti pääsemään plussalle.