Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (1468)

Vierailija
1421/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä toista ketjua ei tuhonnut mikään trolli. Sen tuhosi ketjun perustaja itse jo kauan sitten.

Seurasin sitä viime vuonna, mutta poistuin, kun meno muuttui oudoksi.

Aloittaja käytti ala-arvoista kieltä, nimitteli muita kirjoittajia, holhosi ja neuvoi, poistatti viestejä ja ajoi toisia pois ketjusta. Hän rajoitti puheenaiheet ihan muutamaan. Hänen kanssaan eri mieltä olevat oli ilkeitä ja myötäilijät kilttejä. Jän korosti, että se oli hänen ketjunsa. Ketju muistutti jo uskonlahkoa.

Monet kertoi hänelle, ettei hänellä ketjun aloittajana ole mitään erityisoikeuksia, mutta siitä ei ollut apua. Hän tulkitsi kaikki viestit yhden ilkeän ihmisen lähettämiksi, vaikka niin ei ollut. 

Tuon ketjun aloittaja on ehkä mukana tässäkin ketjussa. Joku totesi, että hän pelkää sen toisen ketjun loppumista. En yhtään ih

:)

Vierailija
1422/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein arvattu, trollin piikkiin meni. Sama tilanne kuin toisessa ketjussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa. D on niin saman kaavan ihminen. Kyllä me tämä tiedettiin jo heti ketjun alkuvaiheessa. 

Vierailija
1424/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tee niin kipeää kuin totuus. Viestejä voi poistaa, totuutta ei.

Vierailija
1425/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D peukuttaa itse omia viestejään monta kertaa,  että saa näyttämään kannatetulta. Sekin on säälittävää rimpuilua, enää ei mikään voi pelastaa häntä. Totuus tekee kipeää, kuten yllä joku sanoo.

Vierailija
1426/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa. D on niin saman kaavan ihminen. Kyllä me tämä tiedettiin jo heti ketjun alkuvaiheessa. 

Joo, mutta miksi pilaa kaksi ketjua. Ei mitään järkeä.

Vierailija
1427/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä parisuhteessa elävä yksinäinen. Lapset yökylässä, mies makuuhuoneessa telkkaria katsomassa, minä olohuoneessa myös telkkarin ääressä. Muutama lause lapsista ollaan tänään puhuttu.

Itsellä sama tilanne. Kumma se on, että yksin yksinäinen ei ole koskaan niin yksinäinen kuin kaksin yksinäinen. Minulla ainakin on niin ollut.

Ollakseen vähemmän yksinäinen kannattaa siis erota.

Näinhän tämä tämän ketjun yksinäisten mielestä loogisen päättelyketjun tuloksena on. Ja sitten valitetaan taas.

Totta, koska eniten tässä ketjussa valittaa yksinäisyyttään parisuhteessa elävät sekä perheelliset ihmiset. Sen sijaan ne ihan oikeasti yksinäiset tuntuu kertovan tekemisistään ja suunnitelmistaan ym eikä niinkään keskity muiden ketjuun kirjoittavien neuvomiseen tai jankkaamiseen jostain, esim seksistä tai ap:n henkilöllisyydestä.

Vierailija
1428/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä sinulta pyöräilijä/ fribailija: loukkaannuitko kun kehuin sinua reippaaksi toisessa ketjussa? Joku loukkaantui sinun puolestasi, ilmaus reipas oli kuulemma kuin lasta olisi kehuttu.

Risto Reipas on Nalle Puhin kaveri. 

Reippaaksi sanotaan lasta, joka uskaltaa tehdä jotain. Aikuiselle se on pienentävä ja alistava adjektiivi. Minä olen ylempänä sinua ja sanon sinua reippaaksi. Minä olen kuin aikuinen ja sinä kuin lapsi. Poikkeuksia: Reipas lenkki, reippaasti suolaa.

Mutta jo käsky :- Ulos reippaasti!  on taas lapsen komentelua.

Huomaatteko eron?

En ollut pyöräilijä/fribailija, mutta kielen asiantuntija olen. Ja mietiskelen näitä ajankuluksi. 

Mä annan sulle lisää pohdiskelun aihetta, sillä yhdistä reipas sana erilaisiin mielentiloihin. Itse koen, että jotkut sanat voivat tuntua lässyttäviltä ja toiset voivat kokea ne imarteluina.

Vierailija
1429/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkisia kuulumisia??? Mitä täällä riidellään?

Tämä on tämä ketju ja aihe.

Tämäpä tämä, häipyis tuo Doriksesta koko ajan paasaaja, kuka se edes on? Ei kuulu tähän ketjuun, luulen.

Hahaa, nyt alkoi ketjusta häätäminen. Ihan sama kaava kuin ennen. Räväköihin vai minne ohjataan nyt.😁

Vierailija
1430/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä tämä, häipyis tuo Doriksesta koko ajan paasaaja, kuka se edes on? Ei kuulu tähän ketjuun, luulen.

Pitäiskö alkaa ajamaan ketjusta pois. Kokemustahan on.

Vierailija
1431/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, nyt alkoi ketjusta häätäminen. Ihan sama kaava kuin ennen. Räväköihin vai minne ohjataan nyt.😁

Täältä häädetään joka tapauksessa jotkut. Ikävää oloa tuntevat yksinäiset tuskin jaksavat kertoa kuulumisiaan, jos täällä rehottaa syytteleviä ja muita ikäviä viestejä. Miksi pitää tulla vandalisoimaan yksinäisten ketjuun? Eiköhän heillä ole jo valmiiksi tarpeeksi kurja olo valmiiksi.

Vierailija
1432/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunnista täällä trollia. Sen sijaan kävin lukemassa tuota toista ketjua pitkältä ajalta, jotta saisin selville, mistä valheista täällä puhutaan. En löytänyt mitään valheita. Kannattaa selata sitä ketjua, niin totuus selviää.

Trolli = tuo joka jauhaa  Doriksesta kaiken aikaa.

Ja poistattaa tämän kirjoittamani kerta toisensa jälkeen :) höhlä

Katsotaan pysyykö kommenttini nyt.

Eikä kun voitko nyt lopettaa ton asian jauhamisen ja jättää tilan yksinäisten kuulumisille. Ei tällaisten jankuttamisella ole mitään väliä, anna olla jo.

Vierailija
1433/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunnista täällä trollia. Sen sijaan kävin lukemassa tuota toista ketjua pitkältä ajalta, jotta saisin selville, mistä valheista täällä puhutaan. En löytänyt mitään valheita. Kannattaa selata sitä ketjua, niin totuus selviää.

Trolli = tuo joka jauhaa  Doriksesta kaiken aikaa.

Ja poistattaa tämän kirjoittamani kerta toisensa jälkeen :) höhlä

Miksi ei keskitytä asiaan? Ei pilata tätä.

Vierailija
1434/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hevonhittua kuuluu tänne se, mitä joku on joskus ehkä tehnyt tai ollut tekemättä jossain toisessa ketjussa? Aivan tolkutonta sekoilua. Ihanko oikeasti nyt joku on tosissaan sitä mieltä siellä, että sillä on jotain väliä?

Vierailija
1435/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa todella reipas tuuli😳 ihan hirvittää lähteekö katto lentoon😬

Vierailija
1436/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin tänään pyykkiä ja huomasin saman kuten ennenkin: Pesinpä minkälaisella koneella tahansa ,huuhteluaine lokero on suunniteltu jostain ihmeen syystä niin, että lokeron pohjalle jää lillumaan sitä huuhteluaineen ja veden sekoitusta, joka pitää kuivata rätillä heti, jos seuraavaan pesuun kuluu aikaa.

Ja jos ei jostain syystä muista, lokerossa on seuraavan pesukerran aikaan inhoittavaa limaa.

Siis: MIKSI ei kukaan keksi pyykinpesukonetta jonka lokerosta lähtee huuhteluaineen jämät aivan kuten pulverilokerostakin?

Kiitos, että sain sanoa tämän.

Vierailija
1437/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin tänään pyykkiä ja huomasin saman kuten ennenkin: Pesinpä minkälaisella koneella tahansa ,huuhteluaine lokero on suunniteltu jostain ihmeen syystä niin, että lokeron pohjalle jää lillumaan sitä huuhteluaineen ja veden sekoitusta, joka pitää kuivata rätillä heti, jos seuraavaan pesuun kuluu aikaa.

Ja jos ei jostain syystä muista, lokerossa on seuraavan pesukerran aikaan inhoittavaa limaa.

Siis: MIKSI ei kukaan keksi pyykinpesukonetta jonka lokerosta lähtee huuhteluaineen jämät aivan kuten pulverilokerostakin?

Kiitos, että sain sanoa tämän.

Kyllä! Ja mm. tämän takia mä en käytä huuhteluainetta ja pesuaineenkin laitan pesupalloon. Iljettää ne limat siellä lokerossa 😆

Vierailija
1438/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tuo  äskeinen nr: 1437.  unohdin mainita, että  harvoin käytän huuhteluainetta  mutta pelkkä vesikin limoittuu huuhteluainelokeron pohjalle, yäk.

Pitäisikö   porata lokeron pohjalle pari reikää, että   neste valuisi pois?

Vierailija
1439/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä häädetään joka tapauksessa jotkut. Ikävää oloa tuntevat yksinäiset tuskin jaksavat kertoa kuulumisiaan, jos täällä rehottaa syytteleviä ja muita ikäviä viestejä. Miksi pitää tulla vandalisoimaan yksinäisten ketjuun? Eiköhän heillä ole jo valmiiksi tarpeeksi kurja olo valmiiksi. 

Miten tuhoisaa mahtaa tänne kirjoittavien yksinäisten kannalta olla, että joku on toisessa vastaavassa ketjussa vandalisoinut, nimitellyt heitä, poistanut heidän viestejään ja kehuskellut sillä, mitätöinyt heidän mielipiteensä ja ajanut heitä pois ketjusta. He joutuivat sietämään  "syytteleviä ja muita ikäviä" viestejä.

Moni luopui ketjusta, kun ei jaksanut tuota.

Kuinkahan kurja olo heillä on nyt, kun huomaavat, että sama henkilö on tässä uudessa ketjussa ja aloittaa taas. Kuinka he mahtavat jaksaa?

Miettikää, jos työpaikalla olisi tuollaista kohtelua. Työsuojelu puuttuisi asiaan heti. 

Vierailija
1440/1468 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen tuo  äskeinen nr: 1437.  unohdin mainita, että  harvoin käytän huuhteluainetta  mutta pelkkä vesikin limoittuu huuhteluainelokeron pohjalle, yäk.

Pitäisikö   porata lokeron pohjalle pari reikää, että   neste valuisi pois?

Sen pesuainelokeron voi vetää irti pois koko koneesta ja kaataa nesteet lavuaariin. Mä huuhtelenkin lokeron joka kerta ja jätän koneen päälle kuivumaan. Kuivuu se lokeropesäkin eikä tule möhnää sinnekään. Tv Martta