Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä sinulta pyöräilijä/ fribailija: loukkaannuitko kun kehuin sinua reippaaksi toisessa ketjussa? Joku loukkaantui sinun puolestasi, ilmaus reipas oli kuulemma kuin lasta olisi kehuttu.
Risto Reipas on Nalle Puhin kaveri.
Reippaaksi sanotaan lasta, joka uskaltaa tehdä jotain. Aikuiselle se on pienentävä ja alistava adjektiivi. Minä olen ylempänä sinua ja sanon sinua reippaaksi. Minä olen kuin aikuinen ja sinä kuin lapsi. Poikkeuksia: Reipas lenkki, reippaasti suolaa.
Mutta jo käsky :- Ulos reippaasti! on taas lapsen komentelua.
Huomaatteko eron?
En ollut pyöräilijä/fribailija, mutta kielen asiantuntija olen. Ja mietiskelen näitä ajankuluksi.
Vähän samantyyliseltä kuulostaa kiltit ja ilkeät. Ihan kun oltaisi lastentarhassa. Kieli on mielenkiintoinen tutkimuskohde. On yllättävää, miten paljon sitä paljastaa itsestään sanavalinnoilla. Olen eri.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä sinulta pyöräilijä/ fribailija: loukkaannuitko kun kehuin sinua reippaaksi toisessa ketjussa? Joku loukkaantui sinun puolestasi, ilmaus reipas oli kuulemma kuin lasta olisi kehuttu.
Eikö se ollutkaan trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ollutkaan trolli?
Trolleiksi haukutaan kaikkia, jotka ovat vähänkin eri mieltä jostakin. Näin täällä ja siellä toisessa Doriksen ketjussa on ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Dorishullu jankkaaja pilaa valheillaan tämänkin ketjun. Niinkuin sille toiselle jo teki :(
Tulin tänne lukemaan edes jollain lailla normaalia keskustelua, kun tuntuu että viimeisen parin viikon aikana on mennyt ihan sairaaksi suurin osa keskusteluista, mutta täällä onkin Doris taas elementissään. On sentään tuttua ja turvallista Doris-sekoilua verrattuna pedofiliaketjun pedofilian puolustajiin.
Odotan että joku käskee häipymään räväköihin kuulumisiin <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reippaaksi sanotaan lasta, joka uskaltaa tehdä jotain. Aikuiselle se on pienentävä ja alistava adjektiivi. Minä olen ylempänä sinua ja sanon sinua reippaaksi. Minä olen kuin aikuinen ja sinä kuin lapsi. Poikkeuksia: Reipas lenkki, reippaasti suolaa.
Huomaatteko eron?
En ollut pyöräilijä/fribailija, mutta kielen asiantuntija olen. Ja mietiskelen näitä ajankuluksi.
Vähän samantyyliseltä kuulostaa kiltit ja ilkeät. Ihan kun oltai
Aika jännä, en olisi ikinä arvannut että tuo sana koetaan negatiiviseksi. Itse en kohta 7-kymppisenä yhtään loukkaantuisi jos reippaaksi kehuttaisiin. No se tästä asiasta, hyvää jatkoa
kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa noudatetaan palstan sääntöjä. Siksi tänne on kiva tulla lukemaan ja kirjoittamaan.
Sarkasmia?
Jankataan jostain Doriksesta ohi aiheen. Kuinka monesti yhdestä tai kahdesta tyypistä pitää jankata ja jankata?
Voisi jo vaihtaa levyä kuulumisiin.
Niin kauan kun he eivät toimi palstan sääntöjen mukaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ihana! Kyllä kohta käsketään. Ja torutaan retostelemisesta, kun ne ovat ihan intiimejä asioita jollekin. Tämä on kyllä hauska ketju, tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko eron?
Vähän samantyyliseltä kuulostaa kiltit ja ilkeät. Ihan kun oltai
Samaa mieltä, kieli ja sanavalinnat ovat mielenkiintoisia.
Oottelen, että ketju taas rauhoittuu viikonlopun päättyessä. Kävin äsken ostamassa uuden kahvinkeittimen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko eron?
Vähän samantyyliseltä&nbs
Vielä jatkan, (jokohan Doris haukkuu jankkaajaksi?) Vanhukselle reipas taas on ehkä positiivinen sana: "Olet vielä reipas ennen kuin kupsahdat." Mutta siinäkin on alentuva sävy, vanhus on jo lapsen lailla vähän väheksytty puhekaveri. No niin, ei tästä enää. Terkut vaan Kukkakimppu (?) sulle. Kivoja juttuja kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dorishullu jankkaaja pilaa valheillaan tämänkin ketjun. Niinkuin sille toiselle jo teki :(
Tulin tänne lukemaan edes jollain lailla normaalia keskustelua, kun tuntuu että viimeisen parin viikon aikana on mennyt ihan sairaaksi suurin osa keskusteluista, mutta täällä onkin Doris taas elementissään. On sentään tuttua ja turvallista Doris-sekoilua verrattuna pedofiliaketjun pedofilian puolustajiin.
Dorikseen pakkomielteisesti rakastunut ei voi viestejään kirjoittaa ilman 'Doris' mainintaa.
L a p s e l l i s t a :(
Ei ollut hän. Sä olet vainoharhainen. Ja tuskin kukaan voi rakastua noin ilkeään ja määräilevään tyyppiin. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Onko toi se ketju, jonka toisen ketjun ap perusti ilkeitä varten?
Vierailija kirjoitti:
En ole loukkaantunut. Sain vain tarpeekseni ketjusta ja taidan saada tähänkin. Tuli vain suuri tarve kertoa päivästäni eilen.
Itse en miellä itseäni pyöräilijäksi, kun en harrasta sitä sporttiseen tyyliin ja saan paikkojani kipeiksi pyöräillessäni. Ymmärrän että tekemisteni kannalta kuvailette mua pyöräilijäksi. Oikeasti mä en ole reipas persoona. Teen jatkuvasti asioita joita tekee mieli. Urheilemiseni on mielitekojani.
Itse koen, että sanavalinnat kertovat vain puhujasta itsestään. Niitä sanoja mitä käyttää ovat olleet enemmän esillä omassa elämässä. Puhetyylejäkin on niin erilaisia. Esimerkiksi erot nuoren ja iäkkäämmän välillä sanavalinnoissa. Eri sukupolvilla on varmasti erilaiset käsitykset sanojen merkityksistä mihin milloinkin mitäkin sanaa käyttää.
Itse olen shoppaillut tänään. Kirppiksiltä ostin elokuvat Humiseva Harju (1939), King & I (1956) ja Episode 50 (2011). Kaupasta ostin siistin paidan ja takin. Oli todella miellyttävän näköisiä ihmisiä liikenteessä, sillä muutama vei katseeni mennessään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä toista ketjua ei tuhonnut mikään trolli. Sen tuhosi ketjun perustaja itse jo kauan sitten.
Seurasin sitä viime vuonna, mutta poistuin, kun meno muuttui oudoksi.
Aloittaja käytti ala-arvoista kieltä, nimitteli muita kirjoittajia, holhosi ja neuvoi, poistatti viestejä ja ajoi toisia pois ketjusta. Hän rajoitti puheenaiheet ihan muutamaan. Hänen kanssaan eri mieltä olevat oli ilkeitä ja myötäilijät kilttejä. Jän korosti, että se oli hänen ketjunsa. Ketju muistutti jo uskonlahkoa.
Monet kertoi hänelle, ettei hänellä ketjun aloittajana ole mitään erityisoikeuksia, mutta siitä ei ollut apua. Hän tulkitsi kaikki viestit yhden ilkeän ihmisen lähettämiksi, vaikka niin ei ollut.
Tuon ketjun aloittaja on ehkä mukana tässäkin ketjussa. Joku totesi, että hän pelkää sen toisen ketjun loppumista. En yhtään ihmettelisi. Monet asialliset kirjoittajat lähti sieltä.
Kaikkiin ketjuihin on kuka tahansa te
Totta tämä. Hän syyttää aina toisia, eikä näe itsessään mitään vikaa. Piiloaggressiivinen viestintä ja ei mitään sopeutumiskykyä muuttuneisiin tilanteisiin. Jyrää vain omaa mielipidettään ja omii ketjun. Mutta minua häiritsi eniten monet nimimerkit ja feikkiprofiilit. Oli olevinaan lukiolainen, bloggari ja äikänope, ja nyt täällä yksinhuoltaja pikkulapselle. Vaikka on eläkeikäinen. Ja se haukkuminen ja solvaaminen. Kiroilu ja muu.
Kahden päivän krapula ja silmätulehdus, mutta ei jäädä tuleen makaamaan. Ulkosalille leuanvetoon ja lenkille. Vastatuuleen.
Mitä nyt taas Doris? Täältä on poistettu ihan erinomainen vinkki herneproteiinin valmistamiseen. Poistunpa nyt saman tien kuin tulin katsomaan ja pari kommenttia laittamaan. Miten ihmeessä ei vain voi olla ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä toista ketjua ei tuhonnut mikään trolli. Sen tuhosi ketjun perustaja itse jo kauan sitten.
Seurasin sitä viime vuonna, mutta poistuin, kun meno muuttui oudoksi.
Aloittaja käytti ala-arvoista kieltä, nimitteli muita kirjoittajia, holhosi ja neuvoi, poistatti viestejä ja ajoi toisia pois ketjusta. Hän rajoitti puheenaiheet ihan muutamaan. Hänen kanssaan eri mieltä olevat oli ilkeitä ja myötäilijät kilttejä. Jän korosti, että se oli hänen ketjunsa. Ketju muistutti jo uskonlahkoa.
Monet kertoi hänelle, ettei hänellä ketjun aloittajana ole mitään erityisoikeuksia, mutta siitä ei ollut apua. Hän tulkitsi kaikki viestit yhden ilkeän ihmisen lähettämiksi, vaikka niin ei ollut.
Tuon ketjun aloittaja on ehkä mukana tässäkin ketjussa. Joku totesi, että hän pelkää sen toisen ketjun loppumista. En yhtään ihmettelisi. Monet asialliset kirjoittajat lähti siel
Tämän hän poistattaa kohta, niin kuin muutkin hänen historiastaan kertovat viestit. Jollei saa pois, laittaa trollin valheiksi kaikki. Katsotaanpa. Näin D toimii.
Minä en tunnista täällä trollia. Sen sijaan kävin lukemassa tuota toista ketjua pitkältä ajalta, jotta saisin selville, mistä valheista täällä puhutaan. En löytänyt mitään valheita. Kannattaa selata sitä ketjua, niin totuus selviää.
Huomaatteko eron?