Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (4120)

Vierailija
4081/4120 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjun siivoojalle.

Vierailija
4082/4120 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ketjun siivoojalle.

👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/4120 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä jolla on nilkka kipeä- auttaisiko nilkkatuki?

Ei tietysti paranna vammaa mutta ehkä vähän auttaa.  Niitä saa ainakin Prismasta eikä kovin paljon maksa.

Ei nilkkatuki ole hyvä. Kokemusta on. Särkylääke on auttanut nilkkakipuun tänään. Käveleminen ei ole luontevaa tuen kanssa.

Ihan ok työpäivä oli tänään. Se olisi ruokailua seuraavaksi ja grillimakkaraa olisi tarjolla. Saattaa olla että kirjoitteluni loppuu tässä ketjussa tähän, kun jankutusta on niin paljon.

Vierailija
4084/4120 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti paranna vammaa mutta ehkä vähän auttaa.  Niitä saa ainakin Prismasta eikä kovin paljon maksa.

Ei nilkkatuki ole hyvä. Kokemusta on. Särkylääke on auttanut nilkkakipuun tänään. Käveleminen ei ole luontevaa tuen kanssa.

Ihan ok työpäivä oli tänään. Se olisi ruokailua seuraavaksi ja grillimakkaraa olisi tarjolla. Saattaa olla että kirjoitteluni loppuu tässä ketjussa tähän, kun jankutusta on niin paljon.

Sama. Riitelyä ja jankutusta vaan. Poistutaan.

Vierailija
4085/4120 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetit tosi mielenkiintoisen eri ammateista koostuneen keskustelun. Häirikköjankkaaja ei osannut osallistua ja poisti koko keskustelun, kymmeniä viestejä. Sisältö meni jotenkin näin: kumpi turvaa ruoantuotannon ja henkiinjäämisen, äikkä vai maanviljelijä.

Harmi, kun herkkähipiä poisti, nopsasormi!

Monet keskustelut jää itseltäni sivuun, kun en kyttää täällä jatkuvasti. Onneksi itselläni on omaa elämää muualla, kuten joillakin jankkaajilla ei. Eipä jää harmittamaan. Olisi se ollut kiva jutella mukavia täällä, mutta ilmapiiri pilasi sen.

Vierailija
4086/4120 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eri ammateissa olevat ihmiset olisivat jotenkin huonompia tai parempia kuin toiset? Siivoojat on tosi tärkeitä. Samoin presidentit. Ja kaikki siltä väliltä. Itse ainakin ylpeänä esittelen oman käsityöammattini. Tyytyväisenä tekemiseeni, vaikka kädet likaantuu. Voihan joku paperienpyörittäjä, digihemmo tai opettajakin olla omaan ammattiinsa tyytyväinen, ei vaan olis mun juttu. Mutta ei myöskään ole minulta pois.

Sivusta tähän

Hyvää pohdintaa. Pienet sanat vain ja pelkästään ovat alentuvia, vähätteleviä. Ei ole kohteliasta sanoa: hän on vain äikänope, vaan: hän on äikänope.

Vierailija
4087/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea vilkaisu ketjuun.

Edellinen kritiikkikommentti:

Minulta ei kumpikaan

(äidinkielen)opettaja-teem.

kommenttiduossa #86.

.

Olen useasti sen jo todennut:

En kirjoita mitään tähän lankaan. 

En myöskään koskaan sivusta.

.

Hyvää huomenta itse kullekin.

yt E

Vierailija
4088/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#85: ei minulta sekään.

Miten olisi; enhän kirjoita

lankaan M I T Ä Ä N. Nämä

2 kommenttia minun.

Lisäys Eeltä. 

Vierailija
4089/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kaiketi tyyneydessä

ilman negareaktioita ohittaa

neutraalin kommentointini.

.

Olen havainnut erittäin teoksista/

huomattavaa peukkukiusaamista.

Se on yksi syy, miksi jätän alustan 

kokonaan. x

Vierailija
4090/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssasta toipumista vielä tänään ja huomenna töihin. Kuten monesti ennenkin niin pyhät ja vapaapäivät kuluivat sairastaessa.

Vierailija
4091/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono päivä se tänäänkin on, en edes odota mitään niin ei tule pettymyksiä. Tänään saan uninapit apteekista, onhan siinä ilonaihetta. voi nukkua eikä pähkäillä tätä olemisen sietämätöntä raskautta.

Vierailija
4092/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea olo, mietin mitä järkeä tässä enää on? 

Vierailija
4093/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssasta toipumista vielä tänään ja huomenna töihin. Kuten monesti ennenkin niin pyhät ja vapaapäivät kuluivat sairastaessa.

Hei, kuulostaa tutulta.  Tunnolliset työntekijät sairastavat vain lomillaan ja vapaapäivinään.  

Vierailija
4094/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo unuiääkkeen, toivottavasti tepsii, saatava nukuttua jonkin aikaa, kun mieli on niin paha. Ei haittaa vaikka yöllä heräisin, tykkään yöllä keitellä kahvia ja lukea lehtiä.

Vierailija
4095/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma huva paiva tanaan kiitos kysymsädsta

Vierailija
4096/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäässä ja väsynyt... yritin nukkua viltin alla, mutta ihan liian kirkasta siihen.  Nyt pistin saunan päälle, niin ainakin lämmin tulee, jos ei muuta. Niin ja pimeääkin on. Tällä tuurilla nukahdan sinne ja tipun lauteilta.

Vierailija
4097/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäässä ja väsynyt... yritin nukkua viltin alla, mutta ihan liian kirkasta siihen.  Nyt pistin saunan päälle, niin ainakin lämmin tulee, jos ei muuta. Niin ja pimeääkin on. Tällä tuurilla nukahdan sinne ja tipun lauteilta.

Toivottavasti selvisit sänkyyn asti

Hyvää yötä

Vierailija
4098/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran tänne, jos vaikka olisi muitakin elokuvaharrastajia paikalla. Tänään tein kuratoituja elokuvalöytöjä!

Henrik VIII:n yksityiselämä (The Private Life of Henry VIII) - 1933

The Big Heat - Vihan vallassa - 1953

Panssarikenraali Patton (Patton) - 1970

India Song - 1975

Henry ja June (Henry & June) - 1990

The Lover - Rakastaja (L'Amant) - 1992

Gadjo dilo - Muukalainen - 1997

Ghost Dog - The Way of the Samurai - 1999

Kapteeni Abu Raed (Captain Abu Raed) - 2007

Kirjavaras (The Book Thief) - 2013

Työpäivän jälkeen kaipasin taas kirppikselle ja 26 eurolla tein nämä löydöt. Mä oon oikeasti vailla kenen kanssa voisin puhua elokuvista. Ajattelin aluksi mennä frisbeegolfaamaan, mutta ulos päästyäni tunsin kylmän kovan tuulen. Muuten oli todella kaunista ulkona, kun aurinko paistoi kirkkaalla taivaalla.

Vierailija
4099/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran tänne, jos vaikka olisi muitakin elokuvaharrastajia paikalla. Tänään tein kuratoituja elokuvalöytöjä!

Henrik VIII:n yksityiselämä (The Private Life of Henry VIII) - 1933

The Big Heat - Vihan vallassa - 1953

Panssarikenraali Patton (Patton) - 1970

India Song - 1975

Henry ja June (Henry & June) - 1990

The Lover - Rakastaja (L'Amant) - 1992

Gadjo dilo - Muukalainen - 1997

Ghost Dog - The Way of the Samurai - 1999

Kapteeni Abu Raed (Captain Abu Raed) - 2007

Kirjavaras (The Book Thief) - 2013

Työpäivän jälkeen kaipasin taas kirppikselle ja 26 eurolla tein nämä löydöt. Mä oon oikeasti vailla kenen kanssa voisin puhua elokuvista. Ajattelin aluksi mennä frisbeegolfaamaan, mutta ulos päästyäni tunsin kylmän kovan tuulen. Muuten oli todella kaunista ulkona, kun aurinko paistoi kirkkaalla taivaalla.

Olipa luettelo. Minä katson enimmäkseen kotimaisia. Kyllä toki muitakin. Näyttelijänä arvostan erityisesti Anthony Hopkinsia ja Clint Eastwoodia. Meryl Streep. Kotimaisista Martti Suosalo, Tommi Korpela, Laura Birn, Elina Knihtilä. Ohjaajista molemmat Kaurismäet, Klaus Härö, Dome Karukoski ja Teemu Nikki.

Muutamia mainitakseni.

Paras elokuva kautta aikain: Parhaat vuotemme (The way we were), upea musiikkikin. Yentl-musiikki on myös loistava, Barbra Streissand.

Osaatko mainita ykkösen näkemistäsi leffoista?

Vierailija
4100/4120 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ilmaisinko tarpeeksi selkeästi, että kaikki noi elokuvat olivat yhteensä 26 euroa. Melkein kolme tuntia meni kirppiksellä, että todella tarkkaan harkitut ostokset, että on sitä laatua. Aika iso haarukka noissa elokuvissa minkä aikakauden elokuvia ovat. Mä yritän rikastuttaa mieltäni elokuvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän