Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (2797)

Vierailija
2481/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin yksinäinen olo ollut jo pitkään vaikka rakkaat lapset onkin. Kaikki tuntuu olevan parisuhteessa. Tänään meen yksin keikalle, jotenkin yksinolon huipentuma sekin.

Harmittaa olla yksin. Itkettääkin kun sen oikein myöntää itselleen. Tunnen olevani viallinen ja syytän itseäni siitä ettei kukaan mua halua. Kukaan ei tee mun eteen mitään ja se surettaa. Nuorempana olin jopa suosittu ja nyt kuin ilmaa vain. 

Yksi ihana mies on mielessä, mutta hänelläkin tietysti tyttöystävä. 

Se,että on yksin,on sattumaa.Sen kun ymmärtää,helpottaa kummasti.Kohdalle ei vaan ole sattunut samanhenkisiä ihmisiä,ei ole mitään syytä kieriskellä huonommuuden tunteessa.

Vierailija
2482/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"50 kymppinen joka kuvitteli olevansa teinityttö."

Sehän on ollut sitten 500-vuotias (50 x 10).

Tosi hyvä vaihtoehto jollekin, joka tykkää vanhemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen  päivä, itkettää, surettaa ja hermostuttaa. Ei ole ketään kenelle edes soittaisin, ei maistu viinakaan, että saisin jotain lohtua edes siitä tähän synkkään elämääni.

Vierailija
2484/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin viikonlopun yksin kotona ja odotin. Oli tyhjää ja harmaata. Mikään ei tuonut iloa tai nautintoa, eikä suruakaan.

Taas on uusi työviikko. Mikään ei tunnu miltään, mitään ei ole. Joulun aika alkaa ja fiilikset muuttuvat päivä päivältä mustemmaksi.

Jos käyn Prismassa vessassa, en vedä sitä vain siksi jotta minustakin jäisi jokin muisto muiden ihmisten mieliin.

Ällöttävää! Miksi juuri sinusta pitäisi jäädä jokin muisto? Nyt jää paskainen muisto. Ei ihme, että olet yksin, olet outo. 

Vierailija
2485/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrotte , että olette yksinäisiä vaikka olette parisuhteessa, ettekö uskalla erota koska sitten vasta olisitte yksinäisiä? 

Vierailija
2486/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sitä rappiosomettamista parhaimmillaan.

Vierailija
2487/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrotte , että olette yksinäisiä vaikka olette parisuhteessa, ettekö uskalla erota koska sitten vasta olisitte yksinäisiä? 

Ehkä ei osata olla parisuhteessa. Kumpikin on yksin, vaikka saman katon alla. Työ ja arki vie voimat. Äkkiä huomaa, että toinen on ihan vieras. Erot on yleisiä. Sama onko yksin parisuhteessa vai ei-parisuhteessa. 

Vierailija
2488/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin viikonlopun yksin kotona ja odotin. Oli tyhjää ja harmaata. Mikään ei tuonut iloa tai nautintoa, eikä suruakaan.

Taas on uusi työviikko. Mikään ei tunnu miltään, mitään ei ole. Joulun aika alkaa ja fiilikset muuttuvat päivä päivältä mustemmaksi.

Jos käyn Prismassa vessassa, en vedä sitä vain siksi jotta minustakin jäisi jokin muisto muiden ihmisten mieliin.

Ällöttävää! Miksi juuri sinusta pitäisi jäädä jokin muisto? Nyt jää paskainen muisto. Ei ihme, että olet yksin, olet outo. 

Perustuukohan julkisten rakennusten sotkeminen graffitteilla tähän tarpeeseen jättää jälki itsestä.

Vierailija
2489/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei osata olla parisuhteessa. Kumpikin on yksin, vaikka saman katon alla. Työ ja arki vie voimat. Äkkiä huomaa, että toinen on ihan vieras. Erot on yleisiä. Sama onko yksin parisuhteessa vai ei-parisuhteessa. 

Ei se nyt ihan sama ole. Haloo.

Vierailija
2490/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin kirjastossa. Istuin mukavassa tuolissa ikkunan vieressä josta näin kadulle. Ulkona ihmisiä kävelyllä ja sisällä muita yksin istuvia ja lukevia. Oli mukava tunnelma. Kuuluin joukkoon. Me hiljaiset lukijat.

Ja kotiin tullessani naapuri moikkasi iloisesti. Kaupassakin mukava kassatyttö. Kivoja kohtaamisia voi kokea kun kotoa poistuu. Asun yksin ja nämä kohtaamiset ilonani. 

Vierailija
2491/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Eron jälkeen yksinäisyys ei tunnu niin pahalta, kun on täysin yksin. Ennen eroa suhde, jossa on henkisesti yksin, eikä toinen reagoi mihinkään, on paljon raskaampi. Sitä tuntee itsensä monin verroin yksinäisemmäksi, kun joku on paikalla, mutta valovuosien päässä.

Vierailija
2492/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jos kämppäkaveri on niin ei sitä sillon ole ihsn yksin.

Vierailija
2493/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Eron jälkeen yksinäisyys ei tunnu niin pahalta, kun on täysin yksin. Ennen eroa suhde, jossa on henkisesti yksin, eikä toinen reagoi mihinkään, on paljon raskaampi. Sitä tuntee itsensä monin verroin yksinäisemmäksi, kun joku on paikalla, mutta valovuosien päässä.

Nauti siis yksinäisyydestäsi! Kaksinaisuus ei sovi sinulle.

Vierailija
2494/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein tulkitsen, niin osalle siis piisaisi huonokin liitto tai epäsopiva kumppani, kunhan joku olisi fyysisesti paikalla. Mitään toimivaa ihmissuhdetta ei tarvittaisi. Erikoinen näkemys ehkä.

Vierailija
2495/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mietin, että täällä ketjussa kukaan ei ole yksin. Nythän olisi tilaisuus viettää hetki aikaa täällä toisten seurassa.

Ajatusten vaihtoa ei paljoakaan kuitenkaan synny. Enemmän kerrataan yksinäisyyden kokemuksia ja kuvataan omaa arkea. Hyvä niitäkin on purkaa ja monen tekemisiä on kyllä kiinnostava lukea. 

Vierailija
2496/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen tuollaisia mieti. Vaikka lähitulevaisuus olisi pimeä niin pitkällä tähtäimellä voi käydä hyviä hommia. Niin kävi  minullekin vaikka oli oli ysimillisen piippu suussa ja oikeaan osoitteeseen sihti eli aivorungosta läpitte. Sormi liipaisimella jo mutta sitten mieleeni tuli että joku jossain vielä tykkää musta niin harkitsin sen toisen kerran ja kannatti.

Vierailija
2497/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein tulkitsen, niin osalle siis piisaisi huonokin liitto tai epäsopiva kumppani, kunhan joku olisi fyysisesti paikalla. Mitään toimivaa ihmissuhdetta ei tarvittaisi. Erikoinen näkemys ehkä.

Tai sitten aika yleinen näkemys ja kokemus. Harvojen ihmisten kuulee kehuvan puolisoaan.

Vierailija
2498/2797 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä erinomaisen hyvä puoliso. Ainoa, jonka kanssa tunsin voivani olla täysin oma itseni. Mutta meni mokoma kuolemaan ennen minua. 

Vierailija
2499/2797 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kyllä erinomaisen hyvä puoliso. Ainoa, jonka kanssa tunsin voivani olla täysin oma itseni. Mutta meni mokoma kuolemaan ennen minua. 

😅

Vierailija
2500/2797 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin pari vuotta vaikka olenkin edelleen naimisissa. Ukko asuu toisaalla, hakekoon eron eron jos haluaa, mulle ihan sama. Kuristavan puupökkelön kanssa ei ollut helppoa ja ihmettelen kuinka olen voinut olla niin typerä et näin kauan jaksoin, viistoista vuotta ja risat. Loppujen lopuksi olin yksin henkisesti koko ajan, en saanut tukea ajatuksilleni enkä millekään muullekaan. Jos innostuin jostain, niin sitä negaa tuli aivan valtavasti ja lopulta väsyin siihen jatkuvaan todisteluun jonkin asian puolesta. Sitten hän omi ideani ja alkoi päättäväisesti ajaa sitä oman tahtonsa mukaan. Lopulta koin itseni aivan turhaksi. En ikinä ollut tavannut ennen sellaista ihmistä, joka torppaa toisen, oman puolisonsa. Kehui aina itseään kuinka huonohermoisempi ei kestäis mua ja kuinka minun tulisi käyttäytyä ettei tulisi riitoja. Jos halusin puhua, niin hän lähti vähin äänin ja jätti minut istumaan ja ahdistumaan tilanteesta. Jos ahdistus iski päälle ja avasin suuni sanoakseni oikein kunnolla, niin hän kuristi tai jotain muuta mutta ei lyönyt, koska hän ei omien sanojensa mukaan lyönyt ketään. Tuli se viimeinen päällekäyminen ja ymmärrys ettei ukko siitä muutu, koska hänen ei tarvii. Mä luulin joskus että hän oli hyvämies, niin luulin. Terveiset kaikille yksinäisille -mixi