Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempiensa kiusaama lapsi joutuu myös koulukiusatuksi?

Vierailija
12.09.2025 |

Vanhemmat jotenkin istuttavat lapsensa kehoon ja hermostoon sellaisen asennon, josta on luettavissa että tämä ei ole suojeltu ja hyväksytty. Kiusaajat sitten näkevät tämän ja iskevät kiinni. Huomaako kukaan tällaista dynamiikkaa omassa tai lapsensa tilanteessa? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Little Girl's 911 Call Rescues Her From INSANELY Dangerous Mother https://youtu.be/mk3WfAxz2yk?si=raR2NNEDCnlyseoJ 

"You've done breathing."

Harvinaisen rohkea lapsi. Onkohan saanut internetistä idean pyytää apua?

Vierailija
42/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä keskustelu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joutuu myös työpaikkakiusatuksi. 

Vierailija
44/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat jotenkin istuttavat lapsensa kehoon ja hermostoon sellaisen asennon, josta on luettavissa että tämä ei ole suojeltu ja hyväksytty. 

Voi herranjestas mikä kuvaus.

Tämä tunnetaan myös superteknisellä termillä "Huono itsetunto"

Heikko omanarvontunto. 

Vierailija
45/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Esim. narsistisen vanhemman lapsesta muut vaistoavat, että se ei osaa puolustaa rajojaan, koska niin rajaton vanhempi on sen kouluttanut. Tosi ikävä juttu.

Tästäkin voi kehittyä, tietenkään se sisäinen maailma ei täysin parane mitenkään, mutta itse olen opetellut arvostamaan itseäni, ja pitämään puoliani. Onneksi sain lapsena kokea myös hyvää ja olevani toivottu. Narsisti vanhempaa en aio nähdäkkään enää. Narsistin uusperhe jossa tehtiin selväksi että minä olen roskaa, koirankin alapuolella, eikä minusta ole mihinkään. Syyllistettiin myös kaikesta, ihan perustarpeistakin, miten minun takia menee rahaa hukkaan. Kamalaa kun tietää että nyttenkin Suomessa lapsia elää noin. Narsisti on toki joka suuntaan mustamaalannut minut, uskokoon kuka uskoo. Asia on toisinpäin, minä en ollut se paha tai mitään sellaista. Tuolloin sitä ei ymmärtänyt. Kaikki ei tajua sitä miten vakavat vaikutukset sillä on, kun lapsena käy tuon käsittelyn läpi. Eipä enää tarvitse nähdä. Myös narsisti vanhempi ei piitannut mitään minusta todellisuudessa, esim. Kalliin lahjan osto oli aina tilanteessa jossa yleisöä, näkemässä mikä hyväntekijä hän on. Todellisuudessa omat tarpeet ja ajatukset piti pitää piilossa, jos uskalti sanoa jotain niin aikamoinen käsittely oli edessä. Luen ihmisiä äärimmäisen hyvin, mutta aika sirpaleina sitä on sisäisesti ollut. Myös narsisti vanhempi on onnistunut osan saamaan uskomaan juttuihinsa, minä olen joku hirviö. Näin lapsen joka eli narsisti vanhempansa kanssa, kyllä sääliksi kävi, arka, pelokas vaisu. Edessä on todennäköisesti vaikea tie. Tämä hirviö ei itse ole mihinkään syyllinen vaan itse täydellisyys. Saman näin tuossa lapsessa mitä itsekin koin. Tämä henkilö on todellisuudessa tehnyt niin paljon pahaa, että saisi sulkea johonkin laitokseen tai sitten laskimoon annosteltuna sopiva määrä mitä tahansa myrkkyä, joka pysäyttää sydämen ja mullan alle. Paljon pahaa jäisi tapahtumatta.

Vierailija
46/46 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sairaus narsistinen persoonallisuuhäiriö, on toki sairaus, eikä sitä saa pois. Hyvä puoli on se että tunnistan nämä heti, ja tiedän mitä on luvassa. Parasta poistua. Itse toki olen kiltin oloinen yms. mutta myös todellinen hirviö, arvaamaton ja myös mieli täynnä ajatuksia väkivallasta kun näen vääryyttä. Narsistilla ei ole mitään oikeustajua ja saattaa jopa ajatella olevansa joku hyväntekijä. Minulle kehittyi epävakaita ja antisosiaalisia piirteitä. Normaalia elämää minä en saa enää, enkä kykene edes siihen. Ja näin on hyvä. Toisaalta olen hyvä vastus narsistille, he näkevät raasun jolle voi tehdä mitä vaan. Sellainen tavallaan olenkin mutta tietyissä tilanteissa olen hengenvaarallinen ihminen. Pysyn erossa ihmisistä, en tykkää suurimmasta osasta, ja haluan vältellä kaikkea draamaa. En halua pinnallista sosiaalista elämää. Ihmisillä ei yleensä ole myöskään kovinkaan paljon moraalia. Pettynyt olen usein ja nähnyt paljon pahaa. En luota keneenkään täysin ja tietyt asiat pidän omana tietonani. Ihminen on julma hirviö. Joskus luulin monista asioista että ei kukaan sellaista tekisi sentään, olen nähnyt niin paljon sellaista mitä en kykene ymmärtämään ikinä. Maailma on paha ja pahuutta täynnä. En tiedä kauan vielä olen täällä, pahimmat on jo nähty. Valmis olisi jo poistumaan ajasta. Tietyt asiat pitää vielä täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi