Vanhempiensa kiusaama lapsi joutuu myös koulukiusatuksi?
Vanhemmat jotenkin istuttavat lapsensa kehoon ja hermostoon sellaisen asennon, josta on luettavissa että tämä ei ole suojeltu ja hyväksytty. Kiusaajat sitten näkevät tämän ja iskevät kiinni. Huomaako kukaan tällaista dynamiikkaa omassa tai lapsensa tilanteessa?
Kommentit (48)
Kyllä. Vaikka minä olin lapsena ensisijaisesti kotikiusattu.
Narsistisen äitini pahoinpitelemästä 9 v periskouluhelvetti päälle. Kiitos äiti. Tästäkin.
Onko tämä jatkunut teillä myös työpaikkakiusaamisena?
Kyllä. Terveisiä Etelä-Karjalaan kaikille asianosaisille. Vuosikymmenetkään eivät ole parantaneet haavoja.
Omassa tilanteessa joo. Olin kotona jo musta lammas joka aina oli vääränlainen: liian äänekäs, liian vilkas, vääränlainen tytöksi, en edes nätti lapsi kuten veljeni. Olin jo siis kotona oppinut sen, että ihmisiltä ei ole luvassa mitään hyvää, pitää vaan olla piikit pystyssä valmiina puolustautumaan kun niitä hyökkäyksiä taas tulee. Ongelma tuollaisessa puolustusasenteessa on, että se on hyvin sulkeutunutta ja varovaista, ja se sai kiusaajat aktivoitumaan "outolintua" kohtaan.
Minä sain katkaistua kiusaamisen kierteen terapialla, noituudella ja panostamalla hermoston hyvinvointiin kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Voi Freud, mitä menit tekeen! Laitoit kaikki äidin syyksi?
Ihan on äiti tehnyt tämän omilla pikku tekosillaan, ei Freud.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat jotenkin istuttavat lapsensa kehoon ja hermostoon sellaisen asennon, josta on luettavissa että tämä ei ole suojeltu ja hyväksytty.
Voi herranjestas mikä kuvaus.
Tämä tunnetaan myös superteknisellä termillä "Huono itsetunto"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat jotenkin istuttavat lapsensa kehoon ja hermostoon sellaisen asennon, josta on luettavissa että tämä ei ole suojeltu ja hyväksytty.
Huono itsetunto on vanhempien aiheuttamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää näin tylsiä termejä, kun ideana oli kuvata että jotenkin toiset lapset skannaavat lauman hyljeksinnän tavasta jolla lapsi kantaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jatkunut teillä myös työpaikkakiusaamisena?
Jonkin verran.
No itsellä ne oli vanhemmat sisarukset jotka kiusasi jo lapsena ja sitten koulussa muiden kanssa. Jotenkin vielä vähätelty aihe jos kiusaaja on oma sisko tai veli?
Entä ne kiusatut lapset joilla on hyvät vanhemmat?
Vierailija kirjoitti:
Entä ne kiusatut lapset joilla on hyvät vanhemmat?
Ne vanhemmat voivat tulla kertomaan itse miten kokevat.
Totta