Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS:n huumekamppanja jatkuu: Keskiluokka löysi psykedeelit - lapset mummolaan ja LSD tripille

Vierailija
12.09.2025 |

Hesari jatkaa ahkeraa työtään normalisoidakseen huumeiden käytön ja maalaa kuvaa että kovien huumeiden kuten LSD:n käyttö on ihan normaalia keskiluokan arkea. 

Ei voi kuin ihmetellä että MIKSI?

Kommentit (350)

Vierailija
281/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esim. LSD:stä ja sienistä puhuminen on aivan normaalia koulutetun keskiluokan keskuudessa pk-seudulla, vaikka kaikki ei haluaisikaan itse niihin koskea. 

Moni nykyisistä kolmi-nelikymppisistä koulutetuista ihmisistähän on käyttänyt nuoruudessa kannabista ja ekstaasia, eli sillä tavalla asia ei ole välttämättä uusi, vaikka tiedänkin monia ihmisiä, jotka alkoivat käyttämään laittomia päihteitä vasta 35+. 

Itse en tiedä miksi tämä olisi ongelma kenellekään, ainoastaan kokaiinin käyttöä en eettisistä syistä hyväksy. Eikä se ole muutenkaan järkevää. 

Pakko kyllä sanoa että keskiluokan kanssa huumeista puhuminen kuulostaa jopa pahemmalta kuin heidän kanssaan niiden käyttäminen.

Kokaiinista ei ole itsellä edes toisen käden kokemusta, mutta kun katselee millaisia harrastuksia

Kerro ihmeessä, mistä, jos kerran tiedät. Itse en ole muuta selitystä noille hirveyksille löytänyt.

Vierailija
282/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisella huumeen ostolla tuetaan huumerikollisuutta. Siitä nämä trippailijat eivät halua välittää.

Tosi vastuutonta touhua. 

Tän ongelman voi yhteiskunta ratkaista tarjoamalla muita kanavia huumeiden ostoon. 

Eipä kyllä tuo LSD ole mikään isomman huumerikollisuuden lempituote. 

Psilosybiinisieniä voi onneksi poimia itse pellolta. 

Ei ole suurin tulonlähde rikollisuudelle, koska läsän valmistaminen vaatii kai oikeat laboratorio-olosuhteet ja asiansa osaavan kemistin. Ei sitä pysty valmistamaan metsän keskellä paskahuusissa, kuten metamfetamiinia tai kokaiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisella huumeen ostolla tuetaan huumerikollisuutta. Siitä nämä trippailijat eivät halua välittää.

Tosi vastuutonta touhua. 

Riippuu täysin keneltä ostaa. 

Vierailija
284/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy ehkä myös se, kun lapsesta asti viihdykkeisiin ja viihdytettynä olemiseen tottuneet milleniaalit alkavat olla puikoissa. 

2000-luvun alussa muistan nähneeni lehtijutun, jossa lastenpsykiatri kutsui milleniaaleja "huvipuistosukupolveksi" ja tämä aikuisten ihmisten trippailutrendi ja muu on ehkä jatkumoa sille. Ei jaksa ilman elämyksiä, ja psykedeelithän on myös elämyskokemus. Vaikka voivatkin toimia esim. masennuksen parantajana. 

Tosiaan, ihmiskunta kehittyy. Vielä pari sukupolvea sitten piti raataa pellolla, nyt valtaosa väestöstä saattaa toimia jo tietotyön parissa. Tekniikan kehityksen myötä vapautuu resursseja, kulttuurin kehitys kiihtyy (ns. kulta-aika), jne. Kehitys kehittyy, maalaiset eivät pysy perässä.

Vierailija
285/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi vastuutonta touhua. 

Sienet voi poimia ilmaiseksi. Siinä ei tue mitään rikollisuutta tai muutakaan tahoa kun rahaa ei liiku centtiäkään. Sitten kun suomessa on sellainen kuin hallussapitorikos niin sen välttää sillä ettei poimi käteen sitä sientä vaan syö sen suoraan maasta. Sienillä ei ole ainakaan sitä riskiä että voi olla huono satsi sitä lsd yhdistettä. Muutenkin jotenkin luonnon tuote tuntuu luontevalta jos siis tuota ottaisin. Saatan joskus ottaa koska uteliaisuus ja aika pieniltä kuulostaa ne todelliset haitat. Joskus tullut juotua sen verran että tiedä ihan tarpeeksi haitoista. 

Vierailija
286/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti katsonkin, ja alkopsykoosit ovat nykyään harvinaisempia kuin huumepsykoosit Paulan osastoilla

Vierailija
287/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti katsonkin, ja alkopsykoosit ovat nykyään harvinaisempia kuin huumepsykoosit psykan osastoilla

Vierailija
288/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
289/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:llä joku syy miksi yhteiskunnassamme tapahtuvista asioista pitäisi hyssytellä?

Vierailija
290/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

https://www.hs.fi/feature/art-2000011391775.html

Vierailija
291/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. 🤮

Vierailija
292/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut itse tuota juttua? Mihin sävyyn se on kirjoitettu? Mulla ei oo Hesarin tilausta tällä hetkellä, niin en ole itse vielä päässyt lukemaan. 

Vierailija
293/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esim. LSD:stä ja sienistä puhuminen on aivan normaalia koulutetun keskiluokan keskuudessa pk-seudulla, vaikka kaikki ei haluaisikaan itse niihin koskea. 

Moni nykyisistä kolmi-nelikymppisistä koulutetuista ihmisistähän on käyttänyt nuoruudessa kannabista ja ekstaasia, eli sillä tavalla asia ei ole välttämättä uusi, vaikka tiedänkin monia ihmisiä, jotka alkoivat käyttämään laittomia päihteitä vasta 35+. 

Itse en tiedä miksi tämä olisi ongelma kenellekään, ainoastaan kokaiinin käyttöä en eettisistä syistä hyväksy. Eikä se ole muutenkaan järkevää. 

Pakko kyllä sanoa että keskiluokan kanssa huumeista puhuminen kuulostaa jopa pahemmalta kuin heidän kanssaan niiden käyttäminen.

Kokaiinista ei ole itsellä edes toisen käden k

Kerro ihmeessä, mistä, jos kerran tiedät. Itse en ole muuta selitystä noille hirveyksille löytänyt.

Aivan yhtä kamalia hirveyksiähän on ollut lukemattomilla kulttuureilla läpi historian. Niihin ei siis valitettasti tarvita sen kummempia selityksiä. 

Vierailija
294/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjätkö näitä täällä puolustelee? 

Tavalliset kansalaiset, jotka eivät elä pelkopsykooseissa toisin kuin te.

Eri:  itse elän ihan tavallista elämää, ilman mitään psykooseja. En tarvitse mitään päihteitä sotkemaan sitä. Koen puhtaasti kirkkaat ajatukset ja aidot tunteet, kestän selvinpäin hyvät ja huonot fiilikset, kiireet ja stressit. Olen vahva. Elämä on vaatimatonta, mutta niin raikasta ja ihanaa! 

Hienoa. En tosin ymmärrä miten tämä liittyy aiheeseen. Ellet yritä sanoa, että koska sinä et tee jotain, kukaan muukaan ei saisi tehdä.

Vierailija
295/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka? Olipa harhaanjohtava otsikko.

Vierailija
296/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lukenut itse tuota juttua? Mihin sävyyn se on kirjoitettu? Mulla ei oo Hesarin tilausta tällä hetkellä, niin en ole itse vielä päässyt lukemaan. 

Ihan neutraaliin sävyyn kirjoitettu juttu. Ei mitään ihmeellistä tai uutta.

Vierailija
297/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon myynti laskee hallitus on huolissaan kun kansa on siirtynyt vaihtoehto päihteisiin.

Vierailija
298/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaiset hankkivat lapsia. Jos viranomaiset tietäisivät, tulisikohan lasu? Jos sukulaiset tietäisivät, tulisi vielä isompi konflikti. 

Vierailija
299/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimittajien lempiaihe. 

Vierailija
300/350 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis että nyljetään ihmisiä elävältä pappismenoissa? Mielenkiintoinen näkökulma, että tämä olisi joku ihmisyyden universaali ilmentymä. Kertoo ehkä jostakin...sinusta, kenties? Vai onko sinulla jotakin todistetta tämän väitteen tueksi, että kaikki tätä olisivat harrastaneet?

Jos syypää hirveyksiin ei ole kokaiini, voidaan kaventaa se ainakin ihmismiehiin. Mutta miten esim. suomen sukuisten muinaiskansojen miehet ovat harjoittaneet vastaavaa?