Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIllaista ihmistä pidät fiksuna tai tyhmänä?

Vierailija
11.09.2025 |

Nyt ei puhuta elintavoista (tupakka, alkoholi, roskaruoka jne) eikä myöskään asuinvalinnoista (kerrostalo, rivitalo, omakotitalo jne) eikä myöskään koulutustasosta eikä yhteiskunnallisesta statuksesta, eikä ammatista, eikä poliittisesta suuntauksesta. Nuo kaikki asiat unohdetaan nyt tästä yhtälöstä kokonaan pois.

Jos mielesi tekee kysyä, että no milläs mä sitten sen ihmisen fiksuuden tai tyhmyyden määrittelen jos en noilla, niin onneksi olkoon, et pääse jatkoon tässä keskustelussa. Nyt puhutaan ihmisyydestä. Ei rahasta, ei statuksesta, ei koulutuksesta, ei työstä, ei politiikasta. Nyt puhutaan ihmisyydestä. Comprende? Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen,  joka luulee olevansan älykkäämpi kuin onkaan, koska on opetellut muiden ajatukset ulkoa. Fiksu kyseenalaistaa ja arvioi itse kuulemansa, lukemansa, oppimansa ja innovoi asioita arvioidensa pohjalta.

Vierailija
42/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on , millaisia ihmisiä 100-115 äo:n omaavat pitävät fiksuina. Luultavasti itsensä kaltaisia. Tyhminä pitävät sitten tyhmempiä ja huoppuälykkäitä, koska molemmat liian erilaisia verrattuna itseensä.

Tämä on niin nähty, suurin osa ei tunnista älykästä ihmistä, vaikka katsoisi silmästä silmään.

Ei ole hirveän todennäköistä, että sinä olisit niin älykäs. Todennäköisesti sinulla on vaan hauras ego. Jos olisit älykäs osaisit myös antaa itsestäsi hyvän vaikutelman.

Jostakin syystä haluat ajatella noin. Se taas palvelee omaa egoasi. En tiedä montaa älykästä ihmistä, jotka miettisivät hirveästi antamaansa vaikutelmaa. Se kun ei ole taito, mitä tarvitsee paljon harjoitella. Kunhan handlaa peruskäytöstavat. Moni sosiaalisesti osaamaton älykäs on taas todella ty

Tuo vaan kuulostaa sellaiselta: "Olen liian erityinen, että muut ymmärtäisivät miten ylivoimainen olen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opiskelijoita pidän joko fiksuina tai tyhminä

Vierailija
44/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelevat? Aikuisen ihmisen on melko turha pohtia muiden mietteitä. Itse en ainakaan mieti.

Suurin osa, 98% ihmisistä, ei ole erityisen älykkäitä. Se on ihan ok, ei älykkyys tee ihmisestä parempaa ihmistä tai onnellisempaa.

Joten miksi tämän 98% mielipiteellään tai edes näiden älykkäiden mielipiteillä olisi merkitystä? Muutoin kuin siinä mielessä, että jos tällainen henkilö päättää esim. työnsaannista tai muusta, joka vaikuttaa toiseen ihmiseen? Käyttää valtaa muihin.

Täällä ollaan ja elellään ja älykkäätkin kuolevat jokin päivä pois. Se, mitä meistä jää jäljelle on teot ja seuraukset, joita kohdistamme muihin ihmisiin. Älykkyys ei yksin riitä. Pitää olla myös hyvä ihminen, hyvää tekevä, muita auttava ja kannustava. Superälykkäät, jotka keksivät lääkkeitä ja parannuksia sairauksiin, tekevät hyvää tietystä näkökulmasta. Toisaalta toisesta näkökulmasta katsottuna, maapallo ei kestä jos kaikki elämme tulevaisuudessa jopa 150 vuotta.

Että mikä sitten on hyvää, mikä ei. Mikä älykästä, mikä ei.

Vierailija
45/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen: aloittaja ei vaikuta kovin fiksulta.

Odotinkin tätä. Kun ei itse ymmärrä mitään niin pitää hyökätä.

Jaa?

Kysyit, että mitä on ihmisyys ja fiksuus tai typeryys siinä.

Omhan tuo aika typerä kysys "Aihe Vapaa":lle.

Vierailija
46/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on , millaisia ihmisiä 100-115 äo:n omaavat pitävät fiksuina. Luultavasti itsensä kaltaisia. Tyhminä pitävät sitten tyhmempiä ja huoppuälykkäitä, koska molemmat liian erilaisia verrattuna itseensä.

Tämä on niin nähty, suurin osa ei tunnista älykästä ihmistä, vaikka katsoisi silmästä silmään.

Ei ole hirveän todennäköistä, että sinä olisit niin älykäs. Todennäköisesti sinulla on vaan hauras ego. Jos olisit älykäs osaisit myös antaa itsestäsi hyvän vaikutelman.

Jostakin syystä haluat ajatella noin. Se taas palvelee omaa egoasi. En tiedä montaa älykästä ihmistä, jotka miettisivät hirveästi antamaansa vaikutelmaa. Se kun ei ole taito, mitä tarvitsee paljon harjoitella. Kunhan handlaa peruskäytöstavat. Moni

Tuo vaan kuulostaa sellaiselta: "Olen liian erityinen, että muut ymmärtäisivät miten ylivoimainen olen".

En itseasiassa sanonut itse olevani älykäs. Sanoin vain, että sillä, mitä muut miettivät ei ole juuri merkitystä. (Mitä vanhemmaksi elän, sitä vähemmän kulutan aikaani muiden mielipiteitä minusta miettimällä). Etenkään jos arvioija ei ole itse erityisen älykäs. Tämähän on vain loogista, eikö? Sinuun kirjoitukseni osui jostakin syystä. En tarkoittanut niin, enkä kirjoittanut sinulle.

Vierailija
47/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täyttää kriteerini kysyttyyn. Meni niin ohi "määrittelyt" ettei paremmasta väliä.

Vierailija
48/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmänä pidän ihmistä, joka aloittajan tapaan korostaa asiaansa lisäämällä loppuun comprende. 

Vierailija
49/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa kylpytakissa kulkevat ovat fiksuja tai tyhmiä

Vierailija
50/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän fiksuna oikeistolaista.

Pidän tyhmänä vasemmistolaista.

Teitä persuja taasen ei kukaan pidä fiksuina.

Vierailija
51/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään esm Linkedin postauksilla esiin tuovat antavat tyhmän vaikutelman 🤣

Minulle "älyään" idioottihyömiöillä korostavat.

Vierailija
52/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen: aloittaja ei vaikuta kovin fiksulta.

Odotinkin tätä. Kun ei itse ymmärrä mitään niin pitää hyökätä.

Aloituksen sönkötys on kaukana älyn määrittelystä etkä ymmärrä laisinkaan aihettasi.

Vierailija
53/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan sellasta joka ringuttaa jonkun ovelle tai kysyy seuraajalta, maalittajalta, tai terv.huollon henkilökunnalta:  Tiedättekö meidän perheeseen kohdistuneesta gang stalkingista?

Vierailija
54/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä nauttii juoruamisesta ja puhuu selän takana pahaa. Työpaikoilla tyhmät hakee kaltaistaan seuraa kuppikunnista. Tyhmä ei voi myöntää, ettei tiedä kaikkea.

Vierailija
55/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ainakaan sellasta joka ringuttaa jonkun ovelle tai kysyy seuraajalta, maalittajalta, tai terv.huollon henkilökunnalta:  Tiedättekö meidän perheeseen kohdistuneesta gang stalkingista?

Ai niin ei fiksua kysyä noin. Voi vihjaista jotain, mutta niin että kukaan ei pääse väittämään,  että väittäisi hulluja. 

Vierailija
56/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syystä haluat ajatella noin. Se taas palvelee omaa egoasi. En tiedä montaa älykästä ihmistä, jotka miettisivät hirveästi antamaansa vaikutelmaa. Se kun ei ole taito, mitä tarvitsee paljon harjoitella. Kunhan handlaa peruskäytöstavat. Moni

Tiedäthän, että juuri sinä olet erityinen ja ylivoimainen? Ainutlaatuinen ihmisolento tässä universumissa.

Minäkin olen eikä se, että niin ajattelen ole pois muilta, sinulta eikä keneltäkään. Eikä se, etten tarvitse hyväksyntää tai validaatiota muilta, tee minusta ylimielistä. Minua ei vain hetkauta suuntaan tai toiseen mitä muut minusta ajattelevat. He eivät tunne minua.

Vain läheisten ihmisten mielipiteellä on väliä.

Vierailija
57/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareita pidän suht älykkäinä eläiminä, jossain apinan ja koiran välimaastossa.

Vierailija
58/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseään esm Linkedin postauksilla esiin tuovat antavat tyhmän vaikutelman 🤣

Minulle "älyään" idioottihyömiöillä korostavat.

En ymmärrä emojien vihaajia

Vierailija
59/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ricky Gervais ja Dave Chappelle ovat fiksuja. He ovat malliesimerkki ihmisestä, joka on älykäs, oivaltava, viisas ja jalat maassa. Molemmat näyttivät statukselle ja miljoonille dollareille keskisormea. Haistattelivat sekä massalle, että etuoikeutetuille ja syystäkin. Jokaisella ihmisellä on huumorintajua, mutta todella harvoilla on oikeasti luontaista intuitiota tulkita älykkäästi ja hauskalla tavalla ympäröivää maailmaa. Tyhmät ihmiset eivät ymmärrä heidän huumoriaan.

Vierailija
60/66 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiset puhuvat ihmisistä, keskinkertaiset tapahtumista ja älykkäät ideoista.