ENSIKOIDEN TYNKÄVIIKON TIISTAI
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10002223&p=1&tmode=1&smod…
pääsiäisen turinat
Kommentit (31)
Sen verran ainakin, että burden jutuille täällä hekotan :D Joko Heidin yösyötöt on vähentyneet?
Osselle unohdin jo aikaisemmin sanoa, että hienot mitat neidillä. Aika hyvin kun arvelinkin treffeillä neidin painavan 7,5 kiloa :)
Kesikselle onnittelut prinssistä. Minäkin muistan kun plussasit ja oksentelit kans aika mukavasti ;) Kaikille ei tosiaan tule sitä maidon nousun tunnetta. Mutta huomenna kun poika punnitaan niin saat viitteitä maidon riittävyydestä. Meillä oli kans Iitukalla ekat pari kolme viikkoa sitä vikaa että kas kummaa aina nukahdettiin tissille, herättiin 10 minsan päästä ja taas tissille, nukahdettiin ja 10 minsan päästä hereille :)
Siis voi morjens mikä muisti. Lyhyt ku piip pi piip :)
AA:n Aino oli saanut korvatulehduksen :( Pikaista paranemista!
Aurora ja AA sun muut, noista soseiden aloittamisesta oli tuossa juuri pino. Minäkin taisin sinne juuri kirjoittaa, käykää lukemassa...
Karssuli, heitä tännekin vähän sellaisia suursiivousfiiliksiä :)
No omaa napaa sen verran että meillä ei herätty viime yönä kertaakaan. Ida meni normaalisti klo 21 nukkumaan ja heräsi klo 8 kun minä yritin hiipiä vessaan ;)
Lihaa lisäsin eilen ekaa kertaa soseeseen ja nam nam. Kaikki näyttää menevän kurkusta alas, paitsi muutamat hedelmäsosemaistiaiset ovat saaneet aikaan vain puistatukset :D
Nyt on mentävä antamaan Idalle päivällistä...
MiaMik ja Ida 6kk1vko
Ensiksi:Onnea Viipuli ja Kesis!!!
Makkaran Nakille myös onnea nimestä!
Han:Meillä on samat äyt ja eit ja guuguut kanssa käytössä:)
Tarvitsisin vähän mielipiteitä. Unohdin tänään itkuhälyttimen aukaisun ja poika oli yli puoli tuntia ulkona ilman valvontaa. Kun huomasin ja säikähdin kuollakseni, Lassi huusikin kuin syötävä. Mä en lakkaa itkemästä, mies otti pojan juuri, koska mä olen ihan hermoraunio.Voiko Lassille tulla mitään traumoja, koska pahimmillaan se on voinut huutaa sen puoli tuntia, en tosin tiedä, vaikka olis huutanut vasta 5 minuuttia, mutta silti...Koen huonoa oloa ja huono äiti-syndroomaa.Miten mä saatoin unohtaa sen itkuhälyttimen aukaista????Onkohan pojalle siitä mitään vahinkoa?Auttakaa, on paha olla...
ääliö-sjt+Lassi 2kk ja risat
poika sylissä pikaiseen sulle...
Nyt huoli pois, ei varmasti ole Lassille mitään traumoja tullut! Kyllä trauman syntyyn vaaditaan toistuvaa itkettämistä/tarpeisiin vastaamattomuutta, ei yhdet itkut mitään vahinkoa tee. Lassi ei pian enää muista ees koko juttua. Kun kuitenkin saa niin hyvää hoitoa ja huolenpitoa :) Uskon että susta tuntuu pahalta, tuntuis mustakin, mut vahinkoja sattuu.
Ei tuo maailmaa kaada!
Viipero, joka kanssa yksi hajamielinen :)
Helpotti:) Soitin äsken myös neuvolapuhelimeen, kun en lakannut soimaamasta itseäni ja se tätsä sanoi, että trauman syntymiseen vaaditaan useasti toistuva " kaava" , kuten sinäkin sanoit ja tätsä sanoi, että en tosiaan ole eka äiti, jolle näin on käynyt.Ja että Lassi on kuulemma jo unohtanut asian.Ja kyllä poika äsken hymyili, kun laulettiin ja juteltiin, että ihan tuntui kaikki olevan ok
Kiitos Viiperolle ja muille, jotka aiemmin muutamia viikkoja sitten kommentoivat Lassin nimeä, lämmitti mieltä:)
sjt
Queen, aivan ihania kuvia hauvavauvasta! Mulla on ihan koko ajan hauvakuume päällä, kun ei sitten viime kesän ole ollut koiria ja periaatteessa on aina ollut koira kotona =)
Synttäreitä oli ainakin Matiaksella ollut, joten paljon onnea pojalle =)
Aurora, huih mä en ole vaan vielä uskaltautunut miehen kanssa sillai¿kun ei oikein vielä nappaa =) onhan sitä vähän muulla tavoin leikitty, mutta toi sahara muakin vähän kammoksuttaa..
tosi liikkis kuvia teidän hauvasta =))
Tikru, niin ne taita reissut aina joskus sekoittaa päivärytmiä, hyvä jos alkaa jo Ronja palautua reissaamisesta.
Quulla on ollut sitä ihanaa raskausvaivaa, masuasukki siellä ilmoittelee olostaan =))
Burdellakin on sitä vauvakuumetta, josko saataisiin kohta lisää tonskia tänne =))
AA, voi kun ikävää siellä kun sairastetaan. Koettakaahan jaksaa, jos kohta alkaa helpottamaan!
Karssuli, toivotaan että säästytte flunssalta. Mulla on täällä kans ikkunanpesu odottamassa¿.kun ei meinaa ikkunasta ulos kohta nähdä =) huh. Toi töihin paluu se on kaikilla edessä¿jos vaikka saisit työkuviot järkättyy niin kivasti ja saa sitten Ainon kanssa olla kotona enemmän.
Han, vai on siellä herkkuja väsäilty¿nooh toi mikro ei mun mielestäni ole mikää kaikista luotettavin kapistus, tuntuu et aina siinä menee joku pöperö pilalle =))
Ihanaa kun vauvat oppii koko ajan jotain uutta! Meillä kans on alkanut nyrkki maistua ja ristiäispäivästä alkaen on alkanut poika höpöttämään kovasti =)
Hermione, meillä kans poika hylki toista rintaa jossain vaiheessa, mut meni aikas nopeesti ohi. Taisi mullakin olla se suihkutissi ongelmana =) ja tiedän tunteen tuosta imetyksestä, kun tekisi mieli lopettaa koko touhu =( meillä kun poika reagoi aika herkästi siihen mitä mä pistän suustani alas. Nyt sitten huomattiin, et olen aikas tiuhaan poikaa syöttänyt joskus jopa tunnin välein, kun on sillai ollut tyytymätön. Olen aatellut, et nälkää kiukuttelee. Äitini täti sitten tokaisi, että kannattaisiko kokeilla syöttää vähän harvemmin, sillä saattaa rauhoittaa pojan ja masun. Kellotin siinä sitten reilun vuorokauden syöttövälejä n. 3 h päivässä väliä ja yöllä vähän pidempään. Johan meillä ainakin vähän helpotti, sillä poika nukkui heti jopa 7 h yössä putkeen ja päivällä parit pitkät päikkärit. Meillä siis ainakin osittain tämä rinnan tuputtaminen teki pojan levottomaksi, mutta varmasti vielä oma ruokavalio vaikuttaa asiaan. Toivotaan et teillä siellä pian helpottaa ja eihän se tarkoita, että heti allergiaa olisi. Aika näyttää¿
Kesis, mulla nousi maito jo sairaalassa kolmantena päivänä. Siitä meni kuitenkin vielä pieni tovi ennen kuin alkoi maidontulo tasaantumaan. Teillä on poika kuitenkin alun alkaen ihan hyvän kokoinen, joten uskon että kyllä sen tietää jos ei ruokaa saa tarpeeksi ja kyllä ne vauvat puolensa pitää, että varmasti tulee kova huuto, jos nälkää näkee =) Punnitus toki vähän antaa suuntaa, riittääkö maito¿mutta eka punnitus ei vielä kerro kaikkea. Jotkut vauvat nukkuu melkein vuorokauden läpiinsä ja toiset taas vähemmän. Lisäksi jos poika nyt nukkuu vähemmän, voi jo huomenna tai viikon päästä ottaa takaisin ja uniaika pitkittyy =)) mielestäni tässä reilun 2 kk:n aikana ei ole juurikaan ollut samanlaisia päiviä tai öitä¿.kovasti mennään laidasta laitaan ja opetellaan pojan kanssa tuntemaan toisemme ja tarpeet paremmin =))
Onnea makkara nakin nimestä!!
Viipero, no varmasti on rankkaa kun Aleksi niin tiuhaan syö. Varmaan kiinteät mössöt alkaa pikkuhiljaa auttamaan, niin ei tarvii aina olla äidin tissillä =) tsemppiä kovasti
MiaMik, teillä Ida nukkui mahtavat yöunet, josko liha teki tehtävänsä ja antoi tytölle makoisat unet =)
Sjt, jaa-a enpä usko että mitään haittaa on siitä jos vauva joskus vähän enemmänkin itkee tai ainakaan siitä ei mitään traumoja jää, jos joskus satunnaisesti näin tapahtuisi. Ymmärrän kyllä äidin huolen, mutta ei siinä varmasti mitään vahinkoa sattunut =)
Kuten jo Hermionelle kommentoin, niin meillä oli parikin viikkoa aika levotonta aikaa. Poika känisi ja kitisi ja oikeen mikään ei auttanut. Nyt toistaiseksi vaikuttaa, että kun en tunge pojalle jatkuvasti tissiä, niin hetkeksi helpottaa. Muuten poika on niin aurinkoinen ja yhtä hymyä ja kasvaa hyvin.
Kysymys: Onko teistä moni ottanut sen rotarokotteen?? Me kun ollaan ukon kanssa pähkäilty, et otetaanko se Sasulle?? Jos vielä lähdetään toukokuun alussa Espanjaan, niin onko vielä suurempi riski saada se ripulitauti¿.kait se vaan on huonoa tuuria, jos sen saa.
Mykis ja Sasu tasan 10 vkoa
SJT, ihan samaa olin sanomassa, kuin Viiperokin! Jotta vauva saisi traumoja, pitää jatkuvasti laiminlyödä hoitoa. Pitäisi jatkuvasti jättää vastaamatta tarpeisiin ja huudattaa päivittäin useita kertoja, jotta vauva kokisi turvattomuutta. Yksi kerta, tai vaikka useampikin ei tee vielä vahinkoa, mutta systemaattinen tarpeisiin vastaamatta jättäminen aiheuttaa perusluottamuksen puuttumista ja niitä traumoja.
Vaikka kyllä sitä äitinä silti soimaa itseään, tiedän tunteen :) Minä pelkään, että Sampo kokee turvattomuutta, kun esim. öisin Sampo ei itke (ei ole koskaan itkenyt), joten en voi tietää, kauanko hän on ehtinyt olla hereillä, ennen kuin herään hänen ähinöihin ja otan viereen syömään (meillä Sampo nukkuu öisin ekan pätkän omassa sängyssä ja ekan syötön jälkeen jää minun viereen). Pelkään, että kokee turvattomuutta yksin ollessaan ja niin edelleen, mutta toisaalta, kyllä hän varmaan huutaisi, jos hänellä olisi todellinen hätä. Päivisin kyllä osaa osoittaa itkemällä, jos joku asia ottaa päähän, joten kai hän yölläkin ilmoittaisi, jos asiat olisivat todella huonosti... Sellaista se on äitinä olo; huolta, huolta vielä enemmän huolta :)
En muista, olenko jo onnitellut KESISTÄ, mutta ONNEEPONNEE POJAN SYNTYMÄN JOHDOSTA! :)
MYKIS, meillä on otettu se rotarokote, tosin me ollaan mukana siinä rotavirus- ja aivokalvontulehdunrokotetutkimuksessa, että silleen... En tiedä oltaisko muuten otettu, koska on melko hintavia, mutta luultavasti oltais. En kyllä osaa sanoa sun puolesta, kannattaako se, mutta näin meillä.
BURDE, huomasin vasta kun sinä olit kirjoittanut että tuolla luki treffelikakku :D Oon vissiin vähän lukihäiriöinen tms., mutta varsinkin tietokoneella kirjoittaessa tulee aivan ihmeellisiä virheitä. Monesti kyllä olen tarkastavinani viestit ennen kuin lähetän, jottei tulisi niin paljon virheitä, mutta AINA huomaan vasta viestin lähetettyäni, että siellä lukee jotain aivan todella typerää :D
Han ja Sampo
Kirjotin jo tuohon otsikkoon Maanantaita, mutta taitaa tänään tosiaan olla tiistai...
Meillä heräiltiin koko viikonloppu viimeistään puol kasi, mutta tänään Eetu nukku ysiin saakka, vähänkös mies oli katkera töistä tullessaan... hih!
Tiggerille oli sähköt olleet ikävät!!!
Burdellakin siellä elätellään toivetta tonskasta... toivottavasti tärppää piakoin!!! Ja hyvät naurut kyllä sain minäkin...
Karssuli, eihän sulla vielä mitään kiirettä oo purkaa noita tavaroita! Me ollaan asuttu tässä talossa jo kolme vuotta, enkä mää oo viel kaikkii laatikoita purkanut... Toisaalta ne vois heittää vesilintuu, mutta JOS siellä on jotain arvokasta kuiteski... Minäkö hamstraaja, ehen...
Han_ vois lähettää tännekin sitä valko...kakkua... kuulosti kyllä tosi hyvälle!
Kesis, jännä juttu, kun viime keväänä mä JO (tunnustan nolona) lueskelin sillon tällön noita vauvakuumepalstaa, ja sieltä bongasin sunkin merkin... Ja nyt oot täällä samassa kun mä, tosin mun pitäis olla tuolla taaperoissa jo, mut kuiteskin...
Amykin oli saanut netin taas käyttöön, hienoa!!!
MM, jopas Ida oli nukkunut!!! Hienoa! Toivottavasti nukkuu yhtä hyvin jatkossakin!
sjt oli käynyt kauhun hetkiä läpi! Ikävää! Mutta niinkuin jo sait kuullakin niin ei Lassi varmasti saanut traumoja tuosta! Ja voin sua " lohduttaa" että melki jokaiselle äidille jossain vaiheessa sattuu moinen vahinko... minulla myös!
Joo, mutta nyt noi miehet ja tytöt(=koirat) tuli kotiin, olivat lenkillä, joten täytyy vissiin lopettaa...
Missäs muuten Jenni ja Osse on? Ja moni muukin enska on tippunut pois... palailkaahan linjoille...
napero ja Eetu tasan 1v2kk
sjt:lle lohdutuksia täältäkin, kyllähän se on kurjaa kun noin käy ja varmasti tulee kurja olo mutta ei se vauva siitä ole traumoja saanut. Meidän neiti ei ole koskaan unohtunut ulos (koska ei ole ikinä ollut niin hyvä uninen) mutta vaunuissa tyttö inhosi olla aluksi niin paljon että huusi ekoina kuukausina monet lenkit läpeensä ja enhän minä sitä sieltä saanut syliin otettua kun oli vaunut ja koirakin. Enkä usko että traumoja on siitäkään tullut.
Tuosta tulikin mieleen meidän äskeinen ah,niin ihana lenkki..tyttö hermostui tunnin kävelymatkan päässä kotoa ja sieltä sitten marssin takaisin kiireen vilkkaa naama punaisena karjuva lapsi kyydissä..olipa rentouttavaa;)
makkaran tyttöselle onnittelut nimestä!!
Hermionelle tsempityksiä imetykseen, toivottavasti jatkossa sujuu paremmin!!:)
..ja kesikselle maidon noususta, mulla kanssa ei oo sen ihmeemmin suihkunnu enkä oo tuntenu herumistakaan, liivinsuojatkin on vaan varmuudeksi enkä saa ees pumpattua. Silti on ihan muhkea neiti saatu aikaiseksi näillä eväillä:)
Mulla oli iso eppari ja vasta 3viikon jälkeen pystyin istumaan joten kuten, pari viikkoa kävelinkin kun pingviini reidet yhdessä kumarassa kiroillen!:D Onneksi se on muisto vain;) ja tuo " iltatissittely" voi jestas, moneen kuukauteen se ajatuskin sai aikaan vaan kylmiä väreitä kun alakertaa vihloi ja särki vielä toooosi pitkään,kuukausia,,no nyt voisi kuvitella niitä touhuja tekevänsä mutta aika hiljaista on edelleen ihan siitä syystä että tytöltä ei saa kyllä hetken rahaa edes öisin eikä päivisinkään viihdy itsekseen sen vertaa että voitais hiippailla johonkin nurkan taa..:D
hanin poikakin se vaan kasvaa ja kehittyy!!
Karssuli meinaa ahkeroida..vitsi, meillä on vielä kauhea läjä laatikoita purkamatta kun aika ei riitä millään.
MiaMikin ja Auroran pienokaisilla on kadehdittavat unenlahjat..menee naama kateudesta vihreäksi kun noita unipätkiä lueskelee!:)
Mykis, mulle kyllä tulis kans orpo olo ilman koiraa..ja tahtoisin koko ajan ottaa uuden pennun;) ja kaikki muutkin mahdolliset elukat kotiin.. Onneks mies pitää mut aisoissa. Silloin kun asuin vielä kotona äidin kanssa meillä oli talo täynnä jos jonkunlaista ötökkää!
Burde:++++++;)
Ymmärrän sun tunteet simban suhteen, mulla ei ollu pariin kuukauteen yhtään aikaa tolle koiralle kun en uloskaan meinannu päästä ja tuli tosi huono omatunto, ajattelin että onni onnettomuudessa kun se meidän vanhus meni ennen vauvarumban alkamista..se ois kärsiny siinä tilanteessa enemmän kuin toi nuorempi.Nyt on onneksi taas aikaa hauvoille kun arki on tasaantunut:) teilläkin on sitten temperamenttinen neiti jos äidille hiiltyy leikkien lomassa;)
Meidän Hemmo Suuri on huvittava kun se oikeen äijäilee raahaamalla miehen kenkää (koiraa isompi) muristen ympäriinsä;)
napero sai nukkua pidempään:)
Tuli tuosta karssulin raha/kotiinjäämis jutusta mieleen että me nyt pistettiin auto myyntiin ja mies otti työsuhde autonsa tilalle että saadaan vähän ylimäärästä rahaa hoitovapaan ajalle, oltais kyllä tultu toimeen ilman auton myymistäkin joten kuten kun laskettiin jo aiemmin talousjutut ja asuntoasiat niin että jään kotiin mutta nyt ei sitten ainakaan ihan heti ole matti kukkarossa kun saa rahaa jemmaan..siis jos auto nyt menee kaupaksi:) Oisko karssuli teillä mahdollisuus nipistää jostain muusta sitä rahaa että voisit jäädä vielä kotiin,siis jos haluaisit?
Soseista, tein peruna soseen niin että survoin perunan siivilän läpi ettei jäänyt yhtään kökköjä, pakastelin sitä porkkanan kanssa..mutta meillä ei tosiaan kelvannu äidin pöperöt. Annoin ne kaverin vauvalle joka söi kuulemma hyvällä ruokahalulla..pöh tota tyttöä.
Nyt iltapalalle ja sit alkaakin yövuoro;)
Queen
Kesikselle suurensuuret onnittelut pienestä pojasta vielä tälläkin puolella! Mukavasti ootte saanut jo arjen rullaamaan. Kyllä se imetyskin siitä alkaa sujua. Aluksi poika ei varmaan jaksa imeä kerralla niin paljon maitoa, ja siksi haluaa syödä niin usein, mutta tärkeää hänelle onkin saada olla lähellä äitiä. :)
Mäkin sain tohon saharailmiöön lääkäriltä reseptin jotain voidetta varten. En kyllä sitä sitten hakenut, kun mulla autto ihan sellanen reseptitön Ceridal. Kävin lääkärissäkin ton limakalvojen kuivuuden vuoksi, kun pelkäsin jo, että mulla olis joku tulehdus. Epparihan mulla vähän tulehtuikin toisesta päästä ja siihen sain jälkitarkastuksessa antibiottivoiteen, joka auttoi päivässä. Muuten eppari parantui tosi nopeesti niin, että pystyin hyvin istumaan ja tekemään vaunulenkkejä. Mäkin nukuin ilman pikkareita suoja-alustan päällä, ja vaikka se olikin aika karua niin kyllä se auttoi. Ja meillä alkoi tuo toisenlainen iltatissittely miehen kanssa 6vkon kohdalla jälkitarkastuksen jälkeen. Olihan se aluksi vähän jänskää, mutta nopeesti alkoi tuntua ihan samalta kuin ennenkin. :)
Anteeksi nyt, että olen aika omanapainen, vaikka olenkin lueskellut teidän kuulumisia, mutta en nyt kertakaikkiaan jaksa kommentoida tänään juuri mitään. Oon yrittänyt pakkailla matkakamppeita jo valmiiksi samalla, kun olen paimentanut tota meidän täystuhoa. Miten ihmeessä se voi ehtiä jo joka paikkaan, ja koko ajan pitää kiipeillä, huh! Välillä se kiipeää mun lahkeita pitkin niin, että tuntuu kuin housut tippuis jalasta. :)
Meillä on mennyt yökuviot ihan uusiksi. Poitsu on nyt niin innokas kiipeilijä, että peuhaa unissaan/puoliksi hereillä sängyssä keskellä yötäkin. Illalla nukahtaminen on vaikeeta tän saman peuhaamisen vuoksi. Ja tänä aamuna klo 5-6 sain vähän väliä olla laittamassa quuta takas nukkumaan, kun se olis vaan niin innoissaan tykännyt istuskella ja kurkkia pinnojen välistä äitiä ja isiä. Jepujee, onneks muutetaan kuukauden päästä, niin quu saa mennä omaan huoneeseen.
Koko päivä hiottiin miehen kanssa taistelutaktiikkaan, ja nyt päätettiin, että yritetään saada noi kolmannet päikkärit pois. Niillekin nukahtaminen on muutamana päivänä ollut ihan turkasen hankalaa, ja mun on pitänyt nukuttaa quu kainaloon. Ehkä nyt olis sopiva aika sitten... Ainakin tää kokeilu onnistu hyvin, koska quu jaksoi kuin jaksoikin olla tän vikan pätkän, jopa 3,5 tuntia hereillä, kun luettiin yhdessä kurkistuskirjoja (ihan hitti tällä hetkellä), harjoiteltiin seisomista ja lopuksi poika kävi kylvyssä. Sitten vaan mega-annos puuroa napaan ja pullollinen maitoa päälle. Ja quu oli ihan valmista kauraa nukkumaan! Hip hei! Pusut poskelle ja poika sänkyyn. Aikaistettiin siis nyt nukkumaanmenoa tunnilla ja saas nähdä, miten käy. Herääkö quu kohta kukkumaan vai nukkuuko aamuun asti? Toivottavasti ei aamulla herää sitten tuntia aikasemmin kuin yleensä...!
Meillä on huomenna 8kk-neuvola, tuun sitten kertomaan raporttia, miten toi meidän hippiäinen on kasvanut. Taas odotan neuvolaa kuin kuuta nousevaa, kun oon ihan varma, että nyt on kyllä pakko saada pelkästään kehuja, kun quu on niin reipas ja taitava poika. Huomaatteko, ylpeä äiti täällä kirjoittelee. :)
Mies " kehuu" , että mulla on jo ihan selvästi vauvamaha tullut esiin. Itse taas voivottelen kauhuissani, että mitä mä voin sinne etelään pakata, kun kaikki vaatteet on kokoa liian pieniä. Eli on mulle jäänyt quusta ylimääräistä sen verran. :/ Harmittaa kyllä niin paljon, että nyt taas vannon, että kunhan tämä miniquu syntyy niin meikämamma ryhtyy hankkiutumaan taas entiseen kuntoon, ja mielummin hieman parempaankin.
Tosiasiassa masu on kyllä jo selvästi turvonnutkin, eli tästä se lähtee. :) Ollaan ajateltu, että matkan jälkeen kerrottais jo kavereillekin, jos neuvolassa kuullaan sitten sydänäänet. En millään malttais odottaa! Jospa ne vois kuunnella jo huomenna, kun mennään quun neuvolaan??? ;) Voisko 9+1 kuulua jo?
-Q- ja -q- 8kk ja miniquu 9+0
Olipa paljon juttuja tullu tässä illan aikana... en ny sit kyllä varmaan muista kaikkee, mutta..
Stj: Siis mulle on käyny 2 kertaa samalla tavalla kun sulle... Eli Heidi on itkeny partsilla - ekan kerran hälyttimestä oli loppunu patteri ja tokalla kertaa ukko oli laittanu hälyttimen väärin. :( Siis tuntu ihan hirveeltä, mutta eipä siitä tosiaan mitään sen kummempia traumoja jää.. että siinä mielessä nou panik.
Kiva kun Amykin on taas linjoilla. =)
Q: vai on se mieskin sitä mieltä että masu pullottaa.. :) Ihanaa.. Toivottavasti ne sydänäänet kuuluis. Hyvällä tuurilla vois vaikka kuuluakin.
Ääh... En muista enää muuta... Oli niin paljo kaikkee. Taidanki mennä kattoo nukahtiko Häydi, kun tuli hiljasta. Se äsken vielä roikku pinniksen yhessä narussa ja höpötteli ittekseen jotain... =)
(the palstaterrorit) Burde ja Heidi 6,5kk
Täällä on aika väsynyt mamma. Aleksi syö nykyään öisin 2 tunnin välein, lähes minuutin tarkkuudella. Usein syöttöjen välissäkin joutuu tuttia laittamaan. Aamulla viimeistään kasilta ylös. Täytyy huomenna neuvolassa ottaa puheeksi tuo kiinteiden määrän lisääminen, iltapuuro tms.
Meillä on tähän asti vasta parin viikon ajan maisteltu kasvissoseita. Viikon syödään yhtä makua koska allergiaa on. Kyllähän parikin uutta makua pystyy viikossa lisäämään jos tuntuu ettei allergisoidu herkästi (oma ja miehen allergiatausta jne.) Minäkin olen antanut ensin ihan yhden tl:n uutta makua tissimaidolla höystettynä, toisena päivänä muutaman tl:n, sitten jo enemmän. Maissi ei Aleksille sopinut, mutta ruusunmarja ja kesäkurpitsa tuntuu sopivan, ja hyvin uppoaakin, suu aukeaa kuin linnunpoikasella :)
Matiakselle myöhästyneet 1vuotisonnittelut!
Kesikselle lämpimät onnittelut pienestä pojasta ja tervetuloa tälle puolelle viimeinkin :) Suloisia kuvia oli, onko meidänkin poika muka joskus ollut noin pieni?
Maidonnoususta kyselit. Mulla maito nousi selvästi kolmantena päivänä, kotiin lähtiessä. Rinnat tuli tosi täysiksi ja kuumottaviksi. Jos pojan paino lähtee hyvin nousuun ja jos pissavaippoja on tarpeeksi ja poika tyytyväinen, niin maito riittää. Ei kai se kaikilla niin selkeästi tapahdu se maidonnousu. Hyvä vaan jos säästyy suihkutisseiltä, oma vaivansa niittenkin kanssa on (nimim. suihkutissi edelleen..)
Kerroit myös että vauva nukkuu vähän. Sama se oli meillä, Aleksi saattoi ihan pienenä valvoa tosi pitkiä pätkiä kerrallaan. Aleksilla alkoi heti kotiintulon jälkeen masuvaivat joten ne oli ainakin osasyynä valvomiseen. Mutta kyllä se unimäärä siitä kasvaa, n.2kk:n iässä Aleksi ei jaksanut olla 1,5tuntia kauempaa yhtämittaa hereillä kun jo nukahti :) Nykyään n.2,5tuntia menee sitten väsyy.
AA:n Ainolla korvatulehdus, paranemisia!!
Onnea Nakille uudesta nimestä! Onpas teidän tytöllä hyvät unenlahjat, hieno juttu :)
Aleksi ei vieläkään käänny. Toivoin että olisin 5kk neuvolassa saanut sanoa että kääntyy, no nyt on enää tämä ilta ja huomisaamu aikaa. Toki kerkiäähän sitä. Tuntuu vain ettei pojalla ole edes yritystä. Kyljellään vaan makoilee eikä tee elettäkään pyörähtääkseen. Uskoisin kuitenkin että valmiudet on, sen verran jäntevä ja vahvan oloinen jässikkähän tuo on.
Varpaat löytyi myös pari päivää sitten. Aika veikeän näköistä kun toinen roikkuu varpaissaan ja kellahtelee kyljeltä toiselle :)
Nyt kahvinkeittoon. Pyykitkin pitäisi ripustella..
Viipero & Aleksi 5kk