ENSIKOIDEN TYNKÄVIIKON TIISTAI
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10002223&p=1&tmode=1&smod…
pääsiäisen turinat
Kommentit (31)
Ihmettelinkin jo kun ei pinoa näkynyt, mut sit Tikru tulikin avaamaan, hyvä juttu!=) Olipas pääsiäisenä pitkä pino, nyt vasta ajan kanssa luin läpi sen... huh!
Karssuli lopetti imetyksen, varmasti oli hyvä päätös ja tosiaan toivotaan et Ainon oireet vähenee. Miten meni eka yö omassa huoneessa? Me siirrettiin Oliver reilun 5 viikon ikäisenä omaan huoneeseen pinnikseen. Ja sen jälkeen yöunet piteni entisestään, nyt nukutaan välillä jopa yli 9 tuntia putkeen. Mut normaalisti eka pätkä on 7-9h ja toka 3-5h, eli päiväunia meillä ei tartte nukkua (mun siis) kun yöt saan nukkua edelleen yhdellä herätyksellä. Täytyy koputtaa puuta *kop kop*
Bejpillä maistellaan perunaa, eiköhän mekin kuukauden päästä maistella jotain vähän muuta kuin maitoa:) Alkaa nuo määrät olla meinaan niin valtavat että Nania saa ostaa lavatolkulla;) Paljonko maidon tarve vähenee kun aletaan maistella soseita?
Matiakselle 1vee onnittelut!!
Millin yösekoilut nauratti:)) Voiko tosiaan noinkin käydä......:))
Amylle kiitokset kyläilystä!
Kahdenkeskisestä ajasta miehen kanssa oli puhetta. Meillä Poitsu menee nukkumaan kellontarkkuudella 19:30-20. Ei saada valvotettua pidempään vaikka mitä tehtäis. Eli illat on aina omaa aikaa kunnes mennään nukkumaan=) Toisaalta ois kiva että Oliver valvois vähän myöhempään ja mentäis ilman yöherätystä, mut toisaalta toi meidän oma aika on hyvä juttu! Saharan kuivuus vaivaa, joten omasta ajasta ei sen puoleen väliä;) Alkaa jo usko loppua... oiskohan jostain hormoneista apua (estrogeenia tms)?!
Nyt Oliver heräsi, taidan mennä aamumaitoa lämmittämään.
Tässä vielä Queenille (ja muillekin) linkki meidän karvakuonon kuviin, jos Queen ei eilistä pinoa enää lukenut ku oli hauveleista puhetta.
http://s129.photobucket.com/albums/p221/ Aurora-79/Pojat/?action=view¤t=Valtteri.jpg
Aurora & Oliver TASAN 2kk
Tosiaan AA:lla käppänä, meillä tuo tuommoinen otus=) 4 kiloinen äitin karvainen vauva, joka on aivan iiiiiiihana!! Vaikka vauva tuli, ei ole koira jäänyt paitsi mistään, vaan aikaa ja pusuja riittää molemmille ja sitä pelkäsinkin että miten käy.
Nyt sitä maitoa lämmittämään, Tsau!
pääsiäinen tuli ja meni. kirjoitin jo torstaina piiitkän viestin, mut sit meni sähköt ja netti tietty kans, kyllä harmitti. tosin ei yhtä paljon kun myöhemmin samana päivänä kun oltiin neidin kaa kaksin isossa kaupassa jossa myös meni sähköt:( nooh, neiti sylissä sitten tavaroita vaunuihin keräilin:)
pääsiäisenä reissailtiin jonkin verran, ja se vähän vaikutti tytön uniin. no , jos nyt arjen palattua päikkäritkin taas maistuis. ainakin nyt on tyytyväisenä jo päivän ekoilla unilla. lisäks nyt neiti on alkanut illalla hirmuisesti käniseen pullomaidolle. (ei kyllä kelpaa iltamaito tissistäkään, ei sillä että sitä iltatankkauksen jälkeen riittäiskään) eilen sitten illalla annettiin vastiketta, ja sillä nukahti ilman käninöitä. yöllä kelpasi maito tutusti pullosta.
kiitokset tosiaan kaikille viime viikon treffeistä. aamulehteä tulee nyt tiirattua tarkemmin:)
on kyllä lutunen tuo queenin hemmo:)
bejpi: teillä on soseiden maistelu alkanut. mä tässä mietin et maistetaanko jo tällä viikolla, vai koitettaisko saada tää rytmi nyt normaaliks ja ens viikolla koitettas. no, katsotaan miten tää viikko lähtee käyntiin. imetätkö muuten vielä eveä? ei jäänyt treffeiltä mieleen:) oli kyllä hauska kun tytöt on niin samanikäiset mut kuiteski niin eriolosia:)
komiat on seinät millin uudessa kodissa:) on se vaan kiva tehdä kodista oman näköistä:) ja oli kyllä hauska tuo teidän yöhäppeningi reissulla:)
kandi: tais noelin mustis-kohtaus tulla kun joku muu tuli teitin kotiin ja hänen leluilleen. meinaan sillon kun nähtiin niin ei kyllä mustasukkaisuudesta musta tietoakaan. tai sit ei vaan ehtinyt mustistella kun piti yrittää ronjaan tehdä vaikutusta ja lähestyä:) onko noelilla sellasta että tajuaa mitä tapahtuu kun äiti kaivaa tissin esiin? kun ronja on nyt alkanut oleen silleen et kun köllötteleen mennään niin ilme jo kirkastuu, mut sit kun äiti alkaa muonaa kaivaa esille, niin kiherrys alkaa:):):)
johan on keskutelua iltatisseistä:) meillä alkoi iltatisseily (lopulta) viime viikolla, eli noin kolmen kuukauden tauko jäi väliin. eli ei kyllä poppiksellakaan vielä kiirettä moisen kanssa:)
poppis: kyllä varmaan vaikuttaa se että ootte tässä uudessa tilanteessa olleet niin tiiviisti yhdessä. ja sit jos kuitenkin vauvan hoito on sulle pääasiassa jäänyt jos ei mies oo pystynyt auttaan. mutta tsempityksiä teille!
miamik: vai soseiden syöttö vähentää kakan tuloa vauvalta? höh, toivottavasti ei meillä. aluks kakka tuli joka vaippaan, sit kerran päivässä. jossain vaiheessa alkoi tuleen joka toinen päivä ja nyt on tullut tavaksi joka kolmas päivä. eilen ois pitänyt olla kakkapäivä, mut ei, neiti selvästi sitä päkertää mut ei tuu kuin paukkuja. tänään yritin jo aamusta kuumemittarilla autella. mut josko hän nyt sais taas nukuttuaan sen verran virtaa että kakan sais punnerrettua.
napero: musta tuntuu kanssa että mulla tuli vauvamassu hirveen myöhään näkyviin. (tää oma pikkumasu ei tietty asiaan vaikuta, eihän:)) mut vielä marraskuun lopulla nyrkkeilyssä yllätin sijaisen kun sanoin etten voi lihaskunto liikkeitä tehdä kuten muut kun on kuukauden päästä la:):):) meni poju vaikeeks:)
aurora: meidän tytöllä oli varmaan kans tos kahden kuukauden vaiheilla sellanen " en halua yksin olla" -vaihe, mut sit sen jälkeen on aktivoitunut ihan yhtäkkiä. ja kyllä neiti saa välillä vähän känistäkin kun mies on asiaa perustellut niin et kun hän on kaksonen niin varmaan on joskus joutunut odottaan ruokaa tms ja ihan hyvin voi nyt eikä traumoja oo jäänyt:) meillä on muuten kans yks kuolamaakari! mä jo yhtenä yönä yritin koko suun tutkia kun neiti vaan huusi ja huusi tunnin verran, et josko siellä ois hampaan alut pilkistänyt, mut ei vielä (huh!) miten teillä muuten kävi sen imetyksen kanssa? kun sulla oli silloin se käsi sellanen ettet oikeen voinut imettää, onnistuko myöhemmin vai kasvaako oliver vastikkeella?
tervetuloa kesikselle tälle puolelle! kyllä se maidon tulo siitä kehittyy vauvan tarpeita vastaavaksi. mulla alo nouseen maito oikeestaan vasta kun kotiin päästiin, ja siitä meni vielä jonkin aikaa ennen kuin maidon määrä kasvoi. ota vauva mukaan vaan. mekin ois päästy neuvolaan jo perjaintaina kun torstaina kotiuduttiin, mut aateltiin tätin kaa et ois ehkä vähän liian nopsaan tullut. no, tyttö oli sit reilun viikon kun neuvolaan mentiin. meillä ei tota kotikäyntiä ollutkaan ollenkaan:(
viipulia en kans oo tainnut vielä onnitella. nauttikaa nyt kun poju nukkuu:) ronja nukkui kans aluks melki koko päivän, sen että söi välissä mut viis tuntiakin saatoi päikkiksiä torkkua putkeen. eli kannattaa nyt lepäillä itekkin:)
ja burden pitäs uusia astioita saafa:) mitäs jos vanhoille " vahingossa" tapahtus jotain muutossa?:) pakkailemisen riemua teilläkin...
jaa, jos tää romaani nyt riittäis. palataan taas joskus astialle.
terkun tikru ja ronja 3kk+
[color=#8B008B]Ja mies lähti töihin.. :( Kiitos kaikille eilen kommentoineille, olin jo ihan fiiliksissä että josko sitä pääsis tositoimiin, mutta ei.. Yö meni ihan harakoille. Siis nukuin ehkä joku 2h sit valvoin ja torkahtelin välillä ja nyt aamulla taas sain nukuttua about 2h. Eli nyt on ihan jyrän alle jäänyt olo. Se eilinen pahoinvointi loppui siihen ja mä kun niin toivoin että se ois jatkunut. Täällähän mä edelleen.. Ja nyt kun nousin sängystä ylös niin pöksyihin valahti vähän ¿jotain¿. Ei siis mitään normi valkkaria.. Mistäs mä tiedän oliko se nyt sitten lapsivettä? Täytyy varmaan soittaa kättärille ja/tai neuvolaan ja kysäistä. Suppareista ei oo edelleenkään hajua.. Yritän pysytellä vielä tuolla odotus-puolella ja tulen tänne turisemaan kunhan ollaan saatu Tiitiäinen maailmaan. :) Aurinkoista päivää kaikille!
Mammis + Tiitiäinen 40+4[/color]
Mä täällä kävin kans aamulla ihmettelemässä, mutta en sitte viittiny /jaksanu avata pinoo... :)
Aurora: Täällä on ollu sama sahara, ku sielläkin. ;D Alkuun käytettiin vaan paljo sitä liukastetta mikä tuli äippäpakkauksen mukana ja nyt on jo oma tilanne parempi, ni ei tartte mitään ylimääräsiä... :) Mut siis vieläki on jonku verran kuivuutta alakerrassa, että ei se ihan kokonaan oo pois lähteny.
Queen: Meillä kans toi neiti nykyään hermostuu aika äkkiäkin jos ei pääse lelujensa luo tai jos leikit ei suju niin ku se haluis. Eilenki se leikki pyllynpyyhintälappu-paketin kanssa ja alko kiljumaan heti jos mä vähänkään häirittin sen touhuja... Ei edes pusuja saanu antaa. :D
Tikru: No vähän samaa mäkin oon miettiny.. siis että jos sattuis astialaatikko humpsahtaa käsistä. ;) Mutta äh... Oon liian kiltti semmoseen... Heh.
Mammis: Melkeen vois sanoo, että kyllä sen huomaa jos vedet on menny... usein se onki vaan joku muu liraus mikä sieltä tulee. Usein lapsivettä tulee aika paljon... ja sit ku sitä lähtee tulee, ni tulee useemmin ku sen kerran. Ja monesti sen jälkeen alkaa niitä supistuksiaki tulee.. Mutta siis onhan poikkeuksia tietty.
Q: No joo vois täällä olla jännät paikat, mutta mä en uskalla toivoo mitään. Varsinki ku on vielä paljon yösyöttöjä, ni raskautumisen mahdollisuus on ilmeitsesti aika pieni. Mutta toivossa on hyvä elää.. ja mä en kyllä aio tehdä raskaustestiä ennen ku oon ite 110% varma, että oon raskaana.. :D Joopa joo... Niinhä mä aina sanon. ;) No mut.. toivotaan toivotaan.
Mahakysymykseen sen verran, että mulla alko näkyy aika pian ja ei menny kauaa ku joutu vaihtaa äippähousuihin. Muiden kokemusten perusteella seuraavassa raskaudessa näkyy vielä aikasemmin...
Koskas sulla alko näkyy pikku G:sta?
Jaahas.. heidi heräs. Piti kiireen vilkkaan hakee se pois, ettei se herätä ukkkoo, kun se nukkuu (oli yön töissä). Siellä se mönki ja läpsi isäänsä.. ja höpötti jotain. :D
Aamulla, kun mä heräsin, ni heidin naama oli ihan siinä mun naaman edessä, mutta... se oli väärin päin. =) Se oli onnistunu mua tai miestä herättämättä kääntyä meidän välissä niin, että pää oli jalkopäähän päin ja jalat päädyssä kiinni. :D Oli aika huvittavan näköstä.
Pitää mennä kattoo jotain syömistä, kun mahassa kurnii siihen malliin.
Burde ja Heidi 6,5kk
Ekaks täytyy tunnustaa että mä olen sitten aivan pihalla kaikista täällä tapahtuneista asioista, viime viikko meni remonttia tehdessä ja sairastaessa, ensin tuli itselle ihan tolkuton flunssa ja sitten Ainolle.
Lauantaina käytiin Itiksessä ostoksilla kun tartti saada hautajaisvaatteet anopin siskon hautajaisiin, kun tultiin hissillä ylös parkkihalliin laitoin Ainon takaisin rattaisiin ja siitähän se huuto sitten alkoi kolmen vartin hiorvittävä raivoominen mihin ei mikään auttanut,
Hermostuin jo ukollekkin ja kinasin että Ainolla on korva tulehdus, jota ukko ei nielly.
Likka nukahti omaan raivoomiseen ja päästiin sentään kotiin, mistään ei tuntunut saavan aikaa lääkärille, Porvooseen päivystykseen saatiin aika klo 20 mutta totesivat 19 aikaan että 16 aikoja käyvät nyt tulkaa joskus 3 tunnin päästä.
Tolkuttomalla netin selaamisella löydettiin stadista Dextra ja päästiin sinne ja lähdettiin antibioottireseptin kanssa ja diagnoosina korvatulehdus !!!!!
Kesikselle onnittelut, vitsit miten aika menee nopsasti, mä muistan kun sä vasta plussasit.!
Anteeksi omanapaisuus, lupaan kommentoida huomenna kun pääsen taas kärryille tästä kaikesta !
AA ja Aino
Kirjotin äsken heidi sylissä ja se onnistu painelee tota kannettavan hiirikohtaa silleen, että tässä tapahtu jotain hässäkkää... nyt huomasin, että mikä se hässäkkä oli.. :) se oli toi otsikko... sinne tuli tommonen " ´öiss" lisäys by Heidi. :D
burde ja heidi 6,5kk
Burde, mä repeilen täällä sun kirjoituksille. Ei kai Q pikku G:tä synnyttänyt? =) Ainokin aina hakkaa näppistä, joten tulee aina milloin mitäkin kirjoiteltua, tosin yleensä Aino vaan lyö välilyöntiä.
Mulla on ollut eilen ja tänään kauhean huono olo ja pää kipeä. Ainokaan ei vissiin ole parhaassa hapessaan kun ei oikein mielellään syö. Mutta silti jaksaa touhuta, nytkin huutaa kiikeli kaakeli kookeli sängyssään ja heiluttaa unipupua. :) Huono säkä vaan jos nyt tullaan kipeäksi, nimittäin aloittelin suursiivouksen ja kämppä on nyt keskellä hullunmyllyä. Ainon mummukin olis tulossa lapsenvahdiksi, en vaan itse jaksaisi nyt tehdä mitään.
Viime kesänä kun muutettiin tähän kämppään niin en jaksanut plarata tavaroita läpi vaan raijattiin tänne kaikki kamat, nyt pitäis vihdoin viimein käydä läpi roskikseen/kirpparille menevät kamat ja siivota kaapit ja varasto. Ikkunatkin haluisin pestä, ne on niiiiiin likaiset.
Eilen keskusteltiin miehen kanssa mun töihin menosta. Ainollehan ei vielä ole hoitopaikkaa haettu, mutta näyttää kyllä siltä että Aino on pakko laittaa hoitoon, rahat ei riitä vaikka miten päin laskis. Nyt tavallaan harmittaa että ostettiin näin pirun kallis kämppä, vaikka ihana koti onkin. Vaan olis ehkä kuitenkin kiva asua halvemmalla ja saada mahdollisuus hoitaa Ainoa kotona vähän kauemmin. No, ajateltiin nyt sitten tehdä niin, että mä koitan saada 30h sopparin ja vuorotyön, niin ei tulis niin paljon hoitopäiviä. Mielisin saada Ainon hoitoon sinne allergialasten päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle, mutta täytyy nyt pikaisesti selvitellä vaihtoehtoja.
Sorry omanapaisuus, nyt täytyy taas mennä tarjoamaan Ainolle maitoa.
Palaillaan!
Karssuli & Aino 6kk+
AA:n kotona oli sairasteltu :( Mälsää, ei voi muuta sanoa!
BURDE, vai aiot " odotella" ? ;) Minäkin muistan vannoneeni, että testejä en tee, ennenkuin menkat on hulluna myöhässä, mutta loppujen lopuksi tein testin ennenkuin menkkojen olis edes pitänyt alkaa. Tuolla se plussa torkkuu vaunuissa ♥
KARSSULI miettii jo töihin paluuta... Voi että, minen millään haluaisi ajatella, että pian (ensi talvena) pitää vauva pistää hoitoon, että voin jatkaa opintoja. Oon kyllä tosissani miettinyt, että vaihtaisin alaa, hakisin siis opiskelemaan jotain muuta, mutta ensin hoitaisin Sampoa kotona pari vuotta (ja kenties siinä samalla myös toista lasta ;)) Saas nähdä mitä tämä täti oikein tekee...
Tänne ei mitään erikoista. Viime yö mentiin yhdellä syötöllä, jehei! Ja eilen leivoin valkosuklaatryffelikakun (joskin ohjeessa ei ollut mitään tryffeliin viittavaakaan, en tajua miks sen reseptin nimi oli treffelikakku...). En oo vielä uskaltanut maistaa, se tuolla jääkaapissa odottelee syöjäänsä. Onnistuin kyllä tapani mukaan sössimään siinäkin vähäsen, kun piti valkosuklaata sulattaa. Pistin mikroon puolelle teholle pariksi minuutiksi (ohjeessa neuvottiin), ei ollut sulanut yhtään. Pistin uudelleen hetkeksi ja kun mikro piippasi, valkosuklaa oli kärähtänyt mustaksi... :D Hups. Ei muuta kuin lisää valkosuklaata kaupasta... Oon niin haka näissä leipomis-ja kokkailemishommissa. Joskus jopa onnistun, mutta yleensä tulee vain jotain kummallisia palaneita sörsseleitä. Onneksi meis tykkää ruoanlaitosta (ja tekee jopa hyvää pöperöä) että ei me sentään nälkään kuolla :) Meillähän mies leipoo myös sämpylöitä ja muita, on hyvvvväää!
No joo, pitää lopetella, Sampo kaipaa vaunujen hytkyttelyä.
Han ja Sampo 2kk
Maidot syöty, äitini käynyt kylässä, Oliver nukkuu --> Mammalla siis aikaa taas roikkua netissä;) Kolmelta treffit naapurin kanssa, lähdetään vaunulenkille yhdessä!=) Siellä 1v3kk poika. Mukavaa taas päästä tuulettumaan ulos ja oikein seuran kanssa.
Tikru, mä söin niitä lääkkeitä yli kk joten maidon tulo lakkasi täysin. Eli vastikkeella porkutellaan eteenpäin ja hyvin näyttää menevän onneksi näinkin:)
Burde, liukasteet kokeiltu, mut ei apua. Sattuu niin p.......sti silti!=( Nyt jo kammo koko puuhaan mulla. Miten sä voit jaksaa odotella testaamista?=) Onko sulla kierrot ihan tasaiset vai heitteleekö paljon, siis onko menkat jo alkaneet ihan normaalisti?
Kaima, Ainolle paranemisia! Voi tylsyys=( Toivottavasti ei tule kierrettä ja saatte tytön pian kuntoon. Tulkaahan käymään sit kun tervehdytte!
Han oli kokkaillut, toi suklaa on monelle yllätys miten nopsaan se sit sulaa kun on siinä pisteessä. Ja sitä ei ihan löydäksi saa sulattaakaan. Mut hyvä kakku tais tulla kuitenkin=)) Kuulostaa ainakin siltä *nam*
Mammikselle suppareita lähettelen!! *sup sup*
Vaikka tässä vielä kk armon aikaa, niin miten kiinteitä käytännössä aloitellaan? Eli miten teette esim. perunasoseen, kuinka paljon annatte kerralla ja viikonko totutatte yhteen ruokalajiin? Pakastatteko vai miten teette, kun eikös aluksi mene aika minimaalisesti sitä sosetta? Nyt kaikki ohjeet kehiin mulle, voisin vaikka jo soseita tehdä pakkaseen aikani kuluksi:=)
Pitäis soittaa sinne pikkudelfiineihin, et saatiinko paikka. Uinnin pitäis alkaa 5.5. eli vajaa kk enää. Jippii!!!!!!!
Aurora & Oliver 2kk
Heh... siis joo PikkuG.. ;D Mua taas alko naurattaa Hanin (?) treffelikakku... taidan olla vähän väsy, kun tommoset naurattaa... :D
Testaamisesta... Sillon ennen Heidiä mä testailin kans ihan innoissani jo ennen ku olis menkkojen pitäny alkaa. Ja negaahan sieltä paukku mennen ja tullen. Mulla ei siis oo vielä alkanu menkat, imetän yötä päivää jne.. ni emmä usko että olisin raskaana, vaikka noi muutamat aivosolut koittaa kimpassa koko ajan uskotella kaikkia raskausoireita... :)
Aurora: Mä alotin Heidin kans soseet kaupan porkkanasoseella (hyvällä omalla tunnolla laiska kun olin). Annoin parina ekana päivänä ihan vaan pari teelusikallista ja sen jälkeen enempi... Uusia makuja oon ottanu vaihtelevasti eli siis ei välttämättä oo ollu viikkoa välissä. Me ollaan menty " tää tuntuu hyvältä meidän perheessä" -asenteella.. vähän niinku oman vaiston mukaan esim. lisätty makuja, syöti kertoja, ruokamääriä, jne.. Ja hyvin on menny!!
AA: Ootte ollu kipeenä. :( Onneks ootte jo paranemaan päin.
Neiti nukkuu partsilla ja ukko makkarissa... ja mulla särkee päätä kun en oo ollu pariin päivään kunnolla ulkona. Tänäänki koko päivä on menny siihen, että ootin kierrätyskeskuksen ukkoja, että ne tulee hakee sohvan. No tuli ne lopulta - yli 3h myöhässä. Sit ku olis voinu lähtee ulos, ni en viittiny alkaa roudaamaan kärryjä edes takas makkarin läpi ettei ukko herää. No mut.. onneks ollaan menossa Heidin kanssa serkun tytölle kylään, ni sit ainaki pääsee vähän ulos ja ihmisten ilmoille. :)
Jaahas.. tulipa paljon tekstiä... Meen syömään. (Baitövei.. viimeks ku lopetin kirjottamisen ja piti mennä syömään, ni emmä sit muistanukaan syödä... ku ehkä joskus 1-1,5h siitä.)
Burde ja Heidi 6,5kk
Oonko muistanut kehua, kuin hienosti meidän poika osaa jutella? ;) Sanoo " ihan selvästi" jo ein :D saattaa maata maassa ja mölöttää, että " aguu, aguu, oguu, eieieiei" :D Ihana pieni! Ja nyrkkiäkin on opittu syömään ihan tarkoituksella, ei vaan sattumalta aleta imemään suuta lähinnä olevaa objektia, vaan viedään nyrkki suuhun. Voi miten nerokas lapsi! :)
Kesikselle onnea hirmuisesti!
Mä erehdyin luulemaan että pääsiäisen jälkeen olisi levännyt olo. Mutta paskat, Milo oli kovin mahakipuinen koko pääsiäisen ja söi kovin huonosti. Lopputuloksena oli tietenkin taas rinnan tosi paha pakkautuminen. Rintapumppu jäi tietenkin kotiin. Milo suostui syömään vain paremmasta rinnasta ja minä yritin epätoivoisesti lypsää käsin tuota huonompaa rintaa. Kyllä meinas itku tulla. Onneksi Milo söi eilen koko päivän tosi hyvin ja paakut lähti pois, mutta tänään taas hylkii tuota rintaa. Kun pumppusin äsken tota rintaa huomasin että sieltä tulee maito koko ajan ihan hirveellä paineella suihkuten, joten ei ihme että Milo sitä hylkii.
Tekis mieli lopettaa koko imettäminen kun alkaa menemään niin paljon hermot, varsinkin kun tuntuu että Milo tulee vain kipeämmäksi mun maidosta. Koko ajan ihottumaa ja vatsan väänteitä. Jos jollakin on hyviä neuvoja, kertokaa ihmeessä.
No, jos siinä oli tän kertanen valitusvirsi.
Iltatissittelystä. Meidän makkarielämä ei kanssa tahtonut lähteä millään käyntiin, aina kun kokeiltiin niin se vaan sattu ihan hirveesti. Mä ehdin ajattelemaan tossa kuukausi sitten että synnytyksen jälkeinen seksi on pelkkää huhu puhetta ja että seuraavat lapset saadaan aikaiseksi jollakin keinosiemennyksellä. Hih! Oli mulla niin kipee ja kauan toi alapää.
Mutta lääkäri määräs mulle estrogeenivoide kuurin tuonne alapäähän vahvistamaan limakalvoja. Niin jopas oli munarikas pääsiäinen. Kyllä alko taas elämä hymyilemään. Meille seksi on tosi tärkee juttu. Kannattaa kokeilla sitä voidetta. Pausanol niminen ja saa apteekista ilman reseptiä. Niin, ja liukkaria paljon niin kyllä se siitä lähtee sujumaan.
Queenin Hemmo pentu on mielettömän suloinen. Meidän Sulo koira on jo 7v vanha herra. Kanssa oikea mamman kulta. Sulo on Beaglen ja Dreeverin sekoitus eli kotoisasti ¿Beeveri¿.
No nyt unohdin taas mitä mun piti kommentoida, ehkäpä palailen vielä myöhemmin jos rintaraivareitten välissä kerkeän. Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Hermione ja Milo 2 kk
[color=hotpink]
Kiitoksia paljon kaikille onnitteluista ja kommenteista! Viime yönä herättiin syömään vaan 4 kertaa (muistaakseni...) ja tänään on paljon pirteämpi olo itsellä. Mä luulen, että vauva syö niin usein koska aina nukahtaa rinnalle. On se rankkaa hommaa tuo syöminen :-) Kuinka pian teillä on tapahtunut se maidon nousu kunnolla? Vai tuleeko kaikille edes sellaista " tykkivaihetta" ? Nyt on mennyt viikko, eikä kyllä mun rinnat millään tavalla pingota/suihkua tms. [b]Burdelle[/b] kiitos linkkivinkistä, se vahvisti mun uskoa siitä, että poitsu saa ruokaa tarpeeksi. Ja ylihuomenna tulee neuvolan terkka käymään, samalla varmaan punnitsee pojan. Eikös siitäkin saa osviittaa maidon riittävyydestä? Ja oon muuten vuorotellut imetystä kummastakin rinnasta. Aika paljon on vauva hereillä, tänäänkin aamulla noustiin n. kympiltä ja vasta äsken nukahti kunnon unille. Mä jotenkin luulin, että vastasyntyneet vaan nukkuu ja vain välillä herää syömään, siksi tämä alku vähän yllätti :-)
[b]Pesukarhu[/b], mulla tosiaan oli laskettu aika pitkäperjantaina, mutta vauva syntyi jo tiistaina.
[b]Napero[/b], pojun strategiset mitat syntyessään oli 4085 g ja 51 cm.
[b]Han[/b], mulle kävi tollasen valkosuklaapussin kanssa IHAN samalla tavalla! Vaatisi nähtävästi vähän tuotekehitystä lisää.
Seksielämästä oli ollut juttua. Mua se lähinnä naurattaa! Näillä näkymin mä en pysty siihen enää ikinä. Ihan tosissaan se kätilö yritti sairaalassa puhua mulle ehkäisystä, mutta mulla melkein paloi pinna ja pyysin lisää särkylääkettä. Kuinka kauan teillä on mennyt aikaa epparihaavan paranemiseen? Tosin pitäisi kai iloita siitä, että pystyn jo melkein kunnolla istumaan, kunhan lataa tarpeeksi tyynyjä alle.
Jassoo, taas alkaa kurnutus kuulua makuupussin sisältä (meidän lapsi kurnuttaa kuin sammakko, kun alkaa nälkä tulla). Yritän taas päästä paremmin juttuihin mukaan ja saada jotain kommenttiakin aikaan. Kiitoksia vielä kaikille vastauksista/onnitteluista, enskat on kyllä huippuporukkaa! Nyt meen kaivamaan taas vaihteeksi tissiä esiin...
Kesis ja poitsu 1 vko
...mä en oo moneen päivään ehtimään tänne lueskelemaan ja mitäs nyt vanhat (?!) silmäni näkevätkään - Viipulilla ja Kesiksellä jo nyytit kainalossa!! ONNEA HIRMUISESTI!!!
Mulla meni nyt pasmat noista uutisista niin sekaisin etten malttanut perehtyä muihin juttuihin...yritän vähän aktivoitua jahka tästä taas arki lähtee pyhien jälkeen rullaamaan!
Meillä ei mitään kummempaa, paitsi että PikkuNakilla on nyt nimikin (jota kylläkään en täällä ajatellut paljastaa ;). Ristiäiset oli pääsiäisenä. Tyyppi on edelleen rauhallinen tapaus; nukkuu pitkät pätkät, välillä vähän syö ja jutustelee. Viime yönä (tai no, meni siinä iltaa ja aamuakin...) nukuttiin enkat, 14h yhdellä pikatankkauksella! Ja nyt neiti on nukkunut ulkona yli 3,5h... Huomenna on jälkitarkastus & neuvolalääkäri.
Aurinkoa kaikille!
Makkara & Nakki 6vkoa 6pvää
...maidon noususta. Mulla ei missään vaiheessa ole maitoa suihkunnut tai muutenkaan ollut mitään maidon ylitarjontaa. Liivinsuojia pidän lähinnä lämmitysmielessä. Aluksi epäilin maidon riittävyyttä koska ikinä en sitä maitoa itse näe, mutta PikkuNakin paino on noussut tosi hienosti joten kaipa sitä sieltä tulee :)
Eka tiheän imun kausi tais olla viime viikolla, minkä seurauksena EKAN KERRAN olin tuntevinani maidon nousua viikonloppuna...tai siis luulisin, että se oli sitä :)
Makkara
Viipulille kanssa onnea nyytistä !!!!!
Kiitos estrogeenivoide vinkistä, mulla on vieläkin tuosta repeämän kohdalta paikat aika kipeenä ja tuo seksi on ollut aika vähissä meidän perheessä, pitää siis lähteä apteekkiin.
Kysymys olis kanssa; miten teidän pienokaiset on ruvennu seisomaan, ja saako niitä yleensäkkään seisottaa minkä ikäisenä, Aino tajusi jalkojensa toimivuuden tuossa viikko sitten ja nythän se ei mitään muuta tekiskään kun seisois.
Tukeahan se tietty vielä tarvitsee, onkohan tuosta jotain haittaa kun likka seisoo silleen kenossa jompaan kumpaan suuntaan, ajattelin että jospa selkäranka jotenkin vääntyy, en viittis neuvolaan soittaa tuon takia, pitävät mua ihan pimeenä vielä.
Noita kiinteiden ohjeita muuten otetaan täälläkin mielellään vastaan. Ootteks te tehneet jotain hedelmäsoseita itte ??
jahas, nyt laittamaan ukolle ruokaa kohta se tulee nälkäisenä töistä !
AA ja Aino 3 kk ja 26 pv
Ei mullekaan tullut mitään ns. tykkivaihetta vaan mä aloin yhtäkkiä vaan hikoilemaan ihan sikana. Sitä ihmettelin sillon että mikä mua vaivaa kun mä en hikoile normaalisti muutakun lenkillä. Soittelin hädissäni sillon neuvolaan ja terkka sano että sulla nousee maito :) Nyt hikoilu on alkanu rauhottumaan mutta silti hikoilen enemmän kun normaalisti.
Mulla epparihaava parani parissa viikossa. Suihkuttelua ja ilmakylpyjä paljon. Mä nukuin ilman pikkuhousuja viikon verran froteemuovin päällä ja sen jälkeen se parani tosi nopeasti. Suttusta puuhaa mutta kannatti.
Tsemppiä toipumiseen!
Hermione
Meidän netti toimii taas! Mutta nyt täytyy antaa miehen tehdä vielä muutama säätö, joten en enempää taaskaan kirjoittele. Mutta illalla tai huomenna sitten ajan kanssa. (Aikaa tosin jo nyt kulunut toista tuntia, kun luin teidän juttuja läpi.)
Amy ja Emmi, ~5,5kk
Me ollaan oltu jo hyvän aikaa hereillä, ensin mies herätti tytön ja koiranpennun viideltä kun lähti töihin ja sitten koiranpentu herätti tytön ja mut lopullisesti ylös seitsemältä kolistelullaan, tuo vanhempi karvakuono vetelee edelleen tyytyväisenä sikeitä ja me muut nuokutaan silmät ristissä kun yökin oli taas sitä samaa levotonta hyörimistä;)
Onnittelut Kesikselle ja koko perheelle ihanasta pienestä pojasta!!:)
Aurora: Mulla meni sitten aurorat sekaisin, AAlla tais olla se käppänä, ai että miten ihana tuo teidän hauva:)
Matiakselle onnittelut!
ai että miten nostaa vauvakuumetta nuo quun raskausjutut:)
Liia tuolla mönkii ympyrää lattialla kirjan perässä ja meinaa hermostua kun ei ole ihan niitä pisimmällä pinnalla varustettuja tyttösiä..
..multakin unohtui tässä metelissä kaikki kommentoitava, taidan lähteä tekemään aamupuuroa pikkuneidille ja odottamaan koska se sippais päikkäreille..nukutan viereen ja räppään omatkin silmät kiinni..
Queen ja Liia 8kk