Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-♥-♥ T-TERHOJEN tiistai-torstai ♥-♥-

10.04.2007 |

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisestä sitten selvittiin ilman suurempia munakekkereitä :-). Pojalle ja miehelle ostin muutaman munan ja sitten niitä pieniä ruohomunia, jotka on mun herkkua, mutta onneksi löytyi sen verran itsekuria, että sorruin vain yhtenä iltana vähän herkuttelemaan. Oon nyt vähentänyt herkutteluja ja tuloksena on miinus melkein 3kg, parissa viikossa. Suunta on siis oikea ja helposti nuo kilot on tähän mennessä karissut, syönyt kuitenkin oon normaalisti tuon imetyksen takia. Mutta oli se jo aikakin saada se holtiton mässäilykierre katkeen.

Chicalle tsemppiä uhmiksen kanssa. Meillä täällä kans hermot kiristyy tuon kohta 4v. jäbän kanssa, kun ei väliin tottele mitään. Välillä tuntuu että eikö tuon kanssa ole mitään keinoja, hermot menee vähän väliä ja sitä taantuu itsekin pikkulapsen tasolle näissä tilanteissa. Se, jos mikä harmittaa ja saa aikaan huono äiti- fiiliksiä. Ardisialla oli kyllä hyviä vinkkejä, niitä kun vaan muistais/jaksais toteuttaa. Mulla on kans niin räiskyvä luonne välillä, että meininki on melkoista kun minä ja poika " otetaan yhteen" , mutta kylläkin sitten kiukku laantuu molemmilta nopeasti ja halataan ja sovitaan. Voi kun sais jostain pidempää pinnaa, on meinaan tosi hyvä mieli sellaisten tilanteiden jälkeen kun on jaksanut säilyttää malttinsa ja käyttäytyä aikuismaisesti. Meillä toi vauvan tulo ja se että muutettiin samoihin aikoihin sai pojan selvästi pois tolaltaan. Vauvaa kohtaan on aina käyttäytynyt hyvin ja tykkää kovasti veljestään, mutta meillä on siis sitä, että mun ja miehen sanaa ei uskota. On tää äitinä olo kyllä aikamoista välillä, ei ois aikanaan uskonut miten rankkaa väliin on ja minkälaisten tunteiden kirjon kanssa sitä väliin kamppailee. Mutta kuitenkin, on ne niin ihania noi kaksi poikaani, että päivääkään en pois vaihtaisi, vaikka niitä vaikeita aikoja tuntuu nykyään olevan lähes joka päivä. En uskalla ees ajatella mitä se on sitten kun nää jäbät on murkkuiässä, jos yhtään äitiinsä tulevat niin luvassa on vaikeita aikoja. Jaksamista sulle ja myös teille muille samoissa tilanteissa oleville. Mua monesti helpottaa suunnattomasti kun puran hyvälle ystävälleni näitä tunteita, niitä negatiivisiakin. Hällä on saman ikäinen poika, joten samojen asioiden kanssa painitaan.

Matkarattaista, meillä on esikoiselta jääneet cracon perusmatkarattaat, aikansa eläneet, joten nyt hommattiin uudet Espritin Campus fighterit. Menevät tosi pieneen kasaan ja selkänojan saa ihan makuuasentoon. Pikkujäbä on jo muutaman kauppareissun niissä viihtynyt. Tykkää kovasti kun näkeekin jotain siellä maatessaan. Tai oon pitänyt sitä selkänojaa sellaisessa sitteri asennossa. Noi rattaat vaikuttaa tosi tukevilta ja plussaa on just toi kun ne saa pieneen kasaan, mutta tavaratila on tosi pieni, siitä miinuksia. Oisin kans itse päätynyt noihin cracon malleihin, mutta mies innostui noi tuossa ostaan, niin niillä on mentävä sitten.

Ai niin Zatulle siitä rotarokotejutusta. Mulle se th siis perusteli tätä " ikärajoitusta" sillä, että meidän neuvolan ylilääkäri oli ottanut tän tiukan linjan sen takia, että kuulemma esim 3kk ja vanhemmilla vauvoilla on suurempi riski näihin suolentuppeumiin, kuin jos rokote annettais ikähaitarilla 2kk-4kk. Mutta tää suolentuppeumariski on äärettömän pieni, joten se lienee aika kaukaa haettua, että sellaista komplikaatioo tuliskaan. Mutta tulin vähän epävarmaksi siitä kun neuvolaporukalla ei ollut kunnon tietoo asioista, tuli sellainen olo, ettei niitä rokotuksia kai paljon ole annettu tai anneta kun ei lääkärikään tuon paremmin tiennyt. No, meillä se kai jää nyt sitten ottamatta. Täytyy toivoa, että tää toinenkin säästyis siltä taudilta. Täytyy ottaa asia viä neuvolakäynnillä torstaina puheeksi.

Nyt täytyy ruveta kotihommiin, jos sais taas vähän paikkoja kuntoon. Löysin tänään vihdoin ja viimein ihanat verhot keittiöön ja niitä pitäis laitella. Meillä on siis vähän vaiheessa viä tää kämppä kun aika on niin rajallista näiden kahden kanssa. Muutosta on 3kk ja tavoitteena ois että juhannukseen mennessä on kaikki tavarat kulkeutunut paikoilleen. Onhan tää nyt jo asuttavassa mallissa, mutta vaatekaapit ja vaatehuone on vähän miten sattuu. No, kaikki aikanaan. Mites teillä muilla, jotaka muutitte vauvan ollessa vastasyntynyt, kuinkas on kämpän laita?

F ja vauvaherra (5.1)

Vierailija
42/57 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis täysimetystä ja sellainen rytmi, että poika nukahtaa vasta 23-00 välillä yöunille, nukkuu 5-6h ja herää ähiseen sängyssään. Nostan sitten maitohuikille viereen ja siihen sitten jää loppuyöksi. Aamuyö meneekin sitten sillai, että poika ähisee ja tuhisee ja syö vähän väliä, tungen tissiä vaan suuhun puoliunessa, en tiedä paljonko sitten loppujen lopuksi syö. Sitten herää joskus 9-11 välillä. Joskus ois kiva, että menis aiemmin yöunille, sitä kun on itse aika naatti jo aiemmin illalla, mutta eipä se vaan nukahda varttia pidemmille torkuille aiemmin. Iltaunet vaihtelee eikä ne näytä vaikuttavan yöunille menoon vaikka muutamana iltana on nukkunut jopa 21 asti pitempiä iltaunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihmeellistä, meillä nukkuu molemmat lapset! Vauva nukahtaa yleensä vasta 22 maissa... Voipi kohta herätä parkumaan, mut jospa sais kirjotettua. Ukko on töissä.

Ihan ekaks onnittelut Mansemammalle!! Oon samaa mieltä kuin muut täällä olleet, et ihan supermamma oot kyllä! Täytyy ihmetellä jaksamistasi, kun täällä on välillä tosi loppu jo näiden kahden kanssa!

Mistä tuli mieleen Chiccan kirjotus... Kuulostaa niiiin tutulta nuo fiilikset. Tuo esikoinen on sen vajaa kolme vee ja meillä on kans hurjaa taistelua jatkuvasti. Ja pahimmat kohtaukset järjestää tietenkin aina silloin, kun mies ei oo kotona ja vauva parkuu sylissä rauhoittumatta nopeasti tai kun vauva syö jne tilanteita, kun ei pysty esikoista heti huomioimaan.

Kovasti sitä aina yrittää olla rauhallinen, mut aika lyhyt pinna valitettavasti on ja varsinkin, kun poika on taas alkanut lyödä, potkia ja heitellä tavaroita =( Eilen hyppäs vauvan päälle ja säikähti sitä aika pahasti itsekin, kun nyt on taas vauvaa vältellyt.

Mistähän sais paremmat hermot?

Pinus: mulla asuu myös vanhemmat ja sisarukset Lpr:ssa ja siellä tulee usein käytyä. Viimeeks pääsiäisenä oltiin käymässä. Me ollaan asuttu nelisen vuotta täällä " rivercityssä" =)

Meillä tuo tyttö vaan jatkaa sormien imemistä ja just kun sain etusormea jo paremmaks, niin nyt on ehtinyt sitä taas imeskellä niin pahaan kuntoon, että se taas märkii =(

Sen verran ollaan edistytty, että vihdoin on alkanut tutti maistua aina vähän kerrassaan, mutta mielummin sylkee tutin pois ja sormet ahnaasti tilalle.

Poskien ihokin on taas mennyt huonommaksi. Epäilen, että syömälläni suklaalevyllä on osuutta asiaan, joten nyt loppui suklaan syönti. (vaikeaa on!)

Pitäis muutenkin rajoittaa herkuttelua, et sais näitä kiloja tiputeltua.

Miehen veli jo jaksaa irvailla näistä " uimarenkaista" vyötäröllä ja jaksaa muistuttaa bikinikauden pian koittavan...

Jahas, arvasin ettei tyttö vielä oikeesti käynyt yöunille...

-tau- & rinsessa 10vko3pv

Vierailija
44/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A52A2A]Pikaisesti kuulumisia, pieni mies tuolta varmaan heräilee pian. Meillä räkätautia kahdella lapsella, vauvalla myös. Rohisee pieni nenä niin, että aivan pahaa tekee. Onneksi ei tunnu poikasta itseään haittaavaan, nukkuu ja syö hyvin nuhasta huolimatta. Illalla tyhjäsin nenää apteekin niistäjällä niin poika naureskeli letkunpätkä nenässä :)

Täysimetyksistä ja unista: meidän poikanen nukkuu 7-8 tunnin unet rintamaidolla. Jännä juttu, että poikanen on nukkunut pisimmän pätkänsä aina yöllä, jo synnytyssairaalassa. Merkillisen rytmikäs olento.

Isabelluska: käsitinkö mä ihan oikein, että teillä puhelinsoittoneuvolaan on maksullinen??! Vai mönkii teidän prinsessa niinkin pitkän matkan :)Meidän poika kiekkaa itseensä mun rinnan perässä, jos vaikka yöllä nukahtaa mun viereen muutaman kymmenen cm:n päähän. Hetken päästä sillä on taas nenä kiinni rinnassa, jalat on tosin siellä lähtöpaikassa :)

Chiccalle oli moni jo kommentoinutkin, että tuttuja fiilareita ovat.. jos se nyt yhtään helpottaa. Esikko sai 2-3vuotiaana sellaisia raivareita, että edes isänsä ei uskonut mun kertomaa, ennen kuin näki. Onneksi oli ohimenevä vaihe, mielessäni kerkesin adoptoida tytön jo monta kertaa.. Olen joskus kuullut sanottavan, että poikien kanssa pärjää aina, tyttöjen kasvatus on haastavampaa puuhaa.. Meillä pitää paikkansa. Ja niinhän se on, että se ketä rakastetaan, sille eniten uhmaillaan. No, toivottavasti helpottaa pian. Jaksamisia!

Jahas, sieltä nuhainen poikanen huutelee..

Lämpeneviä ja aurinkoisia päiviä kaikille!

L ja poika 10vkoa ja risat..kai

Vierailija
45/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Heipä hei kaikille vaan :)

Kossi on alkamassa simahtaan vaunuissa täs vieressä ja akka on viety hoitoon. Jäi vähä ihmetyttään, ku eilen oletettiin ett saa olla hoidossa poikkeuksellisesti ke-pe. Mut nyt sainki kuulla ettei käy, koska sovitut päivät ma-ke. Onpa tuota ennen voinu joskus päiviä vaihtaa. .

Anoppi oli vahtimassa miekkosta sen aikaa, ett kävin akan viemässä ja piipahin kaupassa. Oli pärjänny ihan hyvin, mut sit oli vähä ennen mun tuloo saanu Kossi surun puseroon. Oli just lämmittämässä löytämäänsä korviketta. Onneks ehin hätiin, ku se oli aukastu -> vanhaa. KU otin miekkosen syliin niin rentoutu heti ja oli ihan " cool" . Että äitiä sit oliki ikävä :) Tosin roikku kohta tississä niin hanakasti kuin luulis ettei sitä taas vähään aikaan nää :D

Etten taia ainaskaa ilman miehistä puoliskoo shoppaileen päästä kovin pian. .no eilen tuli tilattua vähä vaatetta, joten jospa ei kovin pian hirveesti polttele.

Pölyä ois. Saiskohan tuota ulkoilutettua imuria tuolta kaapista? Jää nähtäväksi.

[b]Isa[/b] oman nenunsa on tosiaan pari kertaa käteensä löytäny :) Muistan ku akka löysi varpaansa niin ne oli heti suussa, ku housut/sukat oli pois :D

Mulla oli tärkee osote lappu hukassa muutaman päivän. Eilen kävi ilmi, ett ukko oli laittanu vähin äänin sen lompakkoonsa talteen. Saahan sitä sit ehtiä! Joten kysäses ukolta mihin on jemmannu neuvolakortin ;)

[b]Chicca [/b]hyviä neuvoja oot saanu, vaikka voi joskus tuntua ettei niitten käyttäminenkää auta. Mut kuten huomaat sä et tosiaankaan oo ainoo joka mielellään antas lapsensa joskus mustalaiselle (sanonta minkä joskus ite oon saanu kuulla pienenä ilkeillessäni). . Mikä myös tärkeetä, ett ite huomaat ajatukses ajoissa ja puhut niistä vaikka meille täällä ettet sitten toteuta niitä " luonnossa" . Koska kai patoutuneet tunteet saa aikaan sellasia mitä lehdistä joskus luetaan ja mietitään mitähän tuonki vanhemman päässä on liikkunu sillä hetkellä. Kuten vasta luin äitistä joka oli kolmesta lapsestaan kaksi laittanut peräkonttiin ja yhen turvaistuimeen ja lähtenyt ajelulle. .

Minäkään en osaa laskee kymmeneen, joskus siinä onnistun, mut varmaan useimmin en. Akalla on vahvasti omapäänsä ja saa nähä millasia sotia käydään sitten murkkuiässä :/ Mä kun en oo kiltti kuten oma äitini, mun paukuttaessa kolme ovee matkalla huoneeseeni niin äiti kipitti kohta perässä ja anto mun rutkutukset periksi usein, ku ei halunnu riitaa paisuttaa. Mä varmaan käyn samassa tilanteessa naulaamassa sen oven lukkoon eli toimin päinvastoin ku äitini. No tää nyt oli tällanen ääripään heitto, mut esimerkin varmaan ymmärrät ;)

[b]Katskula[/b] meillä ei nyt älytöntä kuolailua ja nyrkkien syöntiä oo, mut alkavaa sellasta. Ja oletan, ett se on vaan niin i h a n a a ku on löytäny sinne suuhun ihan ite jotain niin sitä on sitten niin kiva maistaa.

[b]Beijaflor[/b] et oo huono äiti, ihan samaan kastiin meet meiän muitten kanssa :) eli normaaleihin ä-tyyppeihin, vaikka sitä ite joskus ei uskokkaan. Ja tuo Onnin vieminen toiseen huoneeseen kuulostaa ihan " oppikirjamaiselta" teolta.

Ite tuskastuin viien maissa Kossin kitinään-ähinään-huitomiseen-valvonta haluun ja siirsin ukon viereen sanoen " ota tuo tai vien sen kohta johonki risukoppaan" . Että tässä yks superhuono äiti lisää.

[b]Sulina[/b] en usko, että vauvauinneissa kukaan keskittyy muuta kuin niihin omiin ihaniin uimareihin :) ja lisäksi en usko sun näyttävän niin pahalta ku kuvittelet. Se on kumma ku nuo omat silmät saa peilikuvan usein vääristymään.

Tuosta miekkosen valvomisesta viien aikaan niin iteppä sen alotin tavallaan. Ei ollu kunnolla hereillä, mut ku aloin huolestuun nenän tukkoseen tuhinaan niin aloin sitä putsaan. Laiton yövalon päälle ja sehän on suora viesti Kossille, ett nyt on aamu. Alko poriseen siinä sitten ja silmät kirkastu. Usein tuohon aikaan jos alkaa huitominen eikä tissi auta niin käännän siinä vieressä masulleen ja jatketaan yhessä unia.

Mutta jospa mä tästä viisastuin etes hivenen.

Nyt taian mennä tekeen jo sapuskaa, ku masu sitä vaatii.

Toivotaan ettei lumimyrskystä kehity kovin pahaa.

Z ja Kossi unilla

Vierailija
46/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä osaakin olla tylsä ja masentava ilma... Kun oli tottunut jo auringonpaisteeseen niin nyt tuntuu ettei silmät aukene millään.

Pääsiäinen vierähti vauhdilla ja tämä äiti kävi perjantaina hieman tuulettumassa =) Käytiin kavereiden kanssa keilaamassa, syömässä ja baarissa. Kyllä kuulkaas tuntu ettei enää osaa tanssia senkään vertaa mitä ennen, kroppa oli ihan jumissa. Mutta mukavaa oli!!

Täysimetyksestä: Rintamaidolla mennään pääasiassa, välillä korviketta menee jos äiti on yksinään kurvailemassa ja lypsetty loppuu. Noin kuukausi sitten pikkumies nukkui yöllä ensin 5t ja sit 3t pätkät, mutta nyt on heräilly pitkään 2t välein. Paitsi viime yönä nukkui kaks 3t pätkää alkuun. Toivottavasti nyt alkaa yöunet pidentyä! Oon itsekkin välillä miettinyt että tarvitaanko meilläkin jo jotain kiinteempää ku tosiaan ympäri vuorokauden syödään 2t välein ja välillä on jääny nälkä vaikka molemmat rinnat on tyhjennetty. Nyt oon sit itse lisännyt syömistä ja tällä hetkellä näyttää lupaavammalta...

Katskula: Meidän vauvelit tuntuu olevan melko samanlaisia ja huomasinkin, että ovat syntyneet samana päivänä =) Tuo unijuttu ja sormien syöminen oli kuin suoraan meiltä! Kiitos vinkistä passiasiassa! Se lupalappu mulla olikin.. ajateltiin kyllä että mennään tällä viikolla koko lössi sinne niin jospa sitten olis kaikki tarvittava mukana =D

Zatu: Olen samaa mieltä, että vauvan saamista ei kannata/voi kauhean tarkasti suunnitella. Kun itse puhelin että ollaan ajateltu kakkosen yritys aloittaa vuoden päästä niin taustalla on ajatus, että sen aikaisemmin emme ole valmiita. Tämä ensimmäinenkään ei ihan helposti alkuaan saanut..

Aloitetaanpas KESÄLOMAGALLUP: Eli onkos teillä jo kesälomasuunnitelmia? Me ollaan heinäkuussa lähdössä Budapestiin viikoksi ja muuten miehen loma-aika vietetään varmaan aika lailla Oulun seudulla. Lisäksi suunnitellaan kaverin kanssa matkaa Frankfurtiin pikkuherrojen kanssa toukokuulle.

-Rainy & D (6.1.)

Vierailija
47/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]:) pakko heti uteliaana kurkkia ja vatuloija mihin Oulun seudulle? Kesällä ku on tarkotus ja jo ens kuussaki vissiin järjestää miitinkiä johonki. .

[b]KesälomaG->[/b] no mittää ei oo lyöty lukkoon, mut sen verran ollu juttua ilmassa ett akkaa käytettäs Alahärmässä siellä Mika Salon paikassa riehumassa :) kovin kauas ei varmaan tohita lähtee, ku Kossi on niin pieni.

Vierailija
48/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti! Rehellistä ja elämänmakuista tekstiä saa lukea joka päivä ja sen vuoksi on helppo omista murheistaankin vuodattaa. Hienoa, että olette olemassa ja kiitos myötelämisestä tuskailujeni kanssa!

Leperus; et ole ainoa mamma, joka on sieltä lisääntymisvaiheen loppupäästä. Itse täytin just muutama viikko sitten 39, mutta henkinen ikäni sit taitaakin olla jotain 27 ;-). Mä ikävä kyllä tajusin haluavani lapsia vasta niin myöhään, etten suurperhettä saa aikaiseksi enää millään keinolla. Nippa nappa kolmannen ehtisi, jos het ryhtyis puuhiin. Jää nähtäväksi...

Aasinsiltana lisääntymishaluihin; olisin valmis raskautumaan vaikka samantien, mutta jos ei ole seksiä niin ei ole lastakaan... Synnytys tosin kyllä vähän hirvittäis.

Superonnittelut Mansemammalle! Mahtavaa rohkeutta ja sitkeyttä sinulta löytyy!

Matkarattaista; ostin Lontoosta viime kuussa alumiinirunkoiset Mamas&Papasin Nipi-sateenvarjorattaat kuomulla ja sadesuojalla http://www.mamasandpapas.co.uk/product_details.php?id=101696200&type=I ja olen ollut niihin tosi tyytyväinen. Ohjaus ja kasaus sujuu yhdellä kädellä, makuutilan saa lähes vaakatasoon ja värikin oli pirteä oranssi/vedenvihreä. Saman valmistajan perusversiota myy ainakin Stockmann.

Täysimetyksestä; edelleenkin täysimetän, vaikka pojalla painoa on jo 6,5kg. Ei mielestäni vielä tunnu kaipaavan tuhdimpaa. Ajattelin yrittää pärjätä sinne puolenvuoden ikään saakka selvitä pelkällä rintamaidolla ja osittain omaa laiskuuttani - se on niin helppoa. Ehtiihän niiden soseiden kanssa tuhrata sit myöhemminkin ihan tarpeeksi.

Rintaraivareista; meillä pahin raivous alkaa aina iltaisin, kun on jo väsynyt + nälkäinen, eikä tissi tulekaan suuhun heti ensimmäisestä parahduksesta. Sen jälkeen on niin maan perusteellisen kiukkuinen ja loukkaanut, ettei suostu syömään, ennenkuin on saanut hetken sylissä rauhoittua ja katsella jotain mielenkiintoista. Äidillä siis on komento kova jo pikkupojan puolestakin... Uhmaa odotellessa...

Nyrkkitikkari maistuu meilläkin. Paitaa saa vaihtaa usein ja joskus iso-O:lla on kivat pikku viiksetkin. Sillä on unileluna valkoinen kuutti, josta onnistuu nyhtämään karvaa irti kouran mutkaan ja lutkuttaessa karva siirtyy kasvoille ja yleensä tottakai just huulen reunaan. Aika charmantti pikkuherra!

Kesäloma; lapsen isällä on vasta talviloma vappua edeltävällä viikolla ja silloin ajateltiin mennä Tallinnaan muutamaksi päiväksi. Kesäloma taas on vasta elokuussa ja silloin takuuvarmasti käydään ainakin Muumimaailmassa ja todennäköisesti jossain Euroopassa kaupunkipiipahduksella. Mökillä varmaan kuluu kans paljon aikaa ja kalassa käydään ahkerasti. Voi, kun kesä tulis jo!

Sammakkoprinssi on herännyt. Aika lähteä ruokintahommiin.

Pärjäilkäähän mammat!

¨c¨ja iso-O (s.03.01)

Vierailija
49/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan meidän kodissa. Isommat lapset vielä koulussa ja Jenna nukkuu isänsä kanssa ylhäällä (isi ollut yövuorossa). Ulos en raaskinut tyttöä laittaa kun tuuli tuivertaa lähes myrskyisästi ja lunta sataa; et se siitä keväästä.

Meillä aloitettiin eilen puurokokeilu ja tehos heti. Tyttö nukkui viime yönä klo 20-06, sit maitoa 150ml ja sen jälkeen unet jatkui 9. Nyt siis on päikkäreillä. Vähän mies ihmetteli kun tuli 6 aikaan töistä kun kysäsin et miten sie jo nyt tulit. En tajunnu et kello on jo niin paljon kun ei ollut Jenna herännyt syömään. Imetä en enää ollenkaan, maito loppui kuin seinään, ihan samalla tavalla kävi kahden aikaisemman muksun kanssa. Nyt ei tyttö ime kun pullosta maitoateriat, tuttikaan ei kelpaa, nyrkki sitäkin paremmin. Nukahtaa myös ilman tuttia.

Eilen käytiin kokeilemassa perhekerhoa kun tuntuu et pitää saada tähän päivään jotakin. Jenna tykkäsi laululeikeistä, otti 15min päikkärit siellä ja sit taas leikittiin. Ja sit kotia syömään ja päiväunille.

KesälomaG: Kesäkuussa miehellä loma, se ollaan varmaan mökillä. Kesän aikana käydään myös jossakin huvipuistossa, se on kuulunut ohjelmistoon jo minun koko lapsuuden ja olemme jatkaneet sitä. Heinä-elokuussa mies pitää vanheimpainlomaa ja mie menen töihin, jos töitä löytyy, jos ei niin ollaan mökillä.

Birgit ja

uinuva (vatsa täynnä porkkana-perunamuusia ja hedelmäsosetta) Jenna 2kk+päivää vaille 3vko

Vierailija
50/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tänään sitten menossa siihen lonkka tutkimukseen. Toivottavasti mitään ei löytyis sieltä lonkasta, että kaikki olis kunnossa..

Meidän oli tarkotus mennä kävellen, sairaalalle noin 5km... Mutta ilma on niin vaihteleva, että mies tulee töistä heittään meidät sinne, ettei tarvii kastua...

Tuntuu jo nyt hölmöltä kysyä tällästä, mutta ihan pakko silti kysyä, että onko muilla sellasia vauvoja, jotka ei juurikaan itke. Siis meillä itketään korkeintaan viisi minuuttia päivässä! Ja sekin silloin, jos yöllä mulla kestää sen verran hakea maitoa, kun Ronja on herännyt ja nälkäinen.

Jotenki sitä tietysti ajattelee, että mikä sitä nyt edes vois olla vialla, jos ei itke. ku on kuitenkin iloinen, pirteä ja juttelevainen,,, Ettei mitenkään nuutunut. Mutta silti se välillä vähä ihmetyttää...

niin ja Mansemammalle onnea paljon :) Jokos olet tehnyt uuden testin, että onko viiva vahvistunut :)??

Päivä päivältä tuo Ronja vaan kasvaa ja kasvaa :) Ei enään mun mielestä näytä sellaselta ihan vauvalta. Vaan jo vähän isommalta tytyöltä. Posket pyöristyneet kovasti, niin tulee sitä omaa näköä... :)

Tuolla se neitokainen makaa leikkimatolla ja juttelee ihan innoissaan leluille, joita roikkuu siinä kaaressa, hih...

Mun äiti täyttää pian 50v, niin pitäis sille jotain lahjaa kehitellä. Ajateltiin ostaa sellanen pikku kasvihuone, ku ei se sellasta ikinä tulis ite ostaneeks,niiin se olis ihan hauska :)

ettei aina niitä koruja ja muita perinteisiä... Ku ei sitä toisen makua edes tiedä, niin jää sitten kaapinpohjalle...

no mutta nyt täytyy alkaa valmistautua sairaalalle lähtöön....

myrtti- ja Ronja s.2.2

Vierailija
51/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4876FF]Heti aluksi yhdyn Chican puheisiin; minustakin meillä on aivan mahtavaakin mahtavampi porukka täällä kasassa!

Tunti sitten sain pojan parvekkeelle unille, ehdin imuroida, ja syödä hieman puuroa lounaaksi, joten nyt ehtii koneellekin hetkeksi.

Meillä ei kyllä pojalla ole edelleenkään minkäänlaista rytmiä noissa yöunissa. Kaksi edellistä yötä meni vain yhdellä syötöllä. Nukkumaan meni noin klo:21.00 ja syömään heräsi kolmen aikaan, ja aamulla heräsi unilta kuuden jälkeen. Mutta viime yö taasen; syötin pojan varmaan neljä-viisi kertaa. En nimittäin enää jaksanut laskea, kun olin niin väsynyt joka syötöllä. Koskahan se rytmi oikein tulee???

ZATU: Sillä ajatuksella minäkin lohduttaudun, ettei siellä vauvauinnissa ehdi kukaan mun läskejäni kytätä, vaan niitä pieniä vesipetoja :)

Pitää nyt sitten täälläkin kysyä (kun tuolla Yahoossa asiasta jo keskusteltiin), että kuinka pian meinaatte raskia jättää pienimmäisenne yön yli hoitoon?

Me nimittäin saatiin miehen kanssa viime syksynä auton oston yhteydessä kylpylälahjakortti autoliikkeestä lahjaksi ja se on voimassa toukokuun loppuun saakka. Ei ehditty sitten käyttää sitä ennen synnytystä, kun oli niitä verenpainejuttuja siinä loppuraskaudessa. Ja kun sellainen ylellisyys nyt olisi käytettävänä, niin haluaisin mennä miehen kanssa yhdeksi yöksi kylpylään. No itse asiassa varasin jo sen yön sieltä kylpylästä ja miehen vanhemmat ovat suostuneet tulemaan pojua vahtimaan siksi aikaa, mutta mutta...

Miten ihmeessä maltan jättää 4,5 kuukautta vanhan pikkumiehen vuorokaudeksi hoitoon? Täysimetän edelleen, ja jos vaan mahdollista, niin myös tuolloin. Pientä pitäisi siis ruokkia korvikkeella sen vuorokauden ajan, sillä äidinmaidot pakkasesta on käytetty, enkä oikein saa lypsämällä enää tulemaan, ainakaan tarpeeksi koko vuorokauden ajaksi. Minulla on siis jo nyt äärettömän huono omatunto siitä, että pientä pitää ruokkia korvikkeella että äiti pääsee " humputtelemaan" ja että ylipäänsä jätän pienen noin pitkäksi ajaksi hoitoon. Kylpylä on Hämeenlinnassa eli matkaa on 100km, joten matkoihin ei mene kauaa. Ja niin kovasti toivoisin pääseväni hieman tuulettumaan miehen kanssa... Kamalan ongelman tästäkin olen siis kehittänyt!

Sulina + poju 14vk 5pv

Vierailija
52/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täälläpä pohojois pohojammaalta olis äiti ja tyär, syntyny 1.1.07 eli heti uuden vuoden ratoksi. =) Äidin pitää kiireisenä myös esikoispoika 2vee7kk.

Tyttö on alun masuvaivojen jälkeen ihanan helppo tapaus. Syö, leikkii lattialla(heiluttelee leluja..) ja nukkuu.

Hurjaa ku täällä jo suunnitellaan kiinteitten antamista.. Mä en oo viel ees aatellu koko asiaa, varmaan sit jos menee unet kovin risasiksi niin alan antaan ennen puolta vuotta. Esikolta alotin neljän kuukauden iässä hyvin hyvin hitaasti maistelemisen, mut se oliki paljon tätä neitiä isompi pakkaus.

Meillä kans otetaan esikon kans yhteen hyvin usein. Pitäis pitää mielessä ne Ardisian neuvot eikä alentua tonne lapsen tasolle..

Olikos täällä paljon mammoja Oulun seudulta?

Vierailija
53/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nää säät taas vaihteleepi!

Pikkumies nukkunut hieman levottomasti vaunuissa tänään, oonkohan taas ylipukenut raukan ja tuskailee liian kuumissa vaatteissa....? Kokeilin kyllä niskaa eikä tuntunut hikiseltä.

Toisaalta nukkui niin hyvin viime yön ja herättiin vasta 08.20 (ennätys!!) yöunilta koko poppoo niin voi olla ettei ollut niin väsynyt vielä! Simahti kyllä klo:10 ulos mutta heräs klo:11 hirveeseen huutoon joka ei loppunut-----nälkä. Otin sisään, syötin ja takas ulos ja siellä nyt nukkuu, välillä käyn tuttia tökkäämässä takas!

Ja viimeyönä saatiin ainakin hetkellisesti takas pidempi unijakso eli nukkui sen 4 h aluks ja sit syötiin n. 2 h välein, eli ihan ok!

LYDIA- meillä kans poitsu hekottelee ääneen kun imuttelen räkäklimppejä nenästä nenä-friidalla! Itteekin rupee niin naurattamaan etten meinaa millään saada sitä tehtyä....:)

Parempi niin ku että huutais, menis homma paljon vaikeemmaks!

CHICCA- täällä olis kanssa kyllä lisääntymishaluja vaikka muille jakaa, sen verran ihastunut oon tähän (koti)äitinä olemiseen! Mutta minkäs teet kun ei sitä pelkällä ajatuksen voimalla raskaudu.... Tarttis varmaan asialle tehrä jottain....!

JENSKU- tervetuloa rupattelemaan porukkaan!

Samaa mieltä oon muidenkin kanssa että täällä on harvinaisen positiivista ja hauskaa porukkaa kirjoittelemassa!

Toivottavasti kaikki jaksaa roikkua mukana ja edes silloin tällöin kirjoitella kuulumisia, on niin kiva jakaa ilot ja surut samassa veneessä olevien kanssa!

Meetingeistä puheenollen, onko joku suunnitellut etelä-suomessa /pääkaupunkiseudulla asuvien tapaamista? Olis kauheen kiva järkätä/osallistua sellaiseen jossain vaiheessa, esim. kesällä!

Nyt painun taas tekemään jotain fiksua sen sijaan että roikun kokoajan koneella... me vietetään poitsun nimppareita sunnuntaina ja pitäis saada koti kuntoon että kehtaa taas kestitä koko perheen + muutaman ystävän! Onneks mies sai lauantain töistä vapaaks et voin silloin siivota kunnolla....

Voikaahan hyvin mammat lapsienne kera!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
54/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Oulun seudun mamma kirjoittelee (Jensku kyseli meitä) ja tervetuloa Jensku joukkoomme sekä tervetuloa kaikki muutkin viime aikoina kirjoittelemaan liittyneet.

Mä olen nykyään aika laiskasti tänne kirjoitellut, kun on päivisin niin paljon tekemistä täällä kotona näiden kolmen kanssa, eli meillä täällä tammenterhotyttö, sekä 3v poika ja 5v tyttö.

Pikkuneiti kasvaa päivä päivältä vaan ja totisesti on täälläkin kädet löydetty, niitä tutkitaan ja niillä tutkitaan sekä niitä syödään. Tutti meillä ei kelpaa, mutta nyrkki näyttää maistuvan.

KesälomaG: meillä ei miehellä ole lomaa (vaihtaa just nyt työpaikkaa, tämän viikon vielä vanhassa ja ens viikolla jää " lomalle" ja menee uuteen), joten enpä ole paljon lasten kanssa lähdössä minnekään yksinäni. Ehkä käymme vanhempieni mökillä vähän lomailemassa, ehkä toisessa mummolassa (joka on 500 km:n päässä) ja ehkä pitää jotain yrittää kehittää, mutta kun aikaa on vain viikonloput, niin ei siinä kovin kauas ehdi. Ehkä voisi harkita joko Alahärmää tai Vaasaa sit kohteeksi, kun niihin ajaa kohtuullisesti viikonlopun aikana ja ehtii vielä takaisinkin :) Mutta kesä näyttää.

Niin, täällä ollaan jo suunnittelemassa sitä tapaamista toukokuuksi tänne Oulun seudulle, ymmärsinkö Zatun viestistä oikein? Mieluiten viikonlopuksi, vai miten muut? Mulla nimittäin häviää autokin tuosta pihasta arkipäiviksi samalla kun mies vaihtaa sitä työpaikkaansa, nyt sillä on firman auto, mutta se häviää työpaikan myötä, joten oma automme lähtee sit hänen mukaansa ja tämän katraan kanssa on vähän vaikeeta liikkua minnekään kauemmas ilman autoa, jos ette sit halua tulla meille kokoontumaan?? =)

Mutta nyt tuonne isompien kanssa touhuamaan, kun pikkulikka nukkuu (tai tuhisee sängyssään).

-äitiliini ja pikkulikka 3kk5pvää

Vierailija
55/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal][b]Jensku[/b], tervetuloa joukkoon. Täällä myös yksi Oulun seudun kirjoittelija. Muutama meitä on Tammenterhoissa, ei kovin montaa. Tapaamista ollaan suunnittelemassa ja toivotaan mukaan myös Ardisiaa, jos hän on tulossa tännepäin (A:n tulon mukaan kai järkkäämme tapaamista, vai? Tai voidaanhan sitä tapailla useammankin kerran). Kukas se olikaan tulossa Oulun seudulle kesäksi? Tervetuloa tapaamiseen!

[b]Matkaratas-G[/b], meillä Gracon Miraget myös. Jos on Gracon kaukalo, suosittelen ehdottomasti!!! Ovat aivan huiput, kun kaukalon saa kliksautettua niihin kiinni. Rattaat ovat meillä aina mukana ruokakaupassa, kaupungilla jne. Ei tarvi kaukaloa raahata käsipuolessa. Sain rattaat tarjouksessa 79 eurolla Lastentarvikkeesta. Yhdenkäden kasaus, menevät pieneen tilaan ja selkänojan saa makuuasentoon. Ja tosiaan tuo kaukalon kiinnitys on ehdoton, pikkuinen yleensä nukahtaa autossa kaukaloon, ei tarvi herätellä vaan voi nostaa kaukalossa nukkuvana rattaisiin.

[b]Kesäloma-G[/b], myös meillä suunnitelma Power Parkiin kesällä. Kiva ois käydä myös jossain muuallakin, suunnittelua on käydä ihan Lapissa ylhäällä, Utsjoki, Inari jne. kun viimeksi käytiin käsivarressa Kilpisjärvellä. Myös miehen vanhempien mökillä tulee käytyä. Mutta eniten odotan shoppailua, kahvittelua kaupungilla, uimarannalla oleskelua ym. ystäväni kanssa, joka sai juuri viikko sitten esikoisensa. Vauvojen kanssa olisi tarkoitus viettää yhdessä kesää, kun miehet paahtaa töitä ;) Ja odotan n i i n innolla tätä kesää, kun viimeiset 10 vuotta olen homehtunut neljän seinän sisällä töissä (lomaa lukuunottamatta). Mulle on luxusta kun on koko kesä " vapaata" , jippii!!

[b]Lyyti & Pupina[/b], olkaatte onnellisia kun teillä naurellaan Nenä-Friidalle. Meillä se saa aikaan nykyään hirmuhuudot. Imettekö " jatkuvalla imulla" vai usealla pikkuimulla? Meillä jos vetää yhtäkyytiä, neiti saa ihan hirveen hepulin. Pikkuisia imutteluja kun imee, niin ei niin hirveesti huuda. Mutta siten ei lähde räkäkököt yhtä tehokkaasti... Mua pelottaakin että tarttuuko se imusuulake jotenkin nenään kiinni kun imee voimakkaasti ja siksi pikkuinen huutaa kuin palosireeni? Olen kyllä yrittänyt katsoa asennon hyvin ja tähdätä keskelle sierainta. Onneksi mitään osaa ei ole nenässä, sen verran raivokkaasti meillä heilutetaan päätä, potkitaan ja nyrkeillä hutkitaan :)

[b]Pupina[/b], olet kyllä totisesti sielunsisar :) Leijonaemouden lisäksi minäkin olen ihan umpirakastunut tähän (koti)äitinä oloon, aivan ihanaa! Olisin valmis jo heti toiseen raskauteen, mutta täysimetys antaa varmaan kuukautisten odotuttaa. Ikäkin (pian 32 v.) harmittaa, toivottavasti kuitenkin saamme vielä lisää pienokaisia. Eihän tuo ikä vielä niin hirveesti rasita, mutta kun on haaveissa 3-4 lasta, niin ei voi kovin kauaa odotella jos niitä on tullakseen. Itsestään selvyyshän se ei ole, vaikka suht helposti raskauduin. Mulla suurin este on ollut tuo mies :) onneksi ei enää.Olen ihan rakastunut myös tohon neitiin (kukapa ei) mutta aivan mahanpohjasta huippaa, kun ajattelee miten paljon sitä rakastan ja olen niiiin äärettömän onnellinen tän hetkisestä elämästäni. Eilen taas vauva säikäytti, kun vetäs ilmeisesti puklua henkeen selällään hoitopöydällä ja veti itsensä ihan selkä kaarelle ja kakomisen jälkeen huusi täyttä kurkkua. Säikähdin ihan hervottomasti, onneksi mies oli kotona ja otti vauvan heti syliin. Itsellä joka paikka tärisi. Kamala ajatus että jotain tapahtuisi, kuvittelin heti että se sai jonku kouristuksen tai jonku epileptisen kohtauksen. Nukuinkin sitten koko yös vauva kainalossa, vauvakin tuntui nauttivan kun sai olla äidin turvallisessa läheisyydessä ja puristi nyrkillä mua peukalosta. Voih, onnenkyyneleet tulee silmiin kun ajatteleekin... ;)

Mutta eipäs tässä sen kummempia. Pääsiäinen oli ja meni, käytiin laskettelurinteessä ja meni yhtä hyvin kuin edellinenkin kerta. Uni maistui seuraavana yönä taas ennätyshyvin.

Sinda & Nipsu 22.1.

Vierailija
56/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa taas aurinko. Puutarhaa tekis taas mieli ruopsuttelemaan, mutta kun en tiedä mitä siellä tekisin ;)

Pojat tänään ekaa kertaa dagiksessa kahteen viikkoon. Ja kylläpäs sinne olikin jo kaivattu ;) Hain keskimmäisen pois äsken, esikko jäi vielä SRK:n kerhoon iltapäiväksi.

Myrtti: Meilläkään ei Hannes pahemmin itke. Ei ees joka päivä. Keskimmäinen oli samanlainen, mutta aloitti sitten huutamisen/kiukkuamisen/inkuttamisen muutaman kuukauden iässä. Mieluummin oisin kuunnellut huutavaa vauvaa ja sitten tyytyväistä taaperoa, mutta eip.. Tämä uusin on kyllä ihan eri temperamentilla varustettu, että en usko että tää tästä yltyy. Mietin kyllä, josko on jotain vikaa kun ei itke, mutta taitaa olla vaan niin tyytyväinen. Kaikki niin erilaisia tässäkin asiassa..

OULULAISET: Mie oon tulossa sinne päin toukokuun vikalla viikolla ja viivyn kolme viikkoa. Eli jos vaikka sille kesäkuun ekalle taikka tokalle vkonlopulle sovittelis trehviä? Mun vanhemmat lähtee lappiin isompien poikien kanssa, että olisin tulossa tapaamiseen pelkästään Hanneksen kanssa.

KesälomaG: Tuon Suomen reissun lisäksi lähdetään koko perhe aivan etelä-Ruotsiin itärannikolle pariksi viikoksi, mökin vuokrasin sieltä. Käymme samalla Legolandissa sekä myös ehkä Saksassa. Muita suunnitelmia ei ole.. Ihanaa ekaa kertaa olla vaan kotona ja nauttia, aiemmat vuodet ollaan hönnätty sukulaisien luona heinäkuut.

Nyt kahvinkeitton. Aurinkoista mieltä kaikille!!

/A ja Hannes 19.1

Vierailija
57/57 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Pohjanmaalla. Aamupäivällä pyrytti lunta ja nyt aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta, mutta tuuli on edelleen kova. Ja minä poden huono-äiti-syndroomaa, kun vein tenavat viime viikolla kävelylle kovalla tuulella ja jätin esikon päikkäreillekin rattaisiin. Vaikka oli tuulensuojassa, niin maanantaista asti on ollu nyt kuumeessa ja yskä ja nuha valvottaa =,(

Toivotaan vaan, että vauva pysyy terveenä!

KesälomaG: me yritetään karata peltotöiden välissä kiertämään Suomea noin viikoksi. Vuokrataan jostain matkailuauto ja käydään ainakin Korpilahdella velipojan luona ja Kuusamossa ystäviä tapaamassa. Siinäpä se isompi reissu onkin. Muuten nautitaan kesäilloista kotosalla grillaten ja käydään saunomassa mun vanhempien luona pihasaunassa.

Kotiäitiydestä: mulla on virka odottamassa, mutta jäisin kyllä hyvin mielelläni kotiin. Minusta on ihanaa köllötellä aamuisin lasten kanssa ja hoidella kotia omaan tahtiin. Lapsia voisin tehtailla sitte vaikka tusinan, mutta en oo saanu ukkoa oikein lämpenemään ajatukselle... Ja saan myös helposti itseni kyynelehtimään, kun mietin mitä kaikkea lapsille voisi sattua ja kuinka heidät saa pidettyä turvassa =,(

Oli muuten taas ihana herätys aamulla kun nukuin lasten keskellä ja lapset oli heränny ensin ja molemmat hymyili mulle kun avasin silmäni. Tyttelikin huitoi mun poskea että herääpäs nyt äiskä juttelee mulle ja esikko sanoi iloisesti MOI!

Nyrkki ja peukalo menee meilläkin tytöllä suuhun, oli nälkä tai ei. Välillä peukkua imetään niin antaumuksella, että se on ihan punainen ja turvoksissa =O. Lelut ei vielä kiinnosta yhtään, mitä nyt jotain kuvia tuijottaa keinussa, mutta tykkää kovasti kun joku juttelee.

Myrtti: ei meidänkään pimu suuremmin itkeskele, joskus yrittää " suuttua" kun lasketaan sylistä sitteriin tai lattialle, mutta se huuto kestää max. minuutin. Väsyneenä huutaa joskus tissillä, mutta sekään ei kestä ku pari minuuttia, kun samalla rytmikkäästi taputtelee pyllyyn.

Typsy muuten nukahtaa iltaisin paljon nopeammin, jos on pois mun sylistä, eli miehen sylissä tai vauvakeinussa. Tissittelyn jälkeen aina havahtuu ja haluaa uudestaan lutkutella, vaikka ei enää nälkä olekaan. Johtuu varmaan siitä, kun haistaa maidon ja äidin eikä sitte pääse rauhottumaan syvään uneen. Ukkokulta onkin nyt parina iltana nukuttanu typyn illan tisuttelujen jälkeen kymmenen aikaan ja laittanu häkkisänkyyn ja viime yönäki eka syöttö oli vasta viideltä.

Esikko tallusteli syliin ihanan unenlämpöisenä ja vaunuistakin kuuluu tuhinaa. Pitää lähteä pukemaan poitsu, että saadaan tauti taltutettua!

Elina ja typsy tasan 3kk!