Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin ystäväni luottamuksen!

Vierailija
09.04.2007 |

Ystäväni kertoi minulle pettäneensä miestään miehensä parhaan ystävän kanssa. Nyt olin petturi ja kerroin ystäväni miehelle tästä suhteesta, jossa osapuolina olivat kaksi tämän miehen läheisintä ihmistä. Tiedän, omaa ystävääni kohtaan tein väärin, mutta tätä petettyä osapuolta kohtaan tein oikein, koska hänellä on oikeus tietää asioiden oikea laita ja se keneen hän voi oikeasti luottaa. Tältä minusta tuntuu, mutta teinkö väärin? Olisiko minun pitänyt vaieta ja kohdata joskus tämän ystäväperheen miehen epäusko siitä, että minäkin tiesin mutten kertonut???

Luulen, että tämä tunnustus on maksanut minulle rakkaimman ystäväni, mutta haluanko olla ystävä ihmisen kanssa, joka pakottaa minut valehtelemaan yhtä rakkaalle ystävälle, eli tälle miehelle.

Jos tässä hektisessä tilanteessa olisi ollut aikaa, olisin pyytänyt tätä ystävääni itse tunnustamaan tilanteen, mutta minun oli päätettävä sillä samalla sekunnilla mitä teen, kerronko kaiken vai kiellänkö, syyllistyen samalla tähän kieroilun ja valheiden verkkoon.

Ampukaa tai kertokaa, jos mielestänne tein oikein, tai miten asia olisi mielestänne pitänyt hoitaa?

Oma mielentila on kovin ristiriitainen; toisaalta on kamalan paha olla, mutta kuitenkin sisimmässäni tunnen tehneeni oikein.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnustaa ihan itse mitä on mennyt tekemään. En ikinä haluaisi elämäni perustuvan valheeseen.

Vierailija
42/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useiden ihmisten suhteessa saa tehdä mitä vain, on vain huolehdittava ettei jää kiinni!

Itse ei tarvitse vastuuta kantaa, ympäristö on velvollinen vaikenemaan, kun himoja tyydytetään.

Moraalia ei ole, eikä sitä tarvita.

Itse en voisi noin elää, en koskaan.

Minusta ap teki rohkean teon, josta hän saa väkisinkin eneimmäkseen paskaa niskaansa. Mutta hänenä en näistä mielipiteistä liiemmin välittäisi, hän teki oikein. Joskus se vaan on helvetin vaikeaa ja epäkiitollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin 33!!

Vierailija
44/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle ikinä olisi suotu tilaisuus olla tietämätön koko tilanteesta, sen olisin kiitollisena valinnut. Nyt minulta kysyttiin suoraan; ja mitä vastaan? Peittelenkö totuutta ja valehtelen? Vai kerronko totuuden kärsin seuraamukset? Kerroin totuuden sillä hetkellä, miettien, että; jos olisin samassa tilanteessa, toivoisin, että jollakin minun läheiselläni olisi selkärankaa kertoa minulle totuus sillä hetkellä, kun minä sitä kysyn.

Niille, jotka epäilevät minun haluavan petetyn osapuolen pariksi, erehdytte.

T ap.

Vierailija
45/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroitko hänelle muuten? Miksi sinulla oli niin kiire? Mikset voinut antaa ystävällesi aikaa kertoa miehelle?

Vierailija
46/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut tilanteessa, missä mieheni petti minua parhaan ystäväni kanssa. Onneksi eräs toinen ystävä kertoi tämän minulle ja tajusin heittää miehen pihalle. En suuttunut viestintuojalle vaan miehelleni ja sille pettävälle ystävälleni.

Mutta ilman tätä viestintuojaa, olisin elänyt valheessa ties kuinka kauan. Erosin ja löysin ihanan uuden miehen. kiitos siitä sille ihmiselle, joka uskalsi kertoa tilanteesta.

Vierailija
47/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antais toisille mahdollisuuden itse selvittää tilanteensa.

Vierailija
48/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmasti ollut vaikeimpia päätöksiäni elämässäni. Jouduin puntaroimaan ystävyyteni, lojaaliuteni ja oikeudentajuni. Valitettavasti en voinut seisoa ystäväni sanojen takana; valehdella/jatkaa valhetta hänen puolestaan.

Kiitos myös niille, jotka sanoivat minun toimineen väärin. Jonain päivänä myös te tiedätte saaneenne minut ystäväpiiriinne. Kaikilla ei ole sitä vahvuutta kestää painetta niistä vaietuista totuuksista. Jos haluatte peittää kaikki jäljet, niin älkää kertoko niistä kenellekään. T ap.

Vierailija
49/71 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valheelle ei voi rakentaa mitään kestävää.

Tragedia on siinä, että nainen lähti pettämään miestään miehen parhaan ystävän kanssa. Tätä tämä sairas aika saa aikaan. Ihmiset ei edes tajua, mitä on synti ja että on synti pettää aviopuolisoaan. Tästä synnistä he saavat kaikki maksaa. Kukaan ei tässä ajassa selviä synnistä ilman seurauksia. Jumala antaa synnit anteeksi, mutta siitä huolimatta joudumme kärsimään synnin seuraukset.

Jokainen tietää, että pettäminen on väärin, miksi ihmeessä te petätte? Ettekö te nyt osaa pitää niitä himojanne kurissa? Ei ihme, että perheet menee rikki, kun isät ja äidit on kiimaisia elukoita, jotka on valmiit panemaan kenen tahansa kanssa. Kyllä tämä aika onkin sairas.

Vierailija
50/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos haluatte peittää kaikki jäljet, niin älkää kertoko niistä kenellekään. T ap.

Vierailija
51/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kokemuksella elämästä voisin sanoa, että taitaa sullakin olla jotain hämärää pussissa. Tälläisiä juttelevat ihmiset ovat poikkeuksetta itse hakemassa jotain. Kiinnostaako ystäväsi mies vai mitä?

Vierailija
52/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oli vaikean valinnan edessä ja hän teki ratkaisun tilanteessa, jossa yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei ole olemassa.

Itse olisin vastaavassa tilanteessa luultavasti ollut vaiti, mutta jos ystävän puoliso olisi suoraan kysynyt, niin olisin todennäköisesti vastannut totuudenmukaisesti.

Vierailija
53/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosi seurauksesta; mahdollisesta erosta, lasten kärsimyksestä, vaimon pahoinpitelystä tmsmitä tahansa seuraakaan siitä että katsoit asiaksesi puuttua toisten tekemisiin.

Minusta olet tosi halpamainen. Ystäväsi on luottanut suhun. OIkea ystävä kantaa myös sen, ettei kukaan ole täydellinen. Jokainen tekee virheitä ja niistä myös tavallaan maksaa. Toisen virheet ovat raskaampia kuin toisen.

MInä en luottais sinuun ollenkaan; valitset " hyvät" päältä ja hylkäät " huonot" . Ei semmoinen ole ystävyyttä.

Mene vaikkajoltakin ammatti-ihmiseltä (terapeutti tms) kysymään, hän kyllä kertoo sulle asian todellisen laidan. Joka on se ettet ole mikään hurskas hyväntekijä, joka luulet olevasi, vaan sulla on hämärtynyt raja omien ja toisten asioiden välillä.

Mutta kuten sanottu, toivottavasti olet mukana kantamassa vastuuta ja ottamassa osasi tunteista sun muista vastaan, sillä olet nyt osallinen kyseiseen kuvioon.

Vierailija
54/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuollaisesta pitää kertoa. Ehkä menetit ystävän mutta haluatko oikeasti niin epärehellisen ystävän kuin tämä ystäväsi oli?

Vierailija
55/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asianosaisten koko totuutta. Jos mulla on vaikeaa tai tee virheitä, niin luotan siihen,että ystäväni tukevat mua, silloinkin kun olen ihan paska- teen samoin myös heille.

Jos ei kykene kestämään toista semmoisena kuin hän on, on parempi kieltäytyä ystävyydestä kuin kerätä kyseenalaista kunniaa totuudentorvena asiasta, jonka kaikkia vaikuttimia ei voi tietää.

Asiat eivät ole mustavalkoisia. Voi olla ap; lläkin vilä kaikenlaista opittavaa elämästä. Ettei se hänenkään kohdalla välttämättä niin kultaista keskitietä mene.

Vierailija
56/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua loukkasi se, että moni tiesi, mutta ei kertonut minulle.

Ystävyyteni ei jatkunut eron jälkeen niiden ihmisten kanssa, jotka olivat peitelleet mieheni jälkiä.

Et ole paska ystävä vaan juuri sellainen ystävä kuin pitää ollakin. Monilla on se käsitys, että ystävyys on sitä, että on valmis valehtelemaanja varastamaan ja suojaamaan ja tekemään mitä tahansa ystävän takia.

Ei se niin mene. Pitäisi käyttäytyä niin, että sinun kanssa pystyy olemaan ystävä. Jos petät ja valehtelet, oletko ystävyyden arvoinen. Minä en ainakaan halua salaliittoihin ystävän takia.

Et ole ap vastuussa ystäväsi erosta, et edes siitä jos hän saa turpiin, etkä siitä jos lapsilla maailma romahtaa. Se, joka petti ja teki väärin, on vastuussa teoistaan.

On vaarallista jos ihmisten ajatusmaailma on mennyt jo siihen, että omista teoista ei tarvitse ottaa vastuuta vaan aina voit vierittää syyn muiden niskoille.

Et tuollaista miestään pettävää ystävää tarvitse. Varsinkin jos hän syyttää sinua. Jos hän ei tajua itse tehneensä väärin ja ei tajua, että parempi niin, että totuus tuli julki. Se olisi tullut kuitenkin, koska miehensä jo epäili ja kyseli asiaa. Anna sellaisen ihmisen rypeä omassa paskassaan. Itsehän on soppansa keittänyt.

Vierailija
57/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnemme pariskunnan, missä mies oli reissutöissä viikot. Vaimo lumpusti viikot muiden miesten kanssa vuosikausia. Kukaan ei halunnut sekaantua asioihin, panimme päämme pensaaseen. Ero olisi ollut helppo heille vielä siinä vaiheessa kun heillä ei ollut kovin velkaa ja lapsia oli vain yksi.

Mutta syntyi toinen. Vaimo marisi rahapulaa ja mies painoi lisää töitä. Kuopus kasvoi ja taas alkoi vaimo kokea yksinäisyyttä ja haki lohtua ja syliä. Tiesimme asiasta kaikki, mutta emme halunneet rikkoa perhettä ja sekaantua asiaan.

Lopulta käry kävi niin, että mies ihmetteli kun puhelinlaskut olivat niin isoja. Lopun voitte arvata.

Tilanne oli kauhea. Mies kyseli ihmisiltä, että miksi kukaan ei kertonut. Otettiin velkaa, tehtiin toinen lapsi ja kaikki paska sortui.

Kun eropäätös oli tehty, alkoi sitten vasta ihmisillä vahingoniloisena kieli laulaa ja kerrottiin, kuinka oli vaimo luuhannut ja kulkenut sylistä syliin.

Mutta miksi kukaan ei kertonut ajoissa?

Vaimon ystävät olivat rakentaneet suojamuurin, missä kukin petti miestään ja toinen suojeli toistaan. Kun tämä muuri sortui, tapahtui useampikin ero, koska moni muukin kärähti siinä samassa syssyssä.

Se oli kauheaa katsottavaa.

Kukaan ystävistä ei kertonut, silti lapset itkevät, repiviä riitoja, muutama tikkikin on jouduttu jollekin laittamaan, masennuslääkkeitä, velkaa, eroja yms.

Kuka olikaan vastuussa ja mistä?

Vierailija
58/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on sanonut miehelle että kysy vaikka siltä niin en ole pettänyt taijotain. Tiedän samanlaisen tapauksen tuttava piirissäni. Jos rehellisesti kysytään niin ehkä minäkin kertoisin tai olisin hiljaa. ´Sanonut että en puutu toisten asioihin yms.

Vierailija
59/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ap:n asia mennä sanomaan pettämisestä miehelle. Sen sijaan hän olisi voinut vakuuttaa ystävänsä että tämän on kerrottava miehelleen tekosistaan.

Vierailija
60/71 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittanut ystävälleni ja kertonut, että mies epäilee jotakin ja että hänen olisi itse parempi selvittää asiansa kotona, koska minä en ainakaan aio olla alibina pettämisjutuissa.

Pettämisjutut ovat tosi vaikeita, itse mm. olen kerran uhannut kaverini poikaystävää kertomisella jos tämä jatkaa vielä pettämistä. Olisinkin varmasti kertonut ystävälleni mutta onneksi tuo pari erosi pian tapauksen jälkeen.

Ja jos pettää pitää IHAN ITSE kestää seuraukset eikä esim. syytellä kavereita asian kertomisesta. Aina voi jäädä kiinni, joku voi nähdä tms. Silloin on oma todellisuudentaju hämärtynyt jos ei tajua itse rikkoneensa lastensa kotia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi