Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Anna Kontula: Seksityön leima olisi estänyt poliittisen urani

Vierailija
10.09.2025 |

Anna Kontula paljasti elämäkerrassaan tehneensä seksityötä 16-vuotiaana. Hän perustelee, että nuorena taustasta kertominen olisi todennäköisesti tuhonnut hänen mahdollisuutensa politiikassa, koska stigma on niin vahva. Kontula sanoo, että suurin osa seksityöstä on arkista eikä hänen kokemuksiinsa kuulunut väkivaltaa tai glamouria. Kirjassa kerrotaan myös hänen vasemmistolaisesta lapsuudestaan ja autismi-diagnoosista. Ylen Politiikkaradiossa Kontula kritisoi voimakkaasti Suomen Israel-politiikkaa ja syytti Suomea osasyylliseksi Gazan sotaan, koska Suomi käy asekauppaa Israelin kanssa. Hänen mukaansa suomalaiset verorahat rahoittavat tätä ka. nsanmurhaa.

Siis nyt on jo niin sakeaa, että ei tiedä nauraisiko vai itkisi. Anna Kontula paljastaa olleensa 16-vuotiaana seksityöntekijä ja yrittää samaan hengenvetoon väittää, että Suomi rahoittaa Gazan kansanm urhaa. Mitä ihmettä? Onko tämä enää politiikkaa vai vain yksi suuri shokkimarkkinointikampanja? Miten voi olla mahdollista, että eduskunnassa istuu ihminen, joka kehuu nuorena tehneensä seksityötä kuin se olisi joku arjen "normi" ja sitten syyllistää koko Suomen veronmaksajat massamurhaajiksi. Anteeksi nyt vaan, mutta aika moni suomalainen paiskii töitä ihan rehellisesti eikä myy kroppaansa eikä pyöritä poliittista uraa uhriutumisella.

Kontula yrittää saada sympatiaa ja kohua joka suunnasta: ensin seksityön "arkisuudella", sitten autismilla ja lopuksi syyttämällä koko suomen kansaa rikolliseksi. Tällä reseptillä saa tietysti myytyä kirjoja, mutta uskottavuus poliitikkona on täysin nolla. Eikö tämä oikeasti hävetä edes hänen omia tukijoitaan? Ja mitä ihmettä kertoo eduskunnasta, että tällainen pelleily ylipäätään sallitaan?

Kommentit (415)

Vierailija
381/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kirkkovene soutamalla kulu

Kyllä se kuluu, samoin se *tuplahinta anaalista*. Sulkijalihas valskaa aivan taatusti kuuteenkymppiin mennessä - vaipat kutsuu. Nämä ovat valintoja.

Hoitsu

Hoitsulla on koulutus mennyt hukkaan.

Vierailija
382/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuluu, samoin se *tuplahinta anaalista*. Sulkijalihas valskaa aivan taatusti kuuteenkymppiin mennessä - vaipat kutsuu. Nämä ovat valintoja.

Hoitsu

No mutta, ovatko kaikki hömöt vaipoissa?

Eivät, mutta on ihan yleisesti tiedossa, että anaaliseksi löysyttää sulkijalihasta, ja vanhuuttaan sitten näitä oireita ilmenee - usein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

Kuluuko se jotenkin enemmän, jos seksiä harrastaa eri kumppaneiden kanssa, kuin jis sitä harrastaa vuosikymmeniä päivittäin saman kumppanin kanssa? 🤔

Jännä kun miehen mielestä naisen alapää kuluu vain jos seksiä harrastaa eri kumppaneiden kanssa...

Vierailija
384/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos gazalaisten inhoaminen on rikos, olen sitten ylpeä siitä. Tämän olen itse valinnut, eikä olen syntyessä saatua.

Todella erikoisra, että joku inhoaa gazalaisia. Niitä nälkään kuolevia lapsia?

Täytyy sanoa, että pahuus on kauheaa.

Vierailija
385/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

Eivät, mutta on ihan yleisesti tiedossa, että anaaliseksi löysyttää sulkijalihasta, ja vanhuuttaan sitten näitä oireita ilmenee - usein. 

Höpönpöpö 

Vierailija
386/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

*Anaaliyhdyntä voi vaikuttaa sulkijalihaksen toimintaan heikentämällä sitä, mikä voi johtaa ulosteinkontinenssiin eli ulosteen karkaamiseen. 

Miten anaaliyhdyntä voi vaikuttaa sulkijalihakseen? 

Lihasten venyminen

Anaaliyhdyntä voi venyttää ja heikentää peräaukon sulkijalihaksia, mikä voi heikentää niiden kykyä sulkeutua ja pitää ulostetta sisällä. 

Ulosteen karkaaminen

Kun sulkijalihas on heikentynyt, ulostetta voi valua peräsuolesta muulloinkin kuin ulostaessa, mikä on ulosteen karkaamista eli ulosteinkontinenssia.*

Vierailija
387/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetuntoaan siinä paikkaa ja omaa ehkä pahastikin haavoitettua seksuaalisuuttaan etsii, kun haluaa harrastaa seksiä mahdollisimman monen miehen kanssa. Samalla kostaa perheille ja aviovaimoille, sekä myös miehille, jotakin - ehkä suvun pethetraumoja, isättömyyttä, huono-osaisuutta, kaltoinkohtelua, kiusaamista yms. Ei seksuaalisuuden toteuttamiseen tarvitse huoraamista ja lukuisia irtosuhteita muulloin, kuin silloin kun ei kelpaa miehille omana itsenään, parisuhteeseen, eikä pysty pitämään yllä pysyviä parisuhteita.

Et sä voi tietää yhtään mitään tuollaista toisista ihmisistä. Tuollainen on puhdasta mutua. Sä voit sanoa noin tasan tarkkaan omasta puolestasi, et kenenkään muun. Epäilemättä pohjaat tän käsityksesi myös va

Veikkaan pershäröä. Se toki voi olla myös sekä että. 

Vierailija
388/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle: Anna Kontula: Seksityön leima olisi estänyt poliittisen urani

Niin. Kyllähän se olisi ollut hiukan hankalaa larpata vasemmistolaista / kommunistia, olemalla kapitalisti.

Veikkaan Kontulalle, Gazan kansan edustajalle, hienoa asuntoa, upeaa autoa ja ulkomaanmatkoja. Varmaan on rahat myös laitettu tekemään töitä eli kasvattamaan kapitalistimalliin pääomaa.

Vierailija
389/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

Kuluuko se jotenkin enemmän, jos seksiä harrastaa eri kumppaneiden kanssa, kuin jis sitä harrastaa vuosikymmeniä päivittäin saman kumppanin kanssa? 🤔

Jännä kun miehen mielestä naisen alapää kuluu vain jos seksiä harrastaa eri kumppaneiden kanssa...

Naisen vagina on kuitenkin suunniteltu tähän ihan kaikkine ominaisuuksineen. Prostituutiota lukuunottamatta. Ei kukaan mies jaksa monta kertaa päivässä vuosikausia. Ihmisem mielikään ei kestä sitä. 

Vierailija
390/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu

*Anaaliyhdyntä voi vaikuttaa sulkijalihaksen toimintaan heikentämällä sitä, mikä voi johtaa ulosteinkontinenssiin eli ulosteen karkaamiseen. 

Miten anaaliyhdyntä voi vaikuttaa sulkijalihakseen? 

Lihasten venyminen

Anaaliyhdyn

Naiselle ei normaalisti tarvita puudutteita eli kertoo jotain outoa olevan meneillään.

Vierailija
391/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Anna on johtanut tietoisesti harhaan hänen äänestäjiään kaikki nämä vuodet. Onhan tuo aika olennainen asia tietää, sillä voi vaikuttaa paljonkin äänestyspäätökseen. 

Tämähän on tyypillistä naisautistia jättää olennaista itsestään kertomatta. Mutta sitä taas voi kysyä kannattiko asiaa enää tässä vaiheessa laajasti julkistaa. Edes muiden ihmisten takia.

Vierailija
392/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos gazalaisten inhoaminen on rikos, olen sitten ylpeä siitä. Tämän olen itse valinnut, eikä olen syntyessä saatua.

Nämä on just niitä, joiden kasvatus tuottaa kristittyjen vihaajia. Iltalehden jutussa parin vuoden takaa nämä mu   sulapset hyppivät koulun ulko-oppitunnilla sankarihautojen päälle sylkien ja huutelivat Vitunjeesusta. Nämä siis niitä, joiden perheet otettu tänne hyväntahtoisuuden vuoksi ja silti kasvatus tuommoista.

Vierailija
393/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on just niitä, joiden kasvatus tuottaa kristittyjen vihaajia. Iltalehden jutussa parin vuoden takaa nämä mu   sulapset hyppivät koulun ulko-oppitunnilla sankarihautojen päälle sylkien ja huutelivat Vitunjeesusta. Nämä siis niitä, joiden perheet otettu tänne hyväntahtoisuuden vuoksi ja silti kasvatus tuommoista.

Gazalaisia?

Vierailija
394/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän arvojamme on vastavuoroisuus ja ystävällisyys.  Ne ei todellakaan ole noiden arvoja,  päinvastoin.  Älkää nyt unta nähkö tämän suhteen. 

Vierailija
395/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Näännyttää nyt omia lapsia nälkään ja laittaa niitä ihmiskilviksi ikuisessa rasistisessa juutalaisvihassaan.  Israelin toimesta tuokin pahuus loppuu.

Vierailija
396/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tällainen Suomen päättäjä! Sinne pääsee näköjään kenellä on tarpeeksi pokkaa.

Näinhän se on. Hyvin huonollakin yleistiedolla pääsee jos vaan osaa puhua riittävän uskottavasti. Tällä viikolla juttelin yhden kanssa ja itku meinasi päästä.

Vierailija
397/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gazalaisia?

Gazalaiset aloittivat pommittamalla juutalaisia. Luuletko, että kristityt lapset olisivat heille arvokkaita ihmisiä, kun noitakin vain tappaa halusivat?

Vierailija
398/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi en ole vassareita äänestänyt enkä ikinä tule äänestämään, ei tarvitse miettiä miten puolustelisi prostituutiota

Vierailija
399/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa onko ihanaa olla autistinen nainen, kun Kontulan tapaiset kollot pilaavat meidän kaikkien maineen? 

Koittakaa ihmiset muistaa, että kun tunnet yhden autistin, tunnet yhden autistin. Ei me kaikki olla tuollaisia. 

Yhdellä palstalla jopa joku mies kirkkain silmin selitti, että seksityö on ollut Kontulalle niin helppoa kuin autistina sen tunteet ei ole siinä mukana. Joo eipä... 

Näin autistina ihmettelen myös, miten se voi olla tuollainen huijari, kun raatorehellisyys on yksi niitä harvoja asioita jotka meitä jotenkin yhdistää? Miten hemmetissä se voi valehdella äänestäjilleen? Koska kyllä, jos tiedät, että "tämä tieto minusta tekisi sen, että kukaan ei äänestä minua", on valehtelu tapahtunut. On valehtelua olla kertomatta asiaa, joka vaikuttaisi toisen ihmisen mielipiteeseen sinusta. Tai petollisuutta ainakin. 

En ymmärrä miten tuo ihminen ilkeää itseään peilistä katsoa. 

I feel you sis. Kenet tahansa muun olisin kestänyt, mutta tätä pikkukakkostasoista pellehermannia en. 

Vierailija
400/415 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi en ole vassareita äänestänyt enkä ikinä tule äänestämään, ei tarvitse miettiä miten puolustelisi prostituutiota

Enkä minä persuja jossa puheenjohtaja  kävi virasta pökkimässä 8vuotta putkeen ja teetti syrjähyppylapsen, jota ei halua elämäänsä.  Hyi mikä isäksi.