Häiden plaseeraus epäonnistui täysin
Onnittelumaljan jälkeen olin siirtymässä sisälle juhliin, kunnes tajusin pöytäkartasta ettei minua oltu plaseerattu mihinkään istumaan. Siinä nolona seisoin ovella muiden vieraiden valuessa sisälle ja mietin, mitä teen. Paikan työntekijä pelasti minut, kattoi erääseen pöytään ylimääräisen paikan ja menin sinne istumaan. Tunsin itseni tyhmäksi, kun en tajunnut hääparin kutsuun "jääthän myös vihkimisen jälkeen?" kyllä vastattuani kutsun koskevan vain onnittelumaljaa eikä itse juhlaa.
Kommentit (93)
No tee istumajärjestys ensi kerralla. Jospa onnistuisi paremmin.
Mulle on käynyt samalla tavalla. Tunsin itseni nobodyksi.
Plaseeraus ? Kirjoita suomenkieltä jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Plaseeraus on ihan arkikielinen termi, jonka lukion käynyt kyllä tietää. Peruskoulupohjalta voi olla vieraampi.
Tämä sama oli jo täällä eilen, miksi jankutat äärettömän tyhmästä asiasta?
Tuletteko ajatelleeksi, että virheitä voi sattua. Jos kutsuun on pyydetty vastausta, on vastaus ehkä mennyt hukkaan ja siksi nimi puuttuu pöytäkartasta. Tai sen tekijälle on vaan sattunut moka.
Todella outo ajatus, että "vihkimisen jälkeen" ei tarkoittaisi myös juhlaa. Muuten pitäisi olla kahdenlaisia kutsuja: yksi vain vihkitilaisuuteen eli yleensä kirkkoon ja toinen, jossa kutsutaan myös sen jälkeen järjestettävään hääjuhlaan paikkaan X.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plaseeraus on ihan arkikielinen termi, jonka lukion käynyt kyllä tietää. Peruskoulupohjalta voi olla vieraampi.
Ei ole, itse keksitty sana jolla halutaan hienostella
Eihän tuossa plaseeraus epäonnistunut, sinä vain tulkitsit kutsun väärin.
Meillä kutsu oli vain aikuisille, kutsuun vastanneille tehtiin selväksi, että vain kaksi aikuista, ei lapsia ja silti kaksi perhettä toi lapsensa mukanaan. Lapsille ei ollut paikkoja ja tästäkin plaseerauksesta syytettiin hääparia, että ei otettu lapsia huomioon. Ohje henkilökunnalle oli, että ko. perheille ei tehdä erityisjärjestelyjä, he itse päättivät tehdä toisin kuin kutsussa sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on olevinaan muita parempi, tosielämän luuseri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lukion mutta en tiennyt tuollaista sanaa, ei meille koulussa opetettu istumajärjestysjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuletteko ajatelleeksi, että virheitä voi sattua. Jos kutsuun on pyydetty vastausta, on vastaus ehkä mennyt hukkaan ja siksi nimi puuttuu pöytäkartasta. Tai sen tekijälle on vaan sattunut moka.
Todella outo ajatus, että "vihkimisen jälkeen" ei tarkoittaisi myös juhlaa. Muuten pitäisi olla kahdenlaisia kutsuja: yksi vain vihkitilaisuuteen eli yleensä kirkkoon ja toinen, jossa kutsutaan myös sen jälkeen järjestettävään hääjuhlaan paikkaan X.
Tuollaiset kutsut on yleistyneet.
Olin häissä, joissa kutsussa luki "jääthän vihkimisen jälkeen nostamaan kanssamme onnittelumaljan" ja tulkitsin sen niin, että minua ei kutsuttu syömään. Olin aivan oikeassa, juhlaan lähti jatkamaan noin 20 perheenjäsentä.
On myös kutsuja, joissa vihkimisessä on läsnä perhe ja lähiystävät, mutta 50 kaveria kutsutaan jatkoille, joissa on nuorekkaampi juhlinta ja kunnon ruokailu.
Keskustelu | Aihe vapaa | 16:15 | 3.8.2026 | 110
Kaikkien aikojen SURKEIN PLASEERAUS juhlissa joissa olet ollut?
Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta
Kiviäkin kiinnostaa ap:n plaseeraus jankutus
Voi hyvänen aika miten teillä plaseeraushulluilla järkkyy maailma niin pienestä.
Pieni ihminen, pienet ongelmat.
Jos kutsussa ei ole, että "tervetuloa vihkiäisiimme paikkaan X ja sen jälkeen hääjuhlaan paikkaan Y" , vaan pelkästään "tervetuloa vihkiäisiimme ja sen jälkeen nauttimaan onnittelumalja kanssamme", niin ei ole saanut kutsua paikkaan Y jatkamaan juhlaa.
Tuo ei liity mitenkään epäonnistuneeseen vieraiden sijoittamiseen pöytien ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika miten teillä plaseeraushulluilla järkkyy maailma niin pienestä.
Pieni ihminen, pienet ongelmat.
Kuvitteellinen tarina jolla ap haluaa päteä, ei kannata kommentoida
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sinua vaivaa? Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut mitään selitystä?
Henkilö ei ollut ilmoittanut tulostaan pääjuhlaan ja oliko edes kutsuttukaan sinne? Siltikö häneltä olisi pitänyt löytyä paikka sieltä pöydästä?!
Oletko saanut mitään selitystä?