Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun tekee nykyään mieli enää ainoastaan ovulaation aikana. Onko tämä ihan yleistä?

Vierailija
10.09.2025 |

Olen kolmekymppisenä. Ennen teki mieli milloin teki, useamman kerran kuukaudessa. Ehkä jopa joka viikko.

Nyt enää vain ovulaation aikana. Kaikki muu aika kuvottaa koko seksi. Läheisyys kelpaisi ennemmin ja joku turvallinen, rauhoittava kumppani, jonka kanssa on helppo olla miten vain. Ilman, että odottaisi seksiä pelkästään. Minulla on sellaisesta hyvin vähän kokemuksia jos rehellisesti sanottuna ollenkaan. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hormonaalinen ehkäisy blokkaa kierron, niin silloinhan se blokkaa myös ovulaation. 

Hormonikierukan (kuten Mirena, Kyleena, Jaydess) aikana ovulaatio voi tapahtua, mutta ei välttämättä joka kierrossa.

Hormonikierukan sisältämä levonorgestreeli vaikuttaa ensisijaisesti paikallisesti kohtuun ja kohdunkaulaan: se tekee kohdunkaulan limasta paksumpaa, ohentaa kohdun limakalvoa ja voi osalla käyttäjistä myös estää munasolun irtoamisen.

Monilla ovulaatio kuitenkin jatkuu, etenkin ensimmäisten käyttövuosien aikana ja matalamman hormonipitoisuuden kierukoilla (Kyleena, Jaydess).

Osalla kierukan käyttäjistä ovulaatio estyy kokonaan tai tapahtuu harvemmin, mutta tämä vaihtelee yksilöllisesti.

Vierailija
22/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

64v ja ihanaa vaikka joka päivä, joskus useamman kerran. Nam.

Kun saa on ihanaa antaa ja saada ja antaa ja saada ja antaa. Nam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös hormonikierukka ja seksi kiinnostaa vain ovulaation aikaan. Lapsia 4 ja enempää ei ole toiveissa. Harkitsen vakavasti kierukan poistamista, koska minä olen ennen halunnut useita kertoja viikossa.

N33

Sun ei varmaan kannata yrittää miehenä kirjoittaa naisena, koska kun on hormonikierukka, niin ei ole ovulaatiota🙄

No eihän se ovulaatioaika sieltä mihinkään katoa. 

No kertokaas mitä teidän kehossanne sitten tapahtuu, kun teiltä EI IRTOA se munasolu, mikä ovulaatiossa tapahtuu.

En nyt ihan ymmärrä sun kysymystä. Silloin kun EN OVULOI, minulta jää kuukautiset pois. Sitäkin on sattunut. Tyhjennysvuoto on joskus saatu lä

Jaah, en sitten tiedä teistä, mutta minulla ei tule menkkoja koskaan hormonikierukan kanssa, enkä näin olen myöskään koskaan ovuloi. Teidän kannattaa varmasti vaihtaa merkkiä, jos kierukasta huolimatta teille tulee menkat.

Vierailija
24/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena on jo tehokkain kierukka. Miksi se luonnollinen kierto sieltä pitäisi saada pois? Ei se muutama tippa verta kerran kuussa ainakaan haittaa itseä ja silti tietää että kroppa siellä taustalla toimii normaalisti.

Vierailija
25/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vtun takia tämä keskustelu kääntyi nyt pelkästään kierukkaan? 

Vierailija
26/26 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tälläinen "minulla tämä toimii näin ja kaikki muu on silloin epänormaalia". Huoh.