Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hoitajat haluavat istua lääkäreiden lounaspöydässä?

Vierailija
07.09.2025 |

En tajua.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten voisi lääkärin napata? 

Helposti. Ihan samoin kuin muunkin ammattiryhmän edustajan. Aloita juttelulla.

Mitä kaikkea sä juttelet? Mikä lääke sopisi sulle parhaiten? 

Vierailija
42/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan halua tunkea kenenkään pöytiin. Haluan yleensä istua yksin. En poiskaan aja, jos joku haluaa tulla istumaan kanssani, mutta en jaksa koko ajan stressata. Lounastauko on jokaisen omaa aikaa. Joskus työskentelin toisella alalla ja silloin saattoi saada mulkoilevia katseita, jos meni "väärään pöytään" istumaan. Siitä opin, etten tunge itseäni kenenkään seuraan. Jos joku on ystävällinen, juttelen mielelläni, mutta en halua tungetella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun olin eräässä keskussairaalassa töissä, niin lääkäreillä oli ihan "oma" pitkä pöytänsä joka oli jonkin kirjoittamattoman säännön mukaan "vain" heille. Pöytä vei ison osan ruokalasta. Olen kiertänyt useampiakin sairaaloita ja terveyskeskuksia ja aina lähestulkoon on "lääkärien pöydät". Uutena työntekijänä on aina seurattava tilannetta ettei riko heidän pyhiä etikettejään. En siis itse ole lääkäri.

Minä menen heti huomenna rikkomaan etikettejä. Soittavatko ihan poliisit paikalle?! 😂

Onko se vartin lounastauko niin tärkeä?  Mikään ei poista tasoeroa oli se sitten henkilökohtaista tai ammatillista.  Eikä päätösvaltahierarkiaa.  Jos sitä ajattelee. 

Vierailija
44/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkäri, mutta toisella akateemisella alalla. Usein ne jutut siinä lounaalla koskevat joko asiakasasioita tai sitten oman ammattialan työoloja tai juoruja. En ymmärrä miksi siihen toisen ammatin ihminen haluaisi liittyä, kun jutut eivät heitä koske. 

Juoruja on kiva kuunnella. 

Ihmisistä, joita et tunne? 

Ei haittaa, jos en tunne. Parempi niille juoruajille näin. 

Vierailija
45/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on päähäsi pälkähtänyt, että hoitajat haluaisivat istua lääkärien lounaspöydässä? Luultavasti heillä on paljon mukavampaa keskenään. Toinen kysymys on se, että missä pöydässä syövät johtavat hoitajat, psykologit, talousjohtajat ja muut?

Vierailija
46/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin kysymällä eräästä terveyspulmasta, jota pystyi katsomaan ihan vaatteita riisumatta. En pyytänyt reseptiä vaan että mitä tuon asian X kanssa. Siitä se sitten lähti.

Vierailija
47/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutteletko sinä vaikka kirjanpitäjäystäväsi tai poliisituttavasi kanssa lääkkeitten sopimisesta? Minä olen erittäin epäsosiaalinen kansalainen, mutta voisi aloittaa juttelun vaikka ruokasalin verhoista.

Vierailija
48/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun olin eräässä keskussairaalassa töissä, niin lääkäreillä oli ihan "oma" pitkä pöytänsä joka oli jonkin kirjoittamattoman säännön mukaan "vain" heille. Pöytä vei ison osan ruokalasta. Olen kiertänyt useampiakin sairaaloita ja terveyskeskuksia ja aina lähestulkoon on "lääkärien pöydät". Uutena työntekijänä on aina seurattava tilannetta ettei riko heidän pyhiä etikettejään. En siis itse ole lääkäri.

Minä menen heti huomenna rikkomaan etikettejä. Soittavatko ihan poliisit paikalle?! 😂

Onko se vartin lounastauko niin tärkeä?  Mikään ei poista tasoeroa oli se sitten henkilökohtaista tai ammatillista.  Eikä päätösvaltahierarkiaa.  Jos sitä ajattelee. 

Soittavatko hätänumeroon, jos tuntematon ilmestyy samaan pöytään? Pitääkö olla CV-lappu kaulassa roikkumassa? 

Vierailija
49/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että lääkärit joutuvat lounastamaan tavallisessa lounasravintolassa. Tuo haaveammatti saa kyllä jäädä. 

Päivystäjät söivät eilen ja tänään osastolla, ajattele. Työpöytänsä vieressä työhuoneessa, ei edes kahvihuoneessa. Toisella oli ärrän salaatti ja toisella täytetty patonki taskussa. 

Vierailija
50/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on päähäsi pälkähtänyt, että hoitajat haluaisivat istua lääkärien lounaspöydässä? Luultavasti heillä on paljon mukavampaa keskenään. Toinen kysymys on se, että missä pöydässä syövät johtavat hoitajat, psykologit, talousjohtajat ja muut?

Johtavat hoitajat keskenään tai voivat jopa hoitajien pöydässä istua. Psykologit keskenään kuten myös hallinnon ihmiset, saattavat tosin nämä kaksi ryhmää joskus istua lääkäreiden pöydässä.

Vierailija
51/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä jos ei samassa pöydässä voisi syödä! 😅 Nyt kyllä kuulostaa että jollain vastavalmistuneella on mennyt tunteisiin kun pari vuotta lyhyemmin opiskellut Tainakin kehtasi istua samassa pöydässä kuin 4 kertaa lääkikseen hakenut Meerit.

t. huonoimmat työpaikat tunnistaa siitä että on jokin luokkaerottelu kahvipöydässä työnimikkeitten välillä

Eli suomeksi lääkärit juovat kahvinsa työhuoneessa, kun eivät jaksa hoitajien juttuja lapsista ja tosi-tv-ohjelmista. Itsekin opettajana olen hypärin mieluummin fysiikan välinevarastossa kuin opehuoneessa kuuntelemassa ohjaajien juttuja.

Mitä kaikkea oikein puuhaat siellä fysiikan välinevarastossa? 

hydrauliikkaa

Vierailija
52/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että lääkärit joutuvat lounastamaan tavallisessa lounasravintolassa. Tuo haaveammatti saa kyllä jäädä. 

Päivystäjät söivät eilen ja tänään osastolla, ajattele. Työpöytänsä vieressä työhuoneessa, ei edes kahvihuoneessa. Toisella oli ärrän salaatti ja toisella täytetty patonki taskussa. 

No hyvä, että oli eväät pojilla mukana. 

Vierailija
53/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hoitajat menisivät kaikki sinne lääkäreiden pöytään ja lääkärit hoitajien pöytään jatkossa? Et sinä siltikään olisi tyytyväinen.

Vierailija
54/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtavat hoitajat keskenään tai voivat jopa hoitajien pöydässä istua. Psykologit keskenään kuten myös hallinnon ihmiset, saattavat tosin nämä kaksi ryhmää joskus istua lääkäreiden pöydässä.

Parasta on syödä yksin. Ei tarvitse katsoa ruokaa toisen suussa. 

Vierailija
55/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen trukkikuski sairaalassa, ja menen aina vittuillessaan lääkäreiden pöytään. Ei niitä paikkoja ole mitenkään merkitty. Siinähän mulkoilevat, emme elä enää säätyläis-Suomessa

Toisaalta, halveksitko omiasi? 

Vierailija
56/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, että oli eväät pojilla mukana. 

No eikö. Käytännön arki on aika kaukana näiden keskustelujen pönötyksistä. Kaipa joku sitäkin ehtii ja viitsii.

Vierailija
57/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloissa erottaa eri ammattiryhmät jo ihan vaatetuksesta. Muttei sua mikään estä liimaamasta vailla A4 jossa lukee lähäri tai laitoshuoltaja kaulaasi.

Vierailija
58/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri änkeää mun lounaspöytään enkä ole edes hoitaja vaan sihteeri!

Oliko irstas setä? 

Setä?

Niin, lääkärisetä. 

Vierailija
59/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärien pöytä on yleensä myös muille akateemisille erityisasiantuntijoille kuten psykologeille, sairaalafyysikoille jne.

Vierailija
60/141 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä jos ei samassa pöydässä voisi syödä! 😅 Nyt kyllä kuulostaa että jollain vastavalmistuneella on mennyt tunteisiin kun pari vuotta lyhyemmin opiskellut Tainakin kehtasi istua samassa pöydässä kuin 4 kertaa lääkikseen hakenut Meerit.

t. huonoimmat työpaikat tunnistaa siitä että on jokin luokkaerottelu kahvipöydässä työnimikkeitten välillä

Eli suomeksi lääkärit juovat kahvinsa työhuoneessa, kun eivät jaksa hoitajien juttuja lapsista ja tosi-tv-ohjelmista. Itsekin opettajana olen hypärin mieluummin fysiikan välinevarastossa kuin opehuoneessa kuuntelemassa ohjaajien juttuja.

Mitä kaikkea oikein puuhaat siellä fysiikan välinevarastossa? 

hydrauliikkaa

Ihana mies 😍