Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@ Joulukuisten vk 15 @@

09.04.2007 |

Huomenta!

Ajattelin alotella taasen uutta pinoa uuden viikon kunniaksi =) Vanha alkokin olla jo aikast muhkee ;) Uusia oli taas tullut iso vino pino!! Onnea kaikille!!

En nyt muista nimmaria mutta erään pariskunnan halailut vessanlattialla sai ihan herkistymään :) Muistakaan käydä laittamassa tietonne joulukuisten esittely ja la pinoon =)

Omaa napaa..tänä aamuna oli jo kiire saaha suuhunsa jotain heti noustuaan ylös!! Oli jo sellanen laattaolo aika lähellä!! Pitänee huom,iseks varata jo jotain sängynviereen. Tissit on yllättävän vähän kipeät, ilman liivejä enemmän mutta ei ollenkaan sellaset pinkeet mitä aijemmissä, onkohan niistä tullu jo ihan immuunit kahden imetyksen jälkeen ;D

Musta kanssa tuntuu että mahassa on jotain turvotusta tai jotain. En silmällä mitään erota entiseen mutta kun vaatteet ei taho päälle mahtua!! Pitääkö tässä nyt ostaa isompia vaatteita (just olen kaikki laihiksen myötä myyny pois, siitäs sain) kun äippähousut kumminkin tuntuu aavistuksen liitottelultta vielä...

Jep, pakko mennä ettiin taas suuhun jotain laitettavaa, kuvotus nostaa päätään aika kovalla kädellä

rv 6+1 (?)

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hippuskalle , kun vastasit puolestani tuohon yhteisö kyselyyn:)

Tällä hetkellä muuten ilmoittaa että, huoltotöitä menossa eli jos ette saa viestiä menemään tuonne, niin laittakaa s-posti osoite niin laitan kutsun tulemaan.

Itsellä tänään aika hyvä olo, pientä huimausta lukuunottamatta.

Ens viikolla se neuvola, kiva:)

Onkos kukaan miettinyt alkuraskauden ultraan menoa??

Toisaalta kiinnostaisi kovasti,mutta katsellaan nyt.

Vierailija
82/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin marrasmasuissa, mutta tipuin kuumeilijoihin, kun km yllätti viikolla 6, nyt sitten joulukuista kääröä toivoin ja paripäivää myöhässä on (mutta toki km jälkeen kierron varma pituus?)

Ei mitään oireita ole, mutta tänään iltapäivällä kaivelin kaapin pohjalle jääneen " citymarket-halppistestin" ja sillä sain vahvan haamun (eli kai plussan). Kipitin apteekkiin ja ostin apteekin oman testin jolla aion huomisaamuna testata vielä varmuuden vuoksi. Mutta toivoa siis sopii, että 16.12 tulis käärö meille ja että se todella pysyis matkassa sinne asti...ja siis saisin liittyä joukkoonne

P-M varovaisesti rv 4+2 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites onko muut epävarmat tehneet lisää testejä vai odotteleeko kaikki huomista että pääsee apteekkiin? ;)

Tänään itellä on ollut kyllä kova nälkä ja periaatteessa ruoka maistuu mutta toisaalta taas tökkii..kiva syödä. Sit rucolanoksat salaatissa haisee/maistuu ihan kamalalta!! Meinasin jo että kääk, enkö voi syödä salaattiakaan enää!! Jäljelle jäiski sitten pelkkä liha!! Huh, onneks salaatti ilman rucolaa illalla sit maistu kumminkin =)

Jep, iltapalaa lapsille vääntämään..Ylihuomenna onkin sitten eka neuvola, jännittää saanko itelleni puhuttua sen ultran! Vaikka toisaalta, ei väliä vaikka en saiskaan kun mies on luvannu että joka tapauksessa mennään =)

Vierailija
84/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vielä kyselisin et mitä siihen s-postiin pitää laittaa.. kaikki tämmönen on mulle aivan uutta joten ei haisuakaan miten nää toimii ja muuta.. sori siis kyselyni.. =)

viikon päästä ois se alkuraskauden ultra, jännittää iha hirmusesti.. mieski lupas yrittää päästä tuleen sinne, ei vaan ollu varma pystyykö livahtaan töistä aiemmin.. mut nyt täytynee lähtä tavotteleen nukku-mattia, sen verran meinaa väsyttää.. TAAS.. =)

-joskeli rv5+5

Vierailija
85/101 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ootte meinanneet hoitaa ton kertomisasian? Meillä tietävät vain molempien parhaat kaverit, ja tuntuu siltä et koko ajan meinaa " möläyttää" sivu suunsa.

Meillä, kun tilanne on se, että mun äitini tietää tästä hankkeesta, mutta kolme muuta isovanhempaa ovat onnellisen tietämättömiä. Ja mun äiti sano vaan, et " juu, sinuakin on tehty parisen vuotta, että ei se raskaus niin vaan onnistu...." Ja meille kävi toisin. Toisaalta sit taas äippäni tietää kaikki mun asiat ja ollaan tosi läheisiä, mut tasaväkisyyden vuoks täytyy varmaan kertoa samanaikaisesti... Mut koska? Mitäs ootte muut ajatelleet???

Oooh, tätä ihmettä!!!

Ja juu, me paruttiin miehen kanssa huussissa....

Vierailija
86/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, pääsiäinenkin oli ja meni. Töissä oli kyllä ihan kauheeta olla kun oli pahaolo ja oli pinna kireellä ja tissit niin perkuleen kipeet ja niin edelleen...

Me ei olla vielä kerrottu kuin mun ystävälle jolla on lapsi (meidän kummipoika) ja mun äidille kun paniikissa itkin ja soitin kun yhtenä päivänä tuli ruskehtavan punertavaa vuotoa... Ei uskalleta kertoa kenellekkään ennen kuin ollaan ns. varmoja. Kaks keskenmenoa on kuitenkin takana niin ei jaksa sitä muiden sääliä jos sattuu taas meneen kesken...

Tietääkö joku siitä erikoisäitiyslomasta tai mikä se nyt onkaan? Kun mä olen baarissa töissä eli olen tupakansavussa päivittäin ja joudun nosteleen raskaita kuormia päivittäin ja väkivallan uhkakin on suuri noiden juoppojen kanssa painiessa päivittäin... Milloin sellaselle on mahdollista päästä? Miten se sitten vaikuttaa äitiyspäivärahaan ja sellasiin?

Mulla on eka neuvola 23.4. juuri noiden keskenmenojen takia näin aikasin mutta kun ei millään malttais odottaa että pääsis asioista jutteleen... Ultraankin haluaisin jo... eihän siellä vielä edes mitään näy...

Terkuin,

Mintho 5+4 (?)

Vierailija
87/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonskeli laita s-posti osoitteesi vaikka tähän palstalle niin laitan sulle sitä kautta kutsun.

Sieltä pääset sitten yhteisöön.

Mintho Mun kaveri oli baarissa töissä ja pääsi heti erityisäitiyslomalle.

Kysy vaan neuvolasta tai kelasta sitä.

Oma olo on tällä hetkellä ihan ok, ei juurikaan oireita, väsymys päällimäisenä ja satunnaista etomista.

Vierailija
88/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan haluaisi laittaa sähköpostiosoitettani tähän kun se on tyyliä etunimi.sukunimi- mielelläni olisin mukana keskusteluissa, toinen raskaus alussa, ja esikoinen vielä kovin pieni!kovasti mietityttää monet asiat raskauteen ja toiseen lapseen liittyen. Kuinka siis liityn suljetulle listalle?

Vierailija
89/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tekemässä alkuun tämmöisen s-postin itselleni, kun itsellänikin on omalla nimelläni aikaisempi.

Tämä alkaa toimimaan n 15 min päästä, joten laittakaa viestiä sitten.

Vierailija
90/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjat07@groups.msn.com ...JA en mä ainakaan sinne sen ihmeempiä kirjotellu ;) Kukin tyylillään.

Tuntuu ihan hassulta kun mua ei oikeestaan miten hirmu kovaa nukuta iltasin!! Eilenkin katteltiin Vegas loppuun ja jaksoin viel ihan kohtuullisesti pestä hampaatki..ilman siis että nukahdin siihen harjanvarteen ;D Mua väsyttää kyllä päivällä, mut illalla on melkeen vaikee saada unta ja sama jos herää yöllä..saa käännellä kylkeä vaikka kuinka kauan =/ Tuntuu ihan hassulta, kun toiset selittää että puol 9 viim. on pakko päästä nukkumaan. Vaikka kaipa tähän vaikuttaa se että saan aamulla nukkua noin puol 9 asti?? Kaipa tää nyt ihan normaalia on mut heti tulee mieleen että onko siellä nyt ees mitään kun valvottaa ennemmin kun nukuttaa.

Tänään tarttis puhtia löytyä yhden huushollin siivoomisen veraan...=O

rv 6+2 kokö

Vierailija
91/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin muuten yhteisön hetkeksi aikaa julkiseksi jotta sinne olisi helpompi liittyä, suljen sen sitten.

Vierailija
92/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-postiosoitteen, sorry:)

metsinkainen@luukku.com

Mutta täällä hetkellä tuossa yhteisön s-postin kanssa jotain ongelmaa en saa mitään viestejä!

Onko kukaan innokas tekemään uusiksi tätä yhteisöä? Voisin poistaa omalta koneelta tuon jos joku haluaisi tehdä sen uusiksi?

Jotenkin nuo säädöt ei mene ihan putkeen!!!!!!

Vierailija
93/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuppaudun joukkoonne, la 16.12

viimeksi tipuin marrasmasuista takaisin kuumeilijoihin, ja nyt vauveli saa kyllä luvan pysyä ihan sinne joulukuulle asti

P-M rv 4+3

Vierailija
94/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikille uusille odottajille, meitähän on jo aika paljon... =D

En tiedä pitäisikö oikein huolestua, kun ei ole juuri mitään oireita. Kait ne sitten alkaa vasta myöhemmin kun täyttyy se kuudes viikko. Välillä on kuvotusta, mutta aika vähän. mahaa juilii silloin tällöin. Mutta kaikista pahin oire on (en kyllä tiedä johtuuko pääsiäisestä vai raskaudesta) NAAMAN KUKKIMINEN, olen kuin haulikolla ammuttu, näppylää on niin maan julmetusti =( tosi kiva.

Oletteko kiinnittäneet jo huomiota ruokavalioonne, mitä siis saa syödä ja mitä ei? edellisestä raskaudesta on aikaa niin paljon etten enää muista mikä on kiellettyjen listalla...

Tänään ajattelin varata nlan, saas nähdä kauan saa odotella että pääsee...

Heiluri 5+4

Vierailija
95/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teki esikoisesta ihan järkkyttävän pahaa!! En voinu olla ees samassa rakennuksessa sillon =X Nyt viime viikolla jo enteili samaa ja mies hoitikin homman. Tänään ei jääkaapista muuta löytynyt kuin jauhelihaa joten liesituuletin täysille ja pakko paistaa ite vaan! Yritin hengittää mahd. pinnallisesti ja ehjänä selvittiin!

Mayday (loppua en muista =) saako udella miks Turkulaisena menet Saloon synnyttämään? Mähän saisin ite valita Salon, Turun ja Loimaan väliltä..mut todennäkösesti valitsen jälleen turun.

Piitu-Miinalle ...hienoa että plussa vahvistui ja mukana pidetään sut kynsin ja hampain!! Niin kuin kaikki muutkin!! Yhtään km ei kellekkään suoda!! Tänä vuonna syntyy paaaljon tonttuja ;D

Mies manaa meille kaksosia ;D Mä semmoset periaatteessa haluaisinkin, joten en koskaan saa! Vaikka kyllä ne toisaalta on ihan kiva ottaa yks kerrallaan, on se pikkasen helpompaa kumminkin. Olen vain hoitanu kerran kaksosia 8kk-2 vuoteen saakka ja oli se aikast kivaa =)) Toki mä pääsin hommiin vasta sen koliikin jälkeen!! Mutta siis mies on ihan varma että siellä on kaks ja sitten joutuu ostaa tila-auton ja kaikkee muutakin 2kpl =D Nyt jo kiroo mua ku sain sen huijattua ja myytyä meitin turvakaukalon pois kuopuksen jäljiltä, hih! Kyllä välillä jotain uutta pitää saaha! Kuopukselle kun ei ostettu muuta kuin yks potkupuku ennen syntymää. Tuntu ettei mitään vauvaa oo tulossakaan kun ei tarvinnu mitään hankintojakaan tehdä. Vaunutki tekis mieli vaihtaa, mut ei taida mies siihen suostua..kun kerran sillä periaatteella ostettiin aikoinaan että menee sitten kaikille lapsille. NIIN mutku on maku muuttunu =D Turhaa näitä nyt vielä on pohtia mutta kuhan päässä pyörivät ;)

Sinne alkuraskuaden utltraan varmaan tarkotus on kahden viikon sisällä mennä..katotaan nyt mitä huomisessa neuvolassa tapahtuu. Mutta sen jälkeen varmaan kerrotaan isovanhemmille..Ajattelin että jos jostain sais isosiskopaidan ja pukis kuopukselle ja kattos kauanko menee ennenko leikkaan ;) Saiskohan sellasia jostain valmiina..ihanko olisin jossain nähnyt..hhmm

Jep, mä lakkaan taas terrorisoimasta pinoa vallan =)

Vierailija
96/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän perjantain lyhentämiseksi tein heti aamulla uuden raskaustestin ja kyllähän sinne pimpahti kunnon punainen testiviiva, jotta kyllä se plussa on sitten todellista.

Ollaan kerrottu kahdelle ystävälle plussasta ja sukulaiset saavat luvan odottaa 12+ viikoille. Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan vasta toukokuun alkuun eli viikkoja silloin 8+5. Kyselin sitä ultramahdollisuutta jo ennemmin, kun eka raskaus oli aikanaan tuulimuna. Th sanoi vaan, ettei sulla nyt mitään tuulia ole... Päätin lopettaa murehtimisen ja odotan rauhassa mitä tuleman pitää =)

Heiluri kyseli naaman kukkimisesta ja " kielletyistä" ruoka-aineista. Mulla on vajaa vuosi viimeisestä raskaudesta, joten vielä hyvin muistan itse kaipaamani ruuat, joita tässä välillä tuli syötyä onneksi melkein kyllästymiseen asti. Eli kiellettyjen listalla ovat ainakin tuoresuolatut kalat, homejuustot (muutkin pastöroimattomasta maidosta tehdyt juustot) ja hunaja. Näissä on pikkuinen listeriariski olemassa. Verenpaineen kannalta sitten salmiakkia ei kovin suuria määriä saisi syödä ja maksaakin tulisi välttää liiallisen A-vitamiinin takia. Lisäksi muistan jostakin vauva-lehdestä lukeneeni ihka ekan raskauden aikana, että lakritsi saattaisi lisätä km riskiä, mutta siitä ei kyllä ole missään muissa varoiteltu.

Tuo naaman kukkiminen oli mulla se oire, josta tiesin jo ennen testin tekoa olevani raskaana, vaikka menkat ei ollu edes vielä myöhässä. Mulla ei yleensä ole finnejä ja iho on pikemminkin kuiva, mutta nyt saa pyyhkiä otsasta rasvaa ja pian pimpahtaa ekat finnit nassulle.

Esikoinen nukkunee vielä tunnin verran, jotta nyt on pakko kaivaa esille etätehtävät. Hyviä päiviä kanssasisaret!

t. HooBee rv5+5 + poju 11kk3vk

Vierailija
97/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin alussa tämä vasta on että viikkoja 4+3, mutta kuvottanu on eilisestä jo jonkin verran, mutta arvelin johtuvan pääsiäisen herkutteluista, mutta tänään iskee pahoinvointi aallot häijymmin, sinänsä olen onnellinen pahoinvoinnista, että tietää olevansa ihan oikeesti raskaana, mutta hirvittää sen vuoksi, koska aikaisemmin ollu aika rajuja pahoinvointeja raskauksien aikana, esim. esikoista odottaessa oksensin viitisen kertaa päivässä monta kuukautta... ja jokaisen aikana ollu pahoja inhotuksen kohteita.... jos tämmöinen on meno, niin mitä tämä on esim. viikolla 7????

onko muita joilla näin varhain alkaa pahoinvointi? mulla ei kyllä aiemmin näin aikasi oo alkanu....

Vierailija
98/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein siis plussatestin ja viikkoja 4+1 eli todella alussa ollaan.. Eilen tuli oikein semmonen ällötysaalto, mutta vieläkin isompi raskauoire on mulla ollut tää palelu.. Saa villasukat olla jalas ja kylläpä villatumput vois käsiinki laittaa : )

Mutta kyllä oon niin ilonen kuudennesta että en voi sanoin kuvailla. Kahdet kuukautiset ehti olla kuopuksen syntymän jälkeen. Kuopus nyt siis parin päivän päästä 10kk..

Ihanaa olla taas täällä palstalla : )

Vierailija
99/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu meni kyllä öklötyksen puolelle meilläkin... Ja sit toiseks mulla ei ikinä oo ollu kova hinku syödä aamulla, mut nyt oli pakko ottaa banaani kauniiseen käteen ja pistellä se poskeen... Helpotti hiukan ku sain verensokerin nousuun heti aamusta.

Mullakin on toi valvominen ollu aika hirveää. Tai toisaalta kyllä tätä juttua kelaa kyl ees taas, et sen puolesta ei varmaan tuu uni ku miettii tätä elämän muutosta.

En nyt enää muista kuka kysyi sitä Salossa synnyttämisestä, mut oon ite alan immeisiä täällä Turun puolella eikä oo kovin suuri hinku synnyttää sairaalassa, jonka osastoista ja työntekijöistä tietää suurinpiirtein herkkuruuatkin. Haluan ihan tasapuolisen kohtelun ja Salon sairaala on mun silmiini näyttäytynyt paljon lapsimyönteisemmältä kuin TYKS. Tietty hätä tapauksessa se sitten on TYKS, missä lapsi maailmaan saatetaan, mutta jos valita saa....

Mut kertokaahan sisaret, koska tää vanteen kiristys päässä loppuu? Olo on kuin ikuisella PMS-matkalla.... Kaikki asiat ärsyttää suunnattomasti ja mies ei ymmärrä, saati sitten töissä kun eivät tiedä koko uutisesta mitään.

MeikkuDeikku+toukka

p.s. eka neuvola saatiin 27.4...

Vierailija
100/101 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Jopas ootte hienon pinon saaneet aikaiseksi :). Nyt en millään muista kaikkien nimimerkkejä, mutta suuren suuret onnittelut plussanneille, hienoa, että haamut on muuttuneet kunnon viivoiksi! :) Nyt tarrasukkia meille kaikille.

Tänne ei ihmeitä kuulu. Väsyttää ihan vietävästi. Tosin töissä jaksoin hyvin olla. Mutta nyt tekis mieli vaan nukkua. Paleltaa kovin ja mulla on samanlaista hermojen kiristelyä kun joku mainitsi PMS -oireista ;) Voi ukko raukkaa. :/ En oo testannu sen yhden ällistyttävän yllättävän plussan jälkeen. Oon aatellu, ettei se siitä mihinkään muutu vaikka testailis kuin. Saa nähdä testaanko silti vielä tällä viikolla...

Esikko alkaa väsyä, pitää lähteä nukutuspuuhiin...

-Terppari 5+2