@@ Joulukuisten vk 15 @@
Huomenta!
Ajattelin alotella taasen uutta pinoa uuden viikon kunniaksi =) Vanha alkokin olla jo aikast muhkee ;) Uusia oli taas tullut iso vino pino!! Onnea kaikille!!
En nyt muista nimmaria mutta erään pariskunnan halailut vessanlattialla sai ihan herkistymään :) Muistakaan käydä laittamassa tietonne joulukuisten esittely ja la pinoon =)
Omaa napaa..tänä aamuna oli jo kiire saaha suuhunsa jotain heti noustuaan ylös!! Oli jo sellanen laattaolo aika lähellä!! Pitänee huom,iseks varata jo jotain sängynviereen. Tissit on yllättävän vähän kipeät, ilman liivejä enemmän mutta ei ollenkaan sellaset pinkeet mitä aijemmissä, onkohan niistä tullu jo ihan immuunit kahden imetyksen jälkeen ;D
Musta kanssa tuntuu että mahassa on jotain turvotusta tai jotain. En silmällä mitään erota entiseen mutta kun vaatteet ei taho päälle mahtua!! Pitääkö tässä nyt ostaa isompia vaatteita (just olen kaikki laihiksen myötä myyny pois, siitäs sain) kun äippähousut kumminkin tuntuu aavistuksen liitottelultta vielä...
Jep, pakko mennä ettiin taas suuhun jotain laitettavaa, kuvotus nostaa päätään aika kovalla kädellä
rv 6+1 (?)
Kommentit (101)
Eli oltiin grillaamassa tänään mun vanhempien luona ja oltiin miehen kanssa päätetty, että kerrotaan tällä reissulla sitten...
Äippä ei oikein osannu ensin ottaa tajutakseen, että oon raskaana, vaan luuli et me nyt tehdään vauvaa (ovis-aikaa...) Kun sitten sanoin, et jos kaikki menee hyvin niin oot mummi joulukuussa, niin tähän hän vastas, et herran jessus nyt on jo huhtikuu. Oli pakko vääntää rautalangasta, et tajus että me odotetaan vauvaa jo. Ja sit alkoikin itku ja ihmettely. Isä sitten oli omaan hienovaraiseen tapaansa hiljaa, äippä sanoi, ettei se tajunnu koko asiaa. Mutta siinäpähän saavat ajatella nyt vkonlopun ajan.
Ajattelin ensin, et on liian aikasta kertoa, mut en voinu enää pitää asiaa sisällä. Ja sit ajattelin, et asiat suttaantuu niinku suttaantuu..
Ens vkolla pitäis tehdä sama reissu sit miehen vanhempien luokse.
Huh, tätä jännitystä. Edelleen ajoittain " unohtaa" olevansa raskaana ja sitten taas tajutessaan, et oikeesti odottaa, leviää sellainen tyhmän näköinen mairea hymy naamalle et " musta tulee äippä..."
Kiekolla tarkistettu viikot... (siis joka päivä laskeskelen sen kanssa...)
MeikkuDeikku+ Vilu 6+2
Täällä ollaan! Oltu jo 5:stä lähtien:) Tuttu raskaushormonihyrrä lähti käyntiin sitten! Täällä olen surffaillut, käyttäny jo koirat, käyny suihkussa, tehny luotettavamman raskaustestin kun mammaksin liuskat (apteekin oma) ja tulihan siihen kaunis tumma viiva, Ihanaa!! Sitten totuuden nimissä pitänee kertoa että tein tässä aamutuimaan jo nettishoppi matkan henkkamaukkaan;) ostoskoriin jäi mammafarkut, lappuhaalarit, kesämamma housut, vauvalle 4 bodya ja vauvan sukkia:D...
Mayday: Myös minä kerroin jo läheisille raskaudesta, tällänen hölösuu! Ja mutsi samanlaisena hölönä piti huolen, että kertoi niille kenelle minä en kertonut:) Onhan se ehkä vähän hölmöä ja aikaista kertoa jo nyt, mut minkäs teet!
Eilen illalla ja tänä aamuna alkoi tissit oireilla, kihelmöi, pistää, kuumottaa ja kutiaa... myös tuttu nälkä herätti, ja se on sellanen nälkä että pakko kans syödä heti, muuten tulee paha olo...kahvikaan ei enää tänänä maistunut niin hyvälle, jäänee pian taas tauolle se tuote...
Siinäpä ne, palaillaan, vointeja kaikille, ja tosiaan tervetuloa uusille minun puolesta:)
priscilla ja " peppilotta" 3+5 vasta...
Yritän nieleskellä tätä öklötystä pois. Tää aamu on tähän asti mennyt ihan hyvin. VAin muutamia isompia oksetusaaltoja ollut, mutta muuten ok. Suihkussakin kävin ja sain raikkaan olon.
Mammavaatteista: odotan, että pääsen taas käyttämään niitä, kun mulla jäi viime kesästä paljon hyviä mammavaatteita. Sen sijaan omat tavalliset vaatteet alkaa olla taas uusimista vailla, mutta nyt en sitten viitti hankkia mitään kun kumminkaan ei kohta mahdu päälle.
Odottelen tässä, että aika menis nopeesti että poitsu menis päikkäreille ja mä pääsisin tallille. Ulkoilma kun tekee tosi hyvää tälle olotilalle.
Mymmeli rv 6+4
Alkoi vuotamaan. Viikkojaolisi kaiketi nyt 4+2 ja aamulla alkoi tihuttamaan ja hieman särkyäkin on.
Voi paska sanon minä. =(
Eilen oksetti vielä rutosti ja rinnat kipeinä, tänään en edes osaa sanoa mistään mitään sillä olen todella pettynyt.
Kummastuttaa vaan taas se , että hcg kuiteskin nousujohteinen sillä varmistelin jälleen toissapäivänä plussaa ja todella ei herkällä testillä ja antoi ihan kauniit ja lupaavat viivat sekin.
Viimeksikin siis oli vuotoa ja raskaus tosiaan kaavittiin rv10 kun sikiötä ei ilmaantunut.
Nyt ei taas voi kun odottaa ja ihmetellä, että kuinka paljon vuotaa ja testailla uudelleen muutaman päivän päästä, että onko kääntynyt negaksi vai ei.
Epätietoisuus on nyt inhottavinta ja tekisi mieleni hakea 2 muovikassillista testejä ja katsoa muuttuuko tulos ja mihin suuntaan.
Yksi asia mihin todella kaipan mielipiteitänne on se, että mitä tekisin kun maanantaina minulla alkaisi opiskelun tiimoilta raskas työjakso eli sairaalan akuutilla osastolla missä paljon nosteluja ym.
En tiedä onko aihetta lepoon ja voinko sillä mitään estää jos on, mutta eipä olo muutenkaan ole kovin kiva ja epäilen sen ainakin jonkin verran vaikuttavan työpanokseeni enkä tahtoisi laiskaksikaan leimautua
En myöskään tahtoisi näin epävarmasta raskaudesta minnekään erityisesti ilmoitella eli mennä töihin ja kieltäytyä raskaista jutuista vedoten keskenmenoriskiin.
Eli hakeako saikkua vai ei? Vielä kun ei ultrallakaan pysty sanomaan juuta eikä jaata.
Muille toivotan vuodotonta raskautta ja iloista keväistä mieltä. Minä jään tutkailemaan tilannetta.
Meikämamma sai sitten heti plussatestin perään karmean flunssan, ihan niin kuin viime raskaudessakin! Liekö räkätauti mulla raskausoire?:) Ei vaan, esikoinen oli ensin nuhanenä, ja tottakai se minuunkin tarttui. Harmi vaan, kun ulkona olisi ihanan lämmin ja aurinkoinen ilma, ei pääse nyt siitä nauttimaan. Sen sijaan istun täällä koneella. Muistaako kukaan muuten, että miten paljon ruumiinlämpö nousikaan raskauden myötä? Mittari näyttää 37,4, mutta olo ei ole kuumeinen, liekö tuosta osa sitten raskauden aiheuttamaa lämmönnousua?
Sumunen: Kiva kun kommentoit tuota pientä ikäeroa. Aloitin siitä oman aiheenkin, johon tuli rohkaisevia kokemuksia. Eiköhän mekin stten aikanaan ihan hyvin pärjätä. Mun kummipojalla ja hänen pikkuveljellään on ikäeroa 1v4kk eikä mustasukkaisuutta ole ilmennyt lainkaan. Kummipoika auttelee innolla vauvan hoidossa, tuo vaippaa ja tuttipulloa... Rankkaa varmasti on, mutta uskon tosiaan, että myöhemmin lapsista on seuraa toisilleen enemmän kuin jos ikäero olisi useita vuosia. Niin ja Sumuselle vielä, ei mullakaan mitään virkaa ole, nyt olen hoitovapaalla esikoisen kanssa, mutta syksyllä olisi tarkoitus pikkuisen haistella työelämän tuulia ennen äitiyslomaa, taidan tehdä lyhyitä sijaisuuspätkiä vaan, kun luokanopettajien työtilanne täällä Porissa on todella heikko. Esikoinen menee sitten ilmeisesti kolmeksi kuukaudeksi päivähoitoon. Mites muuten muut, kuinka moni on tällä hetkellä töissä, kuinka moni kotona?
Raskaudesta kertomisesta, me ei kerrota ennen np-ultraa varmaan kenellekään, poikkeuksen muodosti mammakaverini, jolla on samanikäinen tyttö kuin meidän esikoinen, hänelle on myös tulossa toinen marraskuun alussa. Hänelle kerroin jo. Ja teille. :) Varmaankin se, että ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, saa meidät lykkäämään kertomista. Lapsi on aina lahja ja pieni ihme... Täytyy muuten maanantaina varailla yksityiseltä alkuraskauden ultraa, en kyllä pysty np-ultraan asti odottamaan, että tiedän sykkiikö siellä pieni sydän.
Nyt ei muuta, nauttikaahan upeasta säästä munkin puolesta.
Minttuli79 4+4
... paljon voimia. Pidän kovasti peukkuja, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja vuoto vain jotain harmitonta. Koita jaksaa.
Voi miten kurjaa... kauheeta. Toivotaan että ei vuoda enää, että on jotain harmitonta vaan... onko sulla paljon kipuja?
Oireita on tännekkin ilmestynyt, rintoja aristaa, huimaa, nippailee vatsasta, ja viiva tummeni kun aamulla taas testasin.
Mä en vaan tajua kuinka sasin ajatukseni jonnekkin kauas pois, koska pelkään niin pirusti... Näin painajaisia viimeyönkin keskenmenosta. (mulla siis sellainen takana viimekierrossa ja nyt tärppäsi heti uudestaan) En pysty rentoutumaan, rampaan joka kääntees vessaan tutkimaan mit' sieltä valuu, onneks ihan pelkkää valkovuotoa.
Ootekste muut ihan levollisia??
Shani@ rv 4+3
Strawberry; voimia! Toivotaan, että vuoto on harmitonta! Mullahan tosiaan oli edellisessä raskaudessa vuotoa rv 8-9 paikkeilla. Silloin gyne käski lopettamaan rankemman urheilun (tuli sen jälkeen). Tätä ohjetta soveltaen mä varmasti nyt sun tilanteessasi hakisin saikkua edes vähän, jotta näkis mihin tilanne kääntyy. Mä jäin töistä saikulle, lähdin samantien, kun verta tuli paperiin (töissä tuli tietysti). Pomolle silloin kerroin, vaikka olin päättänyt olla kertomatta. Oli sellainen pakko tilanne, että olin niin huolissani. Olin vissiin to-pe töistä pois ja viikonlopun jälkeen menin takaisin. En mä ois pystynyt töissä keskittymään mihinkään. Mäkin olen hoitoalalla meinaan...
ON: väsyttää, nälkä ja pissattaa. Tänään nälkäisenä jopa vähän etoi. Mutta vaan vähän. Lämmin ruoka ei houkuttele, paitsi eilen söin pitsan... Eikä makeaa tee mieli, mikä on mulle perin kummallista.
-Terppari 5+6
Priscilla..oot kieltämättä ollut aika reipas ;D Vaikka kyllä mäkin huuto.netistä jo muutaman äippävaatteen olen huudellut! Housuista ainakin on ihan kaamee pula kun kaikki tavikset ahistaa...Ja omat kaikki äippähousut on kaverilla Norjassa lainassa!! Tietty ;)
Uusia oli jälleen tullut..hyvä hyvä!!
Käytiin aamulla kaupassa ja YÖK!!! Kiva valkata perheelle syötävää kun kaikki siellä kaupassa oli ällöistävää!! Illalla tytön ruisleipä nenän alla sai suunnilleen oksentamaan!
Uusia pizzaschipsejä oli kauppaa tullut ja ne (valitettavasti) tuntuu sopivan =O Kiva että nää terveelliset uppoo!!! Vaikka teki mun simona mieli tomaatteja =P
Eli tää pahaolo on aika koko ajan läsnä..mut rinnat ei arista, ei herkistä, ei mitään tavis oireita mitä tytöistä oli...Niin ja se seksi maistuu edelleen mistä mies on tosi onnellinen, kun jäi tää yritys touhuuminen niin vähiin ;D Ainoo vaan että illan voimakas pahaolo vähän haittaa tahtia! Onko teillä muuten pahaolo voimakkaampi aamusin vai iltasin? MUlla ihan selkeesti iltasin. Aamupala vielä uppoo ja päiväruoka maistuu ihan suht buenolta, mut ilta...kaikki on pahaa ja maistuu vähintääkin omituiselta!!
Pihalla olen kovasti ollu haravoimassa, eilen kerättiin tontilta keppejä ja oksia ja illalla oli issiastyylinen kipu tosi kova oikealla! Great, kiva että nyt jo alkaa!! Onneks vielä meni yön aikana ohi
Nyt liimamaan noin 1500 valokuvaa paikoilleen =O Sn siitä saa kun ei sitä heti tee ;)
että stressiä yritin minäkin saaha aikaseks, ja molemmista edellisistä on ihan riittämiin sitä ollut kun meillä eka vaavi todettiin kuoleeks ekassa ultrssa ja tokassa raskaudessa todettiin kohdunkaulantulehdus ja sitä sai hoitaa vasta 16 viikon jälkeen.. Mutta nyt tällä kertaa jotenki miehen sanat siitä että murehditaan sitten jo sellanen tilanne tulee, nyt ollaan ees hetki onnellisia sai mut tajuamaan että näinhän se on!!
Mä muuten kanssa tulin aikoinaan km jälkeen heti uudelleen raskaaks, mutta mä olinkin km:n alkujärkytyksen jälkeen vaan ihan hirmusen onnellinen että ylipäänsä tulin raskaaks!! Sitä ennen yritystä ja hoitoja vuos takana ja juuri sanottu että ilman leikkausta en raskaaks tuu (endo)
Mut jaksuja ja yritä edes olla murehtimatta!! Samoin me kaikki!!
Voimia str@wberrylle: Älä vielä kirvestä kaivoon heitä, ilmoittele kuulumisia.
Shani@: Jännittää täälläkin, jokaista nipistystä säikähdän, harmittaa kun ei voi nauttia raskaudesta.
ON: Mulla on ollu monta päivää kauheeta pahoinvointia, tälle aamua ei minkäänlaista, eikä edes nipistele, pitsanki pystyin ihan ongelmitta syömään. Taas kauhistelen, onko jokin vialla, kun on ensin monta pahaa päivää ja sitten niinku ei raskaana olisikaan:
APUVA! Kokemuksia???
P-M rv 4+6
Pelkään niin kauheasti keskenmenoa että tuun vainoharhaseks!! äskenkin nipisti kauheesti mahasta, ja olin jo valmis itkemään, mutta nälkähän se vaan oli... on tää kamalan ihanaa!!!!
Ensinnäkin voimia teille keskenmenopelon kanssa kamppaileville. Toivotaan nyt, että kaikki menee hyvin!
Onpa tosiaan mukavaa huomata miten monella muulla täällä on tulossa pieni (alle 2v) ikäero edelliseen lapseen. Meillä ikäeroksi tullee 1v 7kk ja välillä hirvittää todella mihin sitä on tullut päänsä pistettyä. Mutta eiköhän me pärjätä... Esikoisella ja nuoremmalla on ikäeroa 2,5v ja kieltämättä oli aluksi tosi rankkaa esikoisen kamalan mustasukkaisuuden kanssa. Pahin uhmaikäkin oli tuolloin menossa. Ehkä tällä kertaa pääsisi ainakin vähän vähemmällä mustasukkaisuudella.
Välillä vaan tuntuu, ettei ole itse vielä valmis uuteen raskauteen ja vauvaan. Edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, ettei tässä välissä ole ehtinyt paljon normaalielämää elämään.
Itselläni ei ole juuri pahoinvointia ollut ja väsymyskin on hellittänyt kilpirauhaslääkityksen myötä. Suurimman osan ajasta unohdan olevani raskaana. Maha on kyllä jo selkeästi alkanut kasvaa, vaikka viikkoja on vasta vähän päälle seitsemän.
Tiedän tunteen tuosta liikkumispelosta. Aikaisempina raskauksina olen harrastanu reipasta liikuntaa melkein loppumetreille, nyt ei viikolla 4 + uskalla kunnolla edes uida:/ Ja töissä ryntäilen kauhulla vessaan joka nipistyksen takia. Mistä me tähän voimia saadaan, harmittaa kun ei voi niin täysiä nauttia tästä toivomastaan olotilasta. Voimia ja tarrasukkia
olen ollut muutaman päivän poissa koneen äärestä.
Tervetuloa kaikille uusille!
Str@wberry ja Mintho tsemppiä kovasti kummallekin, toivotaan että kummankin raskaudet vielä jatkuisi!
Str@wberry, sinuna hakisin kyllä saikkua, ei tuossa tilanteessa kannata lähteä rehkimään, minä olen saanut tuossa tilanteessa heti sairasloman.
Oma olo, lähinnä väsymys vaivaa oireet tällä hetkellä muuten ihan ok.
Pekonia vaan tekee kamalasti mieli:)
Ikäerosta, meidän nuorimmille on ikäeroa 1v10kk ja minusta se on loistava!
Lapset leikkii kovasti keskenään nyt ja ei se vauva-aikakaan raskaalta tuntunut vaikka ei tässä ole viimeiseen 4 vuoteen varmaan ole tullut nukuttua yhtään kokonaista yötä:)
Sinäpä sen sanoit, koitetaan tukea toisiamme parhaan mukaan, pidetään toisistamme ja itsestämme huolta, ja oikeesti, koitetaan ennenkaikkea nauttia!! Nyt tällä hetkellä ollaan tukevasti raskaana, huomisesta ei kukaan tiedä... Rauhotutaan, ja annetaan päivien ja viikkojen tehdä tehtävänsä, kasvatetaan masua ja naatitaan:)))
Varhaisultrassakin jo käyty ja paljastui rv.8+3 eli laskettu aikakin varmistui 19.12:) Jospa sitä tuleekin aattovaavi:)
Pahoinvointi alkoi kunnolla eilen, oksensin kaaressa aamupalarahkat ja -kahvit ja sama olo jatkui läpi päivän, tänään ekana kun avasin silmät, sain rynnätä oksulle:( Väsymys on ihan omaa luokkaansa, voisin periaatteessa nukkua vuorokaudet ympäriinsä...mutta eihän se käy kun on jo kolme olemassaolevaa lasta:/
Helene+pikkupossu 8+3
ultra kuulumisista! Onko tuo la ihan oikein? Mulla la 9.12 ja nyt viikot 5+6
Kai mäkin uskaltaisin jo liittyä? Plussatestin tein tasan viikko sitten perjantaina. Laskinten mukaan nyt olisi menossa 5+6 eli huomenna vaihtuisi uusi viikko, la laskimen mukaan 8.12.
Ensimmäistäni odottelen, eikä miehen lisäksi kukaan vielä saa tietää. Haluan pitää salaisuutena mahdollisimman pitkään :) Neuvolan sain varattua, tosin vasta toukokuun puoleen väliin, kun eivät kuulemma aikaisemmin ota. Toisaalta hyvä, että ehdin totutella rauhassa ajatukseen :)
Menkkamaista mahakipua on ollut lähes päivittäin, se loppuu melko nopeasti, mutta ahdistavaa on silti. Olen kärsinyt vasta pienestä ja lievästä etomisesta ja tänään sitten oksetti oikein kunnolla, mutta onneksi meni ohi.
Sitten on sellainen vaikeampi vaiva nimittäin mulla on jalkaterät todella turvonneet. Saan vain yhdet kengät jalkaan, lenkkaritkin hiertävät lenkeillä vesirakkuloita varpaiden seiniin. Vettä olen juonut paljon, mutta ei näytä auttavan. Kikkakolmosia?