Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@ Joulukuisten vk 15 @@

09.04.2007 |

Huomenta!

Ajattelin alotella taasen uutta pinoa uuden viikon kunniaksi =) Vanha alkokin olla jo aikast muhkee ;) Uusia oli taas tullut iso vino pino!! Onnea kaikille!!

En nyt muista nimmaria mutta erään pariskunnan halailut vessanlattialla sai ihan herkistymään :) Muistakaan käydä laittamassa tietonne joulukuisten esittely ja la pinoon =)

Omaa napaa..tänä aamuna oli jo kiire saaha suuhunsa jotain heti noustuaan ylös!! Oli jo sellanen laattaolo aika lähellä!! Pitänee huom,iseks varata jo jotain sängynviereen. Tissit on yllättävän vähän kipeät, ilman liivejä enemmän mutta ei ollenkaan sellaset pinkeet mitä aijemmissä, onkohan niistä tullu jo ihan immuunit kahden imetyksen jälkeen ;D

Musta kanssa tuntuu että mahassa on jotain turvotusta tai jotain. En silmällä mitään erota entiseen mutta kun vaatteet ei taho päälle mahtua!! Pitääkö tässä nyt ostaa isompia vaatteita (just olen kaikki laihiksen myötä myyny pois, siitäs sain) kun äippähousut kumminkin tuntuu aavistuksen liitottelultta vielä...

Jep, pakko mennä ettiin taas suuhun jotain laitettavaa, kuvotus nostaa päätään aika kovalla kädellä

rv 6+1 (?)

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens keskiviikkona suuntaan sitten sinne ultraan...ei millään malttas oottaa! Ja toisaalta pelottaa ihan sikana että onko siellä nyt mitään!!

Tää raskaus on jotenki tosi erillaisen olonen edellisiin oireiden perusteella. Ennen tissit sikakipeet heti 6+ viikoista, nyt ei huomaa oikeastaan mitään! Tavis ruoka ällöttää, ennen ällötykseen helpotti ruoka. Tänäänki hesellä ruisfile meni nippanappa kurkusta alas! =O Makea sen sijaan olis se avainsana ällötyksen helpotukseen (tää ei oo hyvä asia) Makea maistu noissa edellisissäkin mut ei se ällötykseen mitenkään liittyny.

Palelu iltasin on aivan käsittämättömän järkyttävää!! Aivan sama paljonko niitä vaatteita on päällä!! Ja sit tuo enemminkin unettomuus kun kaamee väsy!? Oonkohan mä raskaana ollenkaan?! Tai mikä lie ulkonen tai tuulimuna....

Huoh, ollaan me naiset hankalia kun aina keksitään syy murheeseen ;) Vaikka väkisin!!

Nyt nauttiin hiljasuudesta, esikko mammalla ja nuorempi päikkäreillä

rv6+4

Vierailija
22/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei mitään sellasta!?

Siis eihän toki kaikkien raskauksien pidäkkään olla samanlaisia ;) mutta mutta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kurkkaamassa testiä vessassa, jahas kaksi viivaa, menin takasin siivoomaan, tulin minuutin perästä uudestaan kurkistamaan, tosiaan kaksi viivaa.. se on plussa, mie oon raskaana, vielä kerran piti palata aamupalaa tuohuamaan.. MIE OON RASKAANA sillon se kolahti :)

alku järkytys, keskivaiheen ymmärrys ja lopuksi autuis ilo :) tällä pienellä olisi LA 8.12 eli oon kaiketi 6+5 vkolla nytten.

meilä on kaksi taaperoa tällä hetkellä, tyttö 2v11kk ja poika 1v5kk. touhua tulee riittämään tässä huushollissa :)

Vierailija
24/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

Täällä ilmoittautuu mukaan onnellinen odottaja Espoosta. Tällä hetkellä menossa 6+5. Esikoista odotellaan, joten kaikki on niin uutta ja outoa. Ja vaikka kuinka ajattelee positiivisesti, niin silti ei voi olla miettimättä onko kaikki tuntemukset " normaaleita" . Pitää vaan laittaa jäitä hattuun. Eka neuvola vapun jälkeen.

Tuntemuksia on ollut parisen viikkoa -nipistelyä, vatsavaivoja ja väsymys on kova. Plussa tehtiin reilu viikko sitten. Töissä saa pinnistää että jaksaa olla normaalisti kiinni tehtävissä.

Kaikille teille kanssa-odottajille tsemppiä ja aurinkoisia päiviä. Mintholle jaksamista -toivotaan että kaikki menee hyvin!!!

Vierailija
25/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kirjoitusvirheiden määrästä voi päätellä, miten onnellisen sekaisin olen tuosta plussasta... Liberon raskauskiekon mukaan viikot ois nyt peräti 4+2. En osaa keskittyä mihinkään muuhun kuin tähän uutiseen, esikollekin jo kerroin, että hänestä tulee isoveli. Hymyili iloisesti, vaikka ei vielä ymmärrä yhtään, 11 kk tulee täyteen sunnuntaina. Pieni isoveli...

Minttuli79 4+2

Vierailija
26/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pirkanmaalainen ja odottelen perheeseemme neljättä lasta. Mitä todennäköisimmin tämä muksu jäisi kuopukseksi, viimeiseksi villahousuksi, joten olen mielessäni saanut tekonimeksi tälle tuon Villahousun... ;D Edelliset ovat persoonallisesti olleet Vauva, Masuvauva ja Sulo. Onko muilla jo tekonimiä joulumasuille?

Minttuli79, jotenkin samaistun fiiliksiisi, meilläkin esikoinen oli saman ikäinen kun plussasin kakkosesta. Ikäeroa tuli siis se 1 v 7 kk (tyttö ja poika), ja ovat jo tosi pitkään olleet kuin paita ja peppu! Ihana nähdä kuinka he jaksaisivat leikkiä ja touhuta vaikka kuinka pitkään (toki saikkinaakin mahtuu mukaan, tietenkin), ja mahtava myös seurata ainutlaatuisen sisarussuhteen kehittymistä.

Kakkosen ja kolmosen välille meillä tuli 2 v 1 kk, joten nyt tuo 1-vuotias kolmonenkin alkaa olla mukana isompien leikeissä. Meillä on pienet ikäerot olleet erittäin hyvä juttu, ja homma toimii hyvin. (Minttulille vielä, olemme saman alan ihmisiä, vaikkei minulla virkaa olekaan, eikä myöskään aikomusta muutamaan vuoteen päivätöihin mennä.)

Mintho, tsemppiä kovasti ikävään tilanteeseen! Minulla kävi esikoisen aikana ihan samoin, mutta kontrolliultrassa rv 7+ löytyikin oikean kokoinen sikiö ja sykkeet myös. Peukut pystyssä sinulle!!

ON: Tänään on jo moneen otteeseen kuvottanut ja rinnat aristavat jo voimakkaammin. Väsymystä oli jo pari päivää ennen plussaa, ilman päiväunia ei selviä... =) Ai niin, tilasin ajan yksityiselle varhaisraskauden ultraan rv 7+9! Jos saisin hölösuuni siihen saakka hillittyä uutisen kertomiselta...

Nyt ruuanlaittopuuhiin, ja sitten tämä mamma lähteekin koko illaksi omiin menoihinsa ja mies pemmastaa kakrujen kanssa illan. =)

Sumunen ja Villahousu rv 5+4

Vierailija
27/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori typo, ultra olisi rv 7+6.

Vierailija
28/101 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollu aika etova päivä tänään, yrjösin ekaa kertaa sitten tälle raskaudelle:/

Hätähousuna tilasin jo ekan neuvolan, se on tän kuun lopussa.

Väsyny, mutta onnellinen

P-M

Vierailija
29/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö illalla maistu taivaallisen raikkaalta mut kaikki muu nostatti palan kurkkuun =X

Varasin eilen ultran ja se on nyt sitten ens viikon keskiviikkona..sinne asti pitäs muka jaksaa odottaa =O Hih, ei vaan..onhan se aika paljon vähemmän kun oottaa sinne np-ultraan!!

Paino tuntuu vaan nousevan vaikka en ees mielestäni niin paljoa syö!? Kaipa sitten kumminkin =/

Tänään on reidet miinku olisin eilen kovankin treenin tehnyt..mitähän olen yöllä tehny..

Onko teillä keinoja pitää pahaolo poissa/lievempänä? Itellä toimii kova karkki, esim. turkinpippuri koko ajan suussa...mutta eihän sitä voi koko ajan!!

Vierailija
30/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tän päivän etomiset olis nyt tässä. Äsken sain appelsiinin syötyä ja nyt on parempi olo. Eilen kärsin koko päivän :( Oli vika tikki syödä roskaruokaa ja vielä kyläpaikassa rasvasta piirakkaa. Sen päälle vielä 40 min. ajomatka takapenkillä esikoista viihdyttäen (viihdytykset kyllä jäi vähälle)... yöks! Mies vielä sanomaan tänään, että ei sulla oikeesti oo pahaolo, kun et oksenna. Mä en vaan pysty oksentamaan vaikka kuinka oksettais vaan nielen viimeseen saakka vaikka jo suuhun tulis.

Huomenna olis vielä ratsastuskisatkin. Ja meen ihan kylmiltään harjottelematta... kun yks junnu kisaa hepallani yhen luokan ja sen harjotukset on tärkeemmät. Itse aattelin nyt mennä vaan ihan sen takia, etten enää kohta pääse. Saa nähdä miten pääsen pahoinvoinniltani hepan selkään :I

Mymmeli rv 6+3

Vierailija
31/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä, ihanat kelit tulossa vkolopuksi!!

Olo on tosi epätodellinen, kun välillä oireita on paljon, mutta toisena hetkenä tuntuu että olenkohan raskaana laisinkaan. Kummallista. Naaman kukkiminen helpotti hiukan loppuviikkoa kohden, eli saattoi siis johtua vain pääsiäismunista. Mutta mielialat on ihan mahdottoman heittelevät. En muista että esikoisesta olisi ollut tälläistä. Ensinnäkin olen lähes koko ajan kuin persuksiin ammuttu karhu, ja toisaalta kun mies erehtyy sanomaan että älä nyt ihan turhasta hillu, niin saatan alkaa itkeä, eli ihan turhasta. mitenhän tuon mielen saisi vähän tasoittumaan... Vinkkejä otetaan vastaan...

Ällö olo puskee vähän vaihtelevasti päälle, välillä etoo kaikki toisinaan ei sitten mikään...

On muuten outoa, kun tuntuu ettei mitään oikein muista edellisestä raskaudesta, mutta eiköhän ne ala palautua pikkuhiljaa muistiin. Joku muuten mainitsi että tuntuu että paino vaan nousee, niin voin todeta että sama täällä =( täytynee yrittää vkoloppuna ulkoilla oikein urakalla =D Mukavia kevätpäiviä kaikille!

Heiluri 6+0

Vierailija
32/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testattu vahva plussa, toissapäivänä haamu ja samana päivänä verinen kertaryöppy kirkasta verta.... joten pelottaa aika paljon. Tämä on neljäs raskauteni, ja kolmessa aikaisemmassa ei mitään tällästä ollut, tytöt minulla on jo kohta 10, 8, ja 6.

viikkoja tällä hetkellä vasta 3+4, joten mitä vaan voi tapahtua... pidetäänhän peukkuja pystyssä kuitenkin? LA mulla siis 24.12. Ihana päivä;)

Asumme etelä-suomessa, ja mulla uusi suhde. Tyttöjen isästä erosin 4 vuotta sitten ja nyt siis toista kertaa aviossa, miehelläni ei ole vielä lapsia. Molemmat ollaan 30vee. Ammatiltani olen aerobick/spinning ohjaaja, sekä olen myös päivätöissä hoitoalalla päihde- ja mielenterveysalalla.

Milläs viikolla se ensimmäinen neuvola olikaan? ei muista enää!!

priscilla 3+4

Vierailija
33/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukolmonen masussa matkustaa, niin ISO haave meille ollut jo pitkän aikaa. Isommat lapset 6v ja 2v! Avioliitossa ollaan oltu jo nelisen vuotta!

Mä testasin toissapäivänä ekan kerran negan, joka osottautikin sitten roskishaamuksi, joten päätin testata eilen uusiks, ja haamuhan sieltä tuli ja tänän aamuna vieläkin selkeempi viiva, joten PLUSSAan pitäisi nyt uskoa. Mulla on kierto sekaisin, edellinen päätyi keskenmenoon ihan alussa joten en tiedä nyt miten uskallan juhlia, mutta iloinen olen!!!

Toivon sydämestäni pikku matkustajan pysyvän mukana loppuun saakka!!

LA olisi menkkojen mukaan 19.12.

Shani@ rv 4+2

Vierailija
34/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas meidän pino kasvanut. Uusia tullut taas paljon, tervetuloa kaikille!

Ponnari: muistanko oikein, että nikkiksesi olisi pyörinyt huhtikuisten 2006 listoilla? Mikäli näin, meille on tulossa samalla ikäerolla vauvelit. Muitakin taisi olla 1v7-8kk ikäerolla...

Mintho: Tsemppiä. Mulla oli ekassa raskaudessa tasaisin välein hieman veristä vuotoa. Välillä ihan kirkasta verta ja välillä semmosta rusehtavaa mössöä. JOka kerta olin tietenkin ihan paniikissa, mutta kyllä tuo esikoinen tuolla vaan päiväunilla köllöttää ja täysiaikaisena syntyi. Toivotaan parasta!

Mulla oireista päällimmäisenä on hillitön palelu. Meillä on sisällä lämmintä 25, kun aurinko helottaa ja meikä pitää fleece-hupparia päällä. Esikoisella on niskavillat hiestä märkänä ja äippä palelee. Muina oireina ihon ja hiusten rasvoittuminen, väsymys ja lyhyt (erittäin) pinna. Miestä käy vähän sääliksi, kun tulee ihan turhasta tiuskahdeltua. Pahoinvointi ei vaikuttaisi olevan mun oireissa nytkään. Aamulla ennen aamupalaa ja joskus, kun on pitkä ruokailun väli, ellottaa hiukan, mutta ei puhettakaan, että oksalle tarvis rientää - onneksi =)

Viikon päästä on esikon 1-vee synttärijuhlat ja täällä äippä vaan surffaa netissä, kun pitäs jo miettiä leivonnaisia... Tuli tämä raskaus vähän puun takaa (toivottu, mutta uskomattoman nopea tärppi), eikä oikein osaa ajatella mitään muuta...

Yiihaa, ihanaa viikonloppua ja auringon paistetta kaikille!

t. Hoobee 6+1

Vierailija
35/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä liittyisinkin teihin? Olen kirjoitellut tuonne marraskuisiin muutaman viestin aiemmin, mutta..

Mulla on laskettu aika jossain marraskuun loppupäivinä (epätarkan terveyskeskus ultran mukaan tänään olis jotain 6+5 tai 7+1 eli laskettu keikkus jossain marraskuun 28.-30. tienoilla/joulukuun alussa. Meinasin että liittyisin kuitenkin mieluummin teihin kun mulla on aina menny 2-4 päivää yli lasketun niin se taitaa ennemminkin olla joulukuun alku kuin marraskuun loppu kun meikäläinen synnyttää.

Hieman esittelyä

Näppiksellä istuu siis tänä kesänä 32v täyttävä lähihoitaja, jolla on jo ennestään esikoistyttö (00), vauhdikas poika (02) ja ryömivä neiti (09/06). nykyinen odotus alkoi hieman yllättäen, mutta toivottuna kuitenkin. Ja ilmeisesti vasta jossain kp28 tienoilla, siksi tuo laskettu aikakin on erityisen epäselvä. Luulin että se olisi tarkentunut tiistaina ultrassa, mutta kansa mitä! Liekö ultraajassa vai laitteissa, mutta ei siitä sen enempää tietoa tullut, lopullinen laskettu siis selviää vasta np ultrassa joskus toukokuun puolenvälin maissa.

Minjuska ja manteli, mitä lie viikot, sanotaan vaikka että 6+6

Vierailija
36/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoistytär oli omenansiemen

vauhdikas poika oli kahvinpapu

pikku neiti oli hiirenherne

ja nyt on manteli

meillä siis tammenterho vaihtui manteliksi, on jotenkin pehmeämpi ja sukupuolettomampi

Minjuska

Vierailija
37/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein muistat! Meillä kuopus ja siis ensimmäinen yhteisemme mieheni kanssa syntyi 18.4.06 eli tyttö tulee ens viikolla vuoden! Aivan ihastuttava neiti onkin, hoivailee nukkejaan vaikkei vielä kävele.

Oma ).( : Vielä ei oikein voi täysin ymmärtää tiistain raskaustestin tulosta...Vaikkakin tämä raskaus on niiiiinkin mones, jokainen raskaus ja sen kautta vauva ovat niin ainutkertaisia kuitenkin. Minulla ol toissaviikolla viikon ääni poissa, sitten maanantaina kun piti menkkojan alkaa oli selässä joku noidan nuoli, ei kärsinyt edes suoristaa ja tiistaina testi keskiviikkona kamala pääsärky ja eilisestä illasta nilkan turvotusta ja tänään aivan mielettömän kipeä nilkka. Nämä minulla joka en ikinä ole sairas!

Joku kyseli vatsan kasvamisesta. Minulla (.) pullahtaa heti. Aluksi kysymys lienee jostain turvotuksesta, mutta nyt jo tuntuu nippaisuja vatsan pohjalla, lienee kohdun kasvua? Että ainakaan tämmösessä tapauksessa kun raskauksia on monta niin tämä " salaisuus" ei kauan pysy ja tosiaan kun maha kasvaa alkuun tosi nopeesti.

ponnari 4+4

Vierailija
38/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kuumepuolella seurasin tilannettasi jännityksellä, onneksi pääsit sinäkin tälle puolelle! Tarraa, liimaa,teippiä ja vaikka vielä kasa nippusiteitä, että pieni/pienet pysyy matkassa, itse kullakin!

Vierailija
39/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Minjuska, Pricku ja kaikki muut uudet joulukuiset! Ihanaa, että on tullut lisää plussia! Vauvaliimaa kaikille!

Pricilla: mulla oli esikon alkuraskaudessa veristä vuotoa rankan urheilun jälkeen jo alkuraskaudessa (pelasin fudista). Soitin gynelle, joka sanoi, että on vaaratonta, mutta suositteli sen urheilun heivaamista hetkeksi ja siihen loppui sitten vuotokin. Jospa sullakin vuoto liittyy vastaavaan?

ON: oireetonta, oireetonta... Palelua ja väsymystä on, rasvainen tukka. Muttei muuta. Noita edellä mainittuja kun voi muutenkin olla... Yhä kovin epäuskoinen olo tästä raskaudesta. Sovittiin miehen kanssa, että kerrotaan tästä raskaudesta hissuksiin ihmisille jo nyt. Siis niin, että jos tulee tilanteita eteen, joissa raskaus pitäisi salata (esim. vappu), niin sanotaan asiasta suoraan. Pyydetään kyllä ihmisiä vielä olemaan hissuksiin asiasta ettei asia leviä ihan kaikille vielä, ihan keskenmenon mahdollisuuden ja mun uuden työn koeajan vuoksi... Mutta lähimmille kerrotaan varmaan pian. Mummien ja vaarien on vaan niin vaikea olla asiasta hiljaa, täytyy uhkailla kunnolla.

-Terppari 5+5

Vierailija
40/101 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnari ja terppari, iso KIITOS!!

kyllä mäkin jätän rankan urheilun raskausajaksi taka-alalle. Juttelin tossa " kollegan" kanssa, joka kehotti että harrastan raskausaikana pitkiä kävelyitä ulkona, ja sisälajina spindeä matalilla sykkeillä. Kuulostaa hyvälle, sitä ehtii sitten taas rääkätä itteensä kun saa vauvan pihalle!

Kiitos teille kun kerrotte omasta verenvuodostanne ja kokemuksistanne, antaa toivoa ja uskoa mullekkin... pissalla käynti pelottaa edelleen, minkään valtakunnan punasta tai ees sinnepäin ei näy... mä niin toivon että pysyykin pois.

oireista: Mulla ei ole koskaan raskauksissani ollut pahoinvointia, rintatuntemuksia tai muita klassikoita, mutta tunteet mulla heittääkin ihan häränpyllyä!! Itken ja toisaalta naurankin ihan mielettömän herkästi...

vähän mulla on paha mieli siitä, kun itse oon niin KAMALAN innoissani ja onnellinen, niin tuntuu että toi mies on aika hissukseen ja tasanen... haluukse sittenkään tätä vauvaa?