Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työpaikallasi jaetaan lomat?

Vierailija
05.09.2025 |

Miten?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä lomalista.

Vierailija
2/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jaetaan eniten lomaa,muille annan säälistä pari päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, että tarvitsen lomaa x:stä y:hyn ja pomo hyväksyy.

Vierailija
4/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomakausi välillä 1.5. -  30.9. eli toukokuu -syyskuu.

Kiertävä lomalista.

Päittäin saa vaihtaa lomia, jos natsaa jonkun kanssa.

Vierailija
5/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan määrittää laki ja osan kunnanvaltuusto. Kaikilla samat lomat.

Vierailija
6/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan, että olen lomalla ajalla xx-xx. Ei tarvitse miettiä tuuraajia tai muutakaan. 

Vierailija
7/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tänä vuonna saimme nähtäväksemme 4 eri vaihtoehtoa seuraavan toimintakauden lomista ja saimme äänestää niistä. Myös asiakkaamme saivat osallistua äänestykseen.

Vierailija
8/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pulju on kiinni koko kesän. Sekä syys-, joulu- ja talviloman. 

Vierailija
9/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomille kiertävä lista kesäkuusta elokuuhun, talvilomat periaatteessa kiertävällä listalla, mutta niitä porukka vaihtelee enemmän keskenään.

Vierailija
10/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa lomalla, koska silloin on hiljaisin aika. Sijaista ei ole. Muut lomat päätän työtilanteen mukaan itse. 

Vierailija
11/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lista, johon jokainen merkkaa oman lomansa. Kaksi pitää olla aina töissä, mutta muuten vapaata valintaa. Ei ole tullut riitoja. 

Vierailija
12/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysäpilluset yh:t saa lomansa ekana. Muut mitä jää.

Vierailija
13/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen esittää toiveensa ja jos menee kriitisillä henkilöillä (siis sellaisilla, jotka vain voivat tuurata toisiaan) toiveet päällekäin, niin päällekäisyyksistä neuvotellaan. Kaikki kuitenkin tietävät, miten oman työnsä pystyy parhaiten järjestämään, joten ongelmia ei yleensä tule. Varsinkin, kun esim. talvilomat ovat eri aikaan (tiimi on koko maan kattava ja osa ei edes halua pitää talvilomiaan koulujen talvilomaviikolla).

Vierailija
14/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tänä vuonna saimme nähtäväksemme 4 eri vaihtoehtoa seuraavan toimintakauden lomista ja saimme äänestää niistä. Myös asiakkaamme saivat osallistua äänestykseen.

Lienet opettaja. Laki määrää milloin kevätlukukausi loppuu ja loput päivämäärät ovat kunnanvaltuuston päätettävissä, kunhan työpäiviä tulee 190 eräin laissa säädetyin vähennyksin.

Vierailija
15/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla samaan aikaan 

Vierailija
16/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän milloin ja miten paljon haluan olla lomalla. Tänä kesänä olin lomalla 7 viikkoa.

t. yrittäjä

Vierailija
17/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan pomolle, että olen lomalla silloin ja silloin (mahdolliset palkattomat vapaat mukaan lukien). Pomo sanoo "asia selvä":

Ennen tuota olen sopinut loman ajankohdan asiakkaan kanssa. Olen konsultti. Toimeksiannon luonne ja kesto vaikuttaa siihen, miten tuo on sovittavissa. Tavallisin tilanne on se, että olen mukana yhdessä tai useammassa projektissa, ja silloin tyypillisesti tulee kesäloman osalta ohjeistus "projektiryhmän lomat keskitetään heinäkuulle +/- 1 viikko ja poikkeamat tästä pitää neuvotella johdon kanssa". Ulkopuolisena on aika suuri kynnys lähteä neuvottelemaan niitä poikkeamia, joten lähes aina lomani on suunnilleen heinäkuussa.

Tänä vuonna olin lomalla 5,5 viikkoa kesäkuun loppupäivistä elokuun alkuun. Viime vuonna 6 viikkoa suunnilleen samaan aikaan.

Vierailija
18/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lista, johon jokainen merkkaa oman lomansa. Kaksi pitää olla aina töissä, mutta muuten vapaata valintaa. Ei ole tullut riitoja. 

Meillä on vähän samanlainen systeemi. Tietty määrä ihmisiä pitää aina olla paikalla, mutta muuten heinäkuussa on vähemmän töitä ja suurin osa saa olla lomalla. Aina on ollut riittävästi niitä, jotka haluavat pitää lomansa muuhun aikaan.

Vierailija
19/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää te lomat pitämättä kesäkuussa niin nuo toiset voivat jättää lomat pitämättä heinäkuussa.

Vierailija
20/41 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä viikon kiinni, loput lomat sopimuksen mukaan.  Metsästäjät pitää yleensä syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan