Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostimme asunnon ja nyt kaduttaa

Vierailija
04.09.2025 |

Ollaan riidoissa miehen kanssa ja elämä tuntuu raskaalle. Asunnon piti olla unelmien täyttymys mutta tajuttiin että eihän se ole paljoa ihmeellisempi kuin se meidän vanha vuokraluukku. Ei oltu kai varauduttu että elämä kallistuu näin paljon.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan omakotitalosta vähemmän lainaa kuukaudessa mitä maksaisin vuokraa pienestä kerrostalo yksiöstä. 

Näinhän se on jos vertaa järjettömästi korjausvelkaa omaavaa omakotitaloa jossain hevon kuusessa 35m2 yksiöön Eirassa.

Vierailija
42/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä riita tuli? Remontistako vai sen rankkuudesta? No se on kova pala asunnonosto. Nyt on kiinni toisessa jo velan takia jos on kerta molempien nimissä. Ei o pakko mennä naimisiin ku velka sitoo yhtä hyvin. Tuskin saatte myytyä näinä aikoina. Mietittekö tarkkaan asiia vai oliko joku häiriö? 

Kiertelimme auntonäytöissä ja rautakaupoissa. Ajattelimme mikä olisi unelmien koti. Ei tajuttu että se pelkkä asunnon osto on näin kallista. Nyt ei ole varaa mihinkään.

Miten saitte lainan pankista näinä päivinä, jos talous meni asunnon ostosta noin tiukille? Vai tuliko teillä jotain odottamattomia kustannuksia, mitä te itse tai pankki ei osannut etukäteen arvioida? En ihan ymmärrä, miten asunnon oston kalleus voi tulla yllätyksenä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa mitään ja vaimokin kannattaa vaan vuokrata. Pääsee sitten nopeasti eroon ku alkaa kyrsiä.

Vierailija
44/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuvittelee että avaus olis totta?

Vierailija
45/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto kannattaa aina ostaa yksin, voi sitten potkaista helposti ärsyttävän kumppanin pihalle omasta kodistaan.

Ei voi, jos se asunto katsotaan olevan sen toisen ihmisen asuinpaikka. 

Vierailija
46/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumiskustannusten pitäisi kai olla etukäteen tiedossa? Miten ne voivat tulla yllätyksenä.

No kun me ollaan wt-amiksia, eikä osata laskea.

Ap

Miksi teette tällaisia provoja? Sairasta huumoria. Luulisi, että teillä on oikeaakin tekemistä.

Vierailija
47/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten elämisen kustannukset ovat nousseet teillä?

Ennen oli vuokra 850 euroa ja nyt joudutaan maksamaan pelkästään lainasta 2100 euroa joka kuukausi. Nyt ei ole enää toiseen autoon varaa eikä kumppani halua luopua omastaan.

Miten te ette tätä tienneet etukäteen? Ihan oikeasti hämmästelen, jos olette ottaneet noin paljon lainaa ja kulut tulevat yllätyksenä. Täytyy kai teidän olla ollut tietoinen kuinka ison osan lainan + kulujen maksu syö yhteisistä käyttövaroistanne? Jos teillä on kaksi autoa, voitko sinä luopua omastasi? Kummalle osapuolelle autottomuus on isompi ongelma?

Vierailija
48/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monta kertaa olen nähnyt kun pariskunta ostaa/rakentaa unelmiensa asunnon, ja eroaa suhteellisen äkkiä sen jälkeen.

Ja aina naisen aloitteesta tapahtuu ero.

Ihan sama miten mies on kohdellut, nainen kyllä löytää aina syyn, varsinkin jos lähipiirissä on tapahtunut ero niin naiselle laumaeläimenä pelkkä se saattaa toimia kiihokkeena.

Mies on sokea ja tyhmä: itse tein saman virheen, en uskonut varoituksia. Maksan virheestäni vielä vuosia.

Tietenkään kaikille ei käy näin, mutta monet naiset ovat petoeläimiä unelmiensa suhteen: "tää unelma oli tylsä, mä haluun voimaantua uudestaan"

Vierailija
49/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo

Vierailija
50/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monta kertaa olen nähnyt kun pariskunta ostaa/rakentaa unelmiensa asunnon, ja eroaa suhteellisen äkkiä sen jälkeen.

Ihan sama miten mies on kohdellut, nainen kyllä löytää aina syyn, varsinkin jos lähipiirissä on tapahtunut ero niin naiselle laumaeläimenä pelkkä se saattaa toimia kiihokkeena.

Mies on sokea ja tyhmä: itse tein saman virheen, en uskonut varoituksia. Maksan virheestäni vielä vuosia.

Tietenkään kaikille ei käy näin, mutta monet naiset ovat petoeläimiä unelmiensa suhteen: "tää unelma oli tylsä, mä haluun voimaantua uudestaan"

Ehkä se ei ollutkaan sen naisen unelma sitten. 

Minäkin toteutin mieheni unelman suostumalla ostamaan hänen kanssaan mökin. Se ei ollut minun unelmani. Päinvastoin sanoin alusta asti että minä pelkään että se on minulle pelkkä työleiri ja rahareikä. Minulle vakuutettiin että hän tekee työt ja maksaa puolet kaikesta. 

Ei tehnyt, ei maksanut. 

Vierailija
51/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ostaa mitään ja vaimokin kannattaa vaan vuokrata. Pääsee sitten nopeasti eroon ku alkaa kyrsiä.

Vielä halvemmaksi tulee kun vain lainaa silloin tällöin jonkun toisen vaimoa...

Vierailija
52/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rempaatte mieleiseksenne ja sitten vaan nautitte, tsemppiä

Vierailija
53/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten elämisen kustannukset ovat nousseet teillä?

Ennen oli vuokra 850 euroa ja nyt joudutaan maksamaan pelkästään lainasta 2100 euroa joka kuukausi. Nyt ei ole enää toiseen autoon varaa eikä kumppani halua luopua omastaan.

Siis et osannut laskea että menot yli tuplaantuu ja tuntuu pussissa?

Vierailija
54/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, 1000 eurolla saa auton, jos se on niin tärkeä. Sitten muutaman vuoden päästä on ehkä tilanne parempi ja voi hankkia uudemman. Kyllä keinot löytyy, jos on aito tarve. 

Vierailija
55/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'No kun me ollaan wt-amiksia, eikä osata laskea.'

Äo alle 85 eikä missään nimessä lukion matikat plakkarissa.

Ei siis ainakaan lääkiksen kandipariskunta näissä otsikoissa.. 

Vierailija
56/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propagandaa. Tässä taas mies, jolle ero tuli täytenä yllätyksenä. Lyön vaikka vetoa, että suhde oli alamäessä pitkään ennen kuin ero koitti. Yksikään nainen ei "laumasieluisuutensa" vuoksi eroa hyvästä ja tyydyttävästä parisuhteesta varsinkaan sen jälkeen, kun on otettu laina ja hankittu asunto. Keksin syyksi vain sen, että yhteiselosta tuli sietämätöntä tai stressi rahasta ja rakentamisesta söi parisuhteen voimavarat ja nainen katsoi paremmaksi erota, kuin jäädä suhteeseen jossa ei ole enää yhteyttä mieheen. Tai ehkä suhde ei alkujaankaan ollut kovin vakaa ja asunto on hankittu liian lyhyen tuntemisen jälkeen? Mene ja tiedä, en tunne yhtäkään naista joka on ottanut eron asunnon oston jälkeen. 

Vierailija
57/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tunnen useita tapauksia, jostain syystä se menee aina juuri noin. Tämä on ihan perinteinen juttu. Mies joutuu miettimään rahaliikenteen/talouden ylläpidon.

Ja kyllä: erittäin usein kun tuttavapiirissä joku eroaa, niin melko pian joku toinenkin nainen haluaa "voimaantua", no miksipä ei: kun istuu valuutan päällä niin aina löytyy seuraava mies.

Niissä tilanteissa vain naisilla on oikeuksia, miehellä vain velvollisuuksia.

Vierailija
58/58 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ostajan markkinat.

Paljon parempi ajankohta hankkia asunto kuin vaikkapa vuosikymmen sitten. Tai oikeastaan koko tällä vuosituhannella.