Mikä on syynä ettei joistakin ihmisistä pidetä?
Kommentit (72)
No, tuttavapiirissä on yksi, johon hiukan pakostakin aina törmää. Tietää "kaikesta kaiken", vaikkei nyt sitä hirveämmin esille tuokaan. Porukka ei kuitenkaan tästä pidä, koska keskusteluissa saa aina olla varovainen.
Sitten kun porukalle selvisi, että oikeastikin tyyppi on jumalattoman tietoviisas ja kouluttautunut, pidettiin vielä vähemmän :) Tuollaisia ei vaan haluta porukoihin.
Sitten kun alkoi näyttää siltä, ettei edes HALUA porukoihin, on vaan muuten ystävällinen, porukka sulki täysin ulos. Kun aikuisia ollaan, hyvät päivät saatetaan kohteliaasti vaihtaa, mutta siinä se.
Erikoinen tapaus. Voisi melkein sääliä, mutta eipä tuo sääliä näytä kaipailevan.
Tarkoituksella ilkeistä ihmisistä. Sen ymmärtää, että joskus on huonoja päiviä, mutta jatkuva tahallinen ilkeily.
Vierailija kirjoitti:
No, tuttavapiirissä on yksi, johon hiukan pakostakin aina törmää. Tietää "kaikesta kaiken", vaikkei nyt sitä hirveämmin esille tuokaan. Porukka ei kuitenkaan tästä pidä, koska keskusteluissa saa aina olla varovainen.
Sitten kun porukalle selvisi, että oikeastikin tyyppi on jumalattoman tietoviisas ja kouluttautunut, pidettiin vielä vähemmän :) Tuollaisia ei vaan haluta porukoihin.
Sitten kun alkoi näyttää siltä, ettei edes HALUA porukoihin, on vaan muuten ystävällinen, porukka sulki täysin ulos. Kun aikuisia ollaan, hyvät päivät saatetaan kohteliaasti vaihtaa, mutta siinä se.
Erikoinen tapaus. Voisi melkein sääliä, mutta eipä tuo sääliä näytä kaipailevan.
Veikkaanpa, ettei hänellä varmasti ole käyttöä teidän säälillenne. Hän pärjännee erinomaisesti ilmankin.
Minusta ei vieraiden ihmisten tarvitsekaan pitää kun en minäkään pidä teistä ja myös näytän sen teille päin naamaa!Riittää että lähipiirin minut hyväksyy!Luotto ystävät ja sukulaiset.
"Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan."
Kyllä tuosta vahvasti saa sellaisen kuvan ettet halua olla ihmisten kanssa tekemisissä."
Ei,kyllä tuosta saa sellaisen käsityksen,että ihminen suojelee itseään liiemmiltä pettymyksiltä ja kivulta,jota on ilmeisesti joutunut kokemaan muiden taholta. Sehän on vain tosiasia,että me synnymme tänne yksin,elämme täällä yksin ja kuolemme yksin. Me lopultakin vain kohtaamme toisiamme alun ja lopun välillä kukin tavallamme ja sitä ei liene vaikea ymmärtää. Toisista jää jälki,toisista ei.
Tässäkin ketjussa toistuu stereotypia, että jos olet fiksu, pätevä ja ahkera, sinusta ei tykätä koska kateus jne. Eikö ole tullut ikinä mieleen, että on täysin mahdollista olla ahkera ja pätevä JA epämiellyttävä ihminen? Ehkä olet tylsä, kylmä, jaarittelija, etäinen tmv?
Vierailija kirjoitti:
"Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan."
Kyllä tuosta vahvasti saa sellaisen kuvan ettet halua olla ihmisten kanssa tekemisissä."
Ei,kyllä tuosta saa sellaisen käsityksen,että ihminen suojelee itseään liiemmiltä pettymyksiltä ja kivulta,jota on ilmeisesti joutunut kokemaan muiden taholta. Sehän on vain tosiasia,että me synnymme tänne yksin,elämme täällä yksin ja kuolemme yksin. Me lopultakin vain kohtaamme toisiamme alun ja lopun välillä kukin tavallamme ja sitä ei liene vaikea ymmärtää. Toisista jää jälki,toisista ei.
Minun tulkintani myös tästä kirjoituksesta.
"I will show you fear in a handful of dust."
Ei kaipuuta rikollisiin underground-piireihin,paitsi että olen tieto viisas minusta on tullut myös arvokonservatiivinen ja uskovainen puoluepuoltani demarina en silti koskaan tule muuttamaan.Hyvästi!
Vierailija kirjoitti:
No johan on järkyttävää ja vastenmielistä,että teillä olisi ollut mahdollisuus ystävystymisen kautta oppia tuntemaan ihminen,joka oikeasti tietää ja ymmärtää asioista enemmän kuin ilmeisesti keskivertopiirinne,mutta ei-hänet on heivattava,koska hän saattaisi teidät naurunalaisiksi olemalla lahjakkaampi kuin pieni kaveriklikkinne. Keskinkertaisuutenne ilmeisesti esti teitä ymmärtämästä,miten paljon olisitte voineet saada apua ja hyötyä tuon ihmisen tietotaidoista, mutta kun on lusikalla annettu,niin.. Mistäköhän johtuisi,ettei kaipaile teiltä sääliä saati että haluaisi olla mukana "kivoissa" piireissänne,kylläpä on kovin mystistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan on järkyttävää ja vastenmielistä,että teillä olisi ollut mahdollisuus ystävystymisen kautta oppia tuntemaan ihminen,joka oikeasti tietää ja ymmärtää asioista enemmän ku
No tämä oli munkin ensimmäinen ajatukseni! Mutta kun ei, niin ei... Kaikkiin luoliin ei aurinko paista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei pidetä, koska en leiki mukana merkityksettömässä sosiaalisessa pantomiimissa.
Olen kohtelias, ja minulla on moitteettomat käytöstavat. Olen kuitenkin etäinen ja kylmä. Pidän aikakauttamme valitettavan ylitunteellisena ja tarpeettoman pehmeänä. Olen asiakeskeinen, rationaalinen ja suora; en kuitenkaan koskaan tyly tai loukkaava. Tuon avoimesti esiin sen, etten pidä tunteiden sekoittamisesta asiakeskusteluihin. Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan. Kaikki muu on karhunpalvelusta, koska viime kädessä jokainen on omillaan.
Tässä joitakin keksimiäni mahdollisia syitä.
N32
Olenkin kokonainen lentotukialusosasto ja näytän tarvittaessa tulivoimaa "shock and awe" pelkällä olemassaolollani kauaksi horisontin taakse. M58
Vielä vähän jatkoa:Minä en 53-vuotiaana tarvitse en sinun enkä hovisi hyväksyntää voin pyyhkiä teidän arvostuksellanne pe.....ttäni!Hyvästi!
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei pidetä, koska en leiki mukana merkityksettömässä sosiaalisessa pantomiimissa.
Olen kohtelias, ja minulla on moitteettomat käytöstavat. Olen kuitenkin etäinen ja kylmä. Pidän aikakauttamme valitettavan ylitunteellisena ja tarpeettoman pehmeänä. Olen asiakeskeinen, rationaalinen ja suora; en kuitenkaan koskaan tyly tai loukkaava. Tuon avoimesti esiin sen, etten pidä tunteiden sekoittamisesta asiakeskusteluihin. Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan. Kaikki muu on karhunpalvelusta, koska viime kädessä jokainen on omillaan.
N32
Tämmöset ihmiset on oikeesti pelottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Tämmöset ihmiset on oikeesti pelottavia.
Itse olen pitkälti tällainen, eikä kavereita sitten juuri olekaan.
Asia on siis halutulla mallilla :)
Minusta ei aina pidetä, koska olen oma itseni. En esitä "äijämäistä" vaan olen rohkeasti oma itseni. Naisvihaa on paljon, edelleen.
Lisäksi en ota aktiivisesti kontaktia tuntemattomiin, ja joidenkin mielestä kai pitäisi, muuten vihataan. Mutta enemmän se viha kertoo sen kokijasta kuin kohteesta.
Aggressio on luonnollinen eläimelle, jos kokee uhkaa. Esim siksi kateus on yleinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Jumala rakastaa minua enemmän kuin teitä ja sen myötä minua ja loppuelämääni tullaan siunaamaan!
Ateistin trollaukset vol 985
Hyvä kysymys. On tietenkin ne itsestään selvät tapaukset, jotka ovat ku sipäitä ja myös ansaitsevat siksi muiden torjunnan. Mutta on myös mukavia ihmisiä, joista ei vain tunnuta pitävän.
Esimerkiksi itse miehenä olen huomannut, että harva mies haluaa olla kanssani tekemisissä. Olen mukava ja ystävällinen, en todellakaan ilkeä, lesoileva tai aggressiivinen kukkoilija. Ja olen ihan tavallinen heteromies enkä "neiti mäinen" intresseiltäni, ennen kuin joku tätä ehdottaa. Minusta ei vain tunnuta pidettävän, ja harvoin minut otetaan mukaan mihinkään.
Ehkä olen hieman sosiaalisesti kömpelö joskus, ja introvertti, mutten sikäli, että ikävästi töksäyttelisin muille asioita. Ja moni muukin mies on tällainen, mutta heidät silti otetaan mukaan juttuihin. En tosiaan siis tiedä, missä on "vika". Naiset ovat usein mukavampia minulle. Ehkä osittain myös, koska olen verrattain komea. Voiko tällä sitten olla yhteys miesten usein viileään suhtautumiseen minuun? Oli miten oli, tunnun jotenkin hylkivän monia ihmisiä. Enkä ole epätoivoinen porukoihin tun keutuja, mikä saattaisi joitain häiritä, vaan ihan tavallinen tässäkin suhteessa.
Jumala rakastaa minua enemmän kuin teitä ja sen myötä minua ja loppuelämääni tullaan siunaamaan!