Mikä on syynä ettei joistakin ihmisistä pidetä?
Kommentit (72)
Kivoja varmaan harvemmin mielistellään kuin vähemmän kivoja, hmm.
Vierailija kirjoitti:
Tulee työelämästä mieleen tyyppi, jonka tyyli on todella negatiivinen. Kaikki on aina pielessä ja vuorovaikutus on joko semmoista yleisnarinaa tai sitten sarkastista kuittailua. Aina kun tämä ihminen saapuu paikalle, karvat nousevat pystyyn jo valmiiksi. Vaikka valitus koskee usein jotain kolmatta osapuolta, jopa työyhteisön ulkopuolista tahoa, siitä jää silti aina ikävä fiilis itsellekin. Varmaan siksi, kun tämä on ainoa moodi, joka kyseisellä tyypillä on. Vaikka hän on ahkera, älykäs ja osaava ammattilainen, hänestä ei pidetä. Luulisin, että kollegani ei itse lainkaan tajua, millaisen vaikutelman hän antaa ja kuinka paljon hän valittaa.
Hän saattaa olla sitä tyyppiä, joka pitää sarkastisuutta, negatiivisuutta ja kuittailua älykkyytenä eikä ymmärrä sitä, millaisena muut hänet kokevat. Ironistahan tuossa on se, että hän on sanojesi mukaan älykäs ja osaava mutta hän ampuu itseään jalkaan käytöksellään. Normaalit aikuiset eivät pidä jatkuvaa sarkastista marinaa osoituksena älykkyydestä vaan keskenkasvuisuudesta ja matalamielisyydestä.
Liian miellyttävistäkään ei pidetä. Vaikka olisivat kuinka ihania. Semmoinen on ihmisluonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi joukkoon. Aiheuttaa epämukavuutta muissa. Syy voi olla positiivinen tai negatiivinen.
Niin miksi aiheuttaa epämukavuuttu, kateus vai?
Esimerkiksi. Syy voi olla positiivinen tai negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei pidetä, koska en leiki mukana merkityksettömässä sosiaalisessa pantomiimissa.
Olen kohtelias, ja minulla on moitteettomat käytöstavat. Olen kuitenkin etäinen ja kylmä. Pidän aikakauttamme valitettavan ylitunteellisena ja tarpeettoman pehmeänä. Olen asiakeskeinen, rationaalinen ja suora; en kuitenkaan koskaan tyly tai loukkaava. Tuon avoimesti esiin sen, etten pidä tunteiden sekoittamisesta asiakeskusteluihin. Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan. Kaikki muu on karhunpalvelusta, koska viime kädessä jokainen on omillaan.
Tässä joitakin keksimiäni mahdollisia syitä.
N32
Sehän on hyvä ettei sinusta pidetä, kun et itsekään pidä muista. Win
Tekemisissä toki, mutten tunnetasolla, sillä se häiritsee rationaalista päätöksentekoa. On vaarallista jäädä riippuvaiseksi toisista ihmisistä: kyse on vain terveestä itsesuojeluvaistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei pidetä, koska en leiki mukana merkityksettömässä sosiaalisessa pantomiimissa.
Olen kohtelias, ja minulla on moitteettomat käytöstavat. Olen kuitenkin etäinen ja kylmä. Pidän aikakauttamme valitettavan ylitunteellisena ja tarpeettoman pehmeänä. Olen asiakeskeinen, rationaalinen ja suora; en kuitenkaan koskaan tyly tai loukkaava. Tuon avoimesti esiin sen, etten pidä tunteiden sekoittamisesta asiakeskusteluihin. Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan. Kaikki muu on karhunpalvelusta, koska viime kädessä jokainen on omillaan.
N32
Sehän on hyvä ettei
:D :D
Apua. No, onneksi käytöksesi vastaa ajatusmaailmaasi niin muut ymmärtävät pitää välimatkaa.
En tiedä mutta itse olen siinä asemassa että minusta ei pidetä eikä pidetä miellyttävänä...
Sen huomasin myös edellisessä työpaikassani miten esimiehet minuun suhtautui ja kohteli...olen yhteistyökykyinen ja pyrin aina olemaan avuksi ja olemaan kohtelias mutta se ei auta..
Vierailija kirjoitti:
N32
Whoa.
Olen niin pahoillani puolestasi. Sua ei oo tainnut kukaan rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun on juntin näköinen
Tässä on paljon totuutta...pärstäkerroin vaikuttaa ja itse en omaa sellaista pärstäkerrpinta jolla saisin miellyttävää astakaikua mistään...siksi kai olen nytkin työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on paljon totuutta...pärstäkerroin vaikuttaa ja itse en omaa sellaista pärstäkerrpinta jolla saisin miellyttävää astakaikua mistään...siksi kai olen nytkin työtön
Sanoin tämän myös työkkärissä kun oli. Haastattelussa ja ihmettelivät Miksi olen työtön ja olen joutunut irtisanotukso työpaikassani...nykkyttelivät kyllä ymmärtävästi kun sanoin tämän syyksi ja en saanut työnhakuvelvotteeksi kuin hakea 1 työpaikkaa kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin tämän myös työkkärissä kun oli. Haastattelussa ja ihmettelivät Miksi olen työtön ja olen joutunut irtisanotukso työpaikassani...nykkyttelivät kyllä ymmärtävästi kun sanoin tämän syyksi ja en saanut työnhakuvelvotteeksi kuin hakea 1 työpaikkaa kuukaudessa
Näkivät naamasta ettei tuota palkata
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni oli eräs nainen, joka antoi neuvoja pyytämättä. Tyyliin, jos kerroit hänelle esim.suunnittelevasi reissua Tampereelle kaveria tapaamaan, niin hän alkoi määräilee, että NYT kannattaa ostaa junaliput, koska juna täyttyy pian.
Itse olin aina hoomoilasena, että miksi ihmeessä ostaisin nyt jo lipun, kun vasta SUUNNITTELEN matkaa, enkä edes tiedä olenko menossa.
Tai hänellä oli joku harrastus ja alkoi tuputtaa samaa harrastusta muillekin, että tämä on niiin hieno harrastus, eikä maksa paljon.
Jos käveltiin porukalla ulkona ja juttelin yksityisasioita toisen henkilön kanssa, niin hän puuttui puheeseen, keskeyttäen meidän jutun.
besserwisser
Oon huomannut, että jotkut ihmiset jäävät ulkopuolelle melkein missä tahansa porukassa, vaikka yrittävät olla mukana ja ovat ihan hyviä tyyppejä. Jonkin mekanismin kautta he vaan jäävät sinne ulkokehälle. Vaikea sanoa, miksi, kun mitään yksittäistä piirrettä ei osaa nimetä.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea pitää ihmisestä, joka kieroilee ja kiusaa jatkuvasti. Yllättävän pidettyjä nämäkin kyllä, ainakin näennäisesti, ovat.
Oletteko kiusaajat ottaneet selvää faktoista?Se paska,mitä kateelliset minusta levittävät ei pidä paikkansa!Tyytyväisenä täällä omaan,pienimuotoiseen elämääni mieheni kanssa!
Pidän vieraat ihmiset loitolla pienimuotoisesti elämästäni sillä en pidä ihmisistä!Inhoan ihmisiä!Lähipiiri on sitäkin rakkaampaa!
Jos nuorempana halusin miellyttää,olen nyt 30 vuotta myöhemmin täysin vastakkainen!:)
Minun ei tee tiukkaa sanoa teille päin naamaa että en pidä teistä!Te inhotatte minua!
"Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan."
Kyllä tuosta vahvasti saa sellaisen kuvan ettet halua olla ihmisten kanssa tekemisissä.