Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syynä ettei joistakin ihmisistä pidetä?

Vierailija
04.09.2025 |

Antakaa esimerkkejä

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea pitää ihmisestä, joka kieroilee ja kiusaa jatkuvasti. Yllättävän pidettyjä nämäkin kyllä, ainakin näennäisesti, ovat.

Vierailija
2/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen, häijy, kaikista perättömiä juttuja levittävä juoppotyökaverini miettii usein somessa humalapäissään miksi kaikilla muilla on kavereita paitsi hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapapummit tyyliin: "Tuhlasin kaikki rahat päihteisiin/tatskoihin/heräteostoksiin, vippaa rahaa."  Joo ei.

Vierailija
4/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku uskolahkoisista kun ne varastelee . 

Vierailija
5/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka herättävät kateutta. Heistä pidetään usein vain oman statuksen nostamiseksi.

Vierailija
6/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tämmöinen on pirun äänekäs. Ei kiva työkaveri avokonttorissa. Hänestä ei paljoa pidetä. Ja ollaan asiasta sanottu, mutta vetoaa vain verilinjaansa, jossa on karjalaista ja italialaista...

Toinen tapaus uhriutuu. Jos kaveriporukassa joku kertoo ilouutisesta, alkaa kerätä säälipisteitä sanomalla, miten hänelle ei koskaan tapahdu mitään kivaa...

Vierailija
7/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haista pahalle...

Vierailija
8/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei pidetä, koska en leiki mukana merkityksettömässä sosiaalisessa pantomiimissa.

Olen kohtelias, ja minulla on moitteettomat käytöstavat. Olen kuitenkin etäinen ja kylmä. Pidän aikakauttamme valitettavan ylitunteellisena ja tarpeettoman pehmeänä. Olen asiakeskeinen, rationaalinen ja suora; en kuitenkaan koskaan tyly tai loukkaava. Tuon avoimesti esiin sen, etten pidä tunteiden sekoittamisesta asiakeskusteluihin. Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan. Kaikki muu on karhunpalvelusta, koska viime kädessä jokainen on omillaan.

Tässä joitakin keksimiäni mahdollisia syitä.

N32

Vierailija
9/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi joukkoon. Aiheuttaa epämukavuutta muissa. Syy voi olla positiivinen tai negatiivinen. 

Vierailija
10/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi haista pahalle...

Niin, miten se ihminen tietää sen jos kukaan ei koskaan siitä sano hänelle. Vai onko vain keksittyä, siitäkään ei tiedä..

Vierailija
11/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee työelämästä mieleen tyyppi, jonka tyyli on todella negatiivinen. Kaikki on aina pielessä ja vuorovaikutus on joko semmoista yleisnarinaa tai sitten sarkastista kuittailua. Aina kun tämä ihminen saapuu paikalle, karvat nousevat pystyyn jo valmiiksi. Vaikka valitus koskee usein jotain kolmatta osapuolta, jopa työyhteisön ulkopuolista tahoa, siitä jää silti aina ikävä fiilis itsellekin. Varmaan siksi, kun tämä on ainoa moodi, joka kyseisellä tyypillä on. Vaikka hän on ahkera, älykäs ja osaava ammattilainen, hänestä ei pidetä. Luulisin, että kollegani ei itse lainkaan tajua, millaisen vaikutelman hän antaa ja kuinka paljon hän valittaa. 

Vierailija
12/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei pidetä, koska en leiki mukana merkityksettömässä sosiaalisessa pantomiimissa.

Olen kohtelias, ja minulla on moitteettomat käytöstavat. Olen kuitenkin etäinen ja kylmä. Pidän aikakauttamme valitettavan ylitunteellisena ja tarpeettoman pehmeänä. Olen asiakeskeinen, rationaalinen ja suora; en kuitenkaan koskaan tyly tai loukkaava. Tuon avoimesti esiin sen, etten pidä tunteiden sekoittamisesta asiakeskusteluihin. Uskon, että meidät on tarkoitettu laivoiksi yössä: toista ihmistä voi parhaiten auttaa niin, että jättää hänet rauhaan. Kaikki muu on karhunpalvelusta, koska viime kädessä jokainen on omillaan.

N32

Sehän on hyvä ettei sinusta pidetä, kun et itsekään pidä muista. Win win. 

Vierailija
13/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä mukavia ja selän takana kieroilevat, puhuvat pahaa ja tekevät kaikkea ikävää. jäävät aina kiinni ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
14/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni oli eräs nainen, joka antoi neuvoja pyytämättä. Tyyliin, jos kerroit hänelle esim.suunnittelevasi reissua Tampereelle kaveria tapaamaan, niin hän alkoi määräilee, että NYT kannattaa ostaa junaliput, koska juna täyttyy pian. 

Itse olin aina hoomoilasena, että miksi ihmeessä ostaisin nyt jo lipun, kun vasta SUUNNITTELEN matkaa, enkä edes tiedä olenko menossa. 

Tai hänellä oli joku harrastus ja alkoi tuputtaa samaa harrastusta muillekin, että tämä on niiin hieno harrastus, eikä maksa paljon. 

Jos käveltiin porukalla ulkona ja juttelin yksityisasioita toisen henkilön kanssa, niin hän puuttui puheeseen, keskeyttäen meidän jutun.

Vierailija
15/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi joukkoon. Aiheuttaa epämukavuutta muissa. Syy voi olla positiivinen tai negatiivinen. 

Niin miksi aiheuttaa epämukavuuttu, kateus vai?

Vierailija
16/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne käyttää peukkua!

Vierailija
17/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen henkilö, joka ei anna muiden kävellä päälleen ja pitää ihmiset vastuussa teoistaan, kerää helposti vihamiehiä. Myös vahvat mielipiteet ja omien arvojen puolustaminen voivat herättää ihailua monessa, mutta samalla ne tuovat automaattisesti myös vihamiehiä, jotka kokevat sinut uhkana omalle maailmankuvallensa.

Vierailija
18/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edessä mukavia ja selän takana kieroilevat, puhuvat pahaa ja tekevät kaikkea ikävää. jäävät aina kiinni ennemmin tai myöhemmin.

Tällaiset ihmiset voi olla hyvin pitkään suosittuja, ennen kuin tämä touhu alkaa paljastua. Sitten ihmiset ottavat etäisyyttä vähin äänin. Juoruilija voi luulla, ettei hän koskaan jää kiinni, mutta kyllä näistä jää. Sen saattaa huomata jälkikäteen. Vaikutukset tulee viiveellä, mutta kyllä me juorujen kohteet otamme omamme takaisin. 

Vierailija
19/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Sehän on hyvä ettei sinusta pidetä, kun et itsekään pidä muista. Win win. 

En millään tavalla antanut ymmärtää, etten pitäisi muista - en vain aina käyttäydy heidän tavallaan. Se on eri asia.

Vierailija
20/72 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ahkera työkaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä