Eli, Keskon isoherra soitti kauppiaalle ja käski ottamaan kehitysvammaisen takaisin töihin
Kommentit (523)
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä että uusi kauppias tietää kokeilematta että onko tarvetta vai ei. Tuskinpa mitään sanomisia olisi tullut jos kauppias olisi vaikka kuukauden päästä ottanut asian puheeksi todettuaan että todellakaan tarvetta ei enää ole. En usko että pullon konejutut ovat maagisesti muuttuneet kaupassa näiden muutamien päivien aikana kauppiaskun perusteli asiaa jälkikäteen sillä että pullohuone työ on vähentynyt
Mitä jännää siinä on? Ei uudet kauppiaat missään umpiossa elä. Kyllä he ovat ottaneet selvää, miten se kauppa pyörii. Jos he ovat todenneet, että erilliselle pullokoneenhoitajalle ei ole tarvetta, koska pullokoneen hoitaa muissakin kaupoissa ihan palkattu työntekijä, mitä se pari lisäkuukautta olisi auttanut? Silti tämä palvottu Mika olisi saanut potkut.
Palvottu Mika???
Nytttt kyllä menee ihan liikaa tunteisiin. Onko kenties kauppias itse vaiko tylynnäköinen rouvansa kenties viettämässä aikaansa vauva aaveellä, kun asiakkaita ei nyt ole tungokseksi saakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjausliike tuli liian myöhään. Uuden K-kauppiaan maine ja asiakkaiden luottamus meni jo. Tyhmästä päästä joutuu kärsimään.
Muistapa tarkistaa kaikista kaupoista, joissa asiot, onko heillä varmasti kehitysvammainen ilmaishommissa vuosia putkeen. Muutenhan sitä menee luottamus kokonaan!
Ei tarvitse olla. Mutta jos on ollut, jopa vuosia, ja sitten tulee uusi kauppias joka ei koko ihmistä ja työskentelyään yhtään edes tunne vaan päättää heti että kehitysvammaisen läsnäolo ei hänelle ja rouvallensa heidän kaupassansa sovi ja pistää tyypin pihalle ohjaajan avulla (ei edes itse pysty suoraan sanomaan pitkäiakaiselle työntekijälle josta hänelle ei tulisi mitään kuluja) tyylillä: työsuhteesi päättyi nyt, luovuta työvaatteet, avaimet jne ja poistu täältä äläkä tule enää takaisin. Se ei varsi
Miksi et meuhkaa muista vuosikausia samassa työpaikassa olleista, jota tuosta vaan irtisanotaan ilman mitään seremoniota? Itsekin olin 22 vuotta samassa paikassa töissä ja irtisanominen tapahtui juurikin tuollaisella: sinulta loppuu työt päivästä X alkaen. Miksi et sääli minua ja meuhkaa minun oikeuksitani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjausliike tuli liian myöhään. Uuden K-kauppiaan maine ja asiakkaiden luottamus meni jo. Tyhmästä päästä joutuu kärsimään.
Tässä ei kärsi ainoastaan kauppiaspari, vaan kaikki vammaiset, jotka eivät nyt pääse töihin. Kukaan ei uskalla palkata heitä, kun nousee paskamyrsky, jos joutuu erottamaan työn vähyyden tai muun syyn vuoksi. Eli te vauhkoajat teitte vammaisille karhunpalveluksen.
Juuri tämä! Jatkossa kauppiaat vai kohteliaasti toteavat, että valitettavasti meillä ei ole nyt sellaisia töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Joku vasemmalle kallellaan oleva pullasorsa istuu kotona ja keksii erilaisia keinoja sabotoida toisten elämää, saada ne pyytämään anteeksi, kerätä irtopisteet runkkuringistä. Se motivoi monia ensisijaisesti. Nettiaktivismi on harrastus siinä missä kaikenlaisen pellemaailma-aktivismin etsiminen ruotiminen täälläkin.
Osa porukasta yrittää rakentaa itselleen uraa woken varjolla. Suomessa on useita ruskeita naisia ja jokunen mieskin, jotka ovat saaneet asemansa erilaisuutensa vuoksi ja valittavat jatkuvasti rasismista ja kaikesta muustakin. Sukupuolentutkijoillekaan ei taida ihan hirveästi olla töitä vapailla markkinoilla huippuosaamisesta huolimatta.
Kun seuraa vihervassareiden elämää niin ei synny suuremmin vaikutelmaa, että heitä loppujen lopuksi ympäristö ja vähäosaiset suuremmin kiinnostavat, julistukset riittävät. Enemmän tulee mieleen narsistinen psykopaatti, joka on keksinyt yhden uuden keinon itsensä suitsuttamiseksi.
<
Monessakohan ketjussa on tuo sama paska? Wokea ja vihervassua taas pää täynnä. Ja paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä että uusi kauppias tietää kokeilematta että onko tarvetta vai ei. Tuskinpa mitään sanomisia olisi tullut jos kauppias olisi vaikka kuukauden päästä ottanut asian puheeksi todettuaan että todellakaan tarvetta ei enää ole. En usko että pullon konejutut ovat maagisesti muuttuneet kaupassa näiden muutamien päivien aikana kauppiaskun perusteli asiaa jälkikäteen sillä että pullohuone työ on vähentynyt
Mitä jännää siinä on? Ei uudet kauppiaat missään umpiossa elä. Kyllä he ovat ottaneet selvää, miten se kauppa pyörii. Jos he ovat todenneet, että erilliselle pullokoneenhoitajalle ei ole tarvetta, koska pullokoneen hoitaa muissakin kaupoissa ihan palkattu työntekijä, mitä se pari lisäkuukautta olisi auttanut? Silti tämä palvottu Mika olisi saanut potkut.
Palvottu Mika???
Nytttt kyllä menee iha
No onhan tämä Mika nostettu ihan kohtuuttoman korkealle erinomaisuudessaan. Ihan kuin se edellisen kauppiaan armollisuus olisi jotenkin tämän Mikan ansiota. Sitten kun uskaltaa sanoa asiat niin kuin ne ovat, Mikan palvojat ovat huutamassa, että "olet varmaan se kauppias, joka potki Mikan pellolle". Ihan kuin heitä kiinnostaisi paskan vttuakaan olla täällä selittelemässä tekojaan mouhopäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaaliälyinen ei rakenna luottamusta sen varaan roikottaako kauppias jotain kehitysvammaista suojatyössä vai ei.
Jep, tämä paskamyrsky unohtuu kohta ja asiat palaavat normaaliksi.
Muut kauppiaat varmasti seuraavat tätä tapausta tarkasti ja muistavat sen, kun kysellään löytyykö töitä vammaiselle. Muut toki unohtavat pian.
Kauppias teki virheen, kun pisti kehitysvammaisen pikavauhtia pihalle. Homma olisi pitänyt hoitaa tyylikkäämmin ja auttaa kaveria löytämään uusi paikka. Jos nyt siis kerran puuhaa ei ihan oikeasti ollut.
Asiassa on myös toinen puoli. K-kauppias on yrittäjä, hänellä on vastuu kaupan toiminnasta, työntekijöiden työturvallisuudesta ja usein myös velkataakka yllään. Onko reilua edellyttää hänen tarjoavan tämän lisäksi sosiaalista toimintaa kehitysvammaiselle? Haluaisitko itse olla vastuussa työturvallisuudesta ja kaiken muun lisäksi miettiä miten sosiaalisin perustein paikalla oleva kehitysvammainen pärjää? Yleisellä tasolla vammaisten kanssa tarvitaan pitkää pinnaa ja empatiaa. Ehkä yrittäjä tiedosti rajansa ja katsoi ettei pysty tarjoamaan jatkoa toiminnalle. Ottaisitko itse työpaikallesi tai ystäväporukkaasi kehitysvammaisen?
Ovela veto Keskolta. Ilmaista mainosta suorastaan sataa ja kauppiaan kassa kiittää, kun kansa ryntää katsomaan tätä "kaltoinkohdeltua" Mikaa, jonka iso Kesko tuli pelastamaan pahan kauppiasparin kynsistä :D
Vierailija kirjoitti:
Kesko pistää miljoonia imagomarkkinointiin, jossa luodaan kuvaa juuri yhteiskuntavastuusta, ja ystävällisestä lähikaupasta ja avuliaasta kauppiaasta joka hoitaa hommat ja suojelee lapsia kiusaamiselta.
Sitten yksi pöljä pilaa vuosien kampanjat yhdellä töppäyksellä.
Tässä onkin taas paikkaamista. Kampanjaa pukkaa lähiaikoina. Siellä on langat kuumina Keskolla imagokonsulteille ja mainostoimistoille.
Onhan tuo koko työllistäminen pelkkää silmänlumetta, kun tukityöllistetty saa 12€/pv !!
Täysin sama kuvio on ollut Tuottajalle Kiitos-kampanja. Kuvio menee niin, että K-ryhmä lupaa tilittää x-summan tuottajille. Ei koske kuitenkaan Valiota yms. vaan vain jotain spessuja. Lisäksi summat ovat ihan hiluja. Maitotilallinen saattaa saada sata euroa koko vuodelta.
Mutta näin rakkaat ihmiset teitä huijataan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesko pistää miljoonia imagomarkkinointiin, jossa luodaan kuvaa juuri yhteiskuntavastuusta, ja ystävällisestä lähikaupasta ja avuliaasta kauppiaasta joka hoitaa hommat ja suojelee lapsia kiusaamiselta.
Sitten yksi pöljä pilaa vuosien kampanjat yhdellä töppäyksellä.
Tässä onkin taas paikkaamista. Kampanjaa pukkaa lähiaikoina. Siellä on langat kuumina Keskolla imagokonsulteille ja mainostoimistoille.
Haha, mahtaakohan kyseinen kauppiaspariskunta päästä käsiksi hyviin kauppaliikkeisiin kiinni Keskolla tämän jälkeen? No, ehkä S-ryhmässä olisi jokin pikkuruinen kyläkauppa joskus saatavilla heille?
S-ryhmällä ei vaan ole kauppiaita. Oliko tämä sinulle uutta tietoa?
Joo, mää vaan käyn kaupassa ostoksilla, en seurustele henkilökunnan kanssa.
Eipä kannattaisi Oulussakaan niin tehdä. Boikotti voisi olla hyvä diili. Ehkä siellä sellainen jo onkin ja kauppiaspariskunta ehtii hyöriä tässäkin ketjussa letkauttelemassa milloin mitäkin tyhmää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa tarkistaa kaikista kaupoista, joissa asiot, onko heillä varmasti kehitysvammainen ilmaishommissa vuosia putkeen. Muutenhan sitä menee luottamus kokonaan!
Ei tarvitse olla. Mutta jos on ollut, jopa vuosia, ja sitten tulee uusi kauppias joka ei koko ihmistä ja työskentelyään yhtään edes tunne vaan päättää heti että kehitysvammaisen läsnäolo ei hänelle ja rouvallensa heidän kaupassansa sovi ja pistää tyypin pihalle ohjaajan avulla (ei edes itse pysty suoraan sanomaan pitkäiakaiselle työntekijälle josta hänelle ei tulisi mitään kuluja) tyylillä: työsuhteesi päättyi nyt, luovuta työvaatteet, avaimet jne ja poistu
Mä olin 25 v samassa työpaikassa. Sitten YT ja moro. Kylmää kyytiä. Missä säälipisteet. Työttömänä tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias teki virheen, kun pisti kehitysvammaisen pikavauhtia pihalle. Homma olisi pitänyt hoitaa tyylikkäämmin ja auttaa kaveria löytämään uusi paikka. Jos nyt siis kerran puuhaa ei ihan oikeasti ollut.
Asiassa on myös toinen puoli. K-kauppias on yrittäjä, hänellä on vastuu kaupan toiminnasta, työntekijöiden työturvallisuudesta ja usein myös velkataakka yllään. Onko reilua edellyttää hänen tarjoavan tämän lisäksi sosiaalista toimintaa kehitysvammaiselle? Haluaisitko itse olla vastuussa työturvallisuudesta ja kaiken muun lisäksi miettiä miten sosiaalisin perustein paikalla oleva kehitysvammainen pärjää? Yleisellä tasolla vammaisten kanssa tarvitaan pitkää pinnaa ja empatiaa. Ehkä yrittäjä tiedosti rajansa ja katsoi ettei pysty tarjoamaan jatkoa toiminnalle. Ottaisitko itse työpaikallesi tai ystäväporukkaasi kehitysvammaisen?
Miksi tämän Mikan pitäisi saada jotain erityiskohtelua? Ei sitä muillekaan työnantaja hoida uutta työpaikkaa, vaan ihan itse se on etsittävä oli vammainen tai ei.
Mikan edunvalvoja neuvottelee nyt palkallisen työn Mikalle Keskon kanssa
Ilmaiseksi noin pitkän ajan jälkeen ei kannata mennä
Tämä kohu on kyllä jännästi yhdistänyt ihmisiä ihan puoluekannasta huolimatta. Esim tuntemani äänekäs kokoomuslainen otti näkyvästi kantaa ja ilmoitti boikotoivansa kyseistä K-kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän Mikan pitäisi saada
No vaikka siksi, että olisi näyttänyt PR-mielessä hyvältä. Koitahan sinäkin käyttää joskus aivojasi.
Tämä tapaus tuo todella hurjalla tavalla esiin, miten tehokkaasti media saa aivopestyä tietynlaiset ihmiset. Kehitysvammainen kaveri, jonka hyvinvoinnista kukaan näistä meuhkaajista ei ole ollut kiinnostunut 30-40 vuoteen on yhtäkkiä joku palvottu sankari, jonka oikeuksia pitää puolustaa kynsin ja hampain. Pari päivää jaksetaan ja sitten ei ketään enää kiinnosta, miten Mika jakselee tai onko hänellä töitä. Nytkään mitään huolestumista ei olisi tapahtunut, jos media ei olisi lietsonut lampaita mesoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias hiljaa siellä. 😂
Muutosvastarinta on ihan normaali ilmiö ihmiselle.
Kaikkea mihin on totuttu, muutettaessa sitä ilmenee.
En tuon miehen asemassa menisi enää takaisin, kun vahinko on jo tapahtunut. En haluaisi olla paikassa, jossa läsnäoloani ei kaivata.
Jep, tämä paskamyrsky unohtuu kohta ja asiat palaavat normaaliksi.