Puolison ADHD - kaipaan kipeästi vertaistukea. Olen aivan loppu tähän.
Otsikossa se jo tulikin.
Olen aivan loppu. Tuntuu, että olen ainoa aikuinen tässä perheessä ja kaikki käytännön kotityöt ja muut arjen askareer kasautuvat minulle. Toinen osapuoli luo ympärilleen kaaosmaista energiaa, asiat jäävät aloittamatta tai pahasti kesken, mihinkään hänen sanomaansa tai lupaamaansa ei voi luottaa, unohtaa kaiken. Olemme olleet yhdessä jo toistakymmentä vuotta, lapsia on. Tämä asia on toki ollut tiedossa alusta saakka, jälkikasvumme pikkulapsiaikana paloinkin itse loppuun ja sairastuin vakavaan masennukseen, kun jouduin kantamaan suurimman osan vastuusta yksin. Siitä jotenkin selvittiin lopulta, vaikka asuimmekin erillämme. Ehkä halusin uskoa toisen muutokseen, en tiedä. Nyt arkemme on muuttunut sen verran, että näemme toisiamme arjessa paljon enemmän kuin aiemmin, ja tämä kaikki on taas iskenyt päin näköä, että tulen kohta itse hulluksi.
Ainoa asia jonka hoitaa (ymmärtääkseni) on työ ja siihen meneekin hänen kaikki aikansa.
Olen kiitollinen kaikesta vertaistuesta!
Olen itse ollut pari vuotta miehen kanssa jolla on ADHD. Muutimme keväällä yhteen. Arjessa adhd näkyy mm. siten että puolisoni yrittää tehdä montaa asiaa samanaikaisesti, ja puolet jää tekemättä. Olen yrittänyt opetella lukemaan puolisoni, milloin asiasta kannattaa nätisti huomauttaa ja milloin ei. Kuunteleminen on vähän niin ja näin, mutta yritän kestää myös sen. Välillä jos joku tavara on hukassa, niin sitähän etsitään sitten vaikka keskellä yötä, jotta tulee mielenrauha. En viitsi asioista nipottaa, kun se ei mitään hyödytä. Toivottavasti tämä ei vaan tämän pahemmaksi mene. (Lapsia ei ole)