Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"

Vierailija
01.09.2025 |

Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.

"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?

https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1

Kommentit (432)

Vierailija
341/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset katuu tatuointejaan, toiset aviottomia lapsia joita ei ole varaa elättää ja toiset nettiin kuvaamiaan pimsa-videoita.

Siinä pala nuorten naisten elämää nykysuomessa.

Vierailija
342/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset katuu tatuointejaan, toiset aviottomia lapsia joita ei ole varaa elättää ja toiset nettiin kuvaamiaan pimsa-videoita.

Hyvin on kasvatettu, tainnut äitiä se puhelimen näyttö kiinnostaa enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, 50-kymppiä lähestyy, olen korkeasti koulutettu nainen ja työskentelen rahoitusalalla johtotehtävissä. Aloitin tatuointien ottamisen vasta hiljattain, nyt on jo neljä kuvaa valmiina. Tunnen muuten yhden itseäni vielä korkeammassa tehtävässä olevan miehen, joka käy kerran kuussa neulan alla ihan harrastusmielessä. Kipu tekee hyvää stressille. 

mikäs pankki niin siirrän rahani pois

Hahahah ja sinä tajuttoman tyhmä pelle ilmeisesti kuvittelet, ettei joka ikisessä pankkiketjussa olisi tatuoituja työntekijöitä. Millä planeetalla noin typerä tollo elää?

Laitahan idioottivajakki pennosesi tyynyn alle. Siellä ei tatuoinnit tahraa aivottoman persvälin rahoja.

Sinulla taitaa olla se persvälikin tatuoitu, ku

Impulsiiviset tatuoidut suuttuvat, kuten voi arvata.

Vierailija
344/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut, miksi ne itselle sillä hetkellä merkitykselliset kuvat tai mietelauseet pitää tikata omaan ihoon, jossa ne on ikuisesti? Eikö olisi huomattavasti fiksumpaa teetättää samat tekstit/kuvat tauluksi, jossa ne olisi aina itselle näkösällä tai jos ne pitää muille näkyä, niin vaikka t-paitaan 🤔👍

Vierailija
345/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tajunnut, miksi ne itselle sillä hetkellä merkitykselliset kuvat tai mietelauseet pitää tikata omaan ihoon, jossa ne on ikuisesti? Eikö olisi huomattavasti fiksumpaa teetättää samat tekstit/kuvat tauluksi, jossa ne olisi aina itselle näkösällä tai jos ne pitää muille näkyä, niin vaikka t-paitaan 🤔👍

Ole ymmärtämättä ja anna muiden tehdä itse omat päätöksensä. Ei vaikuta sun elämään mitenkään.

Vierailija
346/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit aiheuttaa syöpää. Järkikin sen sanoo, ettei ihoon voi hakata mustetta ilman seuraamuksia. 

Sama homma endometroosi ja silarit. Yllättävästi yhteys. 

Hmm, mitenkäs minä olen sitten oireillut endoa jo teini-iästä saakka eikä minulla ole koskaan ollut ja tule olemaan silareita. Niin ja olen 36.

Vierailija
347/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, 50-kymppiä lähestyy, olen korkeasti koulutettu nainen ja työskentelen rahoitusalalla johtotehtävissä. Aloitin tatuointien ottamisen vasta hiljattain, nyt on jo neljä kuvaa valmiina. Tunnen muuten yhden itseäni vielä korkeammassa tehtävässä olevan miehen, joka käy kerran kuussa neulan alla ihan harrastusmielessä. Kipu tekee hyvää stressille. 

mikäs pankki niin siirrän rahani pois

Hahahah ja sinä tajuttoman tyhmä pelle ilmeisesti kuvittelet, ettei joka ikisessä pankkiketjussa olisi tatuoituja työntekijöitä. Millä planeetalla noin typerä tollo elää?

Laitahan idioottivajakki pennosesi tyynyn alle. Siellä ei tatuoinnit tahraa aivottoman persvälin rahoja.

Impulsiiviset tatuoidut suuttuvat, kuten voi arvata.

Tässä ketjussa ovat selvästi suuttuneet (tai ainakin osoittaneet varsin voimakkaita mielipiteitä) he joilla ei ole kuvan kuvaa ihossa.  

Vierailija
348/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää että mikä persoonallisuushäiriö on ihmisellä, joka kuvittelee voivansa kertoa mitä muut ihmiset tekevät ulkonäöllään. Siis aivan kieroutunut ajatuskin :D 

Vierailija
349/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tuon naisen instabimbon ulkonäköön sovi yhtään. Jos ois vähän vähemmän barbietyyppinen stailaus, niin tuokin käden tatuointi toisi hyvää kontrastia. 

Vierailija
350/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutuseste perustuu Euroopassa noudatettaviin säädöksiin, joiden taustalla on ihon lävistystilanteissa oleva mahdollisuus altistua veren välityksellä tarttuville C- ja B-hepatiittiviruksille ja HI-virukselle.

Olen luovuttanut verta kymmeniä kertoja ja tatutointikin löytyy. Ei siellä kyselylomakkeessa kysytä tatuoinneista, ei ole mitään merkitystä.

Tatuointi on este luovutukselle 4 kk sen ottamisen jälkeen. Pidän erittäin epätodennäköisenä, ettei tatuointien ottamisesta kysyttäisi lomakkeella.

Vierailija
351/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tatuointi on este 4kk ottamisen jälkeen. Sitähän ei tässä väitetty vaan sitä että tatuointi olisi elinikäinen este. 

Vierailija
352/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on kasvatettu, tainnut äitiä se puhelimen näyttö kiinnostaa enemmän?

Meinaat että sillä isällä ei ole mitään tekemistä kasvattamisen kanssa? Monelle tyttölapselle se isäsuhde nimenomaan muovaa sen millaisiksi tulevaisuuden parisuhdeet muodostuvat.

Vierailija
353/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ollut enää niin nuori kun tämä tatskamuoti tuli. Nuo tosiaan eivät oikein sovi tuon Alexandran käteen. 

Onneksi olen aina ollut niin pihi, että mieluummin sijoitin rahat olueen, kuin tatskoihin. Toki olisin voinut haluta, mutta en tarpeeksi.

Vierailija
354/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä mopokerhojen liivit ovat merkki rikollisjärjestöön kuulumisesta. niin tatuoinnit etenkin naisilla, ovat merkki henkisestä epätasapainosta ja trendien perässä juoksemisesta. 

Vierailija
355/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani suvaitsevainen ja hyväksyn täysin kaikki muiden ihmisten ottamat tatuoinnit.

Vierailija
356/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit aiheuttaa syöpää. Järkikin sen sanoo, ettei ihoon voi hakata mustetta ilman seuraamuksia. 

Sama homma endometroosi ja silarit. Yllättävästi yhteys. 

Hmm, mitenkäs minä olen sitten oireillut endoa jo teini-iästä saakka eikä minulla ole koskaan ollut ja tule olemaan silareita. Niin ja olen 36.

No varmaan syöpääkin voi oireilla ilman tatuointeja, vaikka tatuointimusteet syöpää saattaa aiheuttaakin. Vaikka asioilla olis yhteys niin ei se tarkoita, tietenkään, että asia olis pelkästään niin. Pakko ihmetellä 36-vuotiaan älynlahjoja ja ymmärrystä nyt.

Vierailija
357/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepakko kun tuokin on ja vieläpä vihreiden listoilla ehdokkaana, niin ei juurikaan yllätä, että sen verran epävakaa jotta tatuointeja ottanut.

Vierailija
358/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä mopokerhojen liivit ovat merkki rikollisjärjestöön kuulumisesta. niin tatuoinnit etenkin naisilla, ovat merkki henkisestä epätasapainosta ja trendien perässä juoksemisesta. 

Tämä pitää muuten täysin paikkansa! Harva liivijengiläinen kaidalla tiellä kulkee ja vielä harvempi tatuoitu nainen täyspäinen on!

Vierailija
359/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä seurustelee rekkakuskilepakon kanssa, niin eiköhän se kerro tarpeeksi että tarpeeksi sekaisin tatskoja ottaneeksi..

Vierailija
360/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä ketju pikemminkin kannustaa naisia tatuoimaan itsensä. Ketju täynnä kaistapäitä haukkumassa tatuoituja naisia joten tatuointi vaikuttaisi olevan vallan helppo tapa välttyä näiltä kaistapäiltä.