Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"

Vierailija
01.09.2025 |

Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.

"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?

https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1

Kommentit (432)

Vierailija
421/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähh, äidin kuunteleminen on nii last century influensserit ne on tätäpäivää

t: Biaatch

Vierailija
422/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on tärkeää että naisellaan on pilaamaton iho. Mies haluaa olla ylpeä kauniista naisestaan, ei halua hävetä ihonpilaajaa vierellään. Makkarissa mies haluaa nähdä naisensa paljaana, ihonsa pilannut nainen ei koskaan ole paljas.

Niin, tuo onkin sinun mielipide mikä ei päde kaikkiin maailman miehiin. Minun miesystävää ei haittaa tatuoinnit vaikkei hänellä ole yhtään eikä kiinnostusta ottaakaan. Ei se silti meidän suhdetta estä millään tapaa, kun me emme ole ulkonäkökeskeisiä. Kauneus ja komeus ovat katoavaista.

Vähenisikö tuo yksittäistapauksista ulvahtelu jos aloitan jokaisen lauseen ja sivulauseen sanalla "yleensä" tai "tyypillisesti" tai muulla vastaavalla sanalla? Vähenisikö, vai onko ulvahtelu systemaattinen oire taantuneissa naisenaivoissa?

Kun nainen pilaa ihonsa tatuoinneilla, niin hänet huolivien miesten joukko vähenee erittäin suuresti. Tyypillisesti linnakundit, merimiehet yms. varmaankin kelpuuttavat myös tatuoinneilla ihonsa pilanneen naisen.

Siis: Luultavimmin yksikään mies ei torju naista siksi että naisella ei ole pilattua ihoa, mutta miehiä jotka torjuvat ihonsa pilanneet naiset on erittäin paljon.

Vietin tämä kesän uimarannoilla noin 8h/vrk joka ikinen päivä kun paistoi, tarkastelin ajankulukseni kaunottaria kuten aina mutta myös pariskuntia. Selviä huomioita:

Valtaosa naisista jotka ovat tatuoitua, ovat rannalla yksin tai lapsensa kanssa.

Pariskunnan nainen on äärimmäisen harvoin tatuoitu.

Pariskunnan nainen on äärimmäisen harvoin rumapainoin.

Pariskunnan naisen pituus on lähes poikkeuksetta välillä miehensä olkapää ja leuka. Tosi yllättävä havainto minulle, ihan alkoi naurattamaan kun tajusin.

Valtaosalla yksin rannalla olevista naisista on paljaspakarabikinit, tämä ei riipu siitä on naisella kaunis iho vaiko tatuoinneilla pilattu iho.

Pariskunnan naisilla on lähes poikkeuksetta perinteiset pakarat peittävät bikinit.

Yksin rannalle tulevat naiset asettuvat yleensä jonkun yksinäisen miehen läheisyyteen, miehen näköpiirin. Näin yleensä käy vaikka aamusella olisi isokokoisella rannalla vain yksi mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

Monet lääkäritkin on nykyään tatuoinu itsensä kauttaaltaan, että eipä se koulutustaustaa katso.

Ei kovin "monet" lääkärit ole kauttaaltaan tatuoituja, kun ensimmäistäkään ei ole vielä pitkän elämäni aikana vastaan tullut.

Vierailija
424/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen eteenpäin terveys edellä, siksi minulla ei ole tatuointeja. En myöskään polta tupakkaa, juo viinaa ja käytä lisättyä sokeria.

Olen aivan tyytyväinen omiin valintoihini.

Vierailija
425/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisen suuri tragedia: sen oppiminen jälkikäteen, että valinnoilla on aina seurauksia. 

Vierailija
426/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti. 

Nainen 50 vuotta

Kuka enää haluaa lentoemännäksi?

Vierailija
427/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tatuoinneissa löytänyt yhden hyvän ominaisuuden: tunnistaa alhaisen älykkyysosamäärän helposti.

Et ole.

T: Tatuoitu tuplamaisteri

Vierailija
428/432 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa tatuoinneissa. On turha ottaa asioita noin vakavasti. Ehkä tämäkin nuori nainen ymmärtää myöhemmin taas lisää ja huomaa, ettei tatuoinneilla ollutkaan mitään väliä. Siis tosiaan, ne eivät olleet alun perinkään kuin hyvin pinnallisia yksilöllisyyden korostamiskeinoja, jotka oikeasti eivät merkitse mitään.

Jos joku taas paheksuu tatuointeja, niin hänkään ei ole ymmärtänyt elämästä vielä paljonkaan.

Vierailija
429/432 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexandra? Rys sä?

Venäläisillä on vähemmän tatuointeja kuin suomalaisilla.

Vierailija
430/432 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi edes viitsin vastata mutta kesällä tuli käytyä reissussa etelä-Euroopassa ja siellä näkyi katukuvassa tatuointeja huomattavasti Suomen katukuvaa enemmän. Miten sitä matkustamaankaan pystyy jos ventovieraiden tatuoinnit tuppaa ottamaan henkeen :D

Eri mieltä. Missään ei ole niín paljon kuin Suomessa.

Vierailija
431/432 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset katuu tatuointejaan, toiset aviottomia lapsia joita ei ole varaa elättää ja toiset nettiin kuvaamiaan pimsa-videoita.

Siinä pala nuorten naisten elämää nykysuomessa.

Varsinkin kun ne aviottomat lapset ovat usein tehty mustille miehille.

Vierailija
432/432 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sievä nainen ei tarvi Rolls Roiceen piirroksia.