Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: Alexandra, 26, katuu tatuointejaan. Ne estävät työnhaun. "Kannattaa oikeasti kuunnella äitiä"

Vierailija
01.09.2025 |

Alexandra kertoo katuvansa nuorena ottamiaan tatuointeja. Hän ei enää tunne, että ne sopisivat hänen identiteettiinsä, ja harmittelee etenkin näkyviä kämmenselän kuvia, joita ei voi peittää. Osa työmahdollisuuksista on jäänyt saamatta tatuointien vuoksi, etenkin mallin ja kansainvälisissä tehtävissä. Alexandra varoittaa ottamasta tatuointeja päihteissä, kavereiden kotistudioissa tai hetken mielijohteesta. Hän neuvoo nuoria miettimään kunnolla merkitystä ennen kuin tatuoi mitään ihoonsa ja kuuntelemaan äitiä.

"Miksi nykyään kaikkea pitää kokeilla, töherrellä naama ja nahka täyteen tekstiä, ja sitten itkeä kun ei kelpaa enää työmarkkinoille tai jopa omaan peiliin? Tämän jutun voisi oikeasti lähettää kaikille suomen 15-vuotiaille tytöille: tässä lopputulos, kun identiteetti rakennetaan Instagramin, tatuointihaaveiden ja mielikuvituksellisen itsetunnon varaan. Onko nykyinen tatuointikulttuuri vain yksi osa siitä, miten nuoriso kasvatetaan kuvittelemaan että kaikki valinnat on palautettavissa, peruttavissa ja jonkun muun syy? Jos käsi tatuoidaan kannabis päihteissä kaverin keittiössä, niin kenen muun kuin oma moka se on? Ja kun sitten ei kelpaa töihin tai ulkomaankomennuksille, niin taas "yhteiskunta syrjii". Voi hyvää päivää. Ehkä kannattaisi joskus kuunnella äitiä eikä influenssereita?

https://www.iltalehti.fi/keho/a/931a9819-6372-4588-aa0b-6718d102f8f1

Kommentit (432)

Vierailija
301/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

Hoh hoi. Minä olen sinua vanhempi akateeminen ja minulla on ollut tatuointeja 90-luvulta lähtien.

Olet varmaan humanisti...

Vierailija
302/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paitakulttuuri ole enää mitään? Vedettäs ihonvärinen paita täyteen kuvia, eihän sitä kukaan huomaisi! Miksi sen pitää olla iholaminaatio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vastustetaan tatuointeja ja sitten kuitenkin monet hommaavat itselleen ankkahuulet ja muut täytteet naamaan, pumppaavat tissit täyteen ja ties mitä. Vaarallisempaa se on kuin tatuointi iholla.

Miksi luulet että joku kannattaisi täällä sitten noita älyttömyyksiä?

Vierailija
304/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon viisikymppinen, enkä todellakaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ottanut yhtään tatuointia. Ihan samoin ovat käyttäytyneet minun korkeakoulutetut ystäväni. Kyllä sen huomaa kouluvalinnoissa, kuten myös tatskojen määrässä, mihin ihmisestä on..

Hoh hoi. Minä olen sinua vanhempi akateeminen ja minulla on ollut tatuointeja 90-luvulta lähtien.

Olet varmaan humanisti...

Ja taatusti myös aktivisti jossain luonto- tai vasemmistoliikkeessä. Tarkoitus pyhittää keinot loputtomassa pyhässä taistelussasi "pahuuksia" vastaan.

Vierailija
305/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö paitakulttuuri ole enää mitään? Vedettäs ihonvärinen paita täyteen kuvia, eihän sitä kukaan huomaisi! Miksi sen pitää olla iholaminaatio?

Paita? Olet myöhässä Jenkkilässä arkipäivää! Päällisin puolin et pysty erottamaan paitaa ja aitoa laminointia! 

Vierailija
306/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti. 

Nainen 50 vuotta

No ei hylata, ellei ole naamassa.

Hylätään jos näkyy uniformu päällä. Ainakin finnairilla. 

Vierailija
307/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit on mielestäni rumia. Vielä en ole nähnyt yhtään kaunista tatuointia kenelläkään. Tatuoinnit myös mielestäni rumentavat kantajaansa, olipa hän mies tai nainen.

Eräs maailmanlaajuinen iso deittisivusto lisäsi muuten äsken profiilintekovaiheeseen uuden kohdan, jossa on pantava ruksi kysymykseen, onko tatuointeja vai ei.

Eli näin voi suoraan rankata ne, keillä on tatuointeja ja ne, keillä ei ole.

Vierailija
308/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ovat rumia. Kaikki. En ole nähnyt yhtäkään joka olisi hyvännäköinen. 

Tony Halmeella luki Exit only takapuolessa. Se oli aika hieno tatska hyvä message.

Niin hetero, että omaa pyllyään miettiessään mieleen tuli vaan miten muut miehet työntyvät siihen. OK

Tai sitten kyllästyi selittämään kollegoille pukuhuoneessa ettei ole kiinnostunut kun ehdotuksia tuli vähän väliä.

Ainiin vasurin mielikuvassa kaikki homot on tietty tällaisia puku päällä teekupposia juovia sivistyneesti keskustelevia jotka ymmärtää mitä tarkoittaa ei. 

Vierailija
309/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoidut naiset on pelottavan näköisiä. 

Vierailija
310/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovutuseste perustuu Euroopassa noudatettaviin säädöksiin, joiden taustalla on ihon lävistystilanteissa oleva mahdollisuus altistua veren välityksellä tarttuville C- ja B-hepatiittiviruksille ja HI-virukselle.

Olen luovuttanut verta kymmeniä kertoja ja tatutointikin löytyy. Ei siellä kyselylomakkeessa kysytä tatuoinneista, ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
311/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit on mielestäni rumia. Vielä en ole nähnyt yhtään kaunista tatuointia kenelläkään. Tatuoinnit myös mielestäni rumentavat kantajaansa, olipa hän mies tai nainen.

Eräs maailmanlaajuinen iso deittisivusto lisäsi muuten äsken profiilintekovaiheeseen uuden kohdan, jossa on pantava ruksi kysymykseen, onko tatuointeja vai ei.

Eli näin voi suoraan rankata ne, keillä on tatuointeja ja ne, keillä ei ole.

Ja sitten porukka valehtelee tuossakin kuten iän, painon, pituuden, varallisuuden, harrastukset ja välillä sukupuolenkin. 

Vierailija
312/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt projektin vetäjänä isossa firmassa, ei ole tatuoinnit asiakkaita haitanneet. Nyt eläkeiässä kiinnittää huomioita, että esimerkiksi tk-henkilökunta on järjestään tatuoituja. Onpahan yhteinen puheenaihe, kun tutkimuspöydällä vertaillaan kuvia. Näissä omissa on se hyvä puoli versus se että toiset ottaa elämän varrella valokuvia, jotka jäävät pöytälaatikkoon, minä taas näen muistot joka päivä.

Täti 64v

Vierailija
313/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut tatuointia. Minusta ne ovat rumia. Kuuluvat linnakundeille ja merimiehille. Itse työskentelen lentoemäntänä ja lentämään on vaikea päästä jos on tatuointeja. Tämä kaikille lentämään haluaville tiedoksi, jos sinulla on tatuointeja, et pääse lentoemännäksi. Näistä kun pitää kertoa hakuvaiheessa, nämä hakemukset hylätään heti. 

Nainen 50 vuotta

No ei hylata, ellei ole naamassa.

Hylätään jos näkyy uniformu päällä. Ainakin finnairilla. 

Eli naamassa, kaulassa, niskassa tai kämmenissä, muuhan ei näy.

Vierailija
314/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en todellakaan palkkaa ketään, jolla on näkyviä tatuointeja, ankkahuulet tai muuta vastaavaa typeryyttä. 

Vierailija
315/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vastustetaan tatuointeja ja sitten kuitenkin monet hommaavat itselleen ankkahuulet ja muut täytteet naamaan, pumppaavat tissit täyteen ja ties mitä. Vaarallisempaa se on kuin tatuointi iholla.

Molemmat ovat jo niin last season.

Vierailija
316/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointi ei ole este veren luovuttamiselle. Mikä ihmeen harhaluulo tämäkin on?

Vierailija
317/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on näkyvästi ja täyteen tatuoituja jopa kaupassa töissä, eikä ketään pelota. Kaunis kiva neito hän on ja varmasti jotain pomoa kiinnostaa ottaa hänet firmaan. Ruusu on kiva aihe sinänsä, ehkä värillä parempi mutta ne allergisoivat osaa. Totta tietysti että ylemmäs käsivarteen mieluummin, ei tatuointia tai ei ota liian aikaisin, kun aihe voi monia kaduttaa jos tulee väärät aiheet. Myöhemmin haluaa eri aiheita.

"Minua ei pelota" = "ketään ei pelota". Oletpa tosi taitava ajatustenlukija, kun osaat puhua muiden puolesta.

Vierailija
318/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaunis nainen pilalla

aika surullista kyllä

jää lapsettomaksi noin rumilla tatuoinneilla

No ei jää lapsettomaksi noiden tatuointien vuoksi. Miten typerä ja lapsellinen sä oikein olet? Te jotkut haukutte todella lapsellisesti ja typerästi tatuointuja vaikka teidän oma käytös on lapsellista ja säälittävää. En ymmärrä miten voi mennä toisten tatuoinnit noin tunteisiin. Mulle on ainakin ihan sama onko muut tatuoituja vai ei. 

Nähtävästi menee sinullakin tunteisiin, kun pitää noin lapsellisesti toisia haukkua lapsellisiksi.

Vierailija
319/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeasti koulutettu ja minulla on tatuointeja. Mieluisampaa on olla tatuoitu, kuin kaltaisesi ennakkoluuloinen kusipää.

Käytätkö myös huumeita. Kannabista ehkä...

Oletko sä tyhmä? Tatuoinnit ei tarkoita sitä, että käyttää huumeita. Mä olen tatuoitu enkä ole koskaan käyttänyt huumeita. 

Ja mä en ole koskaan nähnyt tiikeriä, joten tiikereitä ei ole olemassa.

Vierailija
320/432 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeasti koulutettu ja minulla on tatuointeja. Mieluisampaa on olla tatuoitu, kuin kaltaisesi ennakkoluuloinen kusipää.

Käytätkö myös huumeita. Kannabista ehkä...

Oletko sä tyhmä? Tatuoinnit ei tarkoita sitä, että käyttää huumeita. Mä olen tatuoitu enkä ole koskaan käyttänyt huumeita. 

Linnassa kuitenkin ollut ?

Merillä ?

Oletko sä tyhmä? Ei, en ole rikollinen joten en ole ollut linnassa. En ole myöskään ollut merillä.

Koita tulla tälle vuosituhannelle. Olet naurettava tyyppi.

Ainakin tässä tuli todistettua, että tatuoidut ihmiset ovat helposti provosoituvia. Onkohan niiden omien valintojen kanssa sittenkään niin sinut, kuin mitä yrittää vakuutella? Jos olisi, niin eihän silloin ole mitään väliä, mitä mieltä muut niistä ovat.