Miten Alko kehtaa etsiä palkattomia työntekijöitä?
On vielä verovaroin rahoitettu!
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/opintoihin-liittyva-tyoharjoittelu-e…

Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Sitten siinä on vielä se ettei rypälelajike vaikuta viinin makuun. Se tehdään nykyään teollisesti lisäaineilla.
Ehkä amerikkalaisissa 3 dollarin Trader Joe's kyykkyviineissä.
EU:ssa lisäaineet ovat sulfiitteja lukuunottamatta kiellettyjä, samoin Mega Purple-väriaine jota Yhdysvalloissa viineissä käytetään.
Liki kaikki yli 15 euron viinit ovat myös alkuperänimikesuojattuja. Eli niitä saa tuottaa vain tietyllä alueella esim. Ranskassa ja niissä saa käyttää vain tiettyjä rypäleitä.
EU:ssa on kyllä yli 70 sallitun lisäaineen lista.
Vierailija kirjoitti:
Boikot, viinat Tallinnasta ja verkkokaupasta. Olen tosissani.
Harmi että Alko on ollut jo aikoja sitten boikotissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis minkä alan harjoittelu tuo on olevinaan kun kyse on tavallisesta myyntityöstä? Korkeintaan merkonomi voi tuosta jotain sisällön puolesta vähän hyötyä, mutta silti haku on auki kenelle tahansa opiskelijalle.
Noi on nykyään tradenomeja.
Jaa Alkossa? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Ja siis minkä alan harjoittelu tuo on olevinaan kun kyse on tavallisesta myyntityöstä? Korkeintaan merkonomi voi tuosta jotain sisällön puolesta vähän hyötyä, mutta silti haku on auki kenelle tahansa opiskelijalle.
Noi on nykyään tradenomeja.
Jaa Alkossa? Epäilen.
Alkoon on ollut valtavasti hakijoita jo yli 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyllä olla niitä ainointa valtio-omisteisia firmoja joka MAKSAA jotain omistajalleen.. vrt VR ja Finnair.
Oletko muuten koskaan katsonut, että paljonko valtavasta liikevaihdosta jää tulokseen? Aivan naurettavan vähän.
Tarkoittaa, että tuossakin monopolissa rahoja käytetään holtittomasti ja lähes vailla tulosvastuuta. Nyt kun Tytistä on päästy niin erityistilintarkastus voisi olla paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkattomat harjoittelut ovat tämän maan tapa, ala kuin ala.
Esim. farmasiassa on palkalliset harjoittelut. Kuuluisi olla joka alalla. Paitsi tietysti ymmärrän jos oikeasti harjoitellaan esim. jotain asiantuntijaroolia varten missä harjoittelijana ei pysty tehdä mitään firmalle tuottavia töitä.
Onko O. Stubb jättänyt hakemuksen? Etten hae turhaan.
Itse mieluummin venyttäisin opintoja kun raataisin ilman palkkaa tolleen. Ottaisin sitten vaikka jotain kursseja sen harjoittelun tilalle. Ihan sama mulle mitä koulussa ohjeistavat. Olen tähän mennessä oppinut olemaan ottamatta pureksimatta mitään tietoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse mieluummin venyttäisin opintoja kun raataisin ilman palkkaa tolleen. Ottaisin sitten vaikka jotain kursseja sen harjoittelun tilalle. Ihan sama mulle mitä koulussa ohjeistavat. Olen tähän mennessä oppinut olemaan ottamatta pureksimatta mitään tietoja vastaan.
Työharjoittelu kuuluu kaikkiin ammatillisiin opintoihin. Jos sitä ei suorita ei tule siitä ammattiin valmistumisestakaan mitään. Sori vaan mutta niin se on aina mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Valitsinkin koulutuksen missä ei ole lainkaan harjoittelua tuon takia.
Oliver voisi mennä tuonne harjoittelemaan viinien valintaa Linnan juhlia varten.
Lue: Opintoihin liittyvä työharjoittelu.
Eipä kokkikoulun reilun vuoden mittaisista harjoitteluista eri ravintoloissa saanut minkäänlaista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi ilman palkkaa ellei ole 100% tae työllistymisestä Alkoon sen jälkeen kirjallisena.
Muutenhan voi käydä niin että panostat valtavasti asiakaspalvelun laatuun, opiskelet eri rypälelajikkeita ja viinien alkuperiä, juomien valmistamisprosesseja jne.
Jonka jälkeen 4kk päästä esimies sanoo että hei sä suoriuduit aivan mahdottoman upeasti, mut me ei tällä hetkellä voida palkata ketään. Oon niin pahoillani mut tsemppiä tulevaan ja kaikkea hyvää!
Palkattomanakin tuossa jää vuokran ja verojen jälkeen sivu suun noin 8 tuhatta euroa ja neljän kuukauden menetetyt vapaa-ajat.
Miten niin jää? Tuskin kukaan noista harjoittelijoista olisi sinä aikana tehnyt työtä, josta saa pari tonnia kuussa. Hyvä jos olisivat saaneet edes pariksi tunniksi töitä jostain kaupan kassalta ja tienanneet 500 euroa. Mutta onhan se kiva laskeskella mielikuvituspalkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työharjoittelu kuuluu kaikkiin ammatillisiin opintoihin. Jos sitä ei suorita ei tule siitä ammattiin valmistumisestakaan mitään. Sori vaan mutta niin se on aina mennyt.
Myymälässä voi työskennellä myös palkattuna. Jos se ei työmarkkinoiden takia ole mahdollista niin antaa olla.
Vaihdoin amk:n yliopistoon juuri tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Lue: Opintoihin liittyvä työharjoittelu.
Eipä kokkikoulun reilun vuoden mittaisista harjoitteluista eri ravintoloissa saanut minkäänlaista palkkaa.
No omapa on mokasi, että olet tuollaiseen suostunut. Ei teidän alalle ikinä parane työolot ja palkkaus jos ette yhtään pane kampoihin.
Aika harvasta opintoihin kuuluvasta pakollisesta työharjoittelusta maksetaan palkkaa. Pahimmillaan joutuu lähtemään harjoitteluun vielä toisella paikkakunnalle, mistä tulee ylimääräisiä asumis- ja matkustuskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi ilman palkkaa ellei ole 100% tae työllistymisestä Alkoon sen jälkeen kirjallisena.
Muutenhan voi käydä niin että panostat valtavasti asiakaspalvelun laatuun, opiskelet eri rypälelajikkeita ja viinien alkuperiä, juomien valmistamisprosesseja jne.
Jonka jälkeen 4kk päästä esimies sanoo että hei sä suoriuduit aivan mahdottoman upeasti, mut me ei tällä hetkellä voida palkata ketään. Oon niin pahoillani mut tsemppiä tulevaan ja kaikkea hyvää!
Palkattomanakin tuossa jää vuokran ja verojen jälkeen sivu suun noin 8 tuhatta euroa ja neljän kuukauden menetetyt vapaa-ajat.
Miten niin jää? Tuskin kukaan noista harjoittelijoista olisi sinä aikana tehnyt työtä, josta saa pari tonnia kuussa. Hyvä jos olisivat saaneet edes pariksi tunniksi töitä jo
Olen kyllä työskennellyt myymälässä täydellä palkalla ylioppilaana. No minulle nyt ainakin olisi absurdia mennä "harjoittelemaan" palkatta kun minulla on jo vuosien kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myymälässä voi työskennellä myös palkattuna. Jos se ei työmarkkinoiden takia ole mahdollista niin antaa olla.
Jokainen opiskelijahan saa ihan vapaasti itse etsiä sen palkallisen harjoittelupaikan. Ketään ei tuonne pakoteta.
Valtio on rahapulassa, yllätys yllätys viinasta täytyy saada kovempi kate ja verotuloja.