Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, soitamme pankista. Tililtänne on veloitettu 370 euroa. Jos se olit sinä....

Vierailija
28.08.2025 |

Hei, soitamme pankista. Tililtänne on veloitettu 370 euroa.  

Sain juuri DNA prepayd puhelimeen soiton. Suljin puhelimen.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin pankista, kun olin menossa hoitelemaan kuolinpesän asioita. Ajan olin jo varannut, mutta varmistivat, että otan kaikki tarvittavat paperit mukaan. Joskus on myös sijoitusneuvontaa yritetty tarjota.

Vierailija
42/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Voiko se olla oikea soitto? Jos tililtä kerran on veloitettu, ja soittaja sanoo soittavansa pankista?

Ei voi. Koskaan ei pankista soiteta ja pyydetä tunnuksia.

Voithan sinä ihan itse kirjautua tarkistamaaan.

Kyllä soitetaan pyydetään tunnuksia. Vakuutus puolelta soitettiin ihan oikeasti  ja pyydettiin tunnistautumaan pankkitunnuksilla jotta voidaan varmistaa että puhelimen päässä on oikea henkilö. En suostunut.

No se oli tietenkin huijari. Kai ymmärsit. että vakuutuspuolelta todella joskus soitetaan, mutta ei pyydetä tunnistautumaan pankkitunnuksilla. Jotain asoita, vaikka vakuuttamistasi kiinteistöistä voi kysyä. Mutta ei tilinunumeroasi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilisiirroista on tullut tarkistussoittoja. Siirrän välillä rahaa ulkomaantililleni, ja niistä ovat soittaneet. 

Vierailija
44/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin soitettiin, olin ihan täpinöissäni ja kyselin, että Paavoko se on sieltä pankista, voi kun kiva, ei ole aikoihin juteltu, kun on se edunvalvontasopimus eikä enää asiaa pankkiin. Että sieltäkö on rahaa nyt lähtenyt, onko se minun poika sitä siirtänyt? Sillä on kyllä siihen lupa. Paljonkos se summa oli, 375 e, ja ajattelette, että nyt se on varkaissa se meidän Jani, mutta ei ole, ihan luvalla maksaa laskuja. jne jne

Annoin kolme kertaa käyttäjätunnuksenkin, mutta ekan kerran huomasin, että se on anopin syntymäaika ja toinen oli jonkun laskun viitenumero ja kolmas ei vissiin toiminut, joko se Jani nyt tyhjensi koko tilin.

Oletan, että eivät soittele enää.

Vierailija
45/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai venäläisen F pankista? joo, kerro koodisi. Selvä minä soitan privapankkiirilleni. 

Oikeasti ei ole siellä tiliä. 

Ei kannata paljastaa että ne on paljastettu myöskään, koettavat vain jotain muuta tietä. 

Vierailija
46/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilisiirroista on tullut tarkistussoittoja. Siirrän välillä rahaa ulkomaantililleni, ja niistä ovat soittaneet. 

Minä itse joudun soittamaan pankilleni kun jatkuvasti sulkevat tilini just ulkomaanmaksujen takia. Aina muka poikkeava taoahtuma vaikka noin puolvuosittain toistuu suunnilleen samassa kokoluokassa olevia maksuja.  

Vierailija
47/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli Nordeasta tekstari. Nauroin vedet silmissä, että ei kukaan usko noin tyhmää tekstaria. Kävin verkkopankissa maksamassa laskuja ja siellä näkyi outoa toimintaa. Soitin itse Nordeaan ja siellähän olivat häärineet. Vaikka en edes painellut tekstiviestejä tai mitään. En edes lukenut vaan poistin. Eli kyllä pankit ottavat asiakkaisiin yhteyttä, jos tiliä on kohdanut pahoinpitely.

Vierailija
48/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse joudun soittamaan pankilleni kun jatkuvasti sulkevat tilini just ulkomaanmaksujen takia. Aina muka poikkeava taoahtuma vaikka noin puolvuosittain toistuu suunnilleen samassa kokoluokassa olevia maksuja.  

Mitenköhän ne jotkut mammat siirtävät kymmeniätuhansia euroja huijarimiehille ulkomaille. Ehkä heillekin on soitettu pankista, mutta mammat ovat vakuuttaneet, että kyllä tämä oikein menee. 

Vierailija
49/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Voiko se olla oikea soitto? Jos tililtä kerran on veloitettu, ja soittaja sanoo soittavansa pankista?

Ei ne soita pankista.

Kyllä mulle ovat soittaneet, jos olen tehnyt hieman siomman tilisiirron tyyliin 10 000 euroa, niin tsekkaavat, että kaikki on ok. 

Muutama vuosi sitten soitti pankista kun olin maksamassa uusia ikkunoota ja kysyi olenko maksamassa... Kerroin että ihan oikea lasku on meneilään. Ihan hyvä tarkistus. 

Vierailija
50/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne soita pankista.

Kyllä mulle ovat soittaneet, jos olen tehnyt hieman siomman tilisiirron tyyliin 10 000 euroa, niin tsekkaavat, että kaikki on ok. 

Muutama vuosi sitten soitti pankista kun olin maksamassa uusia ikkunoota ja kysyi olenko maksamassa... Kerroin että ihan oikea lasku on meneilään. Ihan hyvä tarkistus. 

Tosi hyvä, että soittavat ja tarkistavat. 

Vierailija
51/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää sopiiko, että nauhoitatte puhelun, niin puhelu todennäköisesti katkeaa soittajan toimesta.

Vierailija
52/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaatii välitöntä toimintaa...", kska tilini pankissa X on kaapattu/on murrettu/on tehty nosto. Selvä, ok. Tosin ei ole koskaan ollut tiliä pankissa X. Vattu miten epätoivoista, miten nää jaksaa.

Vierailija
53/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne soita pankista.

Tosi hyvä, että soittavat ja tarkistavat. 

n tiedä onko tuo vielä nytkin käytäntö, mutta silloin varmistivat noin suuremman summan siirron. Kun vaihdoimme auton uuteen, niin sen kävimme pankkikonttorilla maksamassa, aika piti tilata. Emme uskaltaneet niin suurta summaa verkkopankissa maksaa. Hyvin sujui sekin, ottivat 5e tilisiirtomaksua kun molempien tililtä rahaa siirrettiin

Vierailija
54/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän silloin tällöin rahaa ulkomailta Suomeen ja takaisin. Joka kerta, kun siirrän rahaa hieman suuremman summan Suomeen ulkomaiselta tililtä, pankki soittaa ja varmistaa, että tilisiirto on aito. Sen sijaan, kun siirrän rahaa Suomesta ulkomaille, OP ei ole koskaan ottanut yhteyttä tarkistaakseen siirtoa.

Vierailija
55/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prepaideihin ei varmaan kannattaisi edes huijauspuheluita soitella kun ei niitä ole kuin persaukisilla ja huijareilla sun muilla rikollisilla.

Mulla on firman puhelin repaid. Oikeasti käytän tätä omaa asiakkaiden kanssa mutta se prepaid on virallisissa tiedoissa. Teen vain muutamalle vakioasiakkaalle sivutoimisena. 

Vierailija
56/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa puheluihin kuin harkiten. Linkkejä turha lähetellä. Reagoimattomuus paras tapa.

Ennen vastasin ja ulkkis äijä soitti ainakin sata kertaa. Monta kertaa päivässä. Vastasin vielä sukunimellä. Nykyään vaan haloo.

Vierailija
57/57 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti muutama viikko sitten robottiääni Irlannin numerosta. Summakin taisi olla sama 370 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä