Miesystävä käyttäytyy oudosti, epäilen pettämistä
Olen seurustellut miesystäväni kanssa vuoden, on ns "hyvä" mies ainakin paperilla. Mutta en pysty työntämään pois ajatusta että pettäisi minua, minulla ollut tämä olo melkein alusta asti vaikka todisteita ei ole. Esimerkkejä:
- pesee lakanansa usein, ei välttämättä pese kuitenkaan esim pussilakanoita yleensä samalla eikä ole muuten mikään siivousintoilija todellakaan. Tänään kävin asunnossaan ja lakanassa oli pari pientä tahraa sillä puolella jolla ei nuku vaikka en itse ole ollut siellä yötä pitkään aikaan. Ja itse asiassa muistan sen kerran kun viimeksi n viikko sitten lakana oli taas pesussa, mitä ihmettelin.
- kerran näin hänet ajamassa autolla aivan omituisessa paikassa vaikka hänen piti olla aivan muualla, selitti sen jollain tapaa ja sanoi olevansa menossa takaisin sinne missä olisi pitänyt olla, mutta tuo reitti oli aivan omituinen (saattaa olla melkoisen hajamielinen kyllä)
- yhteen aikaan piti koko ajan puhelinta näyttö alaspäin, selitys oli se että ei halua tulla koko ajan häirityksi työkaverien ym taholta
- ylläpitää vähän epämääräisiä ystävyyksiä parin naisen kanssa joista kerran yritin kuulustella mutta hermostui minulle asiasta, emmekä ole onnistuneet keskustelemaan järkesvästi siitä aiheesta että minulla ei ole luottavainen ja turvallinen olo hänen kanssaan näistä syistä.
Eli mitä sanotte, pitäisikö jättää tuo sika? Olemme ihan aikuisia, edelliset avioliitot jo takana. Esimerkiksi tuo lakanan jatkuva pesu ihmetyttää.
Kommentit (113)
Epäonnistuminen järkevään keskusteluun järkevästä aiheesta ja pieniä tahroja väärällä puolella lakanaa. Autolla ajelee oudoissa paikoissa väärään aikaan. Todisteet ovat kiistattomat.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole ollut hänen luonaan yötä pitkään aikaan? Haluaako hän kuitenkin tavata ja ehdottaa usein tapaamista? Onko hän sun luona öitä? Minusta nuo kerrotut asiat kyllä vaikuttavat siltä, että jotain hämärää on. Turha tuhlata elämää epämääräiseen suhteeseen..
Hän on ollut viime aikoina paljon minun luonani kun minulla mukavammat olot kotona kuin hänen luonaan, itsekin viihdyn kotona paremmin kuin hänen poikamiesboksissaan.
Voiko siitä lakanapesusta kysyä mieheltä?
Vierailija kirjoitti:
Voiko siitä lakanapesusta kysyä mieheltä?
Olen varma että vastaisi vain että tykkää pestä usein ja saattaisi hieman suutahtaa kyttäämistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten on kyse jostain muusta kuin pettämisestä.
Useimmiten on kyse nimenomaan pettämisestä.
Mene kylään ilman että tietää sinun olevan tulossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pettää koska on noin selvät todisteet.
Onko tämä kommentti nyt tosissaan kirjoitettu? Sitä mietin että olenko intuitiivisesti oikeassa.
ap
Pettäminen on kyllä surullinen asia. Se haavoittaa syvästi sitä, jota petetään, mutta eivät ne pettäjätkään siitä usein ehjänä selviä. Siitä olen kuitenkin iloinen, ettei se pettäjäpariskunta käyttänyt lainkaan alkoholia. Toivottvasti se päätös piti ja toivottavasti mummosikin säilyi raittiina myös aikuisiällä. Tsemppiä sinulle ap!
Ilokseni voin kertoa, että mummon raittiuspäätös piti ja jatkui hänen pitkän elämänsä loppuun asti.
Raittiusaate yhdisti mummoa ja vaaria, en usko että he koskaan ottivat pisaraakaan alkoholia. Mutta eivät he saarnanneet siitäkään asiasta. Kun me nuoret joskus hölmöilimme, he suhtautuivat siihen vain hyväntahtoisesti päivitellen.
Mummo avioitui vaarin kanssa 1960-luvun alussa. Luja kristillinen vakaumus heillä oli molemmilla ja se heitä yhdisti silloinkin, kun elämässä oli vaikeuksia ja haasteita.
Ahkeria olivat molemmat. Yhteiset rahat heillä oli aina ja se tuntui toimivan hyvin, kun olivat kumpikin sellaisia tarkan markan ihmisiä. Eivät pihejä, mutta tarkkoja.
Mummo oli alkuun kotona lapsia hoitamassa - sekin oli ajan tapa silloin - ja myöhemmin töissä seurakunnan taloushallinnossa. Mummo oli myös hyvin aktiivinen seurakuntatyössä ja osallistui vuosikymmenten kuluessa moniin kirkollisiin askareisiin.
Vaarilla oli sellainen mikroyritys, jossa oli työssä hänen itsensä lisäksi yhdestä kahteen apumiestä. Tekivät korjausrakentamista ja muuta pientä remonttia. Vaarikin oli hurskas mies, mutta jäyhempi, eikä samalla osallistunut kirkolliseen vapaaehtoistyöhön.
Lakanoiden pesu on siisteyttä. Sinäkö haluat yöpyä mieluummin pesemättömissä hikisissä lakanoissa? Muutenkaan nuo esimerkkisi eivät liity pettämiseen vaan ovat omaa vilkasta mielikuvitustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kyse ollut ap:n mummosta.
Ap:n mummolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Minä ymmärsin tämän niin, että ap:n mies pettää ap:ta jonkun kummallisen kissakeittonaisen kanssa.
Tämän kommentin kirjoittajalla ei taida olla oikein laskutaitoa. Apn mummo olisi nyt jo ysikymppinen, jos eläisi. Kun mummo oli suunnilleen kymmenvuotias, tuo kissakeittonainen oli aikuinen, jo toisessa avioliitossaan ja monen lapsen äiti.
Ei voi mitenkään olla niin, että ap:n miesystävä pettää häntä jonkun pitkästi toisella sadalla olevan kissakeittonaisen kanssa.
Juurikin näin. Tuon kissakeittonaisen täytyy olla jo edesmennyt, eikä hän voi olla ap:ta raastavan mustasukkaisuuden todellinen kohde.
No jos et luota niin miksi olisitte yhdessä? Ei ydin lopulta ole se pettääkö vai ei. Olet nyt pisteessä että tarkkailet ja analysoit hänen touhujaan ihan liikaa. Ei hyvä pohja suhteelle.
Joo kysy siltä pettäjältä miksi se pesee lakanoita ja ala kyttää sitä sikaa salaa jostain autosta sen kodin lähellä tai menet yllättäen kylälemään outoihin aikoihin. Näillä tavoilla saat suhteen varmasti pois alta nopeasti.
Olisiko kellään tuota keittoreseptiä? Tekisi mieli kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan selvät todisteet on kun ajaa autoa väärässä paikassa.
Varsinkin kun tarinaa oli pohjustettu ihan eri tavalla.
Eri juttu olis, jos ei ois mitään sanonutkaan, missä ois pitäny olla.
Oliko se kissanliha keitto joku kristillinen perinneruoka..
Juuri noista samoista merkeistä olisi itsekin pitänyt aikoinaan tajuta pettäminen, mutta en halunnut uskoa itseäni. Hyvä merkki on, jos suuttuu kyselemisestä. Sain usein kuulla olevani kohtuuton, kun kyseealaistin asioita. Onko mies pitkiä aikoja vastaamatta? Omani jätti aina vastaamatta ja soitti hetken päästä. Meni pihalle puhumaan, kun toinenkaan nainen ei tiennyt minusta. Lähti myös kotona "hakemaan jotain autosta" ja viipyi vartin. Eli siis puhui sen toisen naisen kanssa silloin puhelimessa.
Monia muitakin outouksia huomaan näin jälkikäteen, joista olisi pitänyt ymmärtää. Tai ymmärsinkin, mutta kun toinen kiisti kaiken, kunnes sain konkreettisia todisteita.
Minulta löytyy.
Kissanlihakeitto
400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)
1 l vettä
1 tl suolaa
1 tl kokonaisia maustepippureita
1 laakerinlehti
1 sipuli
3 porkkanaa
100 g lanttua
50 g palsternakkaa
50 g juuriselleriä
6 perunaa
10 cm purjoa
2 rkl tuoretta persiljaa
Voi olla että pettää tai sitten ei, mutta en itse jaksaisi olla suhteessa jossa minulla ei olisi hyvä ja turvallinen olo ja epäilisin koko ajan uskottomuutta. Pidän kyllä erittäin huonona asiana jos jostakin aihepiiristä ei pysty keskustelemaan järkevästi. Tuollainen raivostuminen riittäisi minulle, en viitsisi katsella tuollaista puolisoa, varsinkin noin lyhyen suhteen jälkeen.
Mikset ole ollut hänen luonaan yötä pitkään aikaan? Haluaako hän kuitenkin tavata ja ehdottaa usein tapaamista? Onko hän sun luona öitä? Minusta nuo kerrotut asiat kyllä vaikuttavat siltä, että jotain hämärää on. Turha tuhlata elämää epämääräiseen suhteeseen..