Miesystävä käyttäytyy oudosti, epäilen pettämistä
Olen seurustellut miesystäväni kanssa vuoden, on ns "hyvä" mies ainakin paperilla. Mutta en pysty työntämään pois ajatusta että pettäisi minua, minulla ollut tämä olo melkein alusta asti vaikka todisteita ei ole. Esimerkkejä:
- pesee lakanansa usein, ei välttämättä pese kuitenkaan esim pussilakanoita yleensä samalla eikä ole muuten mikään siivousintoilija todellakaan. Tänään kävin asunnossaan ja lakanassa oli pari pientä tahraa sillä puolella jolla ei nuku vaikka en itse ole ollut siellä yötä pitkään aikaan. Ja itse asiassa muistan sen kerran kun viimeksi n viikko sitten lakana oli taas pesussa, mitä ihmettelin.
- kerran näin hänet ajamassa autolla aivan omituisessa paikassa vaikka hänen piti olla aivan muualla, selitti sen jollain tapaa ja sanoi olevansa menossa takaisin sinne missä olisi pitänyt olla, mutta tuo reitti oli aivan omituinen (saattaa olla melkoisen hajamielinen kyllä)
- yhteen aikaan piti koko ajan puhelinta näyttö alaspäin, selitys oli se että ei halua tulla koko ajan häirityksi työkaverien ym taholta
- ylläpitää vähän epämääräisiä ystävyyksiä parin naisen kanssa joista kerran yritin kuulustella mutta hermostui minulle asiasta, emmekä ole onnistuneet keskustelemaan järkesvästi siitä aiheesta että minulla ei ole luottavainen ja turvallinen olo hänen kanssaan näistä syistä.
Eli mitä sanotte, pitäisikö jättää tuo sika? Olemme ihan aikuisia, edelliset avioliitot jo takana. Esimerkiksi tuo lakanan jatkuva pesu ihmetyttää.
Kommentit (113)
Hermostuminen on normaali puolustusreaktio silloin, kun ei äkkiä keksi hyvää valhetta selittämään asiaa ja tuntee näin ollen olonsa uhatuksi.
Yhteenveto aloituksesta. AP on aika mustasukkainen. Sian pitää jättää AP välittömästi.
Tuollainen mies pistää sut loppuelämän arvailemaan käytöstään...
Liian salaperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Osta airtagi ja laita se miehen autoon. Jos oudot reitit ja valehtelu lisääntyy niin sitten siinä on jotain hämärää. Tosin jos joutuu airtagin ostamista edes pohtimaan niin mielestäni silloin pitäisi jo erota...
Niin se taitaa olla että pitäisi erota. Jostain syystä en luota vaikka en mielestäni ole aiemmin ole ollut erityisen epäluuloinen. Ja eikö tuo airtagin laitto ole laitonta :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mies pistää sut loppuelämän arvailemaan käytöstään...
Liian salaperäinen.
Tämäkin taitaa olla totta, oli miten oli. Jollain tapaa hän tuntuu sielunkumppanilta mutta ei tuota jonkin sortin epärehellisyyttä taida kestää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanoiden pesu on siisteyttä. Sinäkö haluat yöpyä mieluummin pesemättömissä hikisissä lakanoissa? Muutenkaan nuo esimerkkisi eivät liity pettämiseen vaan ovat omaa vilkasta mielikuvitustasi.
Ei pese kuitenkaan pussilakanoita tai tyynyliinoja samalla, pelkkää lakanaa vain. Eikä ole muuten erityisen siisti tai ainakaan puhtausintoinen, pölypallot pyörivät nurkissa
Tuo on aivan kuten minäkin teen. Aluslakanaa on vain yksi kappale, joten se tulee nopeammin likaisen tuntuiseksi kuin kaksi peittoa ja kourallinen tyynyjä. Pölypallot taas imuroidaan vasta, kun niistä saisi vähintään kolme kissaa kasaan.
En kuitenkaan ole puolisosi, koska olen ollut parisuhteessa neljä vuotta. Mutta sen verran voin sanoa, etten petä ketään, en edes itseäni.
- M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noista samoista merkeistä olisi itsekin pitänyt aikoinaan tajuta pettäminen, mutta en halunnut uskoa itseäni. Hyvä merkki on, jos suuttuu kyselemisestä. Sain usein kuulla olevani kohtuuton, kun kyseealaistin asioita. Onko mies pitkiä aikoja vastaamatta? Omani jätti aina vastaamatta ja soitti hetken päästä. Meni pihalle puhumaan, kun toinenkaan nainen ei tiennyt minusta. Lähti myös kotona "hakemaan jotain autosta" ja viipyi vartin. Eli siis puhui sen toisen naisen kanssa silloin puhelimessa.
Monia muitakin outouksia huomaan näin jälkikäteen, joista olisi pitänyt ymmärtää. Tai ymmärsinkin, mutta kun toinen kiisti kaiken, kunnes sain konkreettisia todisteita.
Ei ole pitkiä aikoja vastaamatta, viesteihin vastaaminen saattaa kestää mutta puhelimeen vastaa käytännössä aina heti. Muutaman kerran perunut mun luokse tulon kun ei ole jaksanut lähteä tänne. Ei outoja puheluita mutta tuo puhelimen alaspäin pitäminen ihmetytti. Jostain syystä kuitenkin lopettanut sen viime aikoina.
Eli pitäisi puhelinta nurin päin (kuten minäkin teen aina koska vihaan olla kännykän orja), mutta on huomannut oudon reaktiosi ja mustasukkaiset kysymykset aiheesta, joten on muuttanut sinun mieliksesi tapojaan. Erona on tosin se, että minulla on samaisen orjuuden välttämisen lisäksi lähes aina äänet pois päältä, eli minua ei välttämättä saa puhelimeen muutamaan tuntiin yllättävässä tilanteessa. Onneksi oma puolisoni ei ole tuollainen.
- M57
Vierailija kirjoitti:
Sitä tavallaan ihmettelen että "avoimesti" pesee sitä lakanaa, miksei vain vähin äänin vaihda toiseen.
ap
On se nyt jumaLAUta että mies AVOIMESTI pesee lakanaa! IlmSELVÄÄ petturuutta! JÄTÄ se sika!
Vierailija kirjoitti:
Osta airtagi ja laita se miehen autoon. Jos oudot reitit ja valehtelu lisääntyy niin sitten siinä on jotain hämärää. Tosin jos joutuu airtagin ostamista edes pohtimaan niin mielestäni silloin pitäisi jo erota...
Niin pitäisi. Päästä mies kirouksesta, joka olet sinä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noista samoista merkeistä olisi itsekin pitänyt aikoinaan tajuta pettäminen, mutta en halunnut uskoa itseäni. Hyvä merkki on, jos suuttuu kyselemisestä. Sain usein kuulla olevani kohtuuton, kun kyseealaistin asioita. Onko mies pitkiä aikoja vastaamatta? Omani jätti aina vastaamatta ja soitti hetken päästä. Meni pihalle puhumaan, kun toinenkaan nainen ei tiennyt minusta. Lähti myös kotona "hakemaan jotain autosta" ja viipyi vartin. Eli siis puhui sen toisen naisen kanssa silloin puhelimessa.
Tuolla alkutekstin perusteella minutkin saisi jättää varmasta pettämisestä.
En halua olla samalla lailla puhelimen orja kuin 90% ikätovereistani, joten puhelimeni on melkein aina äänettömällä. Ja melkein aina nurin päin jossain kohdassa, johon en katso. Sitten muutaman kerran päivässä katson, onko jotain tapahtunut. Ja jos on tullut puhelu, soitan takaisin. Poikkeuksena ovat sitten tilanteet, jossa tiedän, että on puhelua tulossa, kun on sovittua menoa tai jotain muuta vastaavaa.
Omasta mielestäni tämä on tapa olla (lähes) vapaana puhelimen tyranniasta ja saada jotain muutakin aikaan kuin tuijottaa ja jatkuvasti ajatella paholaisen taikasuorakaidetta.
Jonkun muun mielestä tämä olisi selvä merkki pettämisestä.
Onneksi oma puolisoni ei näin ajattele, vaikka onkin joskus nyrpeä siitä, ettei minua yleensä saa sekunnissa kiinni.
- M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten on kyse jostain muusta kuin pettämisestä.
Useimmiten on kyse nimenomaan pettämisestä.
Näinhän se on. Normaali ihminen ei hermostu luottamukseen ja rehellisyyteen liittyvistä keskusteluista.
Riippuu vähän onko kyseessä keskustelu vai "keskustelu".
Jos keskustelu aloitettaisiin "keskusteluna" eli perättömillä syytöksillä tai vihjailuilla, voit olla varma että hermostuisin ja ihan helvetisti. Minä olen uskollinen ja tämän kiistanalaiseksi asettaminen aiheuttaisi aivan varmasti reaktion. Sen sijaan minulla on aina silloin tällöin puolisoni kanssa aiheesta ihan oikeita keskusteluja, etenkin nyt kun on paljastunut pettämistapaus lähipiirissä. Mutta koska ne ovat oikeita keskusteluja, ei niissä tietenkään ole mitään hermostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä muistella tämän vuoden aikana muita outouksia.
Mitä hän on siis sanonut syyksi, että miksi sitä aluslakanaa nimenomaan pitää hinkuttaa pesukoneessa, eikä tyynyliinoja ja pussilakanoita??
Mielestäni on erittäin outoa, että sinun puolellasi sitä sänkyä oli kerran tahra.
Tuosta pelkästä aluslakanoiden pesusta tulee mieleen, että panee jotain muijaa siinä sängyllä ja peitot on sysätty kokonaan syrjään. Päätä ei hinkuteta tyynyillä, jos vedellään takaapäin jne.
Ei siis tarvetta pestä peittoja ja tyynyjä. Varmaan sen verran lentää eritteitä siihen lakanalle, että sitten pesee sen pelkän lakanan eli todisteet pettämisestä.
Muita outouksia ei oikein ole kuin nämä mitkä ekassa viestissä mainitsin, oikein yritin itse itselleni listata ne kaikki. En ole kysynyt aluslakanan pesemisestä, kun hermostui jo siitä kun kyselin näistä "ystävistä" ja tuosta oudosta reitistä hermostui kanssa kun siitä myöhemmin hänelle avauduin että herätti minussa epäluuloja.
Eli syyttelet miestä ja sitten ihmettelet, että hän jatkuvasta tivaamisesta ja syyttelystä hermostuu? No niin.
Vierailija kirjoitti:
Hermostuminen on normaali puolustusreaktio silloin, kun ei äkkiä keksi hyvää valhetta selittämään asiaa ja tuntee näin ollen olonsa uhatuksi.
... tai kun joutuu toistuvasti syytetyksi jostain, jota ei ole tehnyt.
Jumalavita että hermostuin kerran, kun puolisoni väitti minua syyttä valehtelijaksi, kun olin hölmöyttäni unohtanut tehdä tärkeän jutun ja hän sitten väitti minun tehneeni sen tahallaan kun en vain viitsinyt. Se on ollut ainoa kerta kun annoin hänelle (sanallisesti) oikein olan takaa takaisin. Teidän kirjoissanne tämä olisi ilmeisesti todistaneet hänen olleen oikeassa.
No jos epäluuloisuus saa jo pohtimaan eroa, niin eiköhän kannata keskustella avoimesti sen miehen kanssa. Voi olla että mies oikeasti pettää ja eroatte tai mies ei petä mutta toteaa sun olevan sairaalloisen epäluuloinen niin eroatte kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Muita outouksia ei oikein ole kuin nämä mitkä ekassa viestissä mainitsin, oikein yritin itse itselleni listata ne kaikki. En ole kysynyt aluslakanan pesemisestä, kun hermostui jo siitä kun kyselin näistä "ystävistä" ja tuosta oudosta reitistä hermostui kanssa kun siitä myöhemmin hänelle avauduin että herätti minussa epäluuloja.
ap
Suuttuminen tai hermostuminen kyselyistä on yleensä pettämisen merkki. Niin monet täällä sanovat. Että silloin kun mies oikeasti petti, niin hermostui uteluista. Ja silloin kun mies ei pettänyt, niin miltei nauroi hämmästyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tavallaan ihmettelen että "avoimesti" pesee sitä lakanaa, miksei vain vähin äänin vaihda toiseen.
ap
Koska on niin kiero. Kun hän pesee lakanaa avoimesti, niin eihän siinä katsos silloin ole mitään, kun hän ei peittele sitä.
Itse vaihdan lakanat kerran viikossa. Yleensä viikonloppuna. Jos mulla olisi mies ja se olisi tulossa torstaina, niin luultavasti vaihtaisin ne lakanat jo tuollon torstaina, koska en itsekään haluaisi nukkua "likaisissa" lakanoissa. Joten tämähän voisi aiheuttaa epäilyreaktion siinä mun kuvitellussa miehessä :D. Onneksi olen kuitenkin sinkku, niin voin vaihtaa lakanat aina kun haluan.
Ja voihan se olla, että on pitänyt omaa kivaa ja lakanat ovat soosissa.
En ota muuhun kantaa, mutta jos koet epäluuloisuutta, niin se yleensä kertoo jostain. Voi olla, että siitä, että sinä vain olet epävarma tai sitten kyse on oikeasti jostakin. Itse en enää koskaan aio elää suhteessa, missä epäilen toista. En ikinä aio stalkata kenenkään puhelinta tai muutenkaan nuuskia. Tunne on harvoin väärässä. Kyllä sinä tiedät!
Kyllä Ap sua vedätetään ihan kympillä 10-0