Uusi tuttava liian päällekäyvä/ tuttavallinen
Päällisin puolin ihan mukava henkilö, mutta jokin hänessä herättää epäilyksiä, että onko hän aidosti niin mukava, kuin antaa ymmärtää. Hän mm. kysyy kysymyksiä kysymysten perään hirveällä tahdilla, enkä itse ehdi kysyä mitään, kun hän jo tykittää seuraavaa. Kysyy myös epämukavan henkilökohtaisia asioita. Myös kummallisen korostetusti käyttää etunimeäni usein, "Moi Minna, mitä sulle kuuluu Minna? ja katsoo usein pitkään ja syvälle silmiin, kun keskustelemme. Ahdistaa.
Vaikka emme oikeasti tunne toisiamme, niin hän jo ylistää mm. kuinka mukava ja ihana ihminen olen. Tunnen olevani ns. narsistisen" love bombing"in keskellä. Mutta kyse ei ole tässä siis mistään romanttisesta.
Hän myös kyselee kylään ja tekemään erilaisia asioita, mutta minusta tuntuu, etten halua lähentyä siten ja niin nopealla tahdilla, kuin hän ilmeisesti haluaisi. Oikeastaan haluaisin juosta karkuun. Mutta se ei ole täysin mahdollista juuri nyt.
Miten siis etääntyä hienovaraisesti ihmisestä, jonka kanssa on oltava tekemisissä? Ja jolla vaikuttaa olevan jotain ihme odotuksia minua kohtaan.
Kommentit (345)
Mä pääsin yhdestä miehestä eroon sillä tavalla kun valehtelin hänelle että minulla on kymmeniä tuhansia euroja ulosotossa. Vaikka oikeasti ei ollut. Se mies tuntui koko ajan utelevan raha-asioita, ja läähättävän iäkkäiltä vanhemmiltani tulevaa mahdollista perintöä. Mies itse oli jollain työkyvyttömyyseläkkeellä, joten oli varmaan rahasta pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin yhdestä miehestä eroon sillä tavalla kun valehtelin hänelle että minulla on kymmeniä tuhansia euroja ulosotossa. Vaikka oikeasti ei ollut. Se mies tuntui koko ajan utelevan raha-asioita, ja läähättävän iäkkäiltä vanhemmiltani tulevaa mahdollista perintöä. Mies itse oli jollain työkyvyttömyyseläkkeellä, joten oli varmaan rahasta pulaa.
Tätä voisin kokeilla! Tämä tyyppi on nimittäin hyvin sinnikäs ja vieläkin jaksaa, vaikka olen yrittänyt kaikenlaista. Juuri tällä viikolla taas alkoi ylistämään minua ja kuinka minusta olisi vaikka mihin, vaikka edelleenkään emme toisiamme tunne. Ap
Vaikuttaa tämmöiseltä nykyajan yliaktiiviselta ja ylipositiiviselta naistyypiltä, joka on omasta mielestään tosi ihana ja hyvä tyyppi.
Näiltä tämmöisliltä saa odottaa aikamoista tunnelatausta myös silloin, kun asiat ei menekään ihan odotetusti.
Käyttäytyy siis kuin ulkosuomalainen. Tosi tuttavallisia takiaisia. Tervehtivät tuntemattomia lenkkipolulla jne. Outoa.
Missä olet tähän ihmiseen tutustunut?
En tiedä mutta veikkaan:
narsistinen luonteenpiirre
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta veikkaan:
narsistinen luonteenpiirre
Näin minäkin luulen. Tai ainakin jollain tapaa kieroon kasvanut. Kolikolla on varmaan myös kääntöpuoli, kun asiat ei mene miten hän haluaa. Sitä en halua olla näkemässä. Ap
olette kyllä epäilijöitä. kuka teidän ystävä jaksaa olla !
" hän hymyili" -epäilyttävää
"hän kehui minua." -epäilyttävää.
Vaikuttaa siltä, että hän voi pian vastineeksi "kehuistaan" vaatia sinulta vastapalveluksia. Epäilyttävää.
"Viikonloppuna oli tavattava, enkä näköjään vieläkään saa tätä karistettua. Hirveästi häntä kiinnostaisi mm. palkkani, yritti vaikka kuinka udella. Esitin vastakysymyksen "miksi haluat tietää?", niin muuten vaan kuulemma kiinnostaa, jatkoi vielä tenttaamista, sanoin usko jo etten kerro🙄 Ei olla työkavereita. Jo hetken päästä kyseli puolisoni töistä ja alan palkkauksesta, puolisoni ei siis ollu edes paikalla. Mielestäni tällä kyselijällä huonot käytöstavat, jonkinlainen onnenonkija taitaa olla. "
Miksi ystävät eivät voisi puhua mistä vaan. Myös raha asioista. jos se kummallekin on sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä voisin kokeilla! Tämä tyyppi on nimittäin hyvin sinnikäs ja vieläkin jaksaa, vaikka olen yrittänyt kaikenlaista. Juuri tällä viikolla taas alkoi ylistämään minua ja kuinka minusta olisi vaikka mihin, vaikka edelleenkään emme toisiamme tunne. Ap
Koittaa onkia sinusta tietoja jonkun juoruringin mässäiltäväksi hyvin todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Viikonloppuna oli tavattava, enkä näköjään vieläkään saa tätä karistettua. Hirveästi häntä kiinnostaisi mm. palkkani, yritti vaikka kuinka udella. Esitin vastakysymyksen "miksi haluat tietää?", niin muuten vaan kuulemma kiinnostaa, jatkoi vielä tenttaamista, sanoin usko jo etten kerro🙄 Ei olla työkavereita. Jo hetken päästä kyseli puolisoni töistä ja alan palkkauksesta, puolisoni ei siis ollu edes paikalla. Mielestäni tällä kyselijällä huonot käytöstavat, jonkinlainen onnenonkija taitaa olla. "
Miksi ystävät eivät voisi puhua mistä vaan. Myös raha asioista. jos se kummallekin on sopivaa.
Mutta kun toinen sanoo selvästi että ei halua kertoa palkkaansa, toinen jatkaa vaan utelua. Itselläni kokemuksia samanlaisesta tuttavuudesta, jonkinlainen narsisti oli kyseessä.
Raha-asiat on sellaisia, joista en halua puhua sikäli kun ne koskee omaa palkkaani tai puolison palkkaa, lainojamme jne. Ei ole hyvä puhua niistä ulkopuolisille, ei ne kenellekään kuulu.
Jotkut ovat vaan sellaisia, että kaikki mahdolliset asiat haluaisivat udella. Mitä sillä tiedolla sitten tekisivät, en tiedä.
Tee palvelus sille narsistille ja päästä hänet pahasta! Omasta sairaasta seurastasi.
Miksi valitat? Älä näe häntä.
Millainen ystävä mielestäsi itse olet? Sinä juoruat pas * aa täällä ihmisestä, joka luulee että olet hänen ystävä.
Ilmiselvä narsisti ja pahantahtoinen juoruilija. Hän yrittää kiivetä omassa kaveripiirissään ylemmäs sillä, että hänellä olisi sinusta muille kerrottavaa. Hänellä itsellään on tylsä elämä. Ei kannata olla missään tekemisissä, jos suinkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
olette kyllä epäilijöitä. kuka teidän ystävä jaksaa olla !
" hän hymyili" -epäilyttävää
"hän kehui minua." -epäilyttävää.
Ei se hymy tai kehu, vaan tunne, joka niistä tulee itselle. Narsistina tai manipuloivana en ottaisi uhrikseni ihmistä, jolla on takanaan useita parisuhteita ja paljon kavereita ja ystäviä. Tällainen ihminen huomaa pienet outoudet. Intuitio auttaa. Aidon ystävän hymyt ja kehut ovat ihan eri asia.
Narsistinen ihminen on helppo tunnistaa tästä: hän pitää kirjaa palveluksista. Minkä teki, minkä sinä teit. Asia tulee ennemmin tai myöhemmin jollakin tavalla ilmi, sivulauseessa. Narsisti ei voi sietää sitä, että palveluksia, pieniäkin, ei olisi tasattu. Jos joskus ehdotat, että menette kahville, se kääntyykin myöhemmin niin, että lupasit tarjota kahvit. Narsisti muistuttaa asiasta. Normaali ihminen ei muistuttaisi koskaan, koska se olisi hyvien käytöstapojen vastaista ja röyhkeää.
"Ei se hymy tai kehu, vaan tunne, joka niistä tulee itselle. Narsistina tai manipuloivana en ottaisi uhrikseni ihmistä, jolla on takanaan useita parisuhteita ja paljon kavereita ja ystäviä. Tällainen ihminen huomaa pienet outoudet. Intuitio auttaa. Aidon ystävän hymyt ja kehut ovat ihan eri asia."
Sinä kuulostat kyllä ihan ***** ihmiseltä.
Ryhdyt vaan käyttämään samoja keinoja. "Palkkani on ihan ok. Mikä sinun palkkasi on, Teija? Riittääkö se peruselämiseen? Entä miten rahoitat unelmasi, Teija?" Ja kun vastaa kysymykseen, niin lisäkysymyksiä vaan. "Niinkö? Kerro lisää? Miksi, Teija? Onko todellakin näin, Teija?" Ja tapitat vaan ankarasti silmiin.