Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuttava liian päällekäyvä/ tuttavallinen

Vierailija
27.08.2025 |

Päällisin puolin ihan mukava henkilö, mutta jokin hänessä herättää epäilyksiä, että onko hän aidosti niin mukava, kuin antaa ymmärtää. Hän mm. kysyy kysymyksiä kysymysten perään hirveällä tahdilla, enkä itse ehdi kysyä mitään, kun hän jo tykittää seuraavaa. Kysyy myös epämukavan henkilökohtaisia asioita. Myös kummallisen korostetusti käyttää etunimeäni usein, "Moi Minna, mitä sulle kuuluu Minna? ja katsoo usein pitkään ja syvälle silmiin, kun keskustelemme. Ahdistaa. 

Vaikka emme oikeasti tunne toisiamme, niin hän jo ylistää mm. kuinka mukava ja ihana ihminen olen. Tunnen olevani ns. narsistisen" love bombing"in keskellä. Mutta kyse ei ole tässä siis mistään romanttisesta.

Hän myös kyselee kylään ja tekemään erilaisia asioita, mutta minusta tuntuu, etten halua lähentyä siten ja niin nopealla tahdilla, kuin hän ilmeisesti haluaisi. Oikeastaan haluaisin juosta karkuun. Mutta se ei ole täysin mahdollista juuri nyt.

Miten siis etääntyä hienovaraisesti ihmisestä, jonka kanssa on oltava tekemisissä? Ja jolla vaikuttaa olevan jotain ihme odotuksia minua kohtaan. 

Kommentit (293)

Vierailija
1/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva vaikka nenää tai tee jotain muuta "törkeää" niin muutut epäkiinnostavaksi

Vierailija
2/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimen toistelu on perus NLP:tä. Koittaa manipuleerata sinua syystä tai toisesta. Luota vaistoihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nimen toistelu on perus NLP:tä. Koittaa manipuleerata sinua syystä tai toisesta. Luota vaistoihisi.

Kyllä taitaa näin nyt todellakin tehdä. Olen siis entinen narsistin uhri ja hälytyssireenit soi hemmetin kovaa tämän ihmisen kohdalla. 

Vierailija
4/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taitaa näin nyt todellakin tehdä. Olen siis entinen narsistin uhri ja hälytyssireenit soi hemmetin kovaa tämän ihmisen kohdalla. 

Ap

Vierailija
5/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa kysymyksiin. Vältä yhdessäoloaikaa. Sano kutsuihin, ettei sinulle valitettavasti käy. Hymyile. 

Vierailija
6/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuttava niin ei tarvi olla tekemisissä. Etkö osaa kieltäytyä seurasta?

Vierailija
7/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa kysymyksiin. Vältä yhdessäoloaikaa. Sano kutsuihin, ettei sinulle valitettavasti käy. Hymyile. 

En voi olla vastaamatta, sillä vaikuttaisin muiden ympärillä olijoiden silmissä todella töykeältä. Ap

Vierailija
8/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tuttava niin ei tarvi olla tekemisissä. Etkö osaa kieltäytyä seurasta?

Kerroin jo ylempänä, että syistä x ja y on pakko olla tekemisissä. Ap

Vierailija
9/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti manipuloi sinua tai siis yrittää sitä. Haluaa saada sinut pitämään itsestään jotta pikkuhiljaa voisi alkaa käyttämään sinuun valtaansa. Todennäköisesti on jotain vailla sinulta ja haluaisi sen jonkin saada sinulta lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä, oli se sitten ystävyyttäsi, aikaasi, vaivaasi, taloudellista hyötyä tai muuta vastaavaa. Ei kuulosta vilpittömältä tuo hänen toimintansa. 

Vierailija
10/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä, miten olette saaneet etäännytettyä tällaisen ihmisen olematta töykeä. Ap

Vierailija
11/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on tapana toistella puhekumppanin nimeä jatkuvasti. Yksi työkaveri teki tuota, alkoi ärsyttää pitemmän päälle. Oli kai ajatus olla kohteliasta tai jotain, mutta tiedän kyllä oman nimeni, kiitos.

Vierailija
12/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala "puhumaan puhelimessa" joka kerta kun hän tulee leijailemaan ympärillesi. Keksi menemisiä. Mene vessaan, tupakalle, mitä vain. Älä ota katsekontaktia ja vastaa vain yksitavuisilla sanoilla jos koet että on pakko.

Hän on käärme enkelin puvussa.

Vierailija
13/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä, katko välit.

Vierailija
14/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti manipuloi sinua tai siis yrittää sitä. Haluaa saada sinut pitämään itsestään jotta pikkuhiljaa voisi alkaa käyttämään sinuun valtaansa. Todennäköisesti on jotain vailla sinulta ja haluaisi sen jonkin saada sinulta lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä, oli se sitten ystävyyttäsi, aikaasi, vaivaasi, taloudellista hyötyä tai muuta vastaavaa. Ei kuulosta vilpittömältä tuo hänen toimintansa. 

Tuota minäkin mietin mielessäni, kun hän kertoi kuinka "ihana ihminen" olen. Mietin kans, kun hän pommittaa kysymyksillään, niin haluaako antaa vaikutelman, että on kiinnostunut kuulemaan mitä minulla on sanottavaa. Kun ihmisethän yleensä tykkäävät siitä, kun joku kuuntelee heitä ja antaa validaatiota; tunteen siitä, että on että olet merkityksellinen. = manipulaatiota 

Minä taas en tykkää kertoa uudelle tuttavalle omia asioitani ja mielipiteitäni, enkä halaja hyväksyntää puolitutulta.  Tutustun ihmisiin ajan kanssa mieluummin, koska minulla on kokemusta narsistista ja salamannopeasta etenemisestä. Ap

Vierailija
15/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on NLP?

Vierailija
16/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiselle työpaikalle kollegakseni tuli henkilö, jolla oli samankaltaista käytöstä kuin mitä ap kuvaa. Imartelu alkoi heti "susta tulis hyvä johtaja", vaikka oli vasta ensimmäistä päivää meillä töissä. Ei mennyt kauaa kun näytti todelliset kasvonsa. Hänestä tuli todellinen riesa. 

Vierailija
17/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entiselle työpaikalle kollegakseni tuli henkilö, jolla oli samankaltaista käytöstä kuin mitä ap kuvaa. Imartelu alkoi heti "susta tulis hyvä johtaja", vaikka oli vasta ensimmäistä päivää meillä töissä. Ei mennyt kauaa kun näytti todelliset kasvonsa. Hänestä tuli todellinen riesa. 

Miten pääsit eroon, vaihtamalla työpaikkaa? Ap

Vierailija
18/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epävarma itsestään ja on opetellut kirjoista kuinka tulee käyttäytyä. 

Vierailija
19/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epävarma itsestään ja on opetellut kirjoista kuinka tulee käyttäytyä. 

Tämä henkilö ei vaikuta ollenkaan epävarmalta, päin vastoin. Ap

Vierailija
20/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan olisin voinut olla asialla. Aikeet oli ihan hyvät. Tutustua ihmisiin. Ja tykkään kehua ihmisiä. Sanoa ääneen hyviä asioita vaikkei se hyödyttäisi itseäni yhtään, vaikken koskaan enää näkisi koko ihmistä. Mutta ei näin Suomessa saa tehdä. Lannistuin viimein minäkin ja nykyään välttelen ihmisiä. Viihdyn tosi hyvin yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä