Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tuttava liian päällekäyvä/ tuttavallinen

Vierailija
27.08.2025 |

Päällisin puolin ihan mukava henkilö, mutta jokin hänessä herättää epäilyksiä, että onko hän aidosti niin mukava, kuin antaa ymmärtää. Hän mm. kysyy kysymyksiä kysymysten perään hirveällä tahdilla, enkä itse ehdi kysyä mitään, kun hän jo tykittää seuraavaa. Kysyy myös epämukavan henkilökohtaisia asioita. Myös kummallisen korostetusti käyttää etunimeäni usein, "Moi Minna, mitä sulle kuuluu Minna? ja katsoo usein pitkään ja syvälle silmiin, kun keskustelemme. Ahdistaa. 

Vaikka emme oikeasti tunne toisiamme, niin hän jo ylistää mm. kuinka mukava ja ihana ihminen olen. Tunnen olevani ns. narsistisen" love bombing"in keskellä. Mutta kyse ei ole tässä siis mistään romanttisesta.

Hän myös kyselee kylään ja tekemään erilaisia asioita, mutta minusta tuntuu, etten halua lähentyä siten ja niin nopealla tahdilla, kuin hän ilmeisesti haluaisi. Oikeastaan haluaisin juosta karkuun. Mutta se ei ole täysin mahdollista juuri nyt.

Miten siis etääntyä hienovaraisesti ihmisestä, jonka kanssa on oltava tekemisissä? Ja jolla vaikuttaa olevan jotain ihme odotuksia minua kohtaan. 

Kommentit (293)

Vierailija
41/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa kysymyksiin. Vältä yhdessäoloaikaa. Sano kutsuihin, ettei sinulle valitettavasti käy. Hymyile. 

Tämä. Ja jos on vastattava johonkin, puhu ympärupyöreitä, tarvittaessa kehitä tarinoita. Voithan teeskennellä "vähän hullua", jotain mikä karkottaa hänet.

Vierailija
42/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän multa kun ihastuin viimeksi, tosin tyyppi teki aloitteen. Sit kun mä innostuin ja aloin lämpenemään niin PFFFFF, se hävis.

En vaan ollut ikuisuuteen innostunut kenestäkään niin ja tunsin hänen seurassa että tää maailma ei olekaan ehkä niin paha paikka 😓

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää myydä verkostomarkkinointituotteita ihan kohta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
44/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu jostain muusta kuin itsestäsi. Jos tiedät paljon jostain aiheesta, rupea puhumaan siitä aina kun hän kyselee sinun asioistasi, niin sinun ei tarvitse kertoa itsestäsi mitään.

Vierailija
45/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu jostain muusta kuin itsestäsi. Jos tiedät paljon jostain aiheesta, rupea puhumaan siitä aina kun hän kyselee sinun asioistasi, niin sinun ei tarvitse kertoa itsestäsi mitään.

Tätä voisi yrittää. Ap

Vierailija
46/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutu tarvitsevaksi ja takertuvaksi. Hae häneltä tukea ja huomiota joka käänteessä.

Vierailija
47/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se haluaakin juuri sitä?

Vierailija
48/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro samoja tylsiä juttuja ja kysy samoja kysymyksiä yhä uudestaan. Jos hän huomauttaa, että tästä asiasta puhuttiin jo aiemmin, niin sano, että et yhtään muista että siitä olisi koskaan ennen puhuttu.

Vierailija
49/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se haluaakin juuri sitä?

Tämä oli siis tarkoitettu vastaukseksi edelliselle. En tiedä miksei lainaus toiminut.

Vierailija
50/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko narsku.  Ole varovainen.  Älä kerro itsestäsi liikaa, niitä paljastuksia narku saattaa myöhemmin käyttää sinua vastaan. 

Vierailija
51/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasta tahtia, kun se pommittaa kysymyksiä niin vastailet hitaasti ympäripyöreästi. Jos et halua kertoa henkilökohtaisia juttuja niin vastaile vaan ympäripyöreitä. Jos pyytää kylään niin sano ettet harrasta kyläilyjä, viihdyt kotona ja omissa harrastuksissa.

Kyse voi olla myös ihan luonteen eroista, toinen on avoin extrovertti ja toinen varautunut ja sulkeutunut introvertti. Tunnen molempia tyyppejä, toiset höpöttää avoimesti kaikki intiimitkin asiat ja toiselle taas tavallisistakin asioista kysyminen tuntuu tunkeilulta, ja sitten on ne keskitien kulkijat tässä välissä.

Vierailija
52/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kohdannut tällaisia tyyppejä, ja tunnun olevani välillä näille jonkinlainen magneetti. Eräskin tapaus, kun oltiin tunnettu vain muutamia kuukausia, tai no tunnettu ja tunnettu, niin tämä suorastaan ylisti ja palvoi minua, ja kokoajan hoki, kuinka taidamme olla oikein sielunkumppaneita. Pommitti viesteillä ja oli kokoajan niin ahdistavan yliystävällinen. Ja juuri tuo jatkuva nimellä kutsuminen. Sitten aloin huomata, miten törkeästi tämä puhui muille ihmisille Facebookin ryhmissä. Haukkui täysin tuntemattomia, kun tämä oli jostain eri mieltä kuin joku toinen. Sitten laitoin estoille kaikissa yhteydenottovälineissä. Kokeilin sitten 5 vuoden jälkeen Facebookissa, että eiköhän tuonkin voi jo ottaa estoilta pois, niin laittaa viestiä minulle kymmenen minuutin päästä 😳 Sitä samaa ylistystä ja palvomista. Kyllä sitä löytyy niin paljon kaikennäköisiä hullua keskuudestamme.

Vierailija
53/293 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ihmisistä etunimeä useammin kuin keskiverto suomalainen. Se on vaan tapa, eikä mitään manipulointia.

Voi olla, että apn tuttu on "epäsuomalainen" tai sitten kyse on muusta, vaikea sanoa. Miten muut ihmiset hänet kokee?

Vierailija
54/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa kysymyksiin. Vältä yhdessäoloaikaa. Sano kutsuihin, ettei sinulle valitettavasti käy. Hymyile. 

En voi olla vastaamatta, sillä vaikuttaisin muiden ympärillä olijoiden silmissä todella töykeältä. Ap

Aina voi poistua paikalta. Se, että tykittää kysymyksiä muidenki seurassa, kertoo, että kaikki kuuluu samaan kastiin. Juokse!

Vierailija
55/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi esittää anteeksipyynnön ja lähteä vaikka käymään vessassa tjmv. Tuolloin et ole töykeä, jos sitä karsastat. En ylipäätään ymmärrä, miksi koet muiden seurassa olevasi töykeä? Kyseleekö muilta samaan tahtiin? Mieti ihmeessä tarkemmin, jos ei kysele. Olet noiden kaikkien hampaissa, yksi vain kyselee. Tiedän, että tunnet olosi epämukavaksi. Minulla oli muutama tuollainen työkaveri. Yksi kehui ensin, sitten järjesti ihme kohtauksia. Toinen oli ylenpalttisen kiinnostunut, mutta puukotti selkään. Lähdin mäkeen siitä työpaikasta. Mikäli jälkimmäinen pysähtyisi kohdatessamme juttelemaan, antaisin kylmän rauhallisesti palautetta. Nyt uudessa työpaikassa en anna uteliaille valtaa. 

Vierailija
56/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän ihmisistä etunimeä useammin kuin keskiverto suomalainen. Se on vaan tapa, eikä mitään manipulointia.

Voi olla, että apn tuttu on "epäsuomalainen" tai sitten kyse on muusta, vaikea sanoa. Miten muut ihmiset hänet kokee?

Et sitten saanut aloituksesta mitään muuta irti kuin tuon omituisen etunimen ylikäyttämisen? Ap:n kaverissa on muutakin hämärää.

Vierailija
57/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut ihmiset vähän ihmettelee ko. henkilöä, kun hän vaikuttaa olevan vähän ns. ylivireessä koko ajan, kun esim. kysyy niitä kysymyksiä hirveällä tahdilla. Se on aika silmiinpistävää... Ap 

Vierailija
58/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi olla vastaamatta, sillä vaikuttaisin muiden ympärillä olijoiden silmissä todella töykeältä. Ap

Opettele rajat. Niiden vetäminen on tärkeää jos haluaa elää ja voida hyvin itsensä ja muiden kanssa.

Vierailija
59/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi esittää anteeksipyynnön ja lähteä vaikka käymään vessassa tjmv. Tuolloin et ole töykeä, jos sitä karsastat. En ylipäätään ymmärrä, miksi koet muiden seurassa olevasi töykeä? Kyseleekö muilta samaan tahtiin? Mieti ihmeessä tarkemmin, jos ei kysele. Olet noiden kaikkien hampaissa, yksi vain kyselee. Tiedän, että tunnet olosi epämukavaksi. Minulla oli muutama tuollainen työkaveri. Yksi kehui ensin, sitten järjesti ihme kohtauksia. Toinen oli ylenpalttisen kiinnostunut, mutta puukotti selkään. Lähdin mäkeen siitä työpaikasta. Mikäli jälkimmäinen pysähtyisi kohdatessamme juttelemaan, antaisin kylmän rauhallisesti palautetta. Nyt uudessa työpaikassa en anna uteliaille valtaa. 

Nää muutkaan ihmiset eivät tunne tätä uutta tuttavuutta vielä. On heillekin uusi tuttavuus. Kukaan ei ole vielä ääneen sanonut mitään, mutta huomaan monen hieman kohottelevan kulmiaan tälle yhdelle. Ap

Vierailija
60/293 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan samalta mitä koin itse. Suorasukaisia kysymyksiä kiusallisista aiheista. Ei väliä vaikka oltiin julkisella paikalla. Myös nimen käyttäminen, katsekontaktin vaatiminen ja kehuminen kuulostaa samalta. Ei kai kyseessä ole sama ihminen? Myöhemmin alkoi pistävät kommentit, kehujen hakeminen ym. Jäi tosi erikoinen olo tapaamisista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan