Aiotteko hoitaa vanhempianne, jotka eivät hoitaneet lapsianne?
Omassa lähipiirissä on ollut todella yleistä, että pikkulapsiaikana ei saanut isovanhempien apua lastenhoitoon, koska isovanhempien "piti saada elää omaa elämää" ja "me olemme omat lapsemme jo hoitaneet".
Siksi tuntuukin aika katkeralta nämä viimeaikaiset ulostulot, että lasten pitäisi ottaa enemmän vastuuta omien vanhempiensa hoidosta, kun nämä tulevat hoivaa vaativaan ikään, joko rahallisesti tai ihan tarjoten sitä hoivaa.
Mites se lapsien "oma elämä", eikö sillä ole mitään väliä? Ja uskon muutenkin, että meidän sukupolvemme tulee myös hoitamaan mahdollisia lapsenlapsia enemmän, koska kokemus yksinjäämisestä siinä elämänvaiheessa on monella niin karusti muistoissa, niin eihän aika ja rahat tule riittämään kaikkeen.
Kommentit (67)
Itsekäs boomer-sukupolvi on itsekäs ihan joka vaiheessa. Sinun lapsuudessasi, sinun lastesi lapsuudessa, ja heidän omassa vanhuudessaan. Turhaan odotat, että he muuttuisivat pyhimyksiksi maagisesti juuri nyt. Odota sen sijaan juuri sitä, mitä he ovat tuottaneet muutenkin läpi elämänsä.
En aio hoitaa, en ole äitini kanssa missään tekemisissä. Kunnalliset palvelut ovat häntä varten.
Vierailija kirjoitti:
En aio hoitaa, en ole äitini kanssa missään tekemisissä. Kunnalliset palvelut ovat häntä varten.
"Näyttäkää minulle nainen, joka on väleissä äitinsä kanssa, niin näytätte minulle kuolleen naisen".
- Golda Meir
En osallistu rahallisesti mitenkään. Toimin jo omaishoitajan lomittajana.
Olen 45v ja isovanhemmat mua hoiti aikoinaan kun vanhemmilla oli työt ja menonsa.
itse en heiltä apua saanut lastenhoitoon. Aika etäisiä ovat ja lapsillakin on huonot suhteet isovanhempiin.
sitä saa mitä tilaa.
Miksi vauvapalstalaiset eivät ole kyenneet/kykene itse hoitamaan lapsiaan?
Vierailija kirjoitti:
Piti käydä töissä. Satunnaisesti olisi ollut muutakin hoitoavun tarvetta.
Isovanhemmat olisivat olleet valmiita hoitamaan sitten vasta kun lapsen olivat helppoja kouluikäisiä. No ei me tarvittu apua enää. Sitten ne valitti kun on etäiset välit lastenlapsiin 🤦
Jokainen hoitakoon omat muksunsa itse, koskee ihan kaikkia. Olette itse ne tehneetkin, ottakaa vastuu niistä.
Kallion vihreät naiset ry kirjoitti:
Äitimme ja isoäitimme hoidamme, miehet mädäntykööt paskassaan!
Sappho!
On se kauhiaa tämä feministinen miesviha. No ei ole ihme, että ei heteromiestä kiinnosta vihreä puolue. Hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näyttäkää minulle nainen, joka on väleissä äitinsä kanssa, niin näytätte minulle kuolleen naisen".
- Golda Meir
En tiedä onko tämä oikea sitaatti, mutta jos on niin eipä yllätä. Tyypillistä roskaväkiajattelua. Isoin red flag minulle naisessa on se, jos hänellä on välit poikki omaan äitiinsä.
En. Ja syy on sama kuin siinä, miksi eivät hoitaneet lapsiamme: olivat kuolleita.
Minulla ei ole lapsia, ja vanhempani ovat jo kuolleet. Molempia hoidin, tosin isän hoidosta suurimman vastuun kantoi äiti.
Vierailija kirjoitti:
Jätettiin tuon takia tekemättä. Elämässä on paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä.
Jos Isovanhemmat eivät ole osallistuneet kuin muodollisesti lapsenlapsien kanssa olemiseen niin en hoitaisi vaan saisi jatkaai sitä omaa elämää loppuun asti. Jos ovat olleet hyvin läsnä lapsenlapsien elämässä niin se hoitaminen tulee ikään kuin automaattisest.
En hoida heitä vaikka mun vanhemmat ovat hoitaneet mun lasta.
Miten nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa -miksi vanhempiesi pitäisi ostaa tarvitsemansa apu lapsiasi hoitamalla, ovathan he tehneet jo osuutensa hoitamalla sinut?
Äitini ei ihmeemmin hoitanut minua itseänikään, ja sen verran mitä hoiti, teki kiroillen ja sadatellen kuinka suuri riesa olen hänelle. Vielä aikuisenakin saan siitä kuulla. Joten en varmasti hoida. Isän kohdalla päinvastoin hoitaisin mielelläni mutta on jo menehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti käydä töissä. Satunnaisesti olisi ollut muutakin hoitoavun tarvetta.
Mikset pistänyt penskojasi päiväkotiin?
En aio hoitaa.