Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (16282)

Vierailija
14381/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joo meillä meni näin. Alussa mies tiskasi ja astiat jäi likaisiksi. Olen sen jälkeen tehnyt kaiken itse"

Tuo on pahin virhe jonka voi tehdä. Vaikka joku ei heti aluksi tee asiaa täydellisesti, hän voi myös kehittyä asiassa jos on normaaliälyinen. Ja myös ilman että asioista nalkuttaa.

Miehen "kouluttamisella" on rajansa. Been there. Olin miehen kanssa, joka oli eronnut pitkäaikaisesta passaaja-vaimostaan. Oli niin romanttinen kaveri aluksi, mutta kuinka ollakaan, pian muutuin vaimoksi ja varaäidiksi, joka yritti häntä osallistaa yhteisiin hommiin anelemalla, nalkuttamalla jne. Enkä todellakaan vaatinut mitään 50/50 -työnjakoa nuorten naisten tapaan. Eihän sitä mitään tullut. Mies hyvin nopeassa tahdissa puuhasi romantiikkaa varten sivusuhteen, jotta jaksoi jatkaa lorvimistaan kotona "äiteen" seurassa. Ja nyt puhun oikeasta lorvimisesta. Eli sen Ensimmäisen vaimon on "kou

Narsistit toimivat noin, eivät normaalit miehet. Vaimo on heille äiti ja muut naiset playmateja. 

Vierailija
14382/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo meillä meni näin. Alussa mies tiskasi ja astiat jäi likaisiksi. Olen sen jälkeen tehnyt kaiken itse"

Tuo on pahin virhe jonka voi tehdä. Vaikka joku ei heti aluksi tee asiaa täydellisesti, hän voi myös kehittyä asiassa jos on normaaliälyinen. Ja myös ilman että asioista nalkuttaa.

Ei se "pahin virhe" ole, joku pettäminen pahempi.

Eikä se ole iso virhe silloin, jos on aidosti okei tehdä kaikki itse. Sitten jos siitä katkeroituu ja alkaa olla näreissään puolisolle niin tietenkin sitten on paha. Kannattaa valita taistelunsa, ja oikeastikin joillekin ihmisille on tärkeää tehdä juuri kuten haluaa, niin sitten kantaa seuraukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14383/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei edes tarvitse olla mikään kuuluisa tai menestynyt, kun vientiä riittää. Ihan lähipiirissä on esimerkki todella lihavasta miehestä, jolla timmejä naisia riittää. Tai on aina riittänyt, nykyään hän on onnellinen yhden kanssa. Hän on persaukinen työtön ja kouluttamaton, mutta äärimmäisen mukava. Hyvin suosittua seuraa niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Kaikki hänestä pitävät, vauvasta vaariin. 

Eli joo, jotakin pitää toki olla ollakseen suosittu tai "saadakseen" sitä tai tätä. Usein nimenomaan ne, joilla flaksi ei oikein käy, keksivät jos jonkinlaisia syitä muidenkin saamisiin ja saamatta jäämisiin.

Mukavilla supliikkimiehillä riittää aina seuraa. Ymmärräthän, että se lihavuus ei ole tuossa tapauksessa olennaista, vaan luonne? Mies on varmasti hauska ja naisten suosiossa luonteensa vuoksi. Myös ikäväluonteinen ja ruma mie

Jatkan sen verran, että Jannessa on niin paljon hankalia piirteitä, että hänen täytyy myös olla valmis löytämään nainen esim. Luonteen perusteella, koska nainen, jolla on vientiä myös helpompien tai muulla tavalla viehättävämpien miesten keskuudessa, ei tule häntä valitsemaan.

Pulskia nallekarhuja löytyy myös lapsettomia, aktiivisia, kohteliaita ja mukavia, hyviä keskustelijoita, työuralla menestyneitä. Toivon että Janne(kin) oppii olemaan avoimin mielin rakkautta etsiessään eikä jumita ulkoisissa asioissa, koska etsiessään tavoiteltua prinsessaa hän jää yksin tai saa jonkunlaisen pahemman asteen ongelmamuijan. 

Vierailija
14384/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten näin. Mutta en koe että Matti on kynnysmatto, vaan hän on hyväkäytöksinen eikä halua aiheuttaa kohtauksia telkkarissa.

Vahvaitsetuntoisena kestää ja mieluummin antaa olla, kuin alkaa kasvattamaan toista muiden nähden ohjelmassa.

Tämä on juuri se sivistyneen ja henkisesti terveen ero sotaisaan räyhääjään. Kokemukseni mukaan karjumisella muita alistava ihminen vailla käytöstapoja onkin todennäköisesti kasvanut ilman vanhempien huolenpitoa ja kasvatusta. Luulee yhä aikuisena, että jos toinen ei lähde tappelemaan; se on lapanen, eikä tajua että ei itse ole edes kasvanut henkisesti pikkulapsuutta kypsemmäksi. Eivät tuntemattomat ihmiset hoida asioita tappelemalla, ja jokainen viisas väistää ja poistuu jos toinen alkaa haastaa riitaa. Helppo ja tunnettu esimerkki 2-vuotiaan tasolle jääneestä räyhääjåstä on Trump.

Vierailija
14385/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole iso virhe silloin, jos on aidosti okei tehdä kaikki itse. Sitten jos siitä katkeroituu ja alkaa olla näreissään puolisolle niin tietenkin sitten on paha. Kannattaa valita taistelunsa, ja oikeastikin joillekin ihmisille on tärkeää tehdä juuri kuten haluaa, niin sitten kantaa seuraukset.

Tämä. Kaikkea ei voi saada, eli et voi saada sekä puolisoa tekemään kotitöitä ahkerasti että tekemään niitä juuri sinun tavallasi.

Pitää päättää kummasta haluaa nalkuttaa, vai hyväksyykö asiat.

Vierailija
14386/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli muuttiko hän seitsemänvuotiaana tämän kommentin sanoneen naisen luo? Mitä ihmeen harjoittelua yhteenmuuttamisiässä tarvitaan? Harjoittelut kuuluu ala- ja yläasteelle ja jolllei ole siinä kohtaa oppinut, niin oppii, kun muuttaa kotoa omaan kotiin.

Sanoin jo aiemmin, että älkää naiset antako pojista ja miehistä tulla tällaisia. 

Vierailija
14387/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pahin virhe" on sanonta. Tiedän pettämistäkin pahempia toimintoja maan päällä, mutta luulen, että tuo oli tapa ilmaista asia ytimekkäästi. 

Vierailija
14388/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti on kaunis mies. Hänessä on jotain feminiiniä ja Elisassa taas maskuliinia. Ei ole riippuvainen ihmisen pituudesta tms. ei tuollaiset persoonat vaan sovi yhteen.

Matti on tosiaan jäänyt vähän arvoitukseksi kuten muutamissa kommenteissa mainittu aiemminkin. Elisasta huokui alusta asti tietynlainen kireys ja tyytymättömyys. Jopa siellä kun tapasivat naisporukalla. Taisi tuoda tullessaan jo käsittelemättömät ongelmat ohjelmaan mukaan.

Tuntuu kyllä siltä, että valinnoissa ei kartoiteta tällaisia asioita tarpeeksi. Niin paljon ollut näitä jotka ovat herkillä jo ohjelman alkaessa. Jos menneisyys painaa miten on muka valmis liittoon vieraan kanssa.

Vierailija
14389/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muuttiko hän seitsemänvuotiaana tämän kommentin sanoneen naisen luo? Mitä ihmeen harjoittelua yhteenmuuttamisiässä tarvitaan? Harjoittelut kuuluu ala- ja yläasteelle ja jolllei ole siinä kohtaa oppinut, niin oppii, kun muuttaa kotoa omaan kotiin.

Sanoin jo aiemmin, että älkää naiset antako pojista ja miehistä tulla tällaisia. 

Sinä olet itse valmis paketti? Puolisosi on valmis paketti?

Minä en ole, eikä puolisonikaan ole ollut, ja väitän aika idealistiseksi odotukseksi. Yhdessä ollaan harjoiteltu yhteiseloa pari vuosikymmentä, ja yhteiset sävelet esimerkiksi keittiön siisteyden ylläpidossa onkin löytyneet. Mutta ei ilman harjoittelua ja runsasta kommunikointia.

Vierailija
14390/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehen "kouluttamisella" on rajansa. Been there."

Minähän nimenomaan sanoin että miestä ei pidä kouluttaa. Normaalijärkinen ihminen oppii kyllä asiat kun vain niitä aikansa tekee.

Vierailija
14391/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harjoittelut kuuluu ala- ja yläasteelle ja jolllei ole siinä kohtaa oppinut, niin oppii, kun muuttaa kotoa omaan kotiin."

Ihminen oppii uusia asioita ja harjoittelee koko ikänsä. Yhdelle joku asia on ennestään tuttu ja helppo, toiselle toinen. Mutta kukaan ei voi elää pitkään ilman uuden oppimista.

Vierailija
14392/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei edes tarvitse olla mikään kuuluisa tai menestynyt, kun vientiä riittää. Ihan lähipiirissä on esimerkki todella lihavasta miehestä, jolla timmejä naisia riittää. Tai on aina riittänyt, nykyään hän on onnellinen yhden kanssa. Hän on persaukinen työtön ja kouluttamaton, mutta äärimmäisen mukava. Hyvin suosittua seuraa niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Kaikki hänestä pitävät, vauvasta vaariin. 

Eli joo, jotakin pitää toki olla ollakseen suosittu tai "saadakseen" sitä tai tätä. Usein nimenomaan ne, joilla flaksi 

Mukavilla supliikkimiehillä riittää aina seuraa. Ymmärräthän, että se lihavuus ei ole tuossa tapauksessa olennaista, vaan luonne? Mies on varmasti hauska ja naisten s

Jatkan sen verran, että Jannessa on niin paljon hankalia piirteitä, että hänen täytyy myös olla valmis löytämään nainen esim. Luonteen perusteella, koska nainen, jolla on vientiä myös helpompien tai muulla tavalla viehättävämpien miesten keskuudessa, ei tule häntä valitsemaan.

Pulskia nallekarhuja löytyy myös lapsettomia, aktiivisia, kohteliaita ja mukavia, hyviä keskustelijoita, työuralla menestyneitä. Toivon että Janne(kin) oppii olemaan avoimin mielin rakkautta etsiessään eikä jumita ulkoisissa asioissa, koska etsiessään tavoiteltua prinsessaa hän jää yksin tai saa jonkunlaisen pahemman asteen ongelmamuijan. 

Mielestäni Janne käyttäytyi alussa kuin olisi jäässä kameroista.  Lisäksi noin "peura ajovaloissa" ollaan, jos treffikumppani ei miellytä. Kyllä minuakin veetuttaisi jos olisin sanonut "sporttinen mies olis kiva" ja lähetetään se Juti tai joku kuulantyöntäjä. Mutta asiantuntijathan tekee näitä outoja mokiaan... V-sanaa saisi mies kyllä ehdottomasti sanoa vähemmän, miksi niitä ei ole piipattu? Mutta tosiaan en haluaisi olla Katri, hänelle ei myöskään ole kiva tämä, että naitettiin väärin. Mutta täällähän ollaan sitä mieltä, että Jannen pitäisi nyt vain tyytyä. Se on vissiin naisellekin kiva "minut otettiin, kun mies lakkasi haaveilemasta siitä, mitä oikeasti haluaa." En ymmärrä ollenkaan missään tapauksessa näitä "koita tyytyä vähempään" jja "laske rimaa" -neuvoja. Jokainen haluaa olla ihana eikä joku, mikä otettiin kun ei muutakaan ollut. 

Vierailija
14393/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet itse valmis paketti? Puolisosi on valmis paketti?

Minä en ole, eikä puolisonikaan ole ollut, ja väitän aika idealistiseksi odotuk

Kotitöitä opetettiin jo ala-asteella. Partiostakin tuli "läksyjä", että piti viedä roskat ja tiskata ym. ja sai semmoisia tarroja korttiin. Yläasteella oli kotitaloutta ja siellä opettelut jatkui, tytöille ja pojille. Kyllä minä olen kotitöissä, hygieniassa ja normaaleissa asioissa "valmis paketti", en ala näitä enää aikuisena opettelemaan ja miksi pitäisi, kun paikat on siistinä. En hyväksyisi ollenkaan sitä miestä, mistä tämä ohis alkoi, että nainen patistaa hänet pesulle, kantaa ruuat eteen jne.

Mikään ihme, että seurustelu on hankalaa (siisteyden suhteen) jos Suomessa asenneilmasto on tämä: mies saa alkaa "harjoittelemaan" perustoimintoja, kun yhteen muutetaan kolmikymppisinä. 😳 Äidit ja naiset tekee kyllä ikävää myyräntyötä. Epäreilua sille seuraavalle naiselle, jos exä on passannut miehen kuin vauvan.

Vierailija
14394/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän meriiteillä jotkut luulee, että Janne voi sieltä sohvannurkasta vaatia tai odotella sporttibarbien vielä hakevan hänet. Se mitä toivoo pitäisi kuitenkin osata suhteuttaa omaan itseen jollain tavalla. Kyllä minäkin voisin mennä miljonäärin tai Jason Momoan kanssa naimisiin. Heihin tuskin törmään omissa piireissä. 

Realismi pitää olla kuitenkin. Usein näkee näitä isompia miehiä jotka ajattelevat, että se 20v instamalli on mun tyyppiä ja muu ei käy. Sitten ihmetellään sohvan nurkassa, mikä siinä on kun tavallinen mies ei kelpaa. Seuraksi ja lopulta kaljatölkki ja katkeruus, kun naiset on niin nirsoja ja hankalia.

Katri on hyvä nainen. Toki jos kemiaa ei synny niin sille ei voi mitään. Mutta ei kannata toivo myöskään epärealistisia asioita. 

Vierailija
14395/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Harjoittelut kuuluu ala- ja yläasteelle ja jolllei ole siinä kohtaa oppinut, niin oppii, kun muuttaa kotoa omaan kotiin."

Ihminen oppii uusia asioita ja harjoittelee koko ikänsä. Yhdelle joku asia on ennestään tuttu ja helppo, toiselle toinen. Mutta kukaan ei voi elää pitkään ilman uuden oppimista.

Nyt puhuttiinkin tiskaamisesta ja edes pesulle menemisestä. Ei mistään rakettitieteestä.

Vierailija
14396/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joo, jotakin pitää toki olla ollakseen suosittu tai "saadakseen" sitä tai tätä. Usein nimenomaan ne, joilla flaksi ei oikein käy, keksivät jos jonkinlaisia syitä muidenkin saamisiin ja saamatta jäämisiin.

Mukavilla supliikkimiehillä riittää aina seuraa. Ymmärräthän, että se lihavuus ei ole tuossa tapauksessa olennaista, vaan luo

Vastasiko Janne naispapille tai mille lie virkailijalle, kun tämä kysyi "Tahdotko ottaa puolisoksesi Katrin"?

"Katotaan".

"V#tty".

Vierailija
14397/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan missään tapauksessa näitä "koita tyytyä vähempään" jja "laske rimaa" -neuvoja. Jokainen haluaa olla ihana eikä joku, mikä otettiin kun ei muutakaan ollut. 

Ei se ole mitään vähempään hyytymistä, jos osaa nähdä toisen ihmisen todellisen arvon ja ihanan luonteen merkityksen suhteessa sen sijaan, että tavoittelee esim. Instagram-sporttimisuja! 

Mutta sinunkin vastauksestasi näkee, että moni ei ymmärrä että vetovoima ja rakkaus ei tarvitse siloiteltua tai sporttista ulkonäköä. Kyse onkin henkisestä kypsyydestä ja älykkyydestä. Ihminen, joka viehättyy toisista henkinen puoli edellä saavuttaa paljon antoisamman ja syvällisemmän rakkauselämän kuin muovisten kuvien ja niitä tarjoilevien pinnallisten egoistien perässä juokseva.   

Vierailija
14398/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavilla supliikkimiehillä riittää aina seuraa. Ymmärräthän, että se lih

Kummallista, että Elisan kiroilemiset tuomitaan, mutta ei Jannen.

Vierailija
14399/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan missään tapauksessa näitä "koita tyytyä vähempään" jja "laske rimaa" -neuvoja. Jokainen haluaa olla ihana eikä joku, mikä otettiin kun ei muutakaan ollut. 

Ei se ole mitään vähempään hyytymistä, jos osaa nähdä toisen ihmisen todellisen arvon ja ihanan luonteen merkityksen suhteessa sen sijaan, että tavoittelee esim. Instagram-sporttimisuja! 

Mutta sinunkin vastauksestasi näkee, että moni ei ymmärrä että vetovoima ja rakkaus ei tarvitse siloiteltua tai sporttista ulkonäköä. Kyse onkin henkisestä kypsyydestä ja älykkyydestä. Ihminen, joka viehättyy toisista henkinen puoli edellä saavuttaa paljon antoisamman ja syvällisemmän rakkauselämän kuin muovisten kuvien ja niitä tarjoilevien pinnallisten egoistien perässä juokseva.   

Ja sinun vastauksesta huomaa, että haluat loukata tuntemattomia ja keksit heille luonteenpiirteitä, vaikka et ole heitä ikinä nähnytkään, olet itsekin aika muovinen. Miltäs tuntuu lukea tämmöistä kuraa? Ei ole kivaa, joten älä sinättele, et tunne kaikkien täällä juttelevien yksittäisiä piirteitä. Et voi tietää ollenkaan millä tavalla oman puolisoni tai aiemmat seurustelut olen valinnut. Vähän rajaa päätelmien tekemiseen nyt. Siinä kohtaa ylipäätään, kun joku kirjoittaa "sinä" ollaan jo aivan hakoteillä. Tämä on EA -ketju, ei sinun tai minun tai sinun äidin asioiden pohdintaketju. Jos joku kirjoittaa pieleen menneestä suhteestaan täällä, ei tulisi mieleenkään viitata häneen "sinä teit sitä". Täällä ei keskustelijoista tarvitse puhua, aihe on ihan muu.

Vierailija
14400/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa ihan kihisee aggressiota, hän on tosi hallitseva ja pelottava persoona. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi