Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (16282)

Vierailija
14361/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuolleina syntyneitä? 🙈 

Vierailija
14362/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanotaan, että äitien pitää opettaa pojilleen, miten ollaan ihminen, mutta sitä ei ilmeisesti siltä isältä odoteta.

Miksi tuokin on vain naisen vastuulla?

Muutenkin ihmetyttää, että miten aikuinen ei ymmärrä, ettei hänen kuulu olla kenenkään passattavana, vaikka siellä lapsuuden kodissa olisi vähemmällä päässytkin.

Normaali järjellä varustettu tuon kyllä ymmärtää, vaikka kotona äiti olisikin passannut.

Tytöt/naiset kummasti ainakin tajuaa sen, että aikuisen pitää itse ne asiat tehdä,  mutta miten pojat/miehet ei ymmärrä?

Taitaa olla vaan laiskuutta ja yritetään käyttää toista ihmistä hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14363/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä ihan floppi kausi... kolme paria täysin syntyneinä kuolleita, ja tuo Mikko on ihan ihme hyypiö. Jatkossa laadukaampia miehiä tähän...

Mikkohan taitaa olla näistä paras, ellei Mattia oteta lukuun.

Nuo kaksi muuta olisi voineet miettiä olisiko kannattanut lähteä mukaan ollenkaan.

Vierailija
14364/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viestien poistaminen tai poistattaminen on minusta vallankäyttöä. 

Vierailija
14365/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poistattaa viestejä. Annetaan kaikille tasavertainen mahdollisuus oman mielipiteensä ilmaisemiseen.

On erilaisia mielipiteitä. 

Siedetään että toinen ajattelee eri tavalla ja on eri mieltä asioista. 

Ei eri mieltä olevia viestejä tule poistaa.

Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä ja myös sen ilmaisemiseen. 

Vierailija
14366/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sanotaan, että äitien pitää opettaa pojilleen, miten ollaan ihminen, mutta sitä ei ilmeisesti siltä isältä odoteta.

Muutenkin ihmetyttää, että miten aikuinen ei ymmärrä, ettei hänen kuulu olla kenenkään passattavana, vaikka siellä lapsuuden kodissa olisi vähemmällä päässytkin.

Normaali järjellä varustettu tuon kyllä ymmärtää, vaikka kotona äiti olisikin passannut.

Tytöt/naiset kummasti ainakin tajuaa sen, että aikuisen pitää itse ne asiat tehdä,  mutta miten pojat/miehet ei ymmärrä?

Mikäli ihmispsykologiaa ymmärrän, äiti-poika -suhteessa opitaan se malli, miten työtön kanssa ollaan ja myöhemmin vaimon kanssa. Miehen voi hieman vaikea olla tätä suhdetta opettaa, ja moni naisista on myös yh. Toki miehen antama kohtelu vaimolleen korreloi siihen, mitä poika parisuhteista oppii, mutta siihen jo sanoinkin, että miehelle pitää laittaa terveet rajat, jo lastenkin takia etteivät opi semmoista. Jos oma olemus on kovin kynnysmatto (Matti?), dynamiikka voi lipsua tähän outoon kuvioon, että toinen hakee hoivaa ja palvelijaa, osa pitää ilmeisesti suihkuunkin laittaa. Ei saa myöntyä tämmöiseen kuvioon. ! Tätä ihmettelin, että mitä hoivaajaa, niin tuli monia alapeukkuja, että oletko tyhmä tyyliin. Ehkä minun suhteet ovat sitten lipsuneet ihan muihin asioihin, mutta ei tähän hoivaamiseen. Eihän tämmöinen ison miehen yksipuolinen hoivaaminen ok ole.

Vierailija
14367/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkan vielä kun kohta joku kysyy onko Matti etsimässä miestä, niin meinaan, että suhde muuttuu väärään suuntaan jos asettuu kynnysmatoksi.

Vierailija
14368/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja pätkähän se on.  Elisa ON Pikku Myy.  Kiukkuinen, itsekäs ärhentelijä mutta harmiton. Hän nyt vain on sellainen. Miksi te pelkäätte häntä?

Henkinen väkivalta ei ole yhtään sen harmittomampaa, vaikka harjoittaja olisi metrin pituinen ja muistuttaisi Hemulia. 

Vierailija
14369/16282 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi Mattia hehkutetaan. Eihän siitä äijästä ole saanut mitään irti. Jotain musiikkihommia tekee ja siinä se. Samoja juttuja toistaa joka jaksossa kun ei Ellun kanssa hommat suju. Minusta ihan hajuton ja mauton tyyppi. Ei pelkkä shokkiväri hiuksissa hänestä kovin kiinnostavaa tee. 

Mikko ja Iina ehkä eniten avautuneet mitä haluavat, miten menee, millaisia ovat yms. 

Vierailija
14370/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi Mattia hehkutetaan. Eihän siitä äijästä ole saanut mitään irti. Jotain musiikkihommia tekee ja siinä se. Samoja juttuja toistaa joka jaksossa kun ei Ellun kanssa hommat suju. Minusta ihan hajuton ja mauton tyyppi. Ei pelkkä shokkiväri hiuksissa hänestä kovin kiinnostavaa tee. 

Mikko ja Iina ehkä eniten avautuneet mitä haluavat, miten menee, millaisia ovat yms. 

Samaa mieltä tuosta lapas-Matista, musakin on jotain ihmeen eroprosessista toipumisterapiaa ja muutenkin nykyskeidaa.

Vierailija
14371/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan Matissa kiehdo se mitä hän tekee työkseen, enkä muutenkaan arvosta ihmisiä heidän duuninsa mukaan, mutta Matti on minusta aivan älyttömän hyvän näköinen ja hymy on ihan super. 

Matti  on antanut itsestään hyvän kuvan, eikä vaikuta kireälle ja passiivisagressiiviselle.

Täällä EA ketjussa on kummallista se, että kaikkien osallistujien tavallisetkin ammatit haukutaan ja mitätöidään.  Ja tämä toistuu joka vuosi.

Varsinkin naiset saa huutia ammateistaan. Jopa se rakennusinsinööri Pauliinan ammatti mitätöitiin ja oli ihan pilipali hommaa. Jokainenhan nyt pystyy lujuuslaskelmia tekemään tuosta vaan. 

Vierailija
14372/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla laiskuutta. Voi olla myös naisten ajamaan tilanteeseen. 

Tiedän naisia joille ei kelpaa toisen tekemällä tavalla. Aina itse nainen tekee asian paremmin joten menee korjaamaan. Sellainen käytös johtaa väistämättä siihen ettei mies tee tai sitten tekee ja kuuntelee valitusta "väärällä tavalla" tehdystä. Voi kyllä arvata kumpaan suuntaan tilanne ajautuu. Sitten kun mies ei tee niin uhriudutaan kun kaikki joutuu nainen itse tekemään.

Aina tilanteisiin tarvitaan kaksi. Voi molemmat katsella itseään peiliin ja miettiä miten minä voisin OMAA käytöstäni korjata.

Muissa on helppo nähdä virheitä, omia virheitä on vaikeampi hyväksyä.

Vierailija
14373/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli ihmispsykologiaa ymmärrän, äiti-poika -suhteessa opitaan se malli, miten työtön kanssa ollaan ja myöhemmin vaimon kanssa. Miehen voi hieman vaikea olla tätä suhdetta opettaa, ja moni naisista on

Muuten näin. Mutta en koe että Matti on kynnysmatto, vaan hän on hyväkäytöksinen eikä halua aiheuttaa kohtauksia telkkarissa.

Vahvaitsetuntoisena kestää ja mieluummin antaa olla, kuin alkaa kasvattamaan toista muiden nähden ohjelmassa.

Vierailija
14374/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan Matissa kiehdo se mitä hän tekee työkseen, enkä muutenkaan arvosta ihmisiä heidän duuninsa mukaan, mutta Matti on minusta aivan älyttömän hyvän näköinen ja hymy on ihan super. 

Matti  on antanut itsestään hyvän kuvan, eikä vaikuta kireälle ja passiivisagressiiviselle.

Täällä EA ketjussa on kummallista se, että kaikkien osallistujien tavallisetkin ammatit haukutaan ja mitätöidään. 

Juuri näin. Uskon että nämä muiden haukkujat ovat huonolla itsetunnolla varustettuja, koska se on ainoa syy minkä keksin toisen ammattia haukkumiseen. 

Kaikki rehellinen työ on arvostettavaa.

Vierailija
14375/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina itse nainen tekee asian paremmin joten menee korjaamaan. "

Näinpä. Meille se on toisinpäin, eli mies tekee mielestään asiat paremmin, joten saa sitten tehdäkin suurimmaksi osaksi ;)

Vierailija
14376/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisia joille ei kelpaa toisen tekemällä tavalla. Aina itse nainen tekee asian paremmin joten menee korjaamaan. Sellainen käytös johtaa väistämättä siihen ettei mies tee tai sitten tekee ja kuuntelee valitusta "väärällä tavalla" tehdystä. Voi kyllä arvata kumpaan suuntaan tilanne ajautuu. Sitten kun mies ei tee niin uhriudutaan kun kaikki joutuu nainen itse tekemään.

Joo meillä meni näin. Alussa mies tiskasi ja astiat jäi likaisiksi. Olen sen jälkeen tehnyt kaiken itse. En uhriudu mutta siitä nalkutan että omat jäljet pitää siivota eli roskat roskiin, vaatteet pyykkikoppaan, astiat tiskipöydälle. En aio kulkea sentään perässä korjaamassa jälkiä vaikka voin olla se joka muuten siivoaa. Nalkutus on raskasta enkä sitä mielelläni tee, onneksi enää harvoin tarvii kun on mennyt perille.

Vierailija
14377/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua kun seuraa, tulee mieleen kysymys: koetteko todellakin näiden klippien perusteella tuntevanne osallistujat noin hyvin? 

Vierailija
14378/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei edes tarvitse olla mikään kuuluisa tai menestynyt, kun vientiä riittää. Ihan lähipiirissä on esimerkki todella lihavasta miehestä, jolla timmejä naisia riittää. Tai on aina riittänyt, nykyään hän on onnellinen yhden kanssa. Hän on persaukinen työtön ja kouluttamaton, mutta äärimmäisen mukava. Hyvin suosittua seuraa niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Kaikki hänestä pitävät, vauvasta vaariin. 

Eli joo, jotakin pitää toki olla ollakseen suosittu tai "saadakseen" sitä tai tätä. Usein nimenomaan ne, joilla flaksi ei oikein käy, keksivät jos jonkinlaisia syitä muidenkin saamisiin ja saamatta jäämisiin.

Mukavilla supliikkimiehillä riittää aina seuraa. Ymmärräthän, että se lihavuus ei ole tuossa tapauksessa olennaista, vaan luonne? Mies on varmasti hauska ja naisten suosiossa luonteensa vuoksi. Myös ikäväluonteinen ja ruma mies tosin saattaa napata kauniin naisen, jos hän on rikas ja kuuluisa. Mutta todelliset naistennaurattajat ja seuramiehet saavat aina kaikennäköisiä naisia omasta ulkonäöstä ja lompakosta riippumatta. Sellaisiahan kaikki naiset rakastavat, kukapa ei pitäisi mukavista ihmisistä?

Janne on paitsi epäaktiivinen ja pullukka myös antanut ikävän kuvan itsestään. Sporttinen nainen halutessaan nallekarhun valinnee tässä tapauksessa lelukaupan hyllyltä nallen sohvalleen, koska pulskan ja väsyneen Jannen mukana näyttää tulevan hankala ja äreä mies. SE on se Jannen pahin turnoff. 

Vierailija
14379/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo meillä meni näin. Alussa mies tiskasi ja astiat jäi likaisiksi. Olen sen jälkeen tehnyt kaiken itse"

Tuo on pahin virhe jonka voi tehdä. Vaikka joku ei heti aluksi tee asiaa täydellisesti, hän voi myös kehittyä asiassa jos on normaaliälyinen. Ja myös ilman että asioista nalkuttaa.

Vierailija
14380/16282 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo meillä meni näin. Alussa mies tiskasi ja astiat jäi likaisiksi. Olen sen jälkeen tehnyt kaiken itse"

Tuo on pahin virhe jonka voi tehdä. Vaikka joku ei heti aluksi tee asiaa täydellisesti, hän voi myös kehittyä asiassa jos on normaaliälyinen. Ja myös ilman että asioista nalkuttaa.

Miehen "kouluttamisella" on rajansa. Been there. Olin miehen kanssa, joka oli eronnut pitkäaikaisesta passaaja-vaimostaan. Oli niin romanttinen kaveri aluksi, mutta kuinka ollakaan, pian muutuin vaimoksi ja varaäidiksi, joka yritti häntä osallistaa yhteisiin hommiin anelemalla, nalkuttamalla jne. Enkä todellakaan vaatinut mitään 50/50 -työnjakoa nuorten naisten tapaan. Eihän sitä mitään tullut. Mies hyvin nopeassa tahdissa puuhasi romantiikkaa varten sivusuhteen, jotta jaksoi jatkaa lorvimistaan kotona "äiteen" seurassa. Ja nyt puhun oikeasta lorvimisesta. Eli sen Ensimmäisen vaimon on "koulutettava" se mies, jos ei kotona ole oppinut. Parikymppinen voi vielä oppia asioita. Keski-ikäinen mies on hyvin usein lukittautunut omiin käytänteisiinsä. Sama koskenee myös naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan