Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16277)
En tiedä mihin viitataan Prismaperheillä. Sitä keskustelua. Aina jollain hiiritytöllä on komea mies ja pullukalla ukolla timmi vaimo. Olen siellä usein hämilläni. Hämmästyttää kummastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen "kouluttamisella" on rajansa. Been there."
Minähän nimenomaan sanoin että miestä ei pidä kouluttaa. Normaalijärkinen ihminen oppii kyllä asiat kun vain niitä aikansa tekee.
Semantiikkaa. Kyllä me koulutetaan toisiamme, myös mies minua. Minusta tämä on normaalia, toki voi käyttää eri verbiä kuten timantti hioo timanttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei edes tarvitse olla mikään kuuluisa tai menestynyt, kun vientiä riittää. Ihan lähipiirissä on esimerkki todella lihavasta miehestä, jolla timmejä naisia riittää. Tai on aina riittänyt, nykyään hän on onnellinen yhden kanssa. Hän on persaukinen työtön ja kouluttamaton, mutta äärimmäisen mukava. Hyvin suosittua seuraa niin naisten kuin miestenkin keskuudessa. Kaikki hänestä pitävät, vauvasta vaariin.
Eli joo, jotakin pitää toki olla ollakseen suosittu tai "saadakseen" sitä tai tätä. Usein nimenomaan ne, joilla flaksi ei oikein käy, keksivät jos jonkinlaisia syitä muidenkin saamisiin ja saamatta jäämisiin.
Mukavilla supliikkimiehillä riittää aina seuraa. Ymmärräthän, että se lih
Niin, tai jos Janne olisi töissä Hätäkeskuksessa ja joku pyytäisi, että äkkiä poliisit tänne, mun mies hakkaa mua ja lapsia kirveellä, niin Janne vastaisi vaan ärtyneenä Katotaan.
Vierailija kirjoitti:
"Harjoittelut kuuluu ala- ja yläasteelle ja jolllei ole siinä kohtaa oppinut, niin oppii, kun muuttaa kotoa omaan kotiin."
Ihminen oppii uusia asioita ja harjoittelee koko ikänsä. Yhdelle joku asia on ennestään tuttu ja helppo, toiselle toinen. Mutta kukaan ei voi elää pitkään ilman uuden oppimista.
Juuri näin.
Toinen asia sitten on, onko vaikkapa astioiden järjestyksellä astianpesukoneessa NIIN hirveästi väliä. Onko siinä edes olemassa ainutta oikeaa tapaa, joka kaikkien tulee oppia?
Tässä moni on tiukka, enkä itse saa auttaa edes kälyäni, koska laitan astiat aivan väärin, aivan kuten hän minun koneeseeni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ollenkaan missään tapauksessa näitä "koita tyytyä vähempään" jja "laske rimaa" -neuvoja. Jokainen haluaa olla ihana eikä joku, mikä otettiin kun ei muutakaan ollut.
Ei se ole mitään vähempään hyytymistä, jos osaa nähdä toisen ihmisen todellisen arvon ja ihanan luonteen merkityksen suhteessa sen sijaan, että tavoittelee esim. Instagram-sporttimisuja!
Mutta sinunkin vastauksestasi näkee, että moni ei ymmärrä että vetovoima ja rakkaus ei tarvitse siloiteltua tai sporttista ulkonäköä. Kyse onkin henkisestä kypsyydestä ja älykkyydestä. Ihminen, joka viehättyy toisista henkinen puoli edellä saavuttaa paljon antoisamman ja syvällisemmän rakkauselämän kuin muovisten kuvien ja niitä tarjoilevien pinnallisten egoistien perässä juokseva.
Olen eri, mutta kuka nyt oikeasti on tavoittelemassa jotain instapimuja?? Ol
Yllättävän moni, esim. Janne taitaa tehdä niin.
Ja sitten osa ehkä ajattelee, että muut ukot on tyytyneet pulleisiin vaimoihinsa. Meitä on moneksi, ja moni jää yksin vääristyneiden ajatustensa kanssa.
"Kotitöitä opetettiin jo ala-asteella. Partiostakin tuli "läksyjä", että piti viedä roskat ja tiskata ym. ja sai semmoisia tarroja korttiin. Yläasteella oli kotitaloutta ja siellä opettelut jatkui, tytöille ja pojille. Kyllä minä olen kotitöissä, hygieniassa ja normaaleissa asioissa "valmis paketti", en ala näitä enää aikuisena opettelemaan"
Kukaan nuori ei ole "valmis paketti" vaikka kuinka niin kuvittelisi. En minä hoida kolmen lapsen paljon harrastavaa taloutta millään yläkoulun köksän opeilla vaan kyllä tässä on takana vuosien harjoittelun ja kokemuksen karttumisen aikaansaama rutiini. Se ruoka jonka tein parikymppisenä tunnin ähertämisellä syntyy nyt alle puolessa siitä ajasta. Osasin minä sen tehdä silloinkin mutta nyt se syntyy silmät kiinni ja vasemmalla kädellä.
Elisa ja Matti ei ole match, miten on edes paritettu heidät toisilleen? Elisa on paljon vanhemman näköinen ja oloinen kuin Matti. Elisa on itsekäs ja jyräävä. Matti on herkkä taiteilija. En vaan tajua miten heidät on paritettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ollenkaan missään tapauksessa näitä "koita tyytyä vähempään" jja "laske rimaa" -neuvoja. Jokainen haluaa olla ihana eikä joku, mikä otettiin kun ei muutakaan ollut.
Ei se ole mitään vähempään hyytymistä, jos osaa nähdä toisen ihmisen todellisen arvon ja ihanan luonteen merkityksen suhteessa sen sijaan, että tavoittelee esim. Instagram-sporttimisuja!
Mutta sinunkin vastauksestasi näkee, että moni ei ymmärrä että vetovoima ja rakkaus ei tarvitse siloiteltua tai sporttista ulkonäköä. Kyse onkin henkisestä kypsyydestä ja älykkyydestä. Ihminen, joka viehättyy toisista henkinen puoli edellä saavuttaa paljon antoisamman ja syvällisemmän rakkauselämän kuin muovisten kuvien ja niitä tarjoilevien pinnallisten egoistien perässä juokseva.
Olen eri, mutta kuka nyt
Niin että jos Janne ei ole ihastunut Katriin, niin hän on hakemassa instapimua. Aika mustavalkoinen ajatus ja vähän naiivikin.
"Kummallista, että Elisan kiroilemiset tuomitaan, mutta ei Jannen."
Kummallista sekin, että pullukka mies saa kiukutella, kun ei saanut sporttimisua. Elisan Mattiin kohdistuva tukkatölväisy taas saa yleistä paheksuntaa. Miksi pinnallisuus on hyväksyttyä vain miehille, ja pelkästään naiset saavat siitä paheksuntaa?
"Olen eri, mutta kuka nyt oikeasti on tavoittelemassa jotain instapimuja?? Oletko koskaan seurannut prismaperheitä? Se, että jotkut incelit täällä aukovat päätään, että läski muija ei kelpaa, niin ei kerro mitään oikeasta elämästä. Luulisi kaikkien tämän nyt ymmärtävän."
Aika monikin, esim Janne. Instapimujen kuvat täynnä vanhojen ukkojen läähätyksiä ja samat ukot uhriutuu siellä threadsin puolella kun ei tavallinen mies kelpaa.
Prismaperheissä ollaan jo kumppani löydetty eikä luonnollisesti olla tätä ihmisryhmää, joilla on epärealistiset odotukset.
No tuomitaanhan. Noloa tuollainen aikuisen ihmisen käytös telkkarissa.
"Siinä kohtaa ylipäätään, kun joku kirjoittaa "sinä" ollaan jo aivan hakoteillä."
Tuossa luki "sinun vastauksestasi" jnpp, on aivan eri asia. Sinua emme näe, mutta kaikki näkevät sinun kirjoituksesi.
Vierailija kirjoitti:
"Olen eri, mutta kuka nyt oikeasti on tavoittelemassa jotain instapimuja?? Oletko koskaan seurannut prismaperheitä? Se, että jotkut incelit täällä aukovat päätään, että läski muija ei kelpaa, niin ei kerro mitään oikeasta elämästä. Luulisi kaikkien tämän nyt ymmärtävän."
Aika monikin, esim Janne. Instapimujen kuvat täynnä vanhojen ukkojen läähätyksiä ja samat ukot uhriutuu siellä threadsin puolella kun ei tavallinen mies kelpaa.
Prismaperheissä ollaan jo kumppani löydetty eikä luonnollisesti olla tätä ihmisryhmää, joilla on epärealistiset odotukset.
Eli kyse on juurikin niistä inceleistä. Niistä, joiden sosiaaliset taidot rajoittuvat tuohon läähätykseen. Ei normaalit miehet tuollaista tee.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista sekin, että pullukka mies saa kiukutella, kun ei saanut sporttimisua. Elisan Mattiin kohdistuva tukkatölväisy taas saa yleistä paheksuntaa. Miksi pinnallisuus on hyväksyttyä vain miehille, ja pelkästään naiset saavat siitä paheksuntaa?
Siis kenen mielestä Jannen kiukuttelu on ollut hyväksyttävää? En muista lukeneeni kuin vain tyrmääviä kommentteja.
Minusta Elisan tukkatölväisy ei ollut mitään, eikä Mattikaan siitä tainnut suuttua, varmasti odotti kommenttia hiuksistaan. Sen sijaan Elisa on käyttäytynyt muuten huonosti ja aggressiivisesti.
Missään ei ole sanottu, että Janne hakee hoikkaa naista.Voi olla, että pieni ylipaino ja kurvit on hänelle ok. Mutta esim. painoindeksit 28 - 30 on ihan eri asia kuin painoindeksit 35 - 37. Joka tapauksessa, kaveri ei itse vaikuta kovin aktiiviselta, vaikka varmaan salilla käykin.
"Matti on kaunis mies. Hänessä on jotain feminiiniä ja Elisassa taas maskuliinia. Ei ole riippuvainen ihmisen pituudesta tms. ei tuollaiset persoonat vaan sovi yhteen."
Mutta keille tällaiset parittaisi? Miesten feminiisyys ja naisten maskuliinisuus eivät ehkä ole kovin yleisesti ja perinteisesti ihannoituja piirteitä. Onko kovin helposti löydettävissä hakijoiden joukosta herkkiä ja pehmeitä naisia, jotka haluaisivat ns runopojan ja machomiehiä, jotka haluaisivat machonaisen?
Vierailija kirjoitti:
"Kotitöitä opetettiin jo ala-asteella. Partiostakin tuli "läksyjä", että piti viedä roskat ja tiskata ym. ja sai semmoisia tarroja korttiin. Yläasteella oli kotitaloutta ja siellä opettelut jatkui, tytöille ja pojille. Kyllä minä olen kotitöissä, hygieniassa ja normaaleissa asioissa "valmis paketti", en ala näitä enää aikuisena opettelemaan"
Kukaan nuori ei ole "valmis paketti" vaikka kuinka niin kuvittelisi. En minä hoida kolmen lapsen paljon harrastavaa taloutta millään yläkoulun köksän opeilla vaan kyllä tässä on takana vuosien harjoittelun ja kokemuksen karttumisen aikaansaama rutiini. Se ruoka jonka tein parikymppisenä tunnin ähertämisellä syntyy nyt alle puolessa siitä ajasta. Osasin minä sen tehdä silloinkin mutta nyt se syntyy silmät kiinni ja vasemmalla kädellä.
Nuori? Ovatko osallistujat nuoria? Nykyään parisuhteeseen mennään vaikka nelikymppisinä. Myös esimerkiksi Elisa oli jo 40 ja toivottavasti häntä ei tarvitse pesulle patistaa. En usko, vaikka monesta häntäkin on haukuttu.
Keskustelu on lähtenyt ihan lapasesta, tulisi jo uusi jakso. Täällä puhuttiin siitä, kuinka mies ei tee mitään, vaan odottaa löytävänsä hoivaajan. Kysyin mitä ihme hoivaa täällä olevilta naisilta on vaadittu (ymmärsin, että silitellään tukkaa yön pimeydessä), mutta ilmenikin, että naiset joutuvat passaamaan perässä vedettäviä miehiään. Joku rouva täällä jopa sanoi, että hänen mies ei tohdi edes pesulle mennä jollei patista ja ruoka kannetaan eteen. Niin siihen minä sanoin, että hyvänen aika sentään, tälläinkö Suomen miehiä "hoivataan", että apua sentään, tiskaaminen ja pyllyn pesu opetellaan joskus viimeistään ala-asteikäisenä. Niin jos ei ole se valmis paketti eli normaalisti tiskit pois koneeseen, käy suihkussa ja pesee hampaansa, niin sitten mieluummin kukakin on yksin. Ei kenenkään tarvitse elää laiskiaisen kanssa.
Nämä vastaukset on joskus ärsyttäviä, kun puututaan johonkin sanaan köksä... 🙄 puhuin siitä,että miksi tiskaatte toisen puolesta, kun se on opeteltu jo 10-15 -vuotiaina.
Onneksi kohta tulee uusi jakso niin päästään taas aiheeseen. Tämän hetken kuulumiset kiinnostaisi kyllä.
Veikkaan, että Janne ja Katri jatkoivat hetken kuvausten jälkeen. Sitten muodostui se välimatka, arki ja kipinän puute liian suureksi kuten useilla pareilla ennenkin. Iina ja Mikko toivottavasti jatkavat edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole sanottu, että Janne hakee hoikkaa naista.Voi olla, että pieni ylipaino ja kurvit on hänelle ok. Mutta esim. painoindeksit 28 - 30 on ihan eri asia kuin painoindeksit 35 - 37. Joka tapauksessa, kaveri ei itse vaikuta kovin aktiiviselta, vaikka varmaan salilla käykin.
Koska Janne ei itse vaikuta siltä, että viettäisi kovin liikunnallista ja aktiivista elämää, kun jopa suklaakäärepaperin vieminen roskiin on vaivalloista ja riidan aiheuttavaa puuhaa, niin kyllä tuo sporttisen kumppanin toivominen vaikuttaa pinnalliselta kiertoilmaukselta, että hoikkaa toivoi eikä aktiivista naista.
Jannella itselläkään ei ole kovin pienet kurvit ja ylipaino.
Janne varmaan toivoisi, että nainen vain lenkkeilisi ja siivoisi kämppää ja Janne itse saisi sitä kuuluisaa omaa aika sohvalla lätkää seuraten.
Olen eri, mutta kuka nyt oikeasti on tavoittelemassa jotain instapimuja?? Oletko koskaan seurannut prismaperheitä? Se, että jotkut incelit täällä aukovat päätään, että läski muija ei kelpaa, niin ei kerro mitään oikeasta elämästä. Luulisi kaikkien tämän nyt ymmärtävän.