Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (13023)

Vierailija
12181/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen tekohan tuo Juulian vastamelukuulokkeiden laitto korville oli Artun puhuessa, ei siitä ole kahta sanaa. 

Olen alkuperäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, ettei huonosti voivia tai toipumassa olevia, kuten tässä Juulia ja Elisaa olisi pitänyt valita ohjelmaan. 

Julia sanoi, ettei Arttu lopettanut puhumista edes pyydettäessä. Montako tuntia olisi pitänyt vain kuunnella? Olen itse mennyt nukkumaan kesken monologin, kun vastapuoli ei suostunut lopettamaan ja jatkoi vielä siinä sängyn vieressä seisten, vaikken ollut aikoihin reagoinut mitenkään. 

"Julia sanoi..."

Niin? Onko hän jokin totuudentorvi? Itse näin videoilla ihan tavallisesti ja varsin fiksusti juttelevan miehen, en todellakaan mitään rasittavaa pölpöttäjää. Jos daamia repii jo ihan tavallinen keskustelu, olisi voinut laittaa papereihin, että etsii mykkää miestä.

Vierailija
12182/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Artun perusluonne on varmaan satakuntalaisen, kun hän on syntyisin Porista.

Mikä v...un porilainen perusluonne. Siellä asuu 60 000 ihmistä, kaikkea mahtuu.

Ei kaikki satakuntalaiset ole samanlaisia. Tuolla puheliaiden karjalaisten parissa asuessa puheluaisuus lisääntyy, kun siihen on taipumusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12183/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen tekohan tuo Juulian vastamelukuulokkeiden laitto korville oli Artun puhuessa, ei siitä ole kahta sanaa. 

Olen alkuperäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, ettei huonosti voivia tai toipumassa olevia, kuten tässä Juulia ja Elisaa olisi pitänyt valita ohjelmaan. 

Ja silti, menikö se viesti perille? Se pointti varmaan oli se että Arttu ei havainnoi oikein ympäristöään. Ei siis huomaa että kumppani vaikuttaa todella kyllästyneitä tai ei vastaa mitään. Tai että hän laittaa kuulokkeet.

Monestihan ihmiset muuttavat omaa toimintaa sen perusteella mitä toisesta näkevät. Julian ketutuksen näki jo pitkälle.

Vaan näkikö Artun? Varmasti ehkä häntäkin otti päähän kiukuttelija, tuppisuu, kaikesta loukkaantuva ja selän takana ruikuttava nainen, mutta ehkä hän osasi ajatella, että kuka leikkiin on lähtenyt, se leikin kestäköön ja nieli omat pettymyksensä.

Tuo koko formaatti on jotenkin ihan pimeä. Reilusti ei tuoda asioita esiin, eikä niitä käsitellä. Viime kauden Jyrkistä tehtiin ihmisten silmiin ihan väärä ihminen ja nyt Artusta rakennetaan jotakin pahista. Mikä oikeus tuollaiseen on? Ei ihme, jos hakijoita on todella vähän.

Vierailija
12184/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus. 

Jaa, mun käsittääkseni nämä itä-Suomen pikkukaupungit ja kylät on varsinaista mielenterveysongelmavyöhykettä.

Tutkimustenkin mukaan sairaimmat ihmiset asuu itä-ja pohjois-Suomessa.

THLn sairastavuus tietojen mukaan. Etelä-Karjala ei ole kuin keskimääräisen sairastavuuden aluetta. Pohjoisempana Pohjois-Savossa ja Pohjois-Karjalassa sairastavuus on suurinta. Muuten tuo Porin seutu kuuluu Pohjanmaan rannikon kanssa vähiten sairastavaa alueeseen. 

Vierailija
12185/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus. 

Jaa, mun käsittääkseni nämä itä-Suomen pikkukaupungit ja kylät on varsinaista mielenterveysongelmavyöhykettä.

Mielerterveydellisestikinkö?

THLn tietojen mukaan Pohjois-Savossa Kuopio mukaan lukien on kärjessä mielenterveyden ongelmissa. Etelä-Karjalassa ei ole niitä ongelmia niinkään. Jos ihmiset ovat vielä puhelusita, niin sekin auttaa asiassa 

Vierailija
12186/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julia sanoi, ettei Arttu lopettanut puhumista edes pyydettäessä. Montako tuntia olisi pitänyt vain kuunnella? Olen itse mennyt nukkumaan kesken monologin, kun vastapuoli ei suostunut lopettamaan ja jatkoi vielä siinä sängyn vieressä seisten, vaikken ollut aikoihin reagoinut mitenkään. 

"Julia sanoi..."

Niin? Onko hän jokin totuudentorvi? Itse näin videoilla ihan tavallisesti ja varsin fiksusti juttelevan miehen, en todellakaan mitään rasittavaa pölpöttäjää. Jos daamia repii jo ihan tavallinen keskustelu

Niin. Se että Arttu juttelee ohjelmassa mukavasti, ei mitenkään estä sitä, etteikö hän olisi myös rajaton ahdistava keskustelija parisuhteessa . Sen puolen jo hoksasitkin, että Julia on saattanut esittää asiat väärin. Totuuden tietää vain paikalla ollut. 

Vierailija
12187/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhdistää kaksi ihmistä, joista toinen voi luoda emotionaalisen yhteyden vain fyysisen yhteyden kautta ja toinen tarvitsee emotionaalisen yhteyden voidakseen luoda fyysisen yhteyden, lopputulos ei voi olla hyvä. 

Vierailija
12188/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että tuosta vedät johtopäätöksen, että kyllä se tasapainoiselta kaikinpuolin vaikuttava Julia nyt on oikeassa ja Arttu..., niin mitä tarkoitat?

Vierailija
12189/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisalle voisi sopia fwb-suhde paremmin kuin avioliitto.

Saisi säännöllistä seksiä. Suhteeseen voisi toki sisältyä myös yhteistä kokkailua ja leffojen katsomista toisen kainalossa, niin tulisi nekin kosketustarpeet tyydytettyä. 

Nähdyn perusteella Elisa on kohtuuraskas tyyppi 24/7 yhteiseloon, jota avioliitossa joskus on. En näe häntä myöskään minään bonuslasten äitipuolena. Nelikymppisillä miehillä on usein niitä lapsia aiemmista suhteista. Fwb-suhteen kaltainen kevytversio suhteesta sopisi varmaan paremmin kuin vankempaan sitoutumiseen perustuva avioliitto. En suoraan sanottuna ymmmärrä miksi hakeutunut tähän ohjelmaan. 

Julialle voisi taas sopia Arttua paremmin vähän vanhempi mies. Joku sellainen, jolla käytöstavat hallussa, eikä päästele sammakkoja suustaan. Joku, joka osaisi edetä hitaasti ja varovaisesti, jotta Julian turvallisuudentunne ei järky. Ehkä ne lapsetkin tällaiselta mieheltä voisi olla ok. Mielellään kuitenkin yhden naisen kanssa ne lapset, ihan käytännön syistä.

Arttu toki on Juliaa vanhempi, mutta lapsellisuutensa vuoksi ei sovellu Julialle. Arttu tarvitsisi itselleen jonkun äidillisen kasvattajanaisen kumppanikseen kun näyttää hänellä olevan puutteita noissa käytöstavoissa.

Vierailija
12190/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisalle voisi sopia fwb-suhde paremmin kuin avioliitto.

Saisi säännöllistä seksiä. Suhteeseen voisi toki sisältyä myös yhteistä kokkailua ja leffojen katsomista toisen kainalossa, niin tulisi nekin kosketustarpeet tyydytettyä. 

Nähdyn perusteella Elisa on kohtuuraskas tyyppi 24/7 yhteiseloon, jota avioliitossa joskus on. En näe häntä myöskään minään bonuslasten äitipuolena. Nelikymppisillä miehillä on usein niitä lapsia aiemmista suhteista. Fwb-suhteen kaltainen kevytversio suhteesta sopisi varmaan paremmin kuin vankempaan sitoutumiseen perustuva avioliitto. En suoraan sanottuna ymmmärrä miksi hakeutunut tähän ohjelmaan. 

Julialle voisi taas sopia Arttua paremmin vähän vanhempi mies. Joku sellainen, jolla käytöstavat hallussa, eikä päästele sammakkoja suustaan. Joku, joka osaisi edetä hitaasti ja varovaisesti, jotta Julian turvallisuudentunne ei järky. Ehkä ne lapsetkin tällaiselta mieheltä voisi ol

Ei vanhempi mies jaksaisi katsella tuota teinityttö Julian touhua 

Vierailija
12191/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Janne nyt tsemppaa ja alkaa panostaa suhteeseen Katrin kanssa. Katri on mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen nainen. Sen pitäisi riittää Jannelle. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.

Vierailija
12192/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia on kyllä niin kaunis nainen että aiheuttaa selvää kateutta täälläkin kirjoittavissa mammoissa.

Vierailija
12193/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kuin täydellinen kausi täydellisine osallistujineen ilman yhtäkään eroa tai "hankalaa" ja "syyttä" ahdistuvaa naista saatais, ku osallistujat poimittais vaan tältä palstalta?😍 Miehetkin sais rauhassa puhua mitä sattuu kun naiset nyökyttelis vieressä että kiitos palautteesta, muokkaudun kaikessa tahtoosi.

Ai niin, sitten ois täälläkin hiljaista kun kenelläkään ei ois ohjelmassa jo edustaessaan syytä korottaa itteään parempana ihmisenä noiden yläpuolelle.😇

Olipa erikoinen ajatus, että miehen rauhassa kuunteleminen johtaisi "muokkautumiseen kaikessa hänen tahtoonsa."

Kun kuuntelee toista rauhassa, voi jatkaa rauhallista ja aikuista kommunikaatiota paremmin, ja tehdä sille toiselle selväksi ne omat rajat, ihan suomen kielellä. Ei selän takana kameralle puhumista, vaan ihan suoraan kertoo omat näkökantansa sill

Eikös se ongelma kuitenkin ollut se, että Arttu ei ymmärtänyt asioita vaikka niitä selitettiin hänelle? Toki pitää olla reilu ja todeta että me ei olla näitä tilanteita nähty joten on paha sanoa kuinka kamalia ne Artun kommentit ovat tai kuinka epäselviä Julian selitykset. On toki hiukan sellainen kuva että Julia on herkkä, ehkä taustansa takia ja siksi reagoikin asioihin voimakkaammin kuin me ei-traumatisoidut. Tämä ei sinällään ole Julian vika, mutta ei toki Artunkaan. Tavallaan tämä tilanne meillä olisi vastassa ihan tavallisessakin deittailussa, kukapa tietää toisen taustoja ensimmäisellä taustalla tai sitä missä ne sudenkuopat kenenkin kohdalla ovat.

En koe että Julia tai Arttu ovat pahoja ihmisiä. Luulen että Julia aidosti meni jonkinlaiseen paniikkiin jo häissä, kenties siksi että ei saanut niitä tunteita Artusta heti alttarilla, mutta Arttu rakastui. Samanlaisia tilanteita oli useampi viimeksi näytetyllä Aussi-kaudella: Natalie oli innoissaan löydettyään "prinssinsä" ja samaan aikaan Collinsin katse kieli jo häissä pakokauhusta. Tuo tilanne, tuntemattoman kanssa suhteen "aloittaminen" televisio-ohjelmassa on aika erikoinen ja veikkaan että meistä kukaan ei ihan osaa kuvitella millaista se on ja millaiset tunteet ja ajatukset kullakin mielessä vilistävät. 

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että sarjaan pitäisi seuloa riittävän vahvoja ihmisiä, jotta tämä kestää kuvaukset ja niihin liittyvän jälkipyykin, mutta toisaalta tämä voi olla vaikeaa koska kyse on kuitenkin niin poikkeuksellisesta tilanteesta johon myös parinmuodostuksen onnistuminen vaikuttaa. Kuten Mikosta ja Iinasta näemme, on varmasti helppoa olla jos kohdalle osuu ns. hyvä arpa ja ihan oikeasti löydät ihmisen jonka kanssa homma rokkaa.

Vierailija
12194/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia on kyllä niin kaunis nainen että aiheuttaa selvää kateutta täälläkin kirjoittavissa mammoissa.

Lyhyt pötkylä, kummalliset hartiat ja pölkkyjalat.

Vierailija
12195/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten niin yritti? Ohjelmassahan nähtiin vain Julian mykkäkoulua ja mökötystä Artulle ja jopa ihan vieraille ohjaajille. Selän takana puhui kameroille ja asiantuntijoille omia versioitaan. 

Mitään näistä tilanteista joita Julia väitti ei nähty. Miksi ei puhunut suoraan ja kasvotusten kun heitä kuvattiin, murjotti vaan tuppisuuna. En usko, että kaikki on mennyt niin kuin hän sanoo. Minun rajat ja minun oikeus loukkaantua. Lapsellista. En kuullut Julian sanovan mitään nättiä, ystvällistä tai kyselevän Artun elämästä. Minä minä vaan. Pikku Myy todella

Sillä on ihan sama mitä SINÄ SINÄ SINÄ uskot.

Asiantuntijat ja Arttu itsekin vahvisti että on puhunut typeriä "sammakoita" ja loukannut Juliaa.

Vierailija
12196/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt pötkylä, kummalliset hartiat ja pölkkyjalat.

Ensimmäinen päivystävä kiusaaja näköjään paikalla, tuota olet täällä hokenut kymmeniä kertoja mutta ei se sillä todeksi muutu.

Kiitos että vahvistit teoriani.

Julia on yksi kauneimmista osallistujista ETA:ssa.

Vierailija
12197/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia sanoi ihan suoraan, että hän ei aio koskaan pelkän parisuhteen vuoksi muuttaa ihan muualle päin Suomea. Vaikutti varsin varmalta kannastaan. Jos noilta on kysytty muuttohaluja toiselle puolelle maata, niin eiköhän Julia ole tämän kantansa siinä ilmaissut kun se niin ehdoton oli. Eli joko muuttohaluja ei kysytä suoraan tai tarkkaan tai sitten tuotanto vain ei ota huomioon kaikkien kohdalla niitä. Onhan asiantuntijat aiemmilla kausilla jo sanoneet, että kaikkia toiveita ei tulla täyttämään ja että tämä ei ole mikään palvelu missä saa juuri sellaisen puolison kuin haluaa. Ja että välillä osallistujia tarkoituksella tönitään vähän sinne epämukavuusalueelle. 

Niin tai sitten Arttu on sanonut karsinnoissa että hänelle käy morsian Lounais-Suomesta koska hän voi muuttaa kun toinen lapsi asuu siellä. Eikös Julia hääjaksossa kertonut, että Artulla oli ihan hyviä ratkaisuja tähän asumisasiaan mielessä? Katsokaapa huviksenne jakso uudelleen. Tästä ei mennyt kovin kauaa kun Arttu täräytti Julialle että tämähän sitten muuttaa Imatralle. Arttu jotenkin toiveajattelee liikaa, kuvittelee että kunhan nainen hänen kaksikiloiseen lohisuuteensa rakastuu niin asiat lutviintuu. Ei haittaa lapset (maajusseissa), ei haittaa muutto Imatralle. Vaikka nainen olisi mitä vain ilmoittanut reunaehdoiksi. Ei kauhean kunnioittavaa näitä naisia kohtaan. 

Arttua on kyllä laitettu epämukavuusalueelle, koska hän ilmeisesti tosiaan ei tykkää tatuoinneista, jostain tuli vaikutelma että olisi tämän toiveenaankin ilmaissut. Että sikälikin epäreilua molemmille, myös Julialle, hän olisi varmaan toivonut miestä jolle tatuoinnit on ok tai joka jopa tykkäisi niistä. Tästä tatuointiasiasta on tullut ainakin nettikirjoittelujen perusteella joillekin miehille ehdoton no-no, kuten jopa lievästäkin ylipainosta, ja lyhyistä hiuksista. Itse en haluaisi tällä tavalla ajattelevaa tai ainakaan puhuvaa miestä, vaikka olen hoikka, tatuoimaton ja pitkähiuksinen. Tuollaisten toitottaminen antaa miehestä äärimmäisen typerän ja pinnallisen kuvan, vaikka toki jokaiselle mieltymykset sallittakoon. Mutta itselläni menisi mielenkiinto mieheen josta tällaista paljastuisi. Ymmärrän tältäkin kantilta Juliaa.

Julialle sopisi joku lähi- tai sairaanhoitajamies tai sosiaalialan tyyppi Etelä- tai Lounais-Suomesta. Nämä vaan taitavat löytää kumppanin helposti omalta alaltaan. Tai joku kiva nörtti jolla olisi samanlainen musiikkimaku ja voisivat käydä keikoilla yhdessä. 

Artulle, hmm. Artulle joku nätti kampaaja tai myyjä Itä-Suomesta, jolla on jo lapsia myös, vaikka useammallekin miehelle. Miksei vaikka työtönkin yksinhuoltaja, en usko että tämä haittaisi suhteen onnistumista. Mutta jolla ei ole tatuointeja ja joka pitää ulkonäköasioita tärkeänä (tämä voi olla vaikea yhdistelmä). Voisivat sitten keskenään pohtia ja kehittää toistensa ulkonäköä, ja innostua vaikka jostain dieeteistä ja treeneistä sen mitä lapsiperhehulinoilta ehtisivät. 

Huono paritus kaiken kaikkiaan.  

Vierailija
12198/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntin joskus imatralaisia, kaikki olivat juoppoja. Tehtaalla töissä ja vapaat kännissä. Ikävä kyllä ongelmat näytti periytyvän eteenpäin suvussa. Masentava paikka asua.

Vierailija
12199/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Se että Arttu juttelee ohjelmassa mukavasti, ei mitenkään estä sitä, etteikö hän olisi myös rajaton ahdistava keskustelija parisuhteessa . Sen puolen jo hoksasitkin, että Julia on saattanut esittää asiat väärin. Totuuden tietää vain paikalla ollut. "

Itse taas huomasin Julian valittavan, miten Arttu ei ollut metsässä hiljaa. Eikä vaikka nyt meloessa. Näimme myös huiman pätkän molemmista "jatkuvista höpöttämisistä", jotka ainakin itse mielsin erittäin normaaliksi vuorovaikutukseksi. Ja vielä hyvin mukaviksi ja rennoiksi sellaisiksi.

Sen sijaan silmään pisti "puistonpenkkikohtaus". Sentään käsilaukusta ei miespolo saanut päähänsä, kuten Loiri aikanaan, mutta kun toinen sanoo jotakin, tietää nainen heti kertoa, että eipäs kun... Siinäkö oli sitä näyttöä miten kypsästi itse keskustelee?

Vierailija
12200/13023 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Julia sanoi..."

Niin? Onko hän jokin totuudentorvi? Itse näin videoilla ihan tavallisesti ja varsin fiksusti juttelevan miehen, en todellakaan mitään rasittavaa pölpöttäjää. Jos daamia repii jo ihan tavallinen keskustelu

No voihan se Arttu "varsin fiksusti" jutella vaikka jääkiekosta 5 tuntia vaikka toinen on sanonut, ettei jääkiekko kiinnosta yhtään. Eihän se, että Arttu puhuu rauhallisesti ja fiksusti  tarkoita sitä, etteikö se alkaisi ottaa pattiin, jos toinen, vaikka kuinka fiksusti, puhuu ja puhuu asiasta joka ei toista kiinnosta yhtään.

Tai puhu toistuvasti samaa asiaa, kuten Arttu on kai tehnyt, koska Julia jossain sanoi, että aihe/puheen sisältö on jatkuvasti sama.

Ihminen voi kyllä puhua jatkuvasti vaikka siitä lätkästä sellaisten ihmisten kanssa, jotka myös on kyseisestä aiheesta kiinnostunut, mutta ei sellaisella aiheella kannata puolisoa/kumppania pitkästyttää, jos tietää, ettei toista yhtään kiinnosta. 

Ei meilläkään mies jaksaisi kuunnelle tuntikaupalla (ei edes minuutti kaupalla) puhetta sukan kantapään neulomisesta , enkä minä mustaruutiaseen kunnostamisesta, ja kyllä me ymmärretään olla puhumatta ja pitkästyttämästä toisiamme noilla jutuilla. Niistä puhutaan ystävien/harrastuskaverien  kanssa, jotka tykkää sanoista aiheista. 

Ei kannata heti alkuun kyllästyttää toista puhumalla vain itselleen tärkeista aiheista tai höpistä sielunkumppanuuksista, kun ei vielä kuitenkaan yhtään tunneta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi