Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (12934)
Arttu oikeesti, etkö ymmärrä mikä tässä meni pieleen 😅 ihan mielenkiinnosta mitenkähän edelliset suhteet lasten äitien kanssa meni 🥴
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa on se, että tämän sarjan osallistujista osa on niin huonovointisia ja ohjelma koettelee osallistujan hyvinvointia niin kovasti, että joutuvat lopettamaan :( Osa on lääkityksen tarpeessa ja käynyt terapiassakin kuten viime vuoden Taina.
Tämä ON huolestuttavaa.
No eikä ole. On aika ymmärrettävää itse asiassa, onhan toi nyt varsin stressaava kokemus ruveta suhteeseen jonkun randomin kanssa, olla yhtenään kuvattavana ja joutua selittelemään koko ajan kameralle fiiliksiään. Monelle ihan normaalille kansalaiselle pelkkä videohakeksen tekeminen työpaikkaa hakiessa on liikaa. Aika rohkeita ihmisiä nämä osallistujat ja ihan ymmärrettäviä reaktioita. Kuinka moni teistä taivastelijoista on ollut vastaavassa tilanteessa? Älkääkä sanoko että osallistujat tiesivät mihin menivät ja olisi pitänyt jättää väliin. En usko että kukaan tietää mihin menee kun tuonne ilmoittautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa lähtisi viikko tai pari sitten ensi kertaa näkemäni ihmisen kanssa mihinkään mökille, jos jo siihen mennessä olen kokenut, että se toinen ei yhtään tajua, mitä sille puhutaan, eikä kunnioita minun sanomisiani. Kuka nainen voi tosissaan edellyttää toiselta naiselta sellaista toimintaa?
Mä niin näen sen mökkijakson. Julia mököttää kuulokkeet päässä laiturinnokassa ja Arttu häärii siinä innokkaasti puuhamassa jääkiekosta jutellen. Kameralle kertoo että hänestä tuntuu että ovat kääntäneet nyt parisuhteessa uuden lehden. Julia parhaillaan tekstaa tuotannolle että hommatkaa joku hakemaan mut täältä pois.
Tarvitaan myös lisää kustannustehokasta tuotannollista crossoveria.
Toiselle puolisolle lyödään kesken yhteisen aktiviteetin pussi päähän, ja hämy
Pariskunnat myyvät Palsanmäelle Elisan lempilaudeliinan, Julian asentaman tuulilasin, Jannen vanhan koiran ja Mikon futisfanikokoelman. Aki sanoo, että hulluhan se on, joka ei puolta tarjoa. Voittoa tuli 665,45 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Onko julkisuudessa muuten kerrottu syytä miksi tälle kaudelle päätettiin poistaa se oikea avioliitto ja ottaa tilalle leikkihäät?
En ole nähnyt, mutta oma arvaus on, että pappi Kanalan mukana olo edellytti oikeaa vihkimistä.
Pannaankin ne Katrin staffit myyntiin vanhan kultaisen noutajan sijaan. Voivat myydä erikseen ja voitto kasvaa tuplasti. Samalla häviää tuo koiraongelma, kun kotiin jää vain se vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko julkisuudessa muuten kerrottu syytä miksi tälle kaudelle päätettiin poistaa se oikea avioliitto ja ottaa tilalle leikkihäät?
En ole nähnyt, mutta oma arvaus on, että pappi Kanalan mukana olo edellytti oikeaa vihkimistä.
Jaa niin että papin mukanaolo vaati siviilivihkimisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas luulen että toivoivat enemmän hakijoita poistamalla avioliiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Jannen koira on jo vanha, voi olla että sen elon päivät ovat joka tapauksessa loppumetreillä ennen kuin pysyvä yhteen muuttaminen olisi oikeasti realisoitumassa. "
Sitten onkin enää ne lapset purtavina niillä staffeilla. "
Perhekoirana staffi on ihanteellinen: mitä enemmän ihmisiä sillä on ympärillään, sitä onnellisempi se on. Lasten kanssa staffi on omassa elementissään. Se osaa säädellä voimansa kulloisenkin leikkijän mukaan, eikä se taatusti väsähdä kesken leikkien. Staffilla on myös korkea kipukynnys, joka on tärkeä ominaisuus lasten kanssa touhuttaessa. Staffi ei väistä eikä näykkäise, vaikka perheen juniori retuuttaisi sitä liian kovakouraisesti, mutta staffi ei sovellu perheen pienimpien talutettavaksi suurten voimiensa ja vilkkautensa vuoksi. Staffi vaatii aikuisen ihmisen, joka hoitaa, ulkoiluttaa ja kouluttaa sitä.
Staffin sosiaalistam
Kuule, mä oon omin silmin nähnyt kuinka kaksi staffia ( just näitä pieniä staffordshiren terrierejä ) kävi aivan yllättäen toisen koiran kimppuun joka ei niitä mitenkään provosoinut. Myöskään mitään varoituksia ei nää koirat antaneet. Yhtäkkiä vain purivat. Omistaja oli urheilullisen, tavallisen näköinen ihminen, ei vaikuttanut millään lailla koiriaan kaltoin kohtelevalta.
Näillä voimaroduilla on jalostuksen takia tällaisia ominaisuuksia, se nyt vain on fakta.
Luulet että en mitään koirista tiedä, tiedän paljonkin.
Voit puolustella näitä rotuja niin paljon kuin haluat, mutta silti monikaan ei mielellään antaisi tällaisten koirien olla pienten lastensa kanssa joihin ne koirat eivät olisi tottuneet.
Pelottavimpia on just tuollaiset voimakoirien omistajat ja puolustelijat, jotka kuvittelevat että heidän koira on 100% luotettava ja hallinnassa eikä sitä koske jalostamalla aikaansaadut ominaisuudet.
Jo ketjun otsikossa oli p.... sana. Joten se on kelpuutettu keskustelun alkupalaksi. Itsekin olen vapaammin revitellyt, jopa tavoistani poiketen. Nyt kuitenkin iltapalaksi haluan tuoda tähähän suosittuun keskusteluketjuun lukemani "viisaat sanat". (Riina Järvisen texti)
Turva on mielenterveyden ja hyvinvoinnin ydin. "Turvattomana tunnet itsesi uhatuksi, ja sinua ohjaa pelko. Sensijaan turvassa tiedät ettei ole mitään hätää. Et ole taistele-pakene-tilassa, vaan rauhan tilassa. Siinä mahdollistuvat oppiminen, luovuus sosiaalinen vuorovaikutus muihin ja yhteys itseen. Tunnistat rajasi. Voit olla paras versio itsestäsi ja potentiaalisi on käytössäsi." (Riina Järvinen) Hyvää yötä palsta-kollegat, nukkukaa hyvin.
Joopa joo. Ohjelmassa saisi tapahtua enemmän. Pois nuo katujen kuvaamiset ja asiantuntijoiden sivulätinät. Kunnon tapaamisia ja sitä arjen kuvaamista. Ei ole esim.kauppareissuja enää ollut paitsi mullan hakeminen. Tanskasen luona tehtiin tehtäviä ja puhuttiin tilanteesta molempien kanssa samaan aikaan.
Miettikää kuin täydellinen kausi täydellisine osallistujineen ilman yhtäkään eroa tai "hankalaa" ja "syyttä" ahdistuvaa naista saatais, ku osallistujat poimittais vaan tältä palstalta?😍 Miehetkin sais rauhassa puhua mitä sattuu kun naiset nyökyttelis vieressä että kiitos palautteesta, muokkaudun kaikessa tahtoosi.
Ai niin, sitten ois täälläkin hiljaista kun kenelläkään ei ois ohjelmassa jo edustaessaan syytä korottaa itteään parempana ihmisenä noiden yläpuolelle.😇
Lapsellinen tekohan tuo Juulian vastamelukuulokkeiden laitto korville oli Artun puhuessa, ei siitä ole kahta sanaa.
Olen alkuperäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, ettei huonosti voivia tai toipumassa olevia, kuten tässä Juulia ja Elisaa olisi pitänyt valita ohjelmaan.
Kuule, mä oon omin silmin nähnyt kuinka kaksi staffia ( just näitä pieniä staffordshiren terrierejä ) kävi aivan yllättäen toisen koiran kimppuun"
Kuule mä olen nähnyt kultaisen noutajan purevan lasta. Koiratkin on yksilöitä. Taustalla voi olla vaikka mitä. Toki jokainen niistä voi myös yllättää ja rotu vaikuttaa.
Mutta menee jo naurettavaksi nämä maalailut, kuinka just Katrin koirat varmaan tappaa toisen koiran ja raatelee lapset. Tiedän useita lapsiperheitä joilla tätä rotua on. Katri on fiksu nainen ja koirat selkeästi hyvin koulutettuja. Eiköhän Katri ja Janne osaa miettiä ja käsitellä aikuisina oman tilanteen. Ilman, että jotkut jotka heitä ja koiriaan ei tunne, täällä oikein haaveilee miten lapsia varmasti purraan. Kamalaa ajattelua
Vierailija kirjoitti:
" Tiedätkö, en usko, että Matti monien muiden ohella haluaa tulla hurmatuksi, vietellyksi tai kaadoksi. Hän on etsimässä ihan oikeaa ihmissuhdetta eikä testaamassa omaa vetovoimaansa ja pönkittämässä itsetuntoaan. "
Kyllä mä uskon että suhteen alussa häämatkan aikana haluaa mieluummin tulla vietellyksi, kuin tuollaisen kuulustelun kohteeksi johon on joutunut.
Ei se että mä olisin siinä hetkessä laittanut viettelyt tulille tarkoita, etten olis keskustellutkin. Kaikelle on aikansa ja paikkansa.
Alussa pitää mennä keveämmin ja pikku hiljaa kohti syvyyttä. Eikä niin että ahdistetaan toinen jäkättämällä ja sitten vaaditaan kosketusta. Mun tilannetaju sanoo että mieluummin varpaat kulkusiin kuin luu kurkkuun tuossa vaiheessa.
Kertokaas nyt miehet: Kumpaa olisitte halunneet porealtaassa kokea, kuulustelua vai viettelyä?
Tämä.
Joku tuntuu nyt luulevan, että viettely tarkoittaa väkisinottamista. Parasta viettely on silloin kun molemmilla on hyvä, rento, kunnioitettu ja vapaaehtoinen olo, ja tietenkin siitä saa kieltäytyäkin. Molempien kasvot säilyttäen.
Ns uusperheet ovat lisääntyneet erojen myötä. Ei ole mitenkään harvinaista että treffikumppanilla on jo lapsia edellisestä suhteesta, varsinkin kun ollaan jo yli 25 ja elämää on jo pikkusen takana.
Useilla miehillä on yritystä jo uudesta elinikäisestä parisuhteesta. Usein nainen haluaa heti alkuun yhteisen lapsen.
Tämä pitkäaikaisessa työssä havaittua.
Joten lopettakaa nuo riman alittavat kommentit Artun lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen tekohan tuo Juulian vastamelukuulokkeiden laitto korville oli Artun puhuessa, ei siitä ole kahta sanaa.
Olen alkuperäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, ettei huonosti voivia tai toipumassa olevia, kuten tässä Juulia ja Elisaa olisi pitänyt valita ohjelmaan.
Mun mielestä ainoa tasapainoinen kaudella on Katri, kaikilla muilla on jotain ihmeellisiä traumoja jostain. Katrilla on myös tilannetajua ja hankalan Jannenkin kanssa pärjää mainiosti.
Ns uusperheet ovat lisääntyneet erojen myötä. Ei ole mitenkään harvinaista että treffikumppanilla on jo lapsia edellisestä suhteesta, varsinkin kun ollaan jo yli 25 ja elämää on jo pikkusen takana.
Eihän naiset juurikaan enää tee lapsia, paitsi muualta tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että hänen mukaansa vain virtaava vesi solisee kuin suhteiden sudenkuopat.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kuin täydellinen kausi täydellisine osallistujineen ilman yhtäkään eroa tai "hankalaa" ja "syyttä" ahdistuvaa naista saatais, ku osallistujat poimittais vaan tältä palstalta?😍 Miehetkin sais rauhassa puhua mitä sattuu kun naiset nyökyttelis vieressä että kiitos palautteesta, muokkaudun kaikessa tahtoosi.
Ai niin, sitten ois täälläkin hiljaista kun kenelläkään ei ois ohjelmassa jo edustaessaan syytä korottaa itteään parempana ihmisenä noiden yläpuolelle.😇
Olipa erikoinen ajatus, että miehen rauhassa kuunteleminen johtaisi "muokkautumiseen kaikessa hänen tahtoonsa."
Kun kuuntelee toista rauhassa, voi jatkaa rauhallista ja aikuista kommunikaatiota paremmin, ja tehdä sille toiselle selväksi ne omat rajat, ihan suomen kielellä. Ei selän takana kameralle puhumista, vaan ihan suoraan kertoo omat näkökantansa sille miehelle.
Siksikö monet ei kuuntele vaan joko huutavat tai poistuvat paikalta, että pelkäävät muokkautuvansa toisen mielen mukaan vasten omaa tahtoaan? Pelokasta, ja pelottavaa, ettei omaan itseen luoteta vähääkään.
Nuorilla nimenomaan ei niinkään.