Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (12950)
Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus.
Jaa, mun käsittääkseni nämä itä-Suomen pikkukaupungit ja kylät on varsinaista mielenterveysongelmavyöhykettä.
Tutkimustenkin mukaan sairaimmat ihmiset asuu itä-ja pohjois-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä muilla on wc rauha, Julialle sitäkään ei suotu. Olis varmaan seiskalle töitä, selvittää niitä Artun & ex kumppaneiden taustoja. 💩..
Tämäkin lienee lähtenyt jostakin harmittomasta jutusta. Ehkä onkin mennyt niin, että toinen haahuaa mykkänä tulpat syvällä päässä pitkin kämppää aamusta iltaan ja kun hetkellisesti kaivaa ne tulpat korvistaan, että kuulee oman tikistelynsä, toinen on huikannut "otatko kahvia?", kun eihän nyt kertakaikkiaan voi tietää missä toinen juuri sillä hetkellä on?
Ja vielä eräs seikka. Jos Arttu asuu Etelä-Karjalassa, siellä jutellaan paljon. Kaikesta. Se on ihan täysin normaalia myös ns. hiljaisille ihmisille. Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus. Jollekin "toisesta kulttuurista" tulevalle ja itsensä kanssa painivalle se voi olla liikaa,
Kyllä Artun perusluonne on varmaan satakuntalaisen, kun hän on syntyisin Porista. Sen kuulee puheestakin, ei ole "mie"- murteen puhuja.
Kyllä Artun perusluonne on varmaan satakuntalaisen, kun hän on syntyisin Porista.
Mikä v...un porilainen perusluonne. Siellä asuu 60 000 ihmistä, kaikkea mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus.
Jaa, mun käsittääkseni nämä itä-Suomen pikkukaupungit ja kylät on varsinaista mielenterveysongelmavyöhykettä.
Mielerterveydellisestikinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä muilla on wc rauha, Julialle sitäkään ei suotu. Olis varmaan seiskalle töitä, selvittää niitä Artun & ex kumppaneiden taustoja. 💩..
Tämäkin lienee lähtenyt jostakin harmittomasta jutusta. Ehkä onkin mennyt niin, että toinen haahuaa mykkänä tulpat syvällä päässä pitkin kämppää aamusta iltaan ja kun hetkellisesti kaivaa ne tulpat korvistaan, että kuulee oman tikistelynsä, toinen on huikannut "otatko kahvia?", kun eihän nyt kertakaikkiaan voi tietää missä toinen juuri sillä hetkellä on?
Ja vielä eräs seikka. Jos Arttu asuu Etelä-Karjalassa, siellä jutellaan paljon. Kaikesta. Se on ihan täysin normaalia myös ns. hiljaisille ihmisille. Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus. Jollekin "toisesta kulttuurista" tulevall
Lääkärilehden mukaan itä- ja länsisuomalaisten geneettiset erotkin ovat suuret. Arttu on Julia molemmat kotoisin Lounais-Suomesta, joten yhteensopimattomuus ei varmaan selity synnyinseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielerterveydellisestikinkö?
Kyllä, etenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kuin täydellinen kausi täydellisine osallistujineen ilman yhtäkään eroa tai "hankalaa" ja "syyttä" ahdistuvaa naista saatais, ku osallistujat poimittais vaan tältä palstalta?😍 Miehetkin sais rauhassa puhua mitä sattuu kun naiset nyökyttelis vieressä että kiitos palautteesta, muokkaudun kaikessa tahtoosi.
Ai niin, sitten ois täälläkin hiljaista kun kenelläkään ei ois ohjelmassa jo edustaessaan syytä korottaa itteään parempana ihmisenä noiden yläpuolelle.😇
Olipa erikoinen ajatus, että miehen rauhassa kuunteleminen johtaisi "muokkautumiseen kaikessa hänen tahtoonsa."
Kun kuuntelee toista rauhassa, voi jatkaa rauhallista ja aikuista kommunikaatiota paremmin, ja tehdä sille toiselle selväksi ne omat rajat, ihan suomen kielellä. Ei selän takana kameralle puhumista, vaan ihan suoraan kertoo omat näkökantansa sill
Puolisoni oli aikanaan varsinkin suhteen alussa juurikin puolustajahuutaja. Jos joku asia ei mennyt hänen kaavansa mukaan, hän huusi ja poistui paikalta. Monttu auki katsoin perään. Ja vartin päästä hän tuli paikalle muinatyyppeinä ja jos kysyin asiasta, hän tiuskaisi, ettei jaksa riidellä. Olin aivan puulla päähän lyöty, kun en ymmärtänyt, miksi edes pitäisi riidellä siitä, että pohtii pitäisikö jo vaihtaa talvirenkaat, ostetaanko soikea vai suorakaiteen muotoinen keittiönpöytä tai tehdäänkö kinkkupitsaa vai -pastaa.
Julian kohdallakin mietin, että mitäpä jos hän olisikin keskustellut aikuiseen tapaan. Vastannut ihan tavallisesti meloessa tai käpyjen väriä pohtiessa. Jos joku olisi ahdistanut, olisi puhunut asiasta ensin Artun kanssa ja jos ei olisi toiminut, niin pyytänyt asiantuntijat avuksi. Ei se nyt oikein auta, että lukkiutuu omaan itseensä, vetää herneen nenään kaikesta ja uskoo, että juuri MINÄ saan päättää, mistä täällä MINUN tavallani ja MINUN rajoissani puhutaan. Ja puhuu sitten kameroille selän takana totuutena ties ja mitä. Ja kansa uskoo, koska kyllä se sanoi että...
Vierailija kirjoitti:
Onko julkisuudessa muuten kerrottu syytä miksi tälle kaudelle päätettiin poistaa se oikea avioliitto ja ottaa tilalle leikkihäät?
Maikkari säästää tässäkin kustannuksista, ei tarvitse asianajajien tehdä pareille ensin avioehtosopimuksia ja lopuksi hoitaa avioeroja lähes kaikille osallistujille, hankkia virallista vihkijää häihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen tekohan tuo Juulian vastamelukuulokkeiden laitto korville oli Artun puhuessa, ei siitä ole kahta sanaa.
Olen alkuperäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, ettei huonosti voivia tai toipumassa olevia, kuten tässä Juulia ja Elisaa olisi pitänyt valita ohjelmaan.
Julia sanoi, ettei Arttu lopettanut puhumista edes pyydettäessä. Montako tuntia olisi pitänyt vain kuunnella? Olen itse mennyt nukkumaan kesken monologin, kun vastapuoli ei suostunut lopettamaan ja jatkoi vielä siinä sängyn vieressä seisten, vaikken ollut aikoihin reagoinut mitenkään.
Julian kohdallakin mietin, että mitäpä jos hän olisikin keskustellut aikuiseen tapaan. Vastannut ihan tavallisesti meloessa tai käpyjen väriä pohtiessa. Jos joku olisi ahdistanut, olisi puhunut asiasta ensin Artun kanssa ja jos ei olisi toiminut, niin pyytänyt asiantuntijat avuksi. Ei se nyt oikein auta, että lukkiutuu omaan itseensä, vetää herneen nenään kaikesta ja uskoo, että juuri MINÄ saan päättää, mistä täällä MINUN tavallani ja MINUN rajoissani puhutaan. Ja puhuu sitten kameroille selän takana totuutena ties ja mitä. Ja kansa uskoo, koska kyllä se sanoi että...
Et ole sitten katsonut koko ohjelmaa, Julia yritti moneen kertaan mutta Arttu ei vaan tajunnut normaalia puhetta. Turha jatkaa sellaisen pölvästin kanssa.
Et ole sitten katsonut koko ohjelmaa, Julia yritti moneen kertaan mutta Arttu ei vaan tajunnut normaalia puhetta. Turha jatkaa sellaisen pölvästin kanssa.
Kaverin tilannetaju on täysi 0.
Intelligenssikin loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Artun perusluonne on varmaan satakuntalaisen, kun hän on syntyisin Porista.
Tyypillinen porilainen vastaus, MOT.
Joten lopettakaa nuo riman alittavat kommentit Artun lapsista.
Ei täällä Artun lapsia olla arvosteltu vaan Artun huonoa käytöstä.
"Julian kohdallakin mietin, että mitäpä jos hän olisikin keskustellut aikuiseen tapaan. Vastannut ihan tavallisesti meloessa tai käpyjen väriä pohtiessa. Jos joku olisi ahdistanut, olisi puhunut asiasta ensin Artun kanssa ja jos ei olisi toiminut, niin pyytänyt asiantuntijat avuksi. Ei se nyt oikein auta, että lukkiutuu omaan itseensä, vetää herneen nenään kaikesta ja uskoo, että juuri MINÄ saan päättää, mistä täällä MINUN tavallani ja MINUN rajoissani puhutaan. Ja puhuu sitten kameroille selän takana totuutena ties ja mitä. Ja kansa uskoo, koska kyllä se sanoi että..."
Tämäpä juuri. Ohjelmassa on ollut useinkin näitä, että liika yhdessäolo alkaa ahdistaa. Silloin moni on ilmaissut suoraan toiselle, että tarvitsen nyt omaa aikaa. Mennyt kävelylle ja olleet erillään. Ei niin, että puhutaan kameroille ja asiantuntijoille toisesta ja hän on pihalla missä mennään.
Tämä vessarauhakin oli vain vihjaus ja siitä on vedetty vaikka mitä hulluja päätelmiä täällä. Luulen, että tarkoitti hotellihuoneen ahdasta tilaa ja huonoa äänieristystä. Ei saa siis rauhassa käydä edes vessassa, kun toinen on sen paperiseinän takana ja kaikki äänet kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemisen arvoista.
Myös väkivaltarikollisuutta on noissa osissa Suomea paljon, kertovat tilastot.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärilehden mukaan on itä- ja länsisuomalaisilla suuret geneettiset erot. (Itse en ole kyseistä tutkimusta tehnyt, mutta ei se varmaankaan mitään mutu-tuntumaa ole.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko julkisuudessa muuten kerrottu syytä miksi tälle kaudelle päätettiin poistaa se oikea avioliitto ja ottaa tilalle leikkihäät?
Maikkari säästää tässäkin kustannuksista, ei tarvitse asianajajien tehdä pareille ensin avioehtosopimuksia ja lopuksi hoitaa avioeroja lähes kaikille osallistujille, hankkia virallista vihkijää häihin jne.
Plus on ikävää, että virkatodostuksessa on avioliitto vielä omille perillisille tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin yritti? Ohjelmassahan nähtiin vain Julian mykkäkoulua ja mökötystä Artulle ja jopa ihan vieraille ohjaajille. Selän takana puhui kameroille ja asiantuntijoille omia versioitaan.
Mitään näistä tilanteista joita Julia väitti ei nähty. Miksi ei puhunut suoraan ja kasvotusten kun heitä kuvattiin, murjotti vaan tuppisuuna. En usko, että kaikki on mennyt niin kuin hän sanoo. Minun rajat ja minun oikeus loukkaantua. Lapsellista. En kuullut Julian sanovan mitään nättiä, ystvällistä tai kyselevän Artun elämästä. Minä minä vaan. Pikku Myy todella
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen tekohan tuo Juulian vastamelukuulokkeiden laitto korville oli Artun puhuessa, ei siitä ole kahta sanaa.
Olen alkuperäisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, ettei huonosti voivia tai toipumassa olevia, kuten tässä Juulia ja Elisaa olisi pitänyt valita ohjelmaan.
Ja silti, menikö se viesti perille? Se pointti varmaan oli se että Arttu ei havainnoi oikein ympäristöään. Ei siis huomaa että kumppani vaikuttaa todella kyllästyneitä tai ei vastaa mitään. Tai että hän laittaa kuulokkeet.
Monestihan ihmiset muuttavat omaa toimintaa sen perusteella mitä toisesta näkevät. Julian ketutuksen näki jo pitkälle.
Ja vielä eräs seikka. Jos Arttu asuu Etelä-Karjalassa, siellä jutellaan paljon. Kaikesta. Se on ihan täysin normaalia myös ns. hiljaisille ihmisille. Olen käynyt Imatralla ja sen rento tunnelma ja ihmisten juttelevaisuus oli todella positiivinen kokemus. Jollekin "toisesta kulttuurista" tulevalle ja itsensä kanssa painivalle se voi olla liikaa, mutta ihan vähän vain ihmetyttää, että onko juuri hänen rajansa ne ainoat rajat? Miksi? Jos tilanteessa on kaksi ihmistä, on kummankin ymmärrettävä toista. Tässä Arttu ymmärsi, Julia itki, sulkeutui ja puhui kameroille ties ja mitä. Ja asiantuntija tuki vielä hommaa. Mikä järki??