Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (12904)

Vierailija
12121/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiilikset Jannesta on muuttunut parempaan päin. Hän on nyt vähän aktivoitunut ja huomio Katria. Janne vaikuttaa introvertiltä ja tykkää tehdä hissuksiin asioita. Ei vaikuta pahalta ihmiseltä kuitenkaan.

Se Katri koirineen on tämän suhteen ongelma:

Ei tuollainen keski-iän kynnyksellä oleva lapseton nainen tule ikinä laittamaan Jannen lapsia etusijalle. Hän jo valitti Jannelle viestillä että lasten meteli ärsytti kun oli ollut nukkumassa kun lapset heräsi kouluun. 

Tän naisen narttukoira ei tule toimeen toisten narttukoirien kanssa. Se Jannen kultainen noutaja on narttu. Lasten rakas koira. 

Noi staffit on vielä sellaisia, että ne ei varoita, ne käy vain kimppuun. Käytännössä tämä tarkoittaa, että nuo eivät voi turvallisesti olla kaikki yhdessä samaan aikaan. Koska jos ne narttukoirat kohtaa, siitä tulee tappelu. Se uroskoira hyökkää

Jannen koira on jo vanha, voi olla että sen elon päivät ovat joka tapauksessa loppumetreillä ennen kuin pysyvä yhteen muuttaminen olisi oikeasti realisoitumassa.

Vierailija
12122/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, millaisia ETA-tyypeistä tulisi humalassa. Alkaisiko Janne nousuhumalassa puheliaaksi? Tulisiko Elisasta räyhänhenki vai kukaan ei rakasta mua- itkijä. Olisiko Artulla sama pysähtynyt ilme? "

Australian versiossa on ne illalliset kerran viikossa, johon kaikki parit osallistuu. Niissä juodaan viiniä, keskustellaan, osa lähtee jatkoillekin porukalla. 

Asiantuntijat seuraavat illallisia etänä ja kommentoivat. 

Siinä sais jo vähän rentoutta tähän suomalaisten tuulipukuversioon. 

Mä luulen kanssa että muutama lasillinen voisi vähän rentouttaa. Ja olisi mielenkiintoista nähdä pareja enemmän yhdessä ja kuulla heidän kommenttejaan toisista. Elisa esimerkiksi on sen verran sanavalmis tapaus että varmaan olisi Jannelle sanottavaa siitä kosketuksesta. 

Heh, muistan kuinka ensimmäisillä kausilla täällä paheksuttiin, kun joku nainen nautiskeli useammassakin jaksossa viiniä. Katsojia on kyllä vaikea miellyttää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12123/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän kautta tuohon Mattiin voisi saada yhteyden? Vaikuttaa aivan ihanalta mieheltä, olisi juuri minun tyyliseni mies.

Slaidaa sen deeämmään IIGEESSÄ. Se on vissiin nykynuorten tapa vietellä. 

En ole mikään nykynuori, vaan Matin ikäinen, nelikymppinen aikuinen.

Toivottavasti et ole tylsä ja ryppyinen. Mä olisin parittanut Matin jollekin 35-vuotiaalle keijutytölle. 

Tuskin olen. Minulta kysytään edelleen lähes aina henkkarit kun ostan alkoholia ja muutenkin minua luullaan joskus alle kolmekymppiseksi.

Sitten vain töpinää tassuihin. Saattaa olla jo jonoa siellä Matin IG:s

Kenellä aikuisella on IG?

Vierailija
12124/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kellään asiantuntijalla ei ole koiria. Kun koiraihmiset yleensä kyllä tietää, että vieraat koirat ei usein tule keskenään toimeen, eli ei kannata parittaa kahta koiranomistajaa.

Vierailija
12125/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiilikset Jannesta on muuttunut parempaan päin. Hän on nyt vähän aktivoitunut ja huomio Katria. Janne vaikuttaa introvertiltä ja tykkää tehdä hissuksiin asioita. Ei vaikuta pahalta ihmiseltä kuitenkaan.

Se Katri koirineen on tämän suhteen ongelma:

Ei tuollainen keski-iän kynnyksellä oleva lapseton nainen tule ikinä laittamaan Jannen lapsia etusijalle. Hän jo valitti Jannelle viestillä että lasten meteli ärsytti kun oli ollut nukkumassa kun lapset heräsi kouluun. 

Tän naisen narttukoira ei tule toimeen toisten narttukoirien kanssa. Se Jannen kultainen noutaja on narttu. Lasten rakas koira. 

Noi staffit on vielä sellaisia, että ne ei varoita, ne käy vain kimppuun. Käytännössä tämä tarkoittaa, että nuo eivät voi turvallisesti olla kaikki yhdessä samaan aikaan. Koska jos ne narttukoirat kohtaa, siitä tulee tappelu. Se uroskoira hyökkää

Höpö höpö, staffit ovat lapsiystävällisiä perhekoiria ja monessa perheessä on niiden lisäksi muita rotuja.

Vierailija
12126/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Öö siis miksi minkään ikäisen naisen pitäisi laittaa miehen lapset etusijalle? Omat lapset tietenkin pitää laittaa etusijalle, mutta ei nyt sentään muiden lapsia tarvitse elämässään etusijalle laittaa. Eikä kannata laittaa. Oli sitten iältään 20, 39 tai 54. "

Öööööö öööö öööö. Puhu kunnolla. 

Tottakai lapset pitää laittaa etusijalle jos meinaa vakavaan suhteeseen ihmisen kanssa jolla on alaikäisiä lapsia. Ei se muuten toimi. 

Vierailija
12127/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs henkilön, jolla on ongemia kunnioittaa toisen rajoja tai huijannut aikaisemmin paritusohjelmassa? Maajussitapauksessa, muuten, on myös kyse täsmälleen samasta asiasta: mies ei kunnioittanut tavoittelemansa naisen puhetta, pyyntöjä, rajoja. Ihmeellisen kovapäinen henkilö!

Oliko hänen valintansa EA-ohjelmaan vahinko vai halusivatko tahallaan draamaa?

Olen ihan varma, että Julian tunteisiin ja päätöksiin vaikutti myös tuo aiempi tv-esiintyminen. Vaikkei itse olisi vielä häissä tunnistanut, joku on taatusti vinkannut, että on muuten teevestä tuttu kaveri, eikä välttämättä ihan positiivisessa mielessä. Vähän kuin siinä enskarit 2.0 -farssissa, kun Jape saapasteli "alttarille" ja morsian oli heti että ei, tämä ei tule onnistumaan. Eikä siitä voi ketään syyttää, ettei ryhdy parisuhteeseen tiedetysti aiemmin perseilleen henkilön kanssa. Ei, vaikka niitä loputtomien mahdollisuuksien antajiakin löytyy.

Vierailija
12128/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat arvostelleet Juliaa siitä, että hän lopetti suhteen liian äkkiä. Jaksossa 7 hän sanoi Hanna Myllymaalle siihen suuntaan, että on nyt oppimassa asettamaan omat rajansa suhteessa toiseen. Mietin, että monesti silloin, kun vasta aloittelee rajojen asettamista, sen ehkä tekee alussa "rajummin" (esim. kokemuksen puutteesta tai vaikka vain siitä ajatuksesta, että "olen sietänyt liikaa, mutta nyt ei kukaan enää kävele mun yli"). Mullekin on käynyt näin alkuvaiheessa. Sitten myöhemmin se helpottuu koko ajan. 

Minkä tähden Hanna Myllymaa ja kumppanit on ottaneet ohjelmaan henkilön joka "on nyt oppimassa asettamaan rajat"?!  Henkilön joka on täysin kyvytön käymään minkäänlaista sisäistä tai ulkoista dialogia tapahtuneesta siten että ottaisi itse vastuun omista tunteistaan, kaikki johtuu "traumasta" ja kumppanin sanomisista: jatkuvasti toistaa partnerinsa sanomisia faktoina ilman että tällä on mahdollisuutta olla paikalla ja tulla kuulluksi tai että kukaan muukaan kyseenalaistaa "Julian totuuksia". Toinen kilpailija saatetaan täysin lokaan kenties loppuelämäkseen.

Miten on mahdollista että terapeuteiksi itseään tituleeraavat asiantuntijat toistuvasti epäonnistuvat näin surkeasti kilpailijoiden valinnoissa, enkä tarkoita parittamista huonosti toisilleen sopiville henkilöille, vaan että ohjelmaan toistuvasti valitaan tunne-elämältään niin keskeneräisiä henkilöitä, etteivät nämä ole millään muotoa ole kykenevä viemään tv-ohjelmaa loppuun saakka. Ensitreffit alttarilla on ennenkaikkea tv-ohjelma. Kunnollista ohjelmaa ei ole pystytty tuottamaan aikoihin, ja kahteen viime kauteen on peräkkäin valittu henkilö joka ei pysty henkisesti yhtä jaksoa kauempaa olemaan paikalla, eivät edes kykene minkäänlaiseen tasaveroiseen keskusteluun valitun kumppaninsa kanssa, hännänhuippuna viimeisin rupeaa käyttämään vastamelukuulokkeita, joka on millä tahansa mittarilla mitattuna luokatonta ja lapsellista käytöstä toista ihmistä kohtaan. 

Sitten tämä Elisa, joka ahdistaa toisen ihmisen täysin nurkkaan, manipuloi, syyllistää. Jäikö tällaiset piirteet kokonaan huomaamatta "asiantuntijoilta?".  On kiusallista katsoa kuinka hän jaksosta toiseen nostaa itseään ja polkee toista.

Onneksi mukana on Katri ja Janne, joissa on tarpeeksi aikuisuutta kyetäkseen aidosti tutustumaan toisiinsa, jotta tässä on edes jonkinlaisia aineksia tv-ohjelmaksi.

Aika rankasti tuomitset Juliaa. Totuushan on se että me ei olla nähty näitä tilanteita, eikä tiedetä miten Arttu tai Julia ovat toimineet. Siksi on turhaa sanoa että henkilö on täysin kyvytön noihin asioihin. On mahdollista että Arttu veti homman överiksi, on mahdollista että Julia ei halua yrittää, tai jotain siltä väliltä. Ne haastattelut ovat aina yksilöhaastatteluja, ei niihin aiemminkaan ole raahattu puolisoa mukaan. Ja onhan heillä molemmilla oikeus kertoa omista fiiliksistään. Mielestäni liioittelet kun sanot että Arttu tässä loataan loppuiäkseen. Ohjelma ei todellakaan ole sellainen että ihmiset näitä vielä vuosien jälkeen miettisivät eikä Arttu ole edes tehnyt mitään niin kamalaa. Ollut ehkä vähän hölmö, siinä kaikki. Todennäköisesti Artun menekki naismarkkinoilla kasvaa ohjelman myötä, koska näyttäytyyhän hän ihan kivana miehenä. Kelpaa varmasti jollekin naiselle.

Vastamelukuulokkeiden lapsellisuuteen sanon että on sekin melko kummallista, jos puhetulva jatkuu jopa silloin kun ne kuulokkeet ilmaantuu päähän. Että on siinä vikaa sitten Artussakin. En mä ainakin juttele ihmisille jos näen että kuulokkeet on päässä.

Vierailija
12129/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit pitäisi pian häämatkan jälkeen kasata yhteen isolle vuokramökille viikonlopuksi. Tarjolle ruoka grilliin, olutta ja jotain viiniä (toki limpparia myös mutta ei tiukkaa viinaa ettei mene överiksi), saunapuita ja pihapelejä. Voisivat porukalla rentoutua, tutustua toisiinsa ja pariinsa ja saada vertaistukea ja pitää hauskaa. Loputtomat parisuhdekeskustelut ja synnyissä syvissä vellomiset ei ole hauskanpitoa. Hauskanpito yhdistäisi ja hitsaisi pareja paremmin yhteen.

Vierailija
12130/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaikka niin voi käydä, monikaan ei halua kumppania jolla on lapsia useamman eksän tai säädön kanssa. Se ei ole mikään unelmien tilanne eikä anna ihmisestä luotettavaa kuvaa. Niin se vain menee."

Sen takia asioista yleensä keskustellaan. Varsinkin jos hypätään mukaan ohjelmaan, jossa painellaan suoraan alttarille toisen kanssa... Tulpat korvissa, pillittämällä tai naama norsunvärkillä uhriutuen ei saa kyllä varmasti juurikaan mitään aikaan. Luulisi yli kolmikymppisen jo ymmärtävän sellaisen seikan, mutta vaikeaa tuntui olevan.

No eihän ne lapset olleet Julian ahdistuksen syynä. 

Katria ne Jannen lapset häiritsee. 

Katria ei häiritse lapset vaan melu silloin kun hän yrittää nukkua. Julia taas ei välttämättä ole kertonut ohjelmassa ihan kaikkia syitä miksi alle viikos

Se melu tuli lapsista ja jos on alaikäisiä lapsia, niin heistä nyt tuppaa sitä melua tulemaan aamuisin. Mitä siitä käytännössä tulee jos tää nainen valittaa joka aamu sitä melua? Onpa varmaan Jannella tosi kiva fiilis kun tietää että nyt sitä Katria häiritsee. 

Mua häiritsi omankin lapsen melu aamuisin kun olin vuorotyössä. Olin tullut yöllä töistä ja lapsi alkoi metelöimään aikaisin aamulla. Siitä nyt olis ollut lapsen isälle turha valittaa että " kauhea meteli oli taas kun aamulla lähditte päiväkotiin ja töihin " kun sellaista se lapsiperheen elämä on ja oma on lapseni. 

Mutta tämä lapseton hätäkeskuspäivystäjä ( raskas vuorotyö ) ei tule tätä jaksamaan kun hänen ei ole pakko, koska eivät ole hänen lapsia. 

Ei tuu toimimaan. Ei millään. Kaukosuhde vielä. 

Vierailija
12131/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jannen koira on jo vanha, voi olla että sen elon päivät ovat joka tapauksessa loppumetreillä ennen kuin pysyvä yhteen muuttaminen olisi oikeasti realisoitumassa. "

Sitten onkin enää ne lapset purtavina niillä staffeilla. 

Vierailija
12132/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa lähtisi viikko tai pari sitten ensi kertaa näkemäni ihmisen kanssa mihinkään mökille, jos jo siihen mennessä olen kokenut, että se toinen ei yhtään tajua, mitä sille puhutaan, eikä kunnioita minun sanomisiani. Kuka nainen voi tosissaan edellyttää toiselta naiselta sellaista toimintaa?

Mä niin näen sen mökkijakson.  Julia mököttää kuulokkeet päässä laiturinnokassa ja Arttu häärii siinä innokkaasti puuhamassa jääkiekosta jutellen. Kameralle kertoo että hänestä tuntuu että ovat kääntäneet nyt parisuhteessa uuden lehden. Julia parhaillaan tekstaa tuotannolle että hommatkaa joku hakemaan mut täältä pois.

Tarvitaan myös lisää kustannustehokasta tuotannollista crossoveria.

Toiselle puolisolle lyödään kesken yhteisen aktiviteetin pussi päähän, ja hämyisessä huoneessa kivikasvoinen Jan Knutti tivaa häneltä motivaatiota osallistumiseen vinoilevaan äänensävyyn.

Pariskuntien yhteisen workshopin jälkeen morsiot ohjataan iltanuotiolle, jossa Sami Kuronen näyttää heille parhaita paloja yksityisistä avautumista ja kysyy, miten nämä vertautuvat workshopin hymistelyihin.

Pariskunnan yhteinen häämatka päättyikin siihen, että sponsorin lainaama auto kaartaa harjoitteluradalle, jossa Gogi antaa pelkäävän paikan morsiamelle sylillisen kannettomia kolajuomakuppeja hoivaansa, ja sulhasen tulee ajaa töyssyradan läpi minimiajassa.

Tuli tuosta mieleen että pitäisikö sinne kuitenkin tuoda jotakin sinkkuja juhliin jotta parit saavat vähän perspektiiviä asioihin. Tässä kuitenkin paljon pohdittu että olisiko Janne aktiivisempi jos kumppani olisi joku fitnesspimu, noin esimerkiksi. Antaako Matti koskettaa jos koskettaja olisikin eteerinen ja kaunis sinkku, ja mitä tekee Elisa jos joku sopivalla tavalla komentava könsikäs alkaa lääppimään?

Videoraati sitten seuraavalle päivälle.

Vierailija
12133/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Höpö höpö, staffit ovat lapsiystävällisiä perhekoiria ja monessa perheessä on niiden lisäksi muita rotuja."

Toistan: Katrilla ei ole omia lapsia. 

Eli ne koirat eivät elä lapsiperheessä. Siihen ne olis pitänyt totuttaa pennusta. 

Kuinka moni oikeasti turvallisin mielin antais kahden vieraan staffin olla vapaana pienten lastensa kanssa samassa tilassa? Mä en ainakaan ikinä pystyis vieraisiin voimakoiriin niin paljoa luottamaan että antaisin. 

Varsinkin kun koiratkin voi olla mustasukkaisia. 

Vierailija
12134/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeiden lapsellisuuteen sanon että on sekin melko kummallista, jos puhetulva jatkuu jopa silloin kun ne kuulokkeet ilmaantuu päähän. Että on siinä vikaa sitten Artussakin. En mä ainakin juttele ihmisille jos näen että kuulokkeet on päässä.

Nauratti muuten, kun osa palstalla tuntui näkevän Julian kipittävän karkuun jotkut peltorit päässään. Kaikki eivät vissiin käytä vastamelukuulokkeita esim. musiikin tai kirjojen kuunteluun. Vaikka sellaisia nappimallisia. Kyllä me käytämme sellaisia kotona perheestä välillä jokainen. Teinit toki liiankin kanssa.

Vierailija
12135/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa lähtisi viikko tai pari sitten ensi kertaa näkemäni ihmisen kanssa mihinkään mökille, jos jo siihen mennessä olen kokenut, että se toinen ei yhtään tajua, mitä sille puhutaan, eikä kunnioita minun sanomisiani. Kuka nainen voi tosissaan edellyttää toiselta naiselta sellaista toimintaa?

Mä niin näen sen mökkijakson.  Julia mököttää kuulokkeet päässä laiturinnokassa ja Arttu häärii siinä innokkaasti puuhamassa jääkiekosta jutellen. Kameralle kertoo että hänestä tuntuu että ovat kääntäneet nyt parisuhteessa uuden lehden. Julia parhaillaan tekstaa tuotannolle että hommatkaa joku hakemaan mut täältä pois.

Tarvitaan myös lisää kustannustehokasta tuotannollista crossoveria.

Toiselle puolisolle lyödään ke

Sami Kuronen voisi olla ihan hyvä asiantuntija tuonne. Grillinuotioineen.

Mun mielestä tähän tarvitaan vähän lisää grillausta. Nythän asiantuntijat vaan lempeästi kyselevät jotain. Jonkun pitäisi vähän kovistella ja vaatia tilille hölmöilyistä. Voin kuvitella Kurosen ilmeen kun Julia sepustaa sitä kuinka edes vessassa ei saa olla rauhassa. Voin kuvitella hänet myös haastamassa pareja. "Etkö sä Janne oikeasti tajunnut että häämatkalla voisi tehdä jotain yhdessä?" "Mietipä Elisa itse että onko nuo vihan tunteet nyt ihan normaaleja"

Vierailija
12136/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kenellä aikuisella on IG? "

No esim. sillä Matilla. 

Vierailija
12137/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko julkisuudessa muuten kerrottu syytä miksi tälle kaudelle päätettiin poistaa se oikea avioliitto ja ottaa tilalle leikkihäät?

Vierailija
12138/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Matin IG: 

https://www.instagram.com/mattisakaritoivonen/?hl=fi

Sinne nyt iskemään Mattia. 

Vierailija
12139/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Kenellä aikuisella on IG? "

No esim. sillä Matilla. 

Niin ja aika monella muullakin aikuisella. Todella monella.

Vierailija
12140/12904 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Jannen koira on jo vanha, voi olla että sen elon päivät ovat joka tapauksessa loppumetreillä ennen kuin pysyvä yhteen muuttaminen olisi oikeasti realisoitumassa. "

Sitten onkin enää ne lapset purtavina niillä staffeilla. "

Perhekoirana staffi on ihanteellinen: mitä enemmän ihmisiä sillä on ympärillään, sitä onnellisempi se on. Lasten kanssa staffi on omassa elementissään. Se osaa säädellä voimansa kulloisenkin leikkijän mukaan, eikä se taatusti väsähdä kesken leikkien. Staffilla on myös korkea kipukynnys, joka on tärkeä ominaisuus lasten kanssa touhuttaessa. Staffi ei väistä eikä näykkäise, vaikka perheen juniori retuuttaisi sitä liian kovakouraisesti, mutta staffi ei sovellu perheen pienimpien talutettavaksi suurten voimiensa ja vilkkautensa vuoksi. Staffi vaatii aikuisen ihmisen, joka hoitaa, ulkoiluttaa ja kouluttaa sitä.

Staffin sosiaalistaminen toisiin koiriin kannattaa tehdä jo pentuna, omistajasta riippuu suuresti se, miten koira käyttäytyy toisten koirien seurassa. 

Tässä sulle tietoa hanki koira sivustolta. Huom, Katrin koirat ei ole amstaffeja joka on isompi rotu.