Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (12904)
Julia sanoi ihan suoraan, että hän ei aio koskaan pelkän parisuhteen vuoksi muuttaa ihan muualle päin Suomea. Vaikutti varsin varmalta kannastaan. Jos noilta on kysytty muuttohaluja toiselle puolelle maata, niin eiköhän Julia ole tämän kantansa siinä ilmaissut kun se niin ehdoton oli. Eli joko muuttohaluja ei kysytä suoraan tai tarkkaan tai sitten tuotanto vain ei ota huomioon kaikkien kohdalla niitä. Onhan asiantuntijat aiemmilla kausilla jo sanoneet, että kaikkia toiveita ei tulla täyttämään ja että tämä ei ole mikään palvelu missä saa juuri sellaisen puolison kuin haluaa. Ja että välillä osallistujia tarkoituksella tönitään vähän sinne epämukavuusalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat arvostelleet Juliaa siitä, että hän lopetti suhteen liian äkkiä. Jaksossa 7 hän sanoi Hanna Myllymaalle siihen suuntaan, että on nyt oppimassa asettamaan omat rajansa suhteessa toiseen. Mietin, että monesti silloin, kun vasta aloittelee rajojen asettamista, sen ehkä tekee alussa "rajummin" (esim. kokemuksen puutteesta tai vaikka vain siitä ajatuksesta, että "olen sietänyt liikaa, mutta nyt ei kukaan enää kävele mun yli"). Mullekin on käynyt näin alkuvaiheessa. Sitten myöhemmin se helpottuu koko ajan.
Minkä tähden Hanna Myllymaa ja kumppanit on ottaneet ohjelmaan henkilön joka "on nyt oppimassa asettamaan rajat"?! Henkilön joka on täysin kyvytön käymään minkäänlaista sisäistä tai ulkoista dialogia tapahtuneesta siten että ottaisi itse vastuun omista tunteistaan, kaikki johtuu "traumasta" ja kumppanin sanomisista: jatkuvasti toistaa partnerinsa sanomisia faktoina ilman että tällä on mahdollisuutta olla paikalla ja tulla kuulluksi tai että kukaan muukaan kyseenalaistaa "Julian totuuksia". Toinen kilpailija saatetaan täysin lokaan kenties loppuelämäkseen.
Miten on mahdollista että terapeuteiksi itseään tituleeraavat asiantuntijat toistuvasti epäonnistuvat näin surkeasti kilpailijoiden valinnoissa, enkä tarkoita parittamista huonosti toisilleen sopiville henkilöille, vaan että ohjelmaan toistuvasti valitaan tunne-elämältään niin keskeneräisiä henkilöitä, etteivät nämä ole millään muotoa ole kykenevä viemään tv-ohjelmaa loppuun saakka. Ensitreffit alttarilla on ennenkaikkea tv-ohjelma. Kunnollista ohjelmaa ei ole pystytty tuottamaan aikoihin, ja kahteen viime kauteen on peräkkäin valittu henkilö joka ei pysty henkisesti yhtä jaksoa kauempaa olemaan paikalla, eivät edes kykene minkäänlaiseen tasaveroiseen keskusteluun valitun kumppaninsa kanssa, hännänhuippuna viimeisin rupeaa käyttämään vastamelukuulokkeita, joka on millä tahansa mittarilla mitattuna luokatonta ja lapsellista käytöstä toista ihmistä kohtaan.
Sitten tämä Elisa, joka ahdistaa toisen ihmisen täysin nurkkaan, manipuloi, syyllistää. Jäikö tällaiset piirteet kokonaan huomaamatta "asiantuntijoilta?". On kiusallista katsoa kuinka hän jaksosta toiseen nostaa itseään ja polkee toista.
Onneksi mukana on Katri ja Janne, joissa on tarpeeksi aikuisuutta kyetäkseen aidosti tutustumaan toisiinsa, jotta tässä on edes jonkinlaisia aineksia tv-ohjelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi mielenkiintoista, jos olisi Aussi-tyylinen asiantuntijoiden läpikäynti jossa oikeasti käsiteltäisiin että mitä se Arttu sanoi ja miksi se on Juliasta paha.
Kyllä. Siitä voisi saada ihan oikeitakin eväitä omaankin elämään. Tai edes se, kun alkukausilla katselivat asiantuntijan kanssa videoita itsestään ja saivat vinkkejä. "Huomaatko, miten torjuvia eleesi ovat tässä" tjsp.
Nykyään tämä on ihan diibadaaba treffiohjelma muiden joukossa. Suuri osa materiaaleista kuvataan itse ja asiantuntijoilla tuskin on kovin isoa roolia koko prosessissa. Kunhan ovat siellä jonkinlaisina "tuotannon edustajina". Vähän ärsyttää itseäkin, että edelleen seuraan koko ohjelmaa. Toki into on hiipunut niin, etten enää maksa plussajaksoista, enkä useinkaan muista/jaksa katsoa ilmaisjaksojakaan heti julkaisupäivänä. Aika aikaa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kautta tuohon Mattiin voisi saada yhteyden? Vaikuttaa aivan ihanalta mieheltä, olisi juuri minun tyyliseni mies.
Slaidaa sen deeämmään IIGEESSÄ. Se on vissiin nykynuorten tapa vietellä.
En ole mikään nykynuori, vaan Matin ikäinen, nelikymppinen aikuinen.
Toivottavasti et ole tylsä ja ryppyinen. Mä olisin parittanut Matin jollekin 35-vuotiaalle keijutytölle.
Tuskin olen. Minulta kysytään edelleen lähes aina henkkarit kun ostan alkoholia ja muutenkin minua luullaan joskus alle kolmekymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
" Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, millaisia ETA-tyypeistä tulisi humalassa. Alkaisiko Janne nousuhumalassa puheliaaksi? Tulisiko Elisasta räyhänhenki vai kukaan ei rakasta mua- itkijä. Olisiko Artulla sama pysähtynyt ilme? "
Australian versiossa on ne illalliset kerran viikossa, johon kaikki parit osallistuu. Niissä juodaan viiniä, keskustellaan, osa lähtee jatkoillekin porukalla.
Asiantuntijat seuraavat illallisia etänä ja kommentoivat.
Siinä sais jo vähän rentoutta tähän suomalaisten tuulipukuversioon.
Mä luulen kanssa että muutama lasillinen voisi vähän rentouttaa. Ja olisi mielenkiintoista nähdä pareja enemmän yhdessä ja kuulla heidän kommenttejaan toisista. Elisa esimerkiksi on sen verran sanavalmis tapaus että varmaan olisi Jannelle sanottavaa siitä kosketuksesta.
Tuleekohan tällä kaudella joku yhteistapaaminen tai että ovatko nähneet omaa toimintaansa töllöstä 😃mielenkiinnolla odotan Elisan kommentteja, että hyvin meni 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa lähtisi viikko tai pari sitten ensi kertaa näkemäni ihmisen kanssa mihinkään mökille, jos jo siihen mennessä olen kokenut, että se toinen ei yhtään tajua, mitä sille puhutaan, eikä kunnioita minun sanomisiani. Kuka nainen voi tosissaan edellyttää toiselta naiselta sellaista toimintaa?
Mä niin näen sen mökkijakson. Julia mököttää kuulokkeet päässä laiturinnokassa ja Arttu häärii siinä innokkaasti puuhamassa jääkiekosta jutellen. Kameralle kertoo että hänestä tuntuu että ovat kääntäneet nyt parisuhteessa uuden lehden. Julia parhaillaan tekstaa tuotannolle että hommatkaa joku hakemaan mut täältä pois.
Tarvitaan myös lisää kustannustehokasta tuotannollista crossoveria.
Toiselle puolisolle lyödään kesken yhteisen aktiviteetin pussi päähän, ja hämyisessä huoneessa kivikasvoinen Jan Knutti tivaa häneltä motivaatiota osallistumiseen vinoilevaan äänensävyyn.
Pariskuntien yhteisen workshopin jälkeen morsiot ohjataan iltanuotiolle, jossa Sami Kuronen näyttää heille parhaita paloja yksityisistä avautumista ja kysyy, miten nämä vertautuvat workshopin hymistelyihin.
Pariskunnan yhteinen häämatka päättyikin siihen, että sponsorin lainaama auto kaartaa harjoitteluradalle, jossa Gogi antaa pelkäävän paikan morsiamelle sylillisen kannettomia kolajuomakuppeja hoivaansa, ja sulhasen tulee ajaa töyssyradan läpi minimiajassa.
Vierailija kirjoitti:
Fiilikset Jannesta on muuttunut parempaan päin. Hän on nyt vähän aktivoitunut ja huomio Katria. Janne vaikuttaa introvertiltä ja tykkää tehdä hissuksiin asioita. Ei vaikuta pahalta ihmiseltä kuitenkaan.
Se Katri koirineen on tämän suhteen ongelma:
Ei tuollainen keski-iän kynnyksellä oleva lapseton nainen tule ikinä laittamaan Jannen lapsia etusijalle. Hän jo valitti Jannelle viestillä että lasten meteli ärsytti kun oli ollut nukkumassa kun lapset heräsi kouluun.
Tän naisen narttukoira ei tule toimeen toisten narttukoirien kanssa. Se Jannen kultainen noutaja on narttu. Lasten rakas koira.
Noi staffit on vielä sellaisia, että ne ei varoita, ne käy vain kimppuun. Käytännössä tämä tarkoittaa, että nuo eivät voi turvallisesti olla kaikki yhdessä samaan aikaan. Koska jos ne narttukoirat kohtaa, siitä tulee tappelu. Se uroskoira hyökkää silloin myös sen kultaisennoutajan kimppuun. Ne koirat siinä kiihkossa voivat purra niitä lapsiakin.
Katrin pitää luopua noista koiristaan jos meinaa että tää suhde Jannen kanssa voi toimia. Sitä hän ei tule tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olisi kohtuullista osallistujien kannalta, että etukäteen annettaisiin jotkut perustiedot tulevasta puolisosta. Ei nimeä, mutta esim. ikä, ammatti, työtilanne, lapset jne. Luultavasti parantaisi onnistumisprosenttia, että ei heitettäisi ihan täysin sokkona sinne alttarille. Tässä vaiheessa voisi vielä kieltäytyä. Totta kai lisäisi vaikeuskerrointa tuotannolle, mutta jos oikeasti haluttaisiin nostaa onnistumisprosenttia.
Vaikka Julia oli ehkä rastittanut kaavakkeeseen, että lapset eivä ole este, niin ehkä ei kuitenkaan ikänsä puolesta uskonut saavansa sellaista kumppania.Nelikymppinen osallistuja osaa paremmin arvata, että kumppanilla voi olla lapsia.
Moni varmaan noissa kyselykaavakkeissa muutenkin kaunistelee omia vastauksiaan kun pelkää muuten mahistensa laskevan.
Jep, ja monessa kohtaa helposti ajattelee, että no ei tämä seikka nyt haittaa jos muuten on hyvä ehdokas. Ja sitten niitä yksittäisiä seikkoja saattaakin kertyä niin, ettei kokonaisuus enää osu plussan puolelle. Alkukausillahan korostettiin todella massiivista hakuprosessia, mutta kummasti ei enää niinkään. Ja kyllä se näkyy hakijoissakin, kun kaiken maailman kaasonkaataja-Matit pääsevät mukaan.
Toivottavasti teillä muilla on wc rauha, Julialle sitäkään ei suotu. Olis varmaan seiskalle töitä, selvittää niitä Artun & ex kumppaneiden taustoja. 💩..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa lähtisi viikko tai pari sitten ensi kertaa näkemäni ihmisen kanssa mihinkään mökille, jos jo siihen mennessä olen kokenut, että se toinen ei yhtään tajua, mitä sille puhutaan, eikä kunnioita minun sanomisiani. Kuka nainen voi tosissaan edellyttää toiselta naiselta sellaista toimintaa?
Mä niin näen sen mökkijakson. Julia mököttää kuulokkeet päässä laiturinnokassa ja Arttu häärii siinä innokkaasti puuhamassa jääkiekosta jutellen. Kameralle kertoo että hänestä tuntuu että ovat kääntäneet nyt parisuhteessa uuden lehden. Julia parhaillaan tekstaa tuotannolle että hommatkaa joku hakemaan mut täältä pois.
Tarvitaan myös lisää kustannustehokasta tuotannollista crossoveria.
Toiselle puolisolle lyödään kesken yhteisen aktiviteetin pussi päähän, ja hämy
Sami Kuronen voisi olla ihan hyvä asiantuntija tuonne. Grillinuotioineen.
Toivottavasti teillä muilla on wc rauha, Julialle sitäkään ei suotu. Olis varmaan se**kalle töitä, selvittää niitä Artun & ex kumppaneiden taustoja. 💩..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiilikset Jannesta on muuttunut parempaan päin. Hän on nyt vähän aktivoitunut ja huomio Katria. Janne vaikuttaa introvertiltä ja tykkää tehdä hissuksiin asioita. Ei vaikuta pahalta ihmiseltä kuitenkaan.
Se Katri koirineen on tämän suhteen ongelma:
Ei tuollainen keski-iän kynnyksellä oleva lapseton nainen tule ikinä laittamaan Jannen lapsia etusijalle. Hän jo valitti Jannelle viestillä että lasten meteli ärsytti kun oli ollut nukkumassa kun lapset heräsi kouluun.
Tän naisen narttukoira ei tule toimeen toisten narttukoirien kanssa. Se Jannen kultainen noutaja on narttu. Lasten rakas koira.
Noi staffit on vielä sellaisia, että ne ei varoita, ne käy vain kimppuun. Käytännössä tämä tarkoittaa, että nuo eivät voi turvallisesti olla kaikki yhdessä samaan aikaan. Koska jos ne narttukoirat kohtaa, siitä tulee tappelu. Se uroskoira hyökkää
Öö siis miksi minkään ikäisen naisen pitäisi laittaa miehen lapset etusijalle? Omat lapset tietenkin pitää laittaa etusijalle, mutta ei nyt sentään muiden lapsia tarvitse elämässään etusijalle laittaa. Eikä kannata laittaa. Oli sitten iältään 20, 39 tai 54.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat arvostelleet Juliaa siitä, että hän lopetti suhteen liian äkkiä. Jaksossa 7 hän sanoi Hanna Myllymaalle siihen suuntaan, että on nyt oppimassa asettamaan omat rajansa suhteessa toiseen. Mietin, että monesti silloin, kun vasta aloittelee rajojen asettamista, sen ehkä tekee alussa "rajummin" (esim. kokemuksen puutteesta tai vaikka vain siitä ajatuksesta, että "olen sietänyt liikaa, mutta nyt ei kukaan enää kävele mun yli"). Mullekin on käynyt näin alkuvaiheessa. Sitten myöhemmin se helpottuu koko ajan.
Minkä tähden Hanna Myllymaa ja kumppanit on ottaneet ohjelmaan henkilön joka "on nyt oppimassa asettamaan rajat"?! Henkilön joka on täysin kyvytön käymään minkäänlaista sisäistä tai ulkoista dialogia tapahtuneesta siten että ottaisi itse vastuun omista tunteistaan, kaikki johtuu "traumasta" ja kumppanin sanomisista: jatkuvasti toistaa part
Entäs henkilön, jolla on ongemia kunnioittaa toisen rajoja tai huijannut aikaisemmin paritusohjelmassa? Maajussitapauksessa, muuten, on myös kyse täsmälleen samasta asiasta: mies ei kunnioittanut tavoittelemansa naisen puhetta, pyyntöjä, rajoja. Ihmeellisen kovapäinen henkilö!
Oliko hänen valintansa EA-ohjelmaan vahinko vai halusivatko tahallaan draamaa?
Vierailija kirjoitti:
Julia sanoi ihan suoraan, että hän ei aio koskaan pelkän parisuhteen vuoksi muuttaa ihan muualle päin Suomea. Vaikutti varsin varmalta kannastaan. Jos noilta on kysytty muuttohaluja toiselle puolelle maata, niin eiköhän Julia ole tämän kantansa siinä ilmaissut kun se niin ehdoton oli. Eli joko muuttohaluja ei kysytä suoraan tai tarkkaan tai sitten tuotanto vain ei ota huomioon kaikkien kohdalla niitä. Onhan asiantuntijat aiemmilla kausilla jo sanoneet, että kaikkia toiveita ei tulla täyttämään ja että tämä ei ole mikään palvelu missä saa juuri sellaisen puolison kuin haluaa. Ja että välillä osallistujia tarkoituksella tönitään vähän sinne epämukavuusalueelle.
Samaa mieltä. Voi olla Julia on ainakin ajatellut että kumppani löytyisi edes vähän helpomman matkan päästä ja toki Artulla on se länsirannikon kytkös olemassa. Oisko niin että asiantuntijat ovat olettaneet että se riittää? "Tää mieshän on Porista kotoisin, voi siis tarvittaessa muuttaa takaisin kotiseuduille". Eikä ole mietitty sitä, että Artulla ei ole lapsen takia ole sitä mahdollisuutta. Tuo selittäisi sen miksi Julia niin kavahti niitä Artun Imatralle muuttamisjuttuja.
Toisaalta ymmärrän kyllä pointin epämukavuusvyöhykkeestä ja sen että Julialta kyllä jäi iso osa Artun elämää näkemättä ja toisinkin päin. Mysteeriksi jää että miten se nyt noin pahaksi meni noin nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka niin voi käydä, monikaan ei halua kumppania jolla on lapsia useamman eksän tai säädön kanssa. Se ei ole mikään unelmien tilanne eikä anna ihmisestä luotettavaa kuvaa. Niin se vain menee."
Sen takia asioista yleensä keskustellaan. Varsinkin jos hypätään mukaan ohjelmaan, jossa painellaan suoraan alttarille toisen kanssa... Tulpat korvissa, pillittämällä tai naama norsunvärkillä uhriutuen ei saa kyllä varmasti juurikaan mitään aikaan. Luulisi yli kolmikymppisen jo ymmärtävän sellaisen seikan, mutta vaikeaa tuntui olevan.
No eihän ne lapset olleet Julian ahdistuksen syynä.
Katria ne Jannen lapset häiritsee.
Kyseessä ei ole kilpailu, kun joku edellä mainitsi kilpailijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kautta tuohon Mattiin voisi saada yhteyden? Vaikuttaa aivan ihanalta mieheltä, olisi juuri minun tyyliseni mies.
Slaidaa sen deeämmään IIGEESSÄ. Se on vissiin nykynuorten tapa vietellä.
En ole mikään nykynuori, vaan Matin ikäinen, nelikymppinen aikuinen.
Toivottavasti et ole tylsä ja ryppyinen. Mä olisin parittanut Matin jollekin 35-vuotiaalle keijutytölle.
Tuskin olen. Minulta kysytään edelleen lähes aina henkkarit kun ostan alkoholia ja muutenkin minua luullaan joskus alle kolmekymppiseksi.
Sitten vain töpinää tassuihin. Saattaa olla jo jonoa siellä Matin IG:ssä. Miten muuten sun ikäinen ei muka tiennyt että yhteyden vois saada sitä kautta vaan se piti täällä kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka niin voi käydä, monikaan ei halua kumppania jolla on lapsia useamman eksän tai säädön kanssa. Se ei ole mikään unelmien tilanne eikä anna ihmisestä luotettavaa kuvaa. Niin se vain menee."
Sen takia asioista yleensä keskustellaan. Varsinkin jos hypätään mukaan ohjelmaan, jossa painellaan suoraan alttarille toisen kanssa... Tulpat korvissa, pillittämällä tai naama norsunvärkillä uhriutuen ei saa kyllä varmasti juurikaan mitään aikaan. Luulisi yli kolmikymppisen jo ymmärtävän sellaisen seikan, mutta vaikeaa tuntui olevan.
No eihän ne lapset olleet Julian ahdistuksen syynä.
Katria ne Jannen lapset häiritsee.
Katria ei häiritse lapset vaan melu silloin kun hän yrittää nukkua. Julia taas ei välttämättä ole kertonut ohjelmassa ihan kaikkia syitä miksi alle viikossa oli niin varma, että haluaa äkkiä pois.
Pareja pitäisi olla noiden asiantuntijoiden lisäksi valitsemassa muutama kokemusasiantuntija, vaikkapa muutama edellisten kausien fiksu osallistuja. Vältettäisiin näin pahimmat paritusmokat.